Mimmien treenipainot

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Magnesium, sormilukko
Joo nämä kyllä ehdottomasti. Itse en ole ristikkäisotteesta niin innostunut kun tuntuu menevän ilmankin, mutta varmasti toimii monille oikein hyvin.

Kovettumat saa hoidettua pois ahkeralla käsien rasvaamisella (mutta ei juuri ennen treeniä! :D) ja sillä, että rapsuttelee hellävaraisesti jo syntyneet pois, kun ne on vielä pieniä.

Nämä vaihtelee kyllä paljolti. Esimerkiksi jalkaprässissä sain edellisellä salilla 180kg tehtyä sarjaa, nykyisellä salilla 100kg:lla.. :D Mutta mavessa nous tänää ykköne 105kg. Tätä tosin selittää se, että teen remmien kans, koska kädet on hajalla ja ei kestä ilman tekemistä. Ilman remmejä ei varmaa menis ku 75kg, ku nii heikko näppivoima. :D

Onko teillä mitään hajua, meneekö penkkipunnerrus ja etunojapunnerrukset (miesten) mitenkään suhteessa toisiinsa?? Luulis että etunojapunnerruksissa puolet painosta olis käsillä joten sen jaksais nostaa penkistäkin - vaan tuntuu penkistä raskaammalta. Tottumiskysymys vai täysin epäkorreloivat liikkeet?

Onko teillä mitään hajua, meneekö penkkipunnerrus ja etunojapunnerrukset (miesten) mitenkään suhteessa toisiinsa?? Luulis että etunojapunnerruksissa puolet painosta olis käsillä joten sen jaksais nostaa penkistäkin - vaan tuntuu penkistä raskaammalta. Tottumiskysymys vai täysin epäkorreloivat liikkeet?

Jostain luin että ns. Miesten punnerruksissa liikutellaan 75% kehon painosta? Ja polvet maassa 50%. Saatan muistaa väärin:)
Omasta mielestäni ei voi verrata koska onhan punnerrus vähän enemmän "koko vartalo liike" :)
Ittelläni punnertaminen on parantunut vaikka penkki ei ole mitenkään huimasti noussut:)

Pistänpä jottain mitä muistan

Mave 2x100kg, sarjaa 70-90kglla
Pena kp (paino per hantteli) 2x25kg, sarjaa 20-22,5kglla mikä on yllättävän hyvä kun vasta pari kk pystyny tekee yli puolen vuoden olkapäävamman takia
Kulmasoutu kp (paino per hantteli) sarjaa 25-30kg
Kulmasoutu tangolla 50kg
Leukoja aloin kanssa tekemään pari viikkoo sitten, 7 menee atm

Painosta en oo varma, jotain 55-60kg veikkaisin

Täällä lähdetään ihan alusta synnytyksen takia. Onko kokemuksia kuinka nopeaan tahtiin uskaltaisi painoja nostaa? Toki tämä riippuu jo lähtötilanteesta, mutta jos aloittaa alusta niillä pienimmillä painoilla ja nostaa joka treenikerralla kilolla kunnes tulee rankaksi. Tämä varmaan sopiva tahti? Aika paljon ovat muut varoittaneet, ettei liian kovaa kannata aloittaa tai voi nivelet mennä tms. Itsellä siis varsinkin polvet kipeytyneet kyykkyjä tehdessä, joten salille palaaminen viivästynyt.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itse olen tehnyt tuota mavea pari kuukautta (salikokemus 11 kk). Tarkoitus on koko ajan tehdä ilman remmejä ja vaikka kädet ovat pienet ja sormivoimat huonot, kehitystä tapahtuu koko ajan. Olen tehnyt sarjaa 65-90 kg ja tänään tein pari 2 * 100 kg sarjaa ilman mitään remmejä. Ranteet ja sormet ovat vahvistuneet hyvin kun olen roikkunut omalla painolla ja venytellyt ranteita säännöllisesti. Välillä tahtoo ote livetä, mag.jauhe auttaa :D

Onko punttiperhonen saanut jo luvan alkaa treenaamaan painoilla? Eli katsottu että palauduttu vatsanpeitteiden, lantiopohjanlihasten, nivelsiteiden ja vatsalihasten osalta normaaliin tilaan? Jos treenin aloittaa liian aikaisin niin voipi tulla ongelmia. Sen jälkeen sitten oman kunnon mukaan pikkuhiljaa progressiota hakien, eli kannattaa kuunnella mitä oma keho kertoo. Kannattaa lukaista Kaisa Jaakolan blogista hänen vinkkinsä raskauden jälkeiseen liikuntaan.

Onko punttiperhonen saanut jo luvan alkaa treenaamaan painoilla? Eli katsottu että palauduttu vatsanpeitteiden, lantiopohjanlihasten, nivelsiteiden ja vatsalihasten osalta normaaliin tilaan? Jos treenin aloittaa liian aikaisin niin voipi tulla ongelmia. Sen jälkeen sitten oman kunnon mukaan pikkuhiljaa progressiota hakien, eli kannattaa kuunnella mitä oma keho kertoo. Kannattaa lukaista Kaisa Jaakolan blogista hänen vinkkinsä raskauden jälkeiseen liikuntaan.
En usko että sellaista lupaa kukaan ainakaan perus lääkäri osaa antaa, omaa kroppaa on itse tunnusteltava. Mun treenipäiväkirjassa taitaa olla kirjattuna miten treenasin raskauden jälkeen, suht pian aloitin kun tuntui että toivuin melko nopeasti.

Tiuskis, neuvolan lääkäri totesi vain, että voit alkaa treenaamaan omaa kehoa kuunnellen. Täytyy käydä lukemassa Kaisan blogi, kiitti vinkistä! Samoin Mopsi80, täytyy käydä tutustumassa sun treenipäiväkirjaan!

Mulla ei ole punnerrukset parantuneet, vaikka penkki on noussut.

Mä olen ranne- ja hermopinneongelmien takia punnertanut penkin sijasta 8 kk eikä ne ole edistyneet yhtään ekan parin kuukauden jälkeen. Punnerran 3x15 hyvänä ja 3x8 huonona päivänä niin että rinta hipaisee lattiaa ala-asennossa. Olen myös hinkannut eri tyylejä eli kapealla, leveällä, jalat koholla jne. Painan 64 kiloa ja pituutta 160 jos sillä on mitään merkitystä.

Tänään kokeilin taas pitkästä aikaa penkata ja tein (väsyneenä treenin lopuksi) oman ennätykseni 2 x 40 kg... 7,5 kg parannusta mun aiemmasta enkasta. Minipainot siis toki yhä käytössä, mutta jotain edistystä on ehkä kuitenkin tapahtunut vaikkei punnerrukset ole edistyneet lainkaan?

Ja sit, no ei liity aiheeseen mutta... vedin tänään myös eka kerran kunnon leuan viimeisimmän lihomisen jälkeen! Fuskaten meni pari. Olen nyt 8 kg painavampi kuin silloin kun joskus 5 vuotta sitten viimeksi samaan kykenin. Omapainokyykkyyn on vielä vähän matkaa jäljellä eli harjoittelen nyt kyykkyä 60 kilolla.

Tänään ilostutti kun päätin (tai oikeastaan olin pakotettu...) käyttää kunnolla aikaa mavetteluun, kun salilla oli ärsyttävästi "ruuhkaa" niin, että kunnon treeniä en olisi saanut aikaiseksi. Puolisen tuntia siinä ähertelin maven parissa, ja viidennen sarjan + kahden ykköskokeilun (95kg ja 100kg) jälkeen nousi vielä 105kg. :ruoska: Viimeksi vetänyt toissaperjantaina, ja sitä ennen herra tietää milloin.

Punnerruskeskusteluun sen verran, että itse penkkasin viimeksi myöskin 2x40kg ja lisää olisi mennyt ainakin yksi, mutta oli niin heikko olo että jätin siihen, kun olin yksin salilla. Miesten punnerruksia menee päivästä riippuen 6-12, ja selvästi huomannut parannusta kun on panostanut syviin vatsalihaksiin? Itse olen kuitenkin 170cm/80kg tukki... Rinta selvästi heikoin ja siihen täytyy alkaa panostamaan heti tulevan parin viikon treenikiellon jälkeen. :puntti:

Sarjapainot raskaalla viikoilla atm (toistoja 4-6 välillä):

kyykky 77,5kg (nostetty ykkönen 85kg)
mave 90kg (100kg)
penkki 40kg (45kg)
leukoja 6

Penkki laahaa tosi pahasti perässä, en vain tule juttuun sen kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom