Mimmien treenipainot

BCAA-valmisjuoma -40%
Edit: entiiä lukeeko tätä enää kukaan, mutta hopes up!

Moi!

Oon 16-vuotias ja ihan hävettää vertailla omia painoja teijän painoihin! :D
Oon käyny vuoden salilla mut vasta syksyn puolessavälissä tajusin mitä siellä pitää oikeesti tehä (tai edes jotain tajusin) ja nyt käyn enemmän tosissani. En tee rintaa, koska en jotenkin tykkää siitä ja pelkään, että vähäisetkin rintavarustukseni katoavat kokonaan! Anyway tässä nyt näitä riisitikkukropan painoja: (oon siis aina ollu tosi heikko)

Kyykky: tanko + 20kg
Pystypunnerrus kp seisten: 6-7kg
Alataljasoutu vai mikä onkaan: n. 20 kg(?) se on vähä epäaelvä se meijän salin jutska siinä
Ylätalja: sama kuin yläpuolella ^
Prässi: max 90kg (häpeälevel 9271771)

Tarkotuksena saada lihaa luiden päälle, on sitä jo jonkun verran tullu, mut voimaa ei hirveesti näköjään oo :/

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Edit: entiiä lukeeko tätä enää kukaan, mutta hopes up!

Moi!

Oon 16-vuotias ja ihan hävettää vertailla omia painoja teijän painoihin! :D
Oon käyny vuoden salilla mut vasta syksyn puolessavälissä tajusin mitä siellä pitää oikeesti tehä (tai edes jotain tajusin) ja nyt käyn enemmän tosissani. En tee rintaa, koska en jotenkin tykkää siitä ja pelkään, että vähäisetkin rintavarustukseni katoavat kokonaan! Anyway tässä nyt näitä riisitikkukropan painoja: (oon siis aina ollu tosi heikko)

Kyykky: tanko + 20kg
Pystypunnerrus kp seisten: 6-7kg
Alataljasoutu vai mikä onkaan: n. 20 kg(?) se on vähä epäaelvä se meijän salin jutska siinä
Ylätalja: sama kuin yläpuolella ^
Prässi: max 90kg (häpeälevel 9271771)

Tarkotuksena saada lihaa luiden päälle, on sitä jo jonkun verran tullu, mut voimaa ei hirveesti näköjään oo :/

Höh, nuori sä vielä olet. Kunhan keskityt oikeisiin tekniikoihin, syöt ja lepäät riittävästi, niin mietipä mitkä tulokset sulla voi olla mun ikäsenä (22), joka on myös vielä nuori. Saati sitten myöhemmin. Sen minkä nuorena alottaa sen vanhana taitaa ;) Tsemppiä, äläkä murhedi niitä painoja turhaan. Ei kannata vertailla muihin, kun tekniikat voi olla mitä sattuu kullakin, treenivuosia enemmän, roinaa, aikaisempaa urheilutaustaa... mitä vaan :)

Juuri näin! ^^ Treenailet ihan rauhassa niin kyllä sitä kehitystä tulee pikkuhiljaa. Sulla ei ole kiire minnekään. Sitäpaitsi noi on noin lyhyellä salitaustalla tosi hyviä painoja!

Höh, nuori sä vielä olet. Kunhan keskityt oikeisiin tekniikoihin, syöt ja lepäät riittävästi, niin mietipä mitkä tulokset sulla voi olla mun ikäsenä (22), joka on myös vielä nuori. Saati sitten myöhemmin. Sen minkä nuorena alottaa sen vanhana taitaa ;) Tsemppiä, äläkä murhedi niitä painoja turhaan. Ei kannata vertailla muihin, kun tekniikat voi olla mitä sattuu kullakin, treenivuosia enemmän, roinaa, aikaisempaa urheilutaustaa... mitä vaan :)

Okei hyvä! Ja siis oon koko elämäni harrastanut kyllä liikuntaa, mutta lihaskuntoa vähemmän, niin johtuu varmaan siitäkin!

Edit:

En tee rintaa, koska en jotenkin tykkää siitä ja pelkään, että vähäisetkin rintavarustukseni katoavat kokonaan!

Rintojen koko on kiinni geeneistä ja rasvan (läskin) määrästä. Rintalihasliikkeitä tekemällä ei tissit katoa. Ne katoaa, jos rasvaprosentti tippuu ja geeneistä riippuu mistä sitä rasvaa lähtee minkäkin verran. Rintalihasliikkeillä saa kyllä kasvatettua rintalihaksia, joka voi tuoda rintojen alle hieman massaa ja olemukseen ryhtiä. Ei sillä tissit varsinaisesti kasvakaan, mutta omassa kropassa ainakin huomaan kivan eron, kun on saanut rintalihaksiin kokoa. Ja toisaalta: tissit on tissit, ei sen kummempaa.

Maksimiviikon saldo (ykkösiä kaikki):
Takakyykky (syvä) 40kg
Mave 65kg
Vauhtipunnerrus 32,5kg
Mitäpä sanotte näistä? Alottelijan painojahan noi vielä on, mutta huomaatteko esim. epäsuhtaa johonkin suuntaan?

Maksimiviikon saldo (ykkösiä kaikki):
Takakyykky (syvä) 40kg
Mave 65kg
Vauhtipunnerrus 32,5kg
Mitäpä sanotte näistä? Alottelijan painojahan noi vielä on, mutta huomaatteko esim. epäsuhtaa johonkin suuntaan?

Eipä noissa oo epäsuhtaa, tai siis kyykkyä ja mavea voi verrata keskenään, niin ne on ok. Vauhtipunnerrusta ei oikeen pysty vertailemaan yksinään, ei sulla olis jotain muuta vipunostoja tai penkkiä tmv. verrokiksi?

Hmm vipunostoja en yleensä tee enkä penkkiäkään kovin usein. Viimeksi penkissä meni vitosen sarjoja 25 kilolla jos se mitään kertoo...? :D

Hmm vipunostoja en yleensä tee enkä penkkiäkään kovin usein. Viimeksi penkissä meni vitosen sarjoja 25 kilolla jos se mitään kertoo...? :D

Saattaa mennä tekemättömyyden piikkiin, mutta penkin pitäisi olla vauhtipunnerrusta vahvempi :) Jos siis voimaa haluaa mitata, jos kasvattelet lihasmassaa vain, niin noita ykkösiä ny muutenkaan silloin kannata hirveesti ottaa, tai jos ottaa niin ihan mielenkiinnosta ilman ressiä siitä mitä ne on, koska se on toissijainen juttu bodailussa :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Katski, mä harrastan lähinnä crossfitia ja yritän opetella painonnostoa, ja kummassakaan penkkipunnerrus ei yleensä kuulu ohjelmaan. Olin kyllä itekin vähän hämmästynyt että noin paljon nousi vauhtipunnerruksessa, kun olin odottanut jotain ehkä 25kg... :D Ja tuo on siis tosiaan se versio jossa jaloilla ponnistetaan vauhtia.

Katski, mä harrastan lähinnä crossfitia ja yritän opetella painonnostoa, ja kummassakaan penkkipunnerrus ei yleensä kuulu ohjelmaan. Olin kyllä itekin vähän hämmästynyt että noin paljon nousi vauhtipunnerruksessa, kun olin odottanut jotain ehkä 25kg... :D Ja tuo on siis tosiaan se versio jossa jaloilla ponnistetaan vauhtia.

Aa ok, ei tullut esiin tossa aiemmin mikä painotus sulla on. Noh jos kulkee työnnön kanssa suht samassa vauhtipunnerrus niin eipä huolia.

.. ja toisaalta uskon että penkkiykkönen on jotain 30 ja 40 välilt', jos kerran teet 25 kglla vitosia.. (varmaan ainakin sama kun tuo vauhtipunnerrusykkönen).

Taisin luvata päivittää tänne sarjapainoja kun olen opetellut käyttämään niitä gripsejä. No kappasta kummaa, selkätreeni ja sjmv on paljon kivempaa! Ylätaljapainoista mulla ei oo mitään hajua, koska ne numerot ei oo kiloja, eikä ne vissiin oo paunojakaan... :rolleyes:

Yhden käden kulmasoutu: 20kg -> 32,5 kg
SJMV: 30 kg + tanko -> 50kg + tanko :eek:

Sitten muita juttuja, leuanvetoa, penaa ja kyykkyä vapailla painoilla oon kokeillu nyt ehkä ekaa kertaa ikinä :D

Leuvanveto 20-30kg:n vastuskumpparilla: max. 3 kertaa :D
Penkkipunnerrus: 20 kg + tanko
Kyykky: 30 kg + tanko
Leveä prässi: 225 kg

Ei nyt muuta tuu mieleen...

E: Ja kyseessä tosiaan sarjapainot, ykkösmaksimeita en oo ikinä kokeillu

Viimeksi muokattu:
1.12. aloitettu perusvoimakausi. Lisäpainoleuanvedossa kehitystä 6x6 15 kg nyt 19 kg, 4x8 10 kg nyt 16 kg. Sotilaspenkki 3x10 38 kg nyt 43 kg, ykkönen 48 kg -> 54 kg.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Vanhakin jaksaa

Olen 54-vuotias, treenannut 5 vuotta n. 2 x viikossa talviaikaan. Sulan kelin ajan (n. 8 kk) juoksen.

Harjoituspainot, sarjoja 3, toistoja 8 - 12.

Takakyykky 50 kg tankoineen
Jalkaprässi 110 kg
Askelkyykky pään päällä 15 kg levypaino
Vatsalihakset rutistuslaitteessa 41 kg
Selkä (nojaus taaksepäin?) 100 kg
Ylätalja taakse 45 kg
Ylätalja eteen leuanvedon tavalla 45 kg (en pysty vetämään yhtään leukaa, painan 63 kg)
Soutu 45 kg
Ojentajat painoilla 7 kg / käsi
Penkkipunnerrus 30 kg tankioneen (on minulle hyvin vaikea)

Kun aloitin 5 v. sitten, olin ihan raakki, nyt todella piukea ikäisekseni!

Kylläpä tosiaan on huimia painoja toisilla teistä! Mahtavaa. Meinasin jättää vastaamatta, kun iski suorituspaineet. :D

Mutta mutta. Olen saleillut yhteensä 5 vuotta, josta alkuun hyvin epäsäännöllistä räpeltämistä, ainoana tavoitteena kiukun purku. Heh. 1½ vuotta säännöllisesti (alkuun vain 2 x viikko, viime kesällä lisäsin kolmeen kertaan viikossa)

Eli vähän harrastelijapohjalla mennään, mutta tässä lukemat, toistot 8(-10) pintaan:

Jalkaprässi 140kg
Takakyykky 50kg (low bar, yläselkä vihoittelee high barista)
Penkki 32,5kg
Pystypunnerrus kp 9kg per käsi
Ylätalja leveä 40 kg
Ranskalainen punnerrus ojentajille maaten - käyrätanko + 5kg (ilmeisesti yht. 20kg, koskaan jaksanut tsekata tangon painoa)
Leuanvedot on kovastti treenin alla, nyt menee kapealla otteella puhtaasti 6, vähän heijaamalla saattaisi nousta useampi. Leveällä otteella ei nouse yhtäkään... :D

Treenailen vasta maastavedon tekniikkaa, joten siitä en vielä omia painoja tiedä. Hiissailen kevyillä painoilla ja yritän saada liikerataa oikeaksi. Nimim. sääret ja polvet mustelmilla...

Hankalaahan sitä vertailua on tehdä kun tekniikat ja laitteet vaihtelee, joten ei siis varmaankaan ole mitenkään tarpeellista vertailla itteään muihin.
Tuli tehtyä taas filmiä tän päivän treeneistä. Ohjelmassa oli lisäpainoleuanvetoa 2x 12 10 kg+2x10 13 kg+2x8 15 kg+loppuvetoja 5x5 26 kg, voimapyörää 3x10 12,5 kg niskassa, pystypunnerrusta tangolla 3x 10 25 kg ja pendlay rowta 3x 8 42 kg.
https://www.youtube.com/watch?v=1rxk6RBtwDY

...
Jännää tulla näkemään miten kehitys alkaa!

nämä on 3 x 5 toistoa

Kyykky 40kg (keittiötasojen välistä...)
Penkkipunnerrus 22,5kg (sohva... :/ )
Mave 50kg
Pystypunnerrus 20kg
Rive 30kg

Rive tekniikkaa vielä pitää hioa ennenkuin nousee painot tuosta.
No jopas olen muutamassa viikossa edistynyt. Kaksi kertaa olen ehtinyt käymään painonnostovalmennuksessa ja rive hyppäsi aikamoisen loikan. Tosi hienoa!

Nyt:
Kyykky 55kg
Penkki - ei penkkiä :(
Mave 65kg
Pystypunnerrus 25kg
Työntö - 37kg :) jee!
Eli rive on hypännyt 25kg:sta 37kg:aan valmentajan ansiosta!
Tempaus - en muista mutta ainakin 25kg

Nyt menee sekaisin kaikenlaista treenaamista, mutta tänä vuonna testattuja ykkösiä ovat olleet tempaus 30kg, takakyykky 70kg, etukyykky 65kg ja eilen maastaveto 115kg (remmit). Kyykyt reisi-pohjekosketuksella alhaalla. Työnnöstä ennätys viime vuodelta 47,5kg. Jos kaikki menee suunnitellusti, niin alan panostamaan painonnostoon muutaman viikon päästä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom