Mimmien treenipainot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hahaa, sulla on profiilissa paino 163, aika pitkään saat reenata että sen nostat ;)

Veikkaisin, että sulla on penkki jumahtanut, niin kuin se naisilla tuppaa yleensäkin jumahtamaan, ja sen saa helpoiten siitä sitten nousemaan ihan oikeella voimatreenillä. Toki vanhalla tavalla junruuttamallakin todistetusti onnistuu, varsinkin jos oma paino nousee samalla, mutta... Noh riippuu tavoitteesta miten haluu tehdä... Itellä ainakin lähti nousuun ihan kunnolla kun jonkun penkkiprogression otin käyttöön. Nyt sitten ei ole kehittynyt kun en treenannut järkevästi puoleen vuoteen... Vanhan tason sain kiinni ja nyt uudella fiksujen tekemällä ohjelmalla siitä ohi!

Niin se ote, itellä on pikkurillit merkeissä.

Ohjelman, hengityksen ja oteleveyden lisäksi kannattaa katsastaa tuo penkkiasento muutenkin, tarvittava kaari ja jalat tarpeeksi mukana, niin kyllä se siitä lähtee!!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minkähän verran oteleveys muuten vaikuttaa tuohon penkkiin? Minkälaisia leveyksiä käytätte? Olen yrittänyt pohtia mitä teen väärin penkissä, väärän hengitystekniikan lisäksi, kun se on niin tikkuista. Olisikin siistiä jos se johtuisi vaikka tuosta väärästä oteleveydestä, penkkaisin heti 90kg kun vaihtaisin kapeamman otteen :hyvä: No joo, ehkä siihen ei ole mitään vippaskonsteja eikä oikotietä, jumpalle vaan :whip: :D

Penkki itsellä hetken jo junnannut tai noh - sarjapainot nouseet perkeleesti ottaen huomioon että mun ykkönen oli elokuussa 67.5kg ja nyt kiskon sen 2x10 60kg. MUTTA

mulla alkoi uusi aika penassa noin 1.5kk sitten. Ennen oteleveys oli 3cm karhennukselta nyt on keskisormet merkeissä (alkuun oli ongelmia kun asento leveni sen 30cm mut nyt tykkään). Eli penkkaan leveemmältä kun tuo mun ukkoni nyt. sen jälkeen siirryin käyttämään vyötä "kovemmissa" painoissa niin sain tuon selänkaaren paremmin mukaan. Lisäksi keksin reisien jännityksen ja sitämyöten myös alakropan mukaansaannin. Mutta aikaa vaatii ja junnailee nyt tosiaan tuo raakamaksimi tuossa 75kg tienoilla...Olen todennut että mitä mun pena nyt vaatisi on suurella volyymillä kovia painoja. Hinkkaan aivan liikaa pitkiä sarjoja sinäänsä turhaan.... Olen ajatellutkin siirtyä penassa johonkin 8x2 tekemään hetkeksi...

Tuossa nyt pien esimerkki mun pena-asennosta :( nyyh failasin tuon, mutta tekniikka ihan ok:(

click

Aika jännä että jäi loppuojennusta vaille vaikka noin vauhdilla lähti rinnasta! Ei ku vaan kovaa ojentajareenii kyllä se siitä ens kerralla sitten :D

tuo assis mulle jo kommentoitti et voipi olla etten päässy mukaa siihen nostoo. Jos olis toisen kerran kokeillu olis voinu noustaki... mut joo sitä tässä nyt on tehty :) saas nähä kehitynkö mihinkää.

Jep, voi olla. Kattelin tuota nyt useemman kerran niin näytti ihan siltä että ois omille teilleen lähtenyt tuossa 10-20 cm rinnasta. Pienemmät raudat pysyy näpeissä kyllä vaikka hieman nytkähtäisikin raiteiltaan, mutta isojen kanssa turha kuvitellakaan...

Heh :D No kappas vain, ihan niin paljoa ei oikeesti elopainoa oo kertynyt, kaukana on kyllä vielä tuo oikeakin kilomäärä :)

Aloitin uuden ohjelman elokuussa ja sen myötä olen ainakin treenannut tunnollisesti penkkiä, aikaisemmin se saattoi joskus "unohtua". Se on vaan NIIN turhauttavaa kun kaikissa muissa liikkeissä tuntuu tapahtuvan kehitystä. Yritän aina hokea itselleni noita perusjuttuja ennen nostoa, jännitä perse ja jalat, kunnon hapet ylhäällä ja sit aina tapahtuu jotain, lähden laskemaan tankoa vinossa, tanko laskeutuu väärään kohtaan jne. En vaan hallitse sitä tekniikkaa.

Kapea penkkipunnerrus 5* 80kg, 3* 85kg, 2*90kg ja 1* 92,5kg
Pystypunnerrus 10* 30kg. 8 * 35kg
Korokeveto 3 * 125kg
Hauiskääntö(voimanostotangolla) 10 * 20kg, 10* 30kg, 8* 35kg 5*40kg
Leuanveto vo (omalla painolla 68kg) * 10, *8 *6
Leaunveto mo " * 8, * 6 *4
Kyykky 5* 90kg 3*110kg 1* 120kg

hello jonsateam..oletpas sä kehittyny pienes ajassa!!! käsittelet samoi rautoi ku mäkin....mun mielest teit ennen tosi leveäl otteel?? vai muistanko ihan väärin!! mitä sä leveämmäl otteella nyt sit otat huh!!! tule raumal raw penkki kisoihin minä olen ainakin menossa!!!:)

Funkkeli: Huomattavasti leveämmällä otteella nostat kuin minä, joten siinä meni se mun oljenkorsi :D Kai se nousee otteella kuin otteella jos voimaa on :D

Olen kyllä ihan mykkänä kateudesta, hirveitä rautoja liikuttelet :)

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yritän aina hokea itselleni noita perusjuttuja ennen nostoa, jännitä perse ja jalat, kunnon hapet ylhäällä ja sit aina tapahtuu jotain, lähden laskemaan tankoa vinossa, tanko laskeutuu väärään kohtaan jne. En vaan hallitse sitä tekniikkaa.

Pienennä painoja hetkeksi ja keskity tekemään jokaikinen toisto samalla tekniikalla. Aina lasku samaan kohtaan, lämmittelyistä kovimpiin sarjoihin asti. Ja kuten funkkelikin sanoi, toistoja, toistoja, toistoja ja lyhyet sarjat, että jaksat tehdä kaikki toistot täydellisesti. Vähitellen lisää painoa, niin alkaa nostorata vakiintua. Käytä selkää laskussa, laske tanko selän äläkä käsien varaan. Kädet vain pitelee tangosta kiinni. ;)

Minkähän verran oteleveys muuten vaikuttaa tuohon penkkiin? Minkälaisia leveyksiä käytätte? Olen yrittänyt pohtia mitä teen väärin penkissä, väärän hengitystekniikan lisäksi, kun se on niin tikkuista. Olisikin siistiä jos se johtuisi vaikka tuosta väärästä oteleveydestä, penkkaisin heti 90kg kun vaihtaisin kapeamman otteen :hyvä:

Jokaiselle varmaan on se oma optimaalinen oteleveys. Mulla on raakapenkissä nimettömät merkeissä, paidalla keskisormet. Ilman paitaa olkapäät hajoaa keskisormet merkeissä, vaikka painoa ois 30kg ja oteleveyden ero noin sentin. Tarkkaa touhua! Kannattaa treenailla vaihtelevilla leveyksillä, saa vaihtelua treeniin. Mitä leveämpi ote, sen lyhempi nostomatka, siitä on hyvä lähteä kokeilemaan...

Kannattaa myös miettiä apuliikkeitä. Jos rinnaltalähtö on se ongelma, turha hinkata ojentajia, ojentajia ja ojentajia. Ja toisinpäin, loppuojennus ei parane rintaa treenaamalla. Ja nopeus. Mitä nopeammin tanko lähtee rinnalta, sen kevyemmin se tulee ylös asti. Täysillä vaan kun osais työntää sen tangon rinnalta ja vielä ohjailla sen oikeaan suuntaan niin avot.... Miettikää pallon vierittämistä: jos haluaa sen kulkevan mahdollisimman kauas mahdollisimman helposti, ei sitä kukaan vieritä perille vaan se tönäistään tai potkaistaan liikkeelle. Tajuskohan kukaan? :rolleyes:

Moikka Maria!

Joo, onhan se kehittynyt aikas lailla, oikeenlaista treeniä, ni eiköhän noi painot alkanut sitten nousemaan... Joo noi on raakana...:rock: Penkkipaidalla nostin juuri 125kg. Hauskaahan tässä Maria on se, että Loimaan kisojen jälkeen "lopetin" raakapenkkaamisen ja keskityin ojentajiin armottomalla treenillä. Tällä hetkellä sitten tilanne on se, että kapea penkkipunnerrus ja leveä (sormet merkillä eli lähes maksimi leveys) on samoissa painoissa, samoin lattiapena... Outoa :) Mulla on nyt täl viikolla yhet kisat, sitten alan treenaamaan SM-kisoihin sekä voimanoston että penkkipunnerruksen, mutta mutta, jos noiden kisojen jälkeen kokeilisin pitkästä aikaa raakapenkkitreeniä, voisihan sitä eksyäkin Raumalle, mutta viimeistään sitten Loimaalle (toivoen että 100kg nousee ;))

moi johanna!! tosi hienosti olet kyl kehittyny hyvä,hyvä!!! ite treenasin tota max.sotilaspenkkiä ja tosi kapeal otteel kuten tiiätkin!!! olin just täs sm kisois(max.sotilasp.) tulin 2 tuloksella 85kg ja 90kg oli tosi lähellä mut eipä tullu!! ja nyt sit ihan aloin treeneissä leventää otetta(medium ote) ja kauhea oli taas tehä penk.punnerrusta ku puol vuot tehny jalat ilmas...mut hyvin se penkkipunnerrus kulkee itellä on tavoite 100kg penkistä jos vaiks raumalla sen jo saisi!!? teen ite kans pal ojentajia,lattiapenkkiä,myös käsipainoil..ym.ym!! samalla treenaan vahvalajeja ja se on kyllä rankkaa!!!:whip: paljon onnea sulle tuleviin kisoihin ja kyllä sä sen satkun viel raakana otat!!!:rock:

Pienennä painoja hetkeksi ja keskity tekemään jokaikinen toisto samalla tekniikalla. Aina lasku samaan kohtaan, lämmittelyistä kovimpiin sarjoihin asti. Ja kuten funkkelikin sanoi, toistoja, toistoja, toistoja ja lyhyet sarjat, että jaksat tehdä kaikki toistot täydellisesti. Vähitellen lisää painoa, niin alkaa nostorata vakiintua. Käytä selkää laskussa, laske tanko selän äläkä käsien varaan. Kädet vain pitelee tangosta kiinni. ;)

Jep, oon varmasti käyttänytkin turhan suuria painoja. No, kunhan sunnuntain hässäköistä on toivuttu niin alkaa penakoulu :D

Muahah... Jotta ei perspektiivi vääristyisi, niin tässäpä Ikitalven huikeat aloittelijapainot :hyper: Toistoja on 12-15, koska stumptuous.comin Krista käski niin. Teen muutakin mutta niissä on varmaan vaikea vertailla laitteiden välillä.

kyykky 14 kg (edistyy parhaiten)
ylätalja 20 kg (25 ei mee kuin 6 toistoa... :nolo:)
pystypunnerrus 3,5 kg kp
kulmasoutu 8 kg kp

Miten VOI pystypunnerrus olla niin raskasta?? Toisaalta, eipä siellä olkapäässä tunnu paljon muuta kuin luu kouraan. Että. Mut jospa se kehitys tästä lähtee. Puhtaasti yritän tehdä alusta saakka, rumasti runnomalla saisi tietysti vähän enemmän.

Just tulin salilta, joten voinen laittaa omia... Tosin salilla käynti on vain oheisharjoittelua minulle, ja käyn vain kerta viikossa, mutta jotain kuitenkin:

Kyykky: lämmittelyt + 10 x 60 kg (+ 10 x pelkällä tangolla [20 kg] jännehyppyjä)
Penkki: lämmittelyt + 5 x 40 kg
Ojentajat ylätaljassa: 20 x 10 kg, 10 x 15 kg
Ylätalja: 12 x 30 kg, 10 x 40 kg, 8 x 50 kg
Alatalja: 2 x 10 x 35 kg
Pystypunnerrus tangolla: 2 x 10 x 20 kg
Hauiskääntö käsip.: 2 x 10 x 9 kg/per käsi
+ jotain höpöilyjä päälle sen mukaan, mitä kroppa tuntuu tarvitsevan

Paljastetaan nyt munkin surkeat kyykkypainot eiliseltä. Onpahan sitten täällä tallessa jos joskus edistyn :D Tekniikka alkaa vähitellen olla sitä mitä pitääkin, mutta aika tarkkana saa vielä olla!

max 80 kg (helppo, mutta isommat tulis ylös vaan jullettamalla vaan kun sellaisia ei tueta eikä yritetä!!!!) 3*5*60 4*3*65 ja voimanostotyylillä luonnollisesti. Kyllä vähä ottaa egon päälle, kun aikoinaan sellaista puolikyykkyä tuli tehtyä 3*10*90 :hyper: Kyllä tää tästä. 60 kg:lla ois mennyt vaikka kuinka monta toistoa ihan kunnollisesti, mutta 65 tuntui jo että tekniikka alkaa hajota... Tarkkaa hommaa!!

Penkki max ja mave max nyt tauon ja sen jälkeisen herättelyn jälkeen palannut entiselle tasolleen...

Päivitelläänpä taas painoja, eli aika noviisi edelleen olen.
Penkki tänään 57,5kg
Kyykky 110kg
Maastanosto 110kg
Hauikset 10kg käsipainoilla
Prässissä 4x8x120kg
Ei ole ykkösiä, joka viikko edelleen on ollut nousua... :) Vaikka kyllä tämä ilo tästä kohta hyytyy. Penkki on minulle suurinta tuskaa tuottanut. Tekniikka meinaa olla kovasti jokapaikassa hukassa.

Mulla vaihtelee reenipainot joskus tosi paljon. Huonoina päivinä saa ottaa normipainoista pois paljon, ja sittenkin menee huonosti. Onneksi niitä huonoja päiviä on helppo ennustaa, eli ne tulee, jos on liian pitkä reeniputki takana, tai liian pitkä lepo. Tyyliin viikon tauko. Myös huonosti syöminen kostautuu sitten salilla. Myös se vaikuttaa reenipainoihin paljon, missä järjestyksessä liikkeet teen.

Penkkiä en juurikaan tee raakana.. tarkoitus on ollut jo pitemmän aikaa ruveta harjoittelemaan tekniikkaa ja panostaa siihen, mutta edelleen hinkkaan vain laitteissa. Joten painot ei vertailukelpoisia.

Kyykkyä en myöskään tee, koska en osaa. Sitäkin on pitänyt harjoitella, mutta ei oo huvittanut. Joskus harvoin teen superkevyillä painoilla sarjaa ihan vain kokeilumielessä. Askelkyykytkin teen smithissä, jossa mulla on painoa 45-50kg ja toistoja 10.

Mave 10 x 50kg. Tämäkin vasta harjoittelua, enemmänkin ehkä menis mutta harjoittelen tekniikan ensiksi tosi hyväksi.

Ojentajat taljassa kahdella kädellä suoralla kapulalla 10 x 40kg

Ranskis mutkatangolla 10 x 22kg

Hauiskääntö mutkatangolla 10 x 20kg. Keskitetty hauiskääntö kp 10 x 8kg. Habat mulla väsyy tosi nopeesti, eka liike pari ekaa sarjaa ok, sitten alkaa selvästi puhti laskea.

Viparit sivuille 10 x 8kg. Tekniikan oon opetellut musclenetin avulla, eli kädet ei ihan suorana mutta ei kuitenkaan lähelläkään mitään 90 asteen kulmaa.

Pystypunnerrukset teen yleensä laitteessa koska mulla nuljuu ja paukkuu toinen olkapää helposti, pelkään että sille tapahtuu jotain.. kässäreillä teen joskus reenin lopuksi harjoitusmielessä 10-15 x 8-10kg.

Selkä ylätaljassa eteen 10 x 45kg.

Alataljassa 10 x 40kg

Kulmasoutu tangolla 10 x 40kg

En nyt yhtäkkiä keksi muita vertailukelpoisia tuloksia.

Ite pitäis tosiaan jaksaa opetella kyykyn, askelkyykyn ja penkin tekniikat ja ottaa ne ohjelmaan, sekä parantaa tietty maven tekniikkaa. Jostain syystä sjmave on mulle helpompaa..

Hauiksille pitäis tehdä jotain, kun ne tosiaan väsyy niin nopeasti ja mielestäni mun habapainot on aika surkeat. Paremmatkin vois olla kun vuosi reeniä takana.

Uutena keikaroin täällä..en liioin ole mitään viimevuosina harrastellut, ja nyt innostuin kuntasalitouhuista. Aloittelijapainoja siis:

penkki: 40kg *8 (ensin 25-30-40)
kyykky: 70kg*10 (40-60-70)
alatalja: 35kg *10*3
Ylätalja: 35kg *10*3
kulmasoutu: 10kg *10*3
vipunostot sivulle. 8kg *10*2

Pitää näitä sitten joskus maailmassa päivitellä..nyt on muutenki vielä liikeradat osin hakusessa, joten se vie varmasti osan..Mutta saa kommentoida, sillä tämä kaikki on ihan uutta mulle, oten mielellään ohjeita vastaan..

Suositut

Back
Ylös Bottom