Mimmien treenipainot

Viimeaikojen tuloksia, kaikki ykkösiä:
Työntö 40kg
Tempaus 25kg (en oikein vielä hallitse tekniikkaa isommilla painoilla, mutta sentään jo menee vähän enemmän kun tyhjä kympin tanko :D)
Vauhtipunnerrus 35kg
Takakyykky 55kg
Mave 70kg (olisin odottanut enemmän...)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tän vuoden vikoista kisoista jäi käteen seuraavat tulokset, suluissa viime vuoden:


Kyykky 110 (95)
Penkki 67,5 (67,5)
Mave 130 (120,0)
Total 307,5 (282,5)

Kyykky ei kulkenu kisoissa, pystyisin parempaan. Penkkiin en uskaltanu korottaa 70, olis varmaan tullut ja vetoon jäi varaa. Kehitystä tähän vuoteen yhteistulokseen 25 kiloa, jotka molemmat kyykkyyn ja vetoon, penkki pysyi samana. Ihan ok siis kuitenkin, mutta parempaankin pystyisi. Nyt vaan keskitytään kunnon reeniin ja kattellaan kisoja joskus ens vuoden puolella, ehkä joskus kesällä tai alkusyksystä jotkut kyläkisat vois käydä. Arvokisat jää todennäköisesti väliin, koska siirryn avoimeen, enkä pärjää näillä tuloksilla siellä.
 
Surkeaakin surkeammat painot täällä. Paljon on tultu ylöspäin alkuperäisestä, mutta ihan heikoilla vieläkin mennään. Teen liikkeestä riippuen 3 x 8 - 12 toiston sarjaa:

Hauiskääntö tangolla myötäotteella 12,5 kg (12 toistoa) - painot tipahti kertaheitolla kun siirtyi myötäotteeseen, sirot ranteeni kun eivät jaksa (vielä) kunnolla, tjsp
Vinopenkkipunnerrus käsipainoilla 10 + 10 kg (8 toistoa) - taustalla olkapääongelmia, ei uskalla enempää - samasta syystä teen vinopenkkinä ja kässäreillä tangon sijaan
Ranskalainen punnerrus 10,5 kg (10 toistoa) - olkapäävamman vuoksi pelkään tätäkin vähän
Pystypunnerrus 20 kg (10 toistoa) - edelleen sama ihana olkapää-tekosyy :rolleyes:
SJMV 50 kg (12 toistoa)
Etukyykky 35 kg (8 toistoa) - pää ei anna kyykätä vapaalla tangolla enempää kun pelkään kaatuvani; oli toistot 6 tai 20 niin teen aina 5 + 2,5 kg limpuilla per pää, prkle :mad: :oops: Onneksi tulee prässättyäkin...
Kulmasoutu tangolla 40 kg (12 toistoa)

Loput tulee tehtyä laitteilla, joiden painoja turha tänne listata.
 
Etukyykky 35 kg (8 toistoa) - pää ei anna kyykätä vapaalla tangolla enempää
Imo etukyykky on turvallisimmasta päästä vapaapainoliikkeitä tehdä ilman varmistajaa. Tangon voi suhteellisen helposti pudottaa eteensä lattialle, jos nosto syystä tai toisesta epäoonnistuu. :)
 
Joo, itsekin tykkään etukyykystä, kun varsinkin varmistusrautojen kanssa tanko on niin helppo vain laskea alas, jos ei nousekaan. Tällä hetkellä ei vain anna kyynärvarret/ranteet myöten tehdä sitä säännöllisesti, mutta tuli tuossa viikko sitten kokeiltua ja 5x60kg nousi :)
 
Mä olen joskus failannut noston (ts. alasmenon), kaatunut viistosti eteenpäin ja lyönyt pääni tietenkin suoraan tangon kannattimeen -> vekki hiusten seassa, ei onneksi naamassa. Tasapaino vain jotenkin horjahti eteenpäin. Kyseessä juuri etukyykky. Takakyykkyyn olen saanut sen kerran jälkeen ladattua vain 30 kg, kun ajattelee, että jos siitä kaatuu eteenpäin niin saa vielä sen tangonkin niskan päälle.

Ja meillä ei siis salilla ole mitään kyykkyhäkkiä tms. turvallisempaa vaihtoehtoa, vaan sellainen uskomattoman hutera peruskyykkyteline; kaksi erillistä pystytolppaa, jossa on lyhyttäkin lyhyemmät (30 cm) "varmistusraudat". Jos niiden päälle jotain palauttaisi vähän vauhdikkaammin niin koko höskä olisi kumossa ja kaupan päälle todennäköisesti telinekin niskassa (nimim. kerran jysäyttänyt SJMV:sta vähän normaalia nopeammin tangon varmistusraudoille kun otevoima loppui). Mutta siis naisten sali on naisten sali ja eihän-kukaan-nyt-sitä-vapaata-tankoa-käytä-niin-ei-sitä-parempaa-kannata-hankkia... Lisähuomautuksena siis, että koko kyykkyteline tuli salille noin reilu vuosi sitten, siihen saakka siellä ei ollut kuin smith.
 
Viimeksi muokattu:
Just, tiedän salityypin... :confused: Mene tarpeeksi kauas telineestä jotta voi tarvittaessa pudottaa tangon turvallisesti lattialle. En meilläkään oo kyykkyhäkkiä vaan sellasia tolppatelineitä vaan, ja toistaseks on hyvin toiminut, kunhan raskaimpiin takakyykkysarjoihin pyytää varmistajan.
 
Jostain luin että ns. Miesten punnerruksissa liikutellaan 75% kehon painosta? Ja polvet maassa 50%. Saatan muistaa väärin:)
Omasta mielestäni ei voi verrata koska onhan punnerrus vähän enemmän "koko vartalo liike" :)
Ittelläni punnertaminen on parantunut vaikka penkki ei ole mitenkään huimasti noussut:)
Tähän on semmoinen monimutkainen tieteellinen testi.
Mene vaa'an päälle punnerrus asentoon.
 
Tähän on semmoinen monimutkainen tieteellinen testi.
Mene vaa'an päälle punnerrus asentoon.
Punnitsimpa piruuttani: jalat suorina n. 70% ja polvet maassa n. 50% elopainosta tuli vaalle (kädet tietysti paljon kapeammalla kuin oikeasti punnertaessa). Ei ihme että punnerrukset tuntuu niin raskailta, enhän mä sellasia painoja liikuttele tangossa kun tyyliin kyykyssä ja mavessa. :eek:
 
Polvilta veto: viime vuonna nousi 100kg*1, ja sen jälkeen maximeja en ole kokeillutkaan. Nyt olen taas pitkästä aikaa ottanut tuon polvilta vedon reeneihin mukaan, ja viimeksi vähän kokeilinkin että paljonko nousee ja tuli 80kg*3, ja siinäkin alko sitten puristusvoima hyytyyn. Tarkoitus olisi vielä tuonne sataseen päästä takaisin.

Jalkaprässi Tätä tein pitkään jollain 100kg (vapaat painot), kunnes sitten kyllästyin siihen junnaamiseen ja laitoin lisää levyjä niin viimeksi prässillä tein 150kg*7, joka olikin oma ennätys.

Kyykky Tämä on myös vähän junnaillut ja välillä olen sen jättänyt kokonaan pois reeniohjelmasta. Nyt olen ottanut sen reeneihin mukaan ja olen alkanut jopa pitäänkin tästä liikkeestä. 40kg olen pääasiassa tehnyt. Viimeksi tein 40kg*8 ja 45kg*5. Pikkuhiljaa pääsee tässäkin parempiin tuloksiin. :)

Hauiskääntö 17,5kg*6
Dippi penkillä (niin, että jalat on toisen penkin päällä) sylissä 10kg levy*10 toistoa
 
huhh on kyl sairait painoi :D alotin vuos sit käymään salilla, puol vuot sit ehkä vähän paremmalla asenteella.
Tällä hetkellä
kyykky 60kg
mave 65kg
olkaliikkeet (vipunosto yms 5kg
prässi härpäke+90kg
ransk punnerrus 20kg
pystypunnerrus 25kg
tuntuu et taljois ja laitteissa vaihtelee painot tosi paljon saleittain niin en niitä osaa arvioida:o

Minkäköhän laista kehitystä voisi kuvitella tapahtuvan esim puolessa vuodessa? paljon siinä ajassa yleensä painot nousee?
Itse en tosin treenaa oikein voimailu mielessä tai maksimeja
 
Minkäköhän laista kehitystä voisi kuvitella tapahtuvan esim puolessa vuodessa? paljon siinä ajassa yleensä painot nousee?
Itse en tosin treenaa oikein voimailu mielessä tai maksimeja
Riippuu ihan todella paljon siitä, miten ja mitä treenaa. Jos trenaa bodailutyylillä, sarjapainot ei välttämättä hirveesti nouse, eikä se varsinkaan eristävissä liikkeissä ole oleellistakaan, vaan hyvän tuntuman säilyttäminen on tärkeämpää. Sen sijaan jos edes osa treeneistä on voimailua, aloittelija voi mun kokemuksen mukaan vuositasolla odottaa 10-20 kilon korotuksia ykkösmaksimeissa. Pelkkää voimailua treenaamalla varmaan enemmänkin.
 
No niin. Tilanteeni siis se, että takana 2 viikkoa treeniä, sitä ennen 4 vuotta treenitaukoa ja sitä ennen n. 10 vuotta treeniä (alkuun bodytyylitä, lopussa voimaa). Tässä tämän hetkiset "treenipainot",suluissa entiset painot :D tästä ei ole matka kuin ylöspäin :) teen voimatreeniä joten nää nyt on vähä miten on... Penkin ja maven maksimit kevyehköjä testauksia, kun ei hirveesti uskalla näin alkuun riehua.
Penkki 2x40, sarjat 30-35 (max 67,5 kg, sarjat 40-55)
Sumomaastaveto 80 kg, sarjat 50-70 kg (135 kg)
Kyykky 5x5x30 :D (5x5x70-80 max ei testattu)
Leuat 1 kpl (15 kpl)
Kp penkki 3x10x14 (3x10x22,5)
Pystypunnerrus kp 3x10x10 (3x10x17,5)

Oma elopaino aiemmin treenatessa 57-65, nyt 57. Yllättäen näyttää lihaksia olevan vielä näkyvissä jonkin verran, voimat ovat karanneet radikaalimmin.
 
No niin. Tilanteeni siis se, että takana 2 viikkoa treeniä, sitä ennen 4 vuotta treenitaukoa ja sitä ennen n. 10 vuotta treeniä (alkuun bodytyylitä, lopussa voimaa). Tässä tämän hetkiset "treenipainot",suluissa entiset painot :D tästä ei ole matka kuin ylöspäin :) teen voimatreeniä joten nää nyt on vähä miten on... Penkin ja maven maksimit kevyehköjä testauksia, kun ei hirveesti uskalla näin alkuun riehua.
Penkki 2x40, sarjat 30-35 (max 67,5 kg, sarjat 40-55)
Sumomaastaveto 80 kg, sarjat 50-70 kg (135 kg)
Kyykky 5x5x30 :D (5x5x70-80 max ei testattu)
Leuat 1 kpl (15 kpl)
Kp penkki 3x10x14 (3x10x22,5)
Pystypunnerrus kp 3x10x10 (3x10x17,5)

Oma elopaino aiemmin treenatessa 57-65, nyt 57. Yllättäen näyttää lihaksia olevan vielä näkyvissä jonkin verran, voimat ovat karanneet radikaalimmin.

Hyvät on ollu voimatasot, respect! Eikä ne varmaan oo pitkän matkan päässä, lihasmuisti on hieno juttu :)
 
Ihanasti voimatasot noussu tässä talven aikana, liekö kunnon ravinnollaki asiansa ja ennen luulin treenaavani kovaa mut nykyiset treenit vasta kunnolla vedetäänki!

Pystypunnerrus laite 4x5 20 kg /puoli
Smith kyykky 4x10 80 kiloa
Lantionnosto smith 4x10 60 kiloa
Prässi 3x10 300 kg (vajaa liikerata jottei selkä ota osumaa, keskittyen työntää kantapäillä)
Hack 3x10 150 kg
Ylätalja lapio 4x4 65 kg
Alatalja v kahva 3x4 65 kg
Penkki lagaa vähä jäljessä 4x10 25 kg
Hauiskääntö 3x8 14,5 kg
Dippi 3x10
Leuat myötäotteella 8
 

Suositut

Back
Ylös Bottom