Mimmien treenipainot

BCAA-valmisjuoma -40%
Omia "valtavia" romuja tällä hetkellä:

Painot sarjapainoja, sarjojen pituus vaihtelee 3-8 toiston välissä.

Takakyykky 40 kg
Rive 30 kg

Takakyykky ja rive ovat olleet ohjelman pääliikkeinä nyt kuukauden ajan, noihin päälle on sitten apuliikkeinä kohautuksia, SJMV, kyykkyä jalat kapealla, leuanvetoja kuminauhalla jne.

Viime vuoden puolella treenasin pidemmillä 10 toiston sarjoilla mm.

Etukyykky 20 kg (aika karua että penkkaan paremmin kuin etukyykkään...)
Vauhtipunnerrus 20 kg
Penkki 30 kg

Vuodenvaihteeseen saakka menossa oli raskauslöysistä eroon -projekti samalla kun on opeteltu rauhassa tekniikoita ja parannettu liikkuvuutta. Nyt kasvatellaan voimaa ja lihasta. :puntti:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Minä myös uskaltaudun säälittävät painot laittamaan :nolo:
Muutama vuosi sitten kävin salilla mutta silloisella salilla oli oikeastaan pelkkiä laitteita ja en niin tosissaan sillon treenannu, nyt eri ääni kellossa.
Nyt treeniä takana kuukauden verran. Vähän ollut semmosta testailua vielä millä painoilla jaksaa vetää sarjat loppuun :)
Mutta näillä mennään ja myöhemmin on hyvä vertaa onko kehitystä tapahtunu :) Mitat vielä eli 171cm ja 57kg

3 sarjaa 10 toistoo

Smith kyykky 20kg +(tanko20kg?)
Askelkyykky 20kg +(tanko20kg?)
Pystypunnerrus kp 8kg
Hauiskääntö kp 8kg
Ylätalja 20kg (suuremmilla painoilla en saa niin tuntumaa selkään..)
Alatalja veto 25kg
Penkkipunnerrus 10kg +(tanko20kg?)
Sjmv 20kg +(tanko20kg?)

Tästä on vaan suunta ylöspäin :)

Joissakin smitheissä tosin tanko ei paina "mitään" kun se laite on jotenkin silleen hämärästi rakennettu. :wtf: Mutta tämän kyllä huomaa jo esim. tangon korkeutta säätäessä.

Joissakin smitheissä tosin tanko ei paina "mitään" kun se laite on jotenkin silleen hämärästi rakennettu. :wtf: Mutta tämän kyllä huomaa jo esim. tangon korkeutta säätäessä.

Toki riippuu smithistä, salilla jossa itse käyn se painaa toisessa 35 kg ja toisessa 15 kg (?). Puhuinkin lähinnä vapaasta tangosta.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
No jopas olen muutamassa viikossa edistynyt. Kaksi kertaa olen ehtinyt käymään painonnostovalmennuksessa ja rive hyppäsi aikamoisen loikan. Tosi hienoa!

Nyt:
Kyykky 55kg
Penkki - ei penkkiä :(
Mave 65kg
Pystypunnerrus 25kg
Työntö - 37kg :) jee!
Eli rive on hypännyt 25kg:sta 37kg:aan valmentajan ansiosta!
Tempaus - en muista mutta ainakin 25kg

Työntö tänään 49kg! Olen ihan silmät pyöreenä kun viimeksi oli se 37kg. Piti laskea monta kertaa. Tää on tätä aloittelijan hakua kun oli vasta neljäs kerta.
Kyykky 57.5kg-vähän lisää
Military press 25kg-sama
Mave 65kg-sama
Penkkipunnerrus 37.5kg-ei vielä verrattavissa
Hienosti tästä voin jatkaa :)

Toki riippuu smithistä, salilla jossa itse käyn se painaa toisessa 35 kg ja toisessa 15 kg (?). Puhuinkin lähinnä vapaasta tangosta.
Oho taisin lukea taas liian hätäsesti kun katoin/oletin että sakinan useemmatkin liikkeet ois tehty smithissä. Mutta joo vapaatangot on yleensä sen 20kg, tosin muitakin kokoja löytyy.

Mulla nuo jalkareenit on suurimmaksi osaksi kevyillä painoilla pitempiä sarjoja, kun omassa lajissani isoista jaloista ois lähinnä vaan haittaa, mikä tosin on harmi. Jalkareenit on oudolla tavalla mukavia. :D Syväkyykkyi tehny 20x30kg (takakyykkyi) ja prässis saman mittaisia sarjoja 100 kilolla.

Yläkropalle tulee sit tehtyy enemmän treenii maksimipainoil.
Penkki 6-10x50kg
Kapea penkki ~6x50kg
Hauiskääntö (käsipainoilla) 6x15kg

En tiedä sit muille liikkeille nimiä, oikeen hävettää myöntää. :D

Jaloissa ainakin tapahtunu edistystä, 20x150kg prässis menee jo kohtuu helposti. Syväkyykkyikin menee 15-20x40kg. :) Penkistä sen verran, et nousee 4x60kg, vähän junnaa kehitys sen suhteen. Mut joo, jos jotain muitakin liikkeitä:

Ojentajapunnerrus taljassa ("tangolla"): 10x60kg
Leuat vastaotteella: 9
Scotti alas asti: 10x20kg
Shoulder press (onko tää ihan joku olkapääpunnerrus suomeksi? :D) käsipainoilla: 10x15kg
Alatalja: 10x55kg

Mitat 164/61, ikää parin kuukauden päästä 19.

Mave 65kg --> 80kg Jee! Kiitos otteen vaihdon. Yli-ali auttoi, eikä enää sormet lipsu!
Military press 25kg --> 27,5kg eli vähän lisää.
muut nostot hakusessa... kyykyn tekniikkaa varsinkin aloin korjaamaan (selkä suoremmaksi) ja painot vähän tippui.

Kausittain treenaan suurilla painoilla kokoa kehoa kuormittavia ja sitten eristäviä kevyemmän luokan liikkeitä (ns. naisellisempaa :P ) Pysyy mielenkiinto yllä kun vaihtelee treenityyliä parisen kertaa vuodessa.
Viimeisimmän ns. raskaamman kauden treenipainot (ykkösiä en koskaan ole kokeillut) mm.:
Leveä sumomave 105 kg 4x6
SJMV 75 kg 4x6
Kyykky 65 kg 4x6
Penkki 55kg 5x5
Hauiskääntö 12kg käsipainolla 3x8
Kahvakuulat oli käytössä 16kgllä 8curlia, 24kgllä etuheilautusta ym.

Nyt on "kevyemmän" reenin kausi aluillaan, joten vielä on monen liikkeen paino hakusessa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Onko semmoisella liikkeellä jokin oma nimi suomeksi joka on ruotsiksi "Squat med axelpress?" PT neuvoi tekemään sen siten, että seison jalat leveähkössä haara-asennossa ja molemmissa käsissäni on käsipainot/kahvakuulat olkapäiden tasolla. Ensin kyykistyn väh. 90 asteen kulmaan, ponkaisen rivakasti ylös ja kun jalat ovat suoristetut, jatkuu käsien liike ylös suoraan ylös painojen kanssa.
Sitten taas painot taas olkapäiden tasolle ja takaisin kyykkyyn. Tätä teen 10-12 kertaa ja aloitin ensin 8 kg painoilla, nyt käytössä 10 kg. PT:n mukaan tärkeää ei ole painomäärän lisäys vaan liikkeen tekninen suoritus hyvin.
Mutta, mikä tää vois olla suomeksi? Ihan vaan uteliaana kysyn. Pelkkä pystypunnerrus se ei ole kun tässä on tuo kyykkykin.

Alter-ego, tangolla tehtynä vastaava liike tunnetaan ainakin crossfitissa nimellä thruster, mutta eihän sekään oo suomea... jos joku tietää niin kuulisin mielelläni kanssa. Imo ärsyttävä/vaikea liike, en saa jaloista kunnolla voimaa tankoon niinkun pitäis.

Mave 65kg --> 80kg Jee! Kiitos otteen vaihdon. Yli-ali auttoi, eikä enää sormet lipsu!
Military press 25kg --> 27,5kg eli vähän lisää.
muut nostot hakusessa... kyykyn tekniikkaa varsinkin aloin korjaamaan (selkä suoremmaksi) ja painot vähän tippui.
Nyt:
Military press/pystypunnerrus 30kg :)
Mave 87,5kg :)
Penkki 37,5kg mutta aika hankala (2 menee talla)

Hmm, voishan sitä omiakin onnettomia painoja tänne laittaa. Mitä tässä nyt sattuu muistamaan.

Penkkiä 50 kg max 5 toistoa. Maksimi 55 kg.
Pystypunnerrus istuen kp 15 kg 6-8 toiston sarjoja.
Sjmv 60-70 kg 8-12 toiston sarjoja.
Mavea en ookaan puoleen vuoteen varmaan tehnyt, sitä ennen meni 80 kg 5 toistoa.
Etukyykkyä 45 kg n. 8 toiston sarjoja. Kyykkyharjoitukset vapaalla tangolla alkaneet tänä vuonna...
Hauiskääntöjä suoralla tangolla 20 kg 8-12 toistoa.
Leukoja myötäotteella 3 ja vastaotteella n. 6.

Oon 65 kg/166 cm.

Millasia painoja käytätte askelkyykyssä verrattuna tavan kyykkyyn?

Tein tänään pitkästä aikaa askelkyykkyä ja olin tosi yllättynyt kuinka "paljon" sai laittaa painoa. Mielikuva oli että näitä tehään jollain 4kg käsipainoilla, mutta nyt meni useampi sarja kymmenen toistoa vuorojaloin 20kg tangolla ihan helposti (en kuitenkaan laittanut enempää koska treenin oli tarkoituskin olla kevyt). No, kiva että joskus positiivisiakin ylläreitä. :)

En tiiä voiko näitä nyt ihan suoraan verrata, kun erinäisistä syistä johtuen oon hyvän aikaa joutunu tekemään sekä askelkyykyt että normikyykyt smithissä, mutta näiden painoissa ei kyl kovin suurta eroa ole. Askelkyykyissä menee sarjat noin 60 kilolla ja normikyykyt 70 kilolla (tangon painosta ei mitään hajua, mutta sehän on sama kummassakin). Askelkyykyissä muutamia toistoja pidempää sarjaa.

Okei, mä vaan oon aina aatellu että askelkyykyt tehdään paljon pienemmällä painolla, kun siinä tehfään "yhdellä" jalalla (okei onhan molemmat oikeesti töissä), mutta tosiaan näkyi menevän lähes samoilla kuin vastaavan pituinen setti tavan kyykkyjä.

Askelkyykkyjä ehkä usein tehdään tavallisia kyykkyjä pienemmillä painoilla, koska ne on monesti siellä treenin loppupäässä ja pidempinä sarjoina kun taas tavan kyykky yleensä on heti siinä treenin alussa pääliikkeenä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom