Mimmien treenipainot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Helou!

Treeniä takana n. 3kk, 3x/vko (jouluna jäi tosin treenailu pois pariks vkoks:| ) ja tälläsiä painoja tällä hetkellä (yleensä):

Penkki: 40kg 5x5
Ylätalja leveällä myötäotteella: 37,5kg 3x8
Hauis tangolla: 20kg 3x6
Pystypunnerrus istuen käsipainoilla: 8kg 3x8
Jalkaprässi (?) (istutaan ja työnnetään eteenpäin): 90kg 3x8

Mitähän vielä... Ei tule mieleen, mutta toivottavasti painot ja lihas kasvaa PALJON:hyvä:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Uutena keikaroin täällä..en liioin ole mitään viimevuosina harrastellut, ja nyt innostuin kuntasalitouhuista. Aloittelijapainoja siis:

penkki: 40kg *8 (ensin 25-30-40)
kyykky: 70kg*10 (40-60-70)

Pitää näitä sitten joskus maailmassa päivitellä..nyt on muutenki vielä liikeradat osin hakusessa, joten se vie varmasti osan..Mutta saa kommentoida, sillä tämä kaikki on ihan uutta mulle, oten mielellään ohjeita vastaan..

Mitäs aloittelijapainoja ne nää muka on? Oon lukenu kisaavien mimmien päivyreitä, ja niistäkin osa pienemmillä painoilla reenaa! Selkeesti ois lahjoja voimapuolelle jos näin hyvin nousee, sama pätee myös pellukkaan!

penkki: 35kg 4*8
kyykky: 70kg 4*8
alatalja: 35kg 3*10
Ylätalja: 35kg 3*10
pystypunnerrus kp: 10kg 3*10
vipunostot sivulle. 8kg 3*10
vino penkki kp: 14kg 4*8
MV:65kg 4*8
ranskalainen kp: 16kg 3*10

Tässä jotain päivitystä, tyytyväisiä ollaan. Toistaiseksi.:)

Penkki : 40kg 10x4
Viparit sivuille: 8,6kg 10x4
hauis: 8,6kg 10x4
hauis tangolla 20kg 10x4
Kyykky 70kg 70toistoa
prässi maaten 100kg 70 toistoa
prässi istuen 100kg 70toistoa
ylätalja: 35-40kg 10x4
Alatalja: 35-40kg 10x4
dippi :32kg 10x4
soutu:25kg (molemmissa käsissä) 10x4

Mitäs aloittelijapainoja ne nää muka on? Oon lukenu kisaavien mimmien päivyreitä, ja niistäkin osa pienemmillä painoilla reenaa! Selkeesti ois lahjoja voimapuolelle jos näin hyvin nousee, sama pätee myös pellukkaan!

Oli kyllä pieniä taka-ajatuksia ku aloin käymään salilla (ku oon aina ollut melko vahva), että ehkä sitä joskus vois koittaa noita kilpailuja tmv. :) Tässä iässä ku ei oikeen muussa voi enää tulla hyväks/mahdollisuutta kilpailla muuta kuin just voimailussa/painonnostossa...
Ehkä jokin päivä :)

Kannattaa määrätietoinen treenaus aloittaa jo alussa. Tosin hyvällä mallillahan sulla se jo on. Mutta tekniikat kannattaa jo alussa hioa kuntoon, kyykky penkki mave (mikäli voimanostolinjalle lähdet), ne on sitten hankala myöhemmin korjata, vaikka mahdollista se toki on. Reenivinkkejä saa ainakin allekirjoittaneelta, aloittelija toki olen itsekin, mutta mulla on hyvät taustajoukot ;)

Mutta tekniikat kannattaa jo alussa hioa kuntoon, kyykky penkki mave (mikäli voimanostolinjalle lähdet), ne on sitten hankala myöhemmin korjata, vaikka mahdollista se toki on. Reenivinkkejä saa ainakin allekirjoittaneelta, aloittelija toki olen itsekin, mutta mulla on hyvät taustajoukot ;)

Täältäkin saa vinkkejä. :) Tekniikoihin kannattaa todellakin panostaa, koska se ensinnäkin vähentää loukkaantumisriskiä. Vähemmän aikaa kipeenä, enemmän aikaa treenata. Toisekseen paremmalla tekniikalla nostaa enemmän eikä kehitys jumitu teknisiin ongelmiin.

Ja kisoihin kannattaa mennä ihan aloittelijanakin. Siinähän sitten näkee ja oppii, millaista se on. Sitä paitsi kisoissa on kivaa! :hyvä:

Pari viikkoa sitten sain vihdoin ja viimein nostettua painot penkissä sinne kutosella alkavaan eli tein 6*60kg :rock: Smithkyykyssä meni eilen 8*95kg, ja mave junnaa edelleen siellä satasessa (6*100kg). Siinäpä tärkeimmät :D

Vähä mie oon katkera kun jotkut saa tehdä tollasia sarjoja :D Itelle tuli käsky, että nyt ei sitten tehdä yli 40 kilon painoilla penkissä ku maksimissaan kolmosia :jahas:

mua ärsyttää, kun kehitystä painoissa ei tapahdu. Oon käynyt salilla nyt vuoden ja painot on edelleen aika naurettavia. Käyn siis kolme/krt viikossa koko kropan läpi. Aina, kun yritän lisätä painoja, tekniikka menee huonoksi, esim. ylätalja, jossa alan auttaa liikaa muilla lihaksilla :( pö. Mitäköhän voisin tehdä?
Painot on seuraavan laisia:
jalkaprässi: 50kg/jalka
ylätalja:35kg
penkki:25kg
mave:20kg, tuntuu liikaa ranteissa :(
alatalja:30kg
hauis:9kg/käsi
ojentajat:25kg/kumpikin käsi
jalkaprässi:93kg/ kummatkin jalat
Olisko kellään ideoita, miten vois parantaa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kertokaahan viksut, että paljonko painaa prässin kelkka? Varmaan vaihtelee, mutta noin suunnilleen jotain..? Aloitin juuri prässäilyt kun kyllästyin askelkyykkyyn, ja olis kiva tietää paljonko painoja siinä nyt sitten on kelkka mukaan luettuna..

voe perkeles tytsit... ei voi ku kateellisena katella teijän painoja.. :( kolme vuotta salia takana enkä ole lähelläkään noita painoja.. tosin musta tuntuu, että mä oon vasta nyt tajunnu homman jujun ja painot on lähteny nousuun... eikö oo ketään muuta, jolla ei penkki nouse sitten millään..? ite vedän hikisesti 8*30 kg... tosin nyt on ykköset lähteny nousuun.. :dance2:

No mä teen penkkiä 20kg + 20kg tanko et silleen. tosin aloitin penkin väännön vasta kesällä, tätä ennen tein vaan vinopenkkiä käsipainoilla enkä muuta rintalihasliikettä (inhosin sitä..).

Niin juu ja mulla on penkissä jalat silleen koukussa eli selkä ei taivu yhtään. Ja ihan tanko "nänneistä asti" puristetaan, eli vissiin voisi vähän pienemmälläkin liikeradalla koittaa laittaa enepi rautaa.. :)

Ja toisekseen;
salilla jolla käyn, ei kukaan muu koskekaan yli 9kg käsipainoihin kuin minä. Eikä kukaan käytä 20kg:n tankoa penkkiin, maveen, kyykkyyn. Siksi omat painot tuntuu toisinaan ihan mukavilta, kun toiset hinkkaa niillä dumbpelleilla :) Mutta täällä kun vertaa, niin olen ihan luuseri.. seuraavassa joitakin sarjapainoja.

Hauiskääntö kp 10kg/käsi, tangolla 19,5kg
SJMV 60kg + tanko 20kg
Alatalja 63kg
Ylätalja jotain sekavaa koska hieman omituinen laite, n. 45kg epäilisin
Kulmasoutu kp 12,5kg/käsi
Kick back 8kg/käsi
Kyykky (olen vasta kesästä tätä harjoitellut) 30kg + tanko 20kg
Penkki (olen vasta kesästä tätä harjoitellut) 20kg + tanko 20kg
Vipunostot sivuille kp 8kg/käsi (toinen olkapää on rikki ja ihan tulessa tätä tehdessä..)
Pystypunnerrus kp 12,5kg /käsi

Niin juu ja mulla on penkissä jalat silleen koukussa eli selkä ei taivu yhtään. Ja ihan tanko "nänneistä asti" puristetaan, eli vissiin voisi vähän pienemmälläkin liikeradalla koittaa laittaa enepi rautaa.. :)
Kannattaa ottaa lankulta ihan eri liikkeenä jos haluaa lyhyemmällä liikeradalla ottaa toistoja. Penkki penkkinä, ja lankkupenkki lankkupenkkinä.

Täältäkin saa vinkkejä. :) Tekniikoihin kannattaa todellakin panostaa, koska se ensinnäkin vähentää loukkaantumisriskiä. Vähemmän aikaa kipeenä, enemmän aikaa treenata. Toisekseen paremmalla tekniikalla nostaa enemmän eikä kehitys jumitu teknisiin ongelmiin.

Ja kisoihin kannattaa mennä ihan aloittelijanakin. Siinähän sitten näkee ja oppii, millaista se on. Sitä paitsi kisoissa on kivaa! :hyvä:

Oon jo tässä ajassa onnistunu saamaan olkapään jotenki ketuilleen. :jahas: Onneks nytte parantunu ja opettelin sen penkin uusiks :P
No ainakin nyt tosiaan tajus, että tekniikka pitäs opetella kunnolla.
Ootteko ite opetellu vai pyytäny apua esim. henkilökunnalta salilla?

Haluaisin kovasti tehdä noita maveja, kyykkyä sun muuta mut ei viitti jos sitte selän laittaa paskaks tmv. :(

Zone-sarja -42%
Ehdottomasti kannattaa pyytää ulkopuolista apua. Itse kuulun voimanostoseuraan ja pojat ovat sitten neuvoneet tekniikoita. Voimanosto jos kiinnostaa, niin ehdottomasti kannattaa pyytää jotain voimanostajaa tjv. apuun, joittenkin salien henkilökunnalla kun saattaa nuo käsitykset tekniikoista olla jotain ihan muuta kuin mitä lajissa vaaditaan. Myös salilla käyvien sunnuntaitreenailijoitten käsitykset voi olla varsin kyseenalaisia...

Kannattaa ottaa lankulta ihan eri liikkeenä jos haluaa lyhyemmällä liikeradalla ottaa toistoja. Penkki penkkinä, ja lankkupenkki lankkupenkkinä.

Mikä on lankkupenkki? *tyhmä kysyy

Ja mikähän voisi olla, että tarpeeksi kun laittaa painoa niin vasemman käden ojentaja vihloo ja rutisee siinä ala-asennossa ihan sairaasti. Samaa tekee myös ranskalaisessa punnerruksessa, mutta kick backkia pystyy tekemään. Kun eihän siinä kohtaa ole edes mitään niveltä tms, mutta ei se lihastakaan vihlo vaan tuntuu sellainen "rutina".

Onkohan siinä ojentajassa joku isompi vika vai pitääkö vaan koittaa totuttaa sitä..?

Mikä on lankkupenkki? *tyhmä kysyy

Onkohan siinä ojentajassa joku isompi vika vai pitääkö vaan koittaa totuttaa sitä..?

Rinnalle laitetaan sellainen lankku (niitä voi olla 1-3 päällekkäin), jonka päälle tanko lasketaan. Tanko jää siten korkeammalle --> treenataan enemmän ojentajia ja ehkä vähän myös tangon pysäyttämistä. Penkin varmistusraudat (jos sellaiset on) ajaa suunnilleen saman asian, niitä voi säätää sopivalle korkeudelle ja pysäyttää tangon niiden päälle.

Mulla kiukutteli kyynärpäät monissa ojentajaliikkeissä, kun ne oli aika tiukat. Venyttely auttoi.

Pellukka: ehdottomasti tekniikka-apua joltain osaavalta voimanostajalta. Mä löysin apua miehen kautta.

Suositut

Back
Ylös Bottom