Mimmien treenipainot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Just mietin ite tätä asiaa, eli oon siirtynyt puolikkaista kyykyistä syvää, yli 90 asteen kyykkyyn. Muuten menee ihan kivasti (toki paljon pienemmillä painoilla kun aiemmin puoli-kyykkyä), mut siinä vaiheessa sarjaa kun voimat alkaa vähentyä, niin polvet rupee painumaan sisäänpäin... Oisko se sitten liikkuvuudesta vaan kiinni vai pitääkö kiltisti vähentää painoja edelleen? :curs: Pitänee varmaan aloittaa tuosta, että ihan ajatuksen kanssa työntää polvia ulospäin.

vähennä painoja. laita jalkateriä hieman ulospäin - pitää polvia paremmin kasassa. ja levennä kyykky asentoa. itsellä ainakin noi tehos polviin. eikä kyll oo polvet ollu kertaakaa kipeetkää...

Katselin tossa voimanostoliiton sivuilta tuloksia niin mave ja kyykky kulkevat naisilla suurinpiirtein samoilla kiloluvuilla. Muutamia voimailijoita jopa kyykkää enemmän kuin mavettaa. noin 150kg on kova kyykkytulos kisoissa. Ja kyykyt tosiaan nostetaan kamat päällä niin lisää siihen kiloja (prosenteissa 5-15% tekniikasta riippue lisää maksimeihin).

Ei pukutuloksia kannata katsella. Mä oon 90kg kyykännyt raakana ja 140kg kyykkäsin yksinkertaisella, löysähköllä puvulla... Varustenostoina kyykkään reilusti enemmän kuin vedän (vaikka veto onkin se vahvempi lajini toistaiseksi) ja useimmilla se meneekin juuri näin päin. Raakana väittäisin ettei juuri kukaan kyykkää enemmän kuin vetää tai sitten on todella surkea vetämään.

Just mietin ite tätä asiaa, eli oon siirtynyt puolikkaista kyykyistä syvää, yli 90 asteen kyykkyyn. Muuten menee ihan kivasti (toki paljon pienemmillä painoilla kun aiemmin puoli-kyykkyä), mut siinä vaiheessa sarjaa kun voimat alkaa vähentyä, niin polvet rupee painumaan sisäänpäin... Oisko se sitten liikkuvuudesta vaan kiinni vai pitääkö kiltisti vähentää painoja edelleen? :curs: Pitänee varmaan aloittaa tuosta, että ihan ajatuksen kanssa työntää polvia ulospäin.

Liikkuvuutta lisää ainakin reiden lähentäjiin ja aktiivinen huomio niihin polviin. Ihan alusta asti lonkista asti (silleen ku baletissa joka on semmosta harrastanut) jalat auki ja polvet koko ajan ulospäin.

Ei pukutuloksia kannata katsella. Mä oon 90kg kyykännyt raakana ja 140kg kyykkäsin yksinkertaisella, löysähköllä puvulla... Varustenostoina kyykkään reilusti enemmän kuin vedän (vaikka veto onkin se vahvempi lajini toistaiseksi) ja useimmilla se meneekin juuri näin päin. Raakana väittäisin ettei juuri kukaan kyykkää enemmän kuin vetää tai sitten on todella surkea vetämään.

Joo raakana veto varmaankin kaikilla on kovempi. Kyllähän toi puku paljon tekee niinkuin tossa sanoinkin. Pointti oli lähinnä se että jos voimanaiset kyykkää kamat päällä kisoissa 150kg niin aika kova kyykkääjänainen on jos tekee esim 100kgx10 raakana. :)

Joo raakana veto varmaankin kaikilla on kovempi. Kyllähän toi puku paljon tekee niinkuin tossa sanoinkin. Pointti oli lähinnä se että jos voimanaiset kyykkää kamat päällä kisoissa 150kg niin aika kova kyykkääjänainen on jos tekee esim 100kgx10 raakana. :)

Mun mielestä kaikki naiset, jotka suunnilleen alle 70-kiloisina kyykkää 100kg raakana kuuluisivat voimanostolavalle. :rock: Ja tosiaan, kyykkypuvun hyöty on pikemminkin kymmeniä kiloja kuin 5-15%.

Mun mielestä kaikki naiset, jotka suunnilleen alle 70-kiloisina kyykkää 100kg raakana kuuluisivat voimanostolavalle. :rock: Ja tosiaan, kyykkypuvun hyöty on pikemminkin kymmeniä kiloja kuin 5-15%.

niin noh joo, voi kyllä ollakin. riippuu pitkältä tekniikasta ja siitä mistä painoista puhutaan myös kai :D tulipas varman kuuloinen lause.. Esim ketket täältä joka lähtee nyt junnujen mm-karkeloihin niin ei nosta paljoa enempää puvulla kuin ilman - ei osaa hyödyntää pukua. Siis treenaamalla ja oppimalla käyttämään pukua hyväksi siitä sitten kai hyötyy :) itse en ole muuten nostanut kuin raakana, niin paha sanoa mutta noin "isotpojat" seurasta kertoili.

Itse olen menossa nostamaan kilpaa - lokakuussa ja syksyn mittaan pikkukarkeloissa ja helmikuussa jos uskaltauisi "isoihi kisoihi" :rolleyes:

Zone-sarja -42%
Itse olen menossa nostamaan kilpaa - lokakuussa ja syksyn mittaan pikkukarkeloissa ja helmikuussa jos uskaltauisi "isoihi kisoihi" :rolleyes:

Hyvä hyvä!! Raakana?

Mun mielestä puvulla on ollut yllättävän helppoa (ja palkitsevaa... 125kg.... 130kg... 135kg ois nyt tangossa, alahan nostaa...) kyykätä, vaikka aloittelija varusteiden kanssa oonkin. Pelottavampaa mun mielestä raakana on kyykkiä!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mites se tuo puku auttaa kyykyssä? Helpottaa alhaalta lähtöö ja vakauttaa keskikroppaa?

Se ottaa kyykyn vastaan, eli pitää kyykätä "puvun päälle". Tästä syystä a)pitää olla kauheesti rautaa että pääsee alas asti ja kyykyn joutuu todellakin viemään ja tiristämään sinne syvyyteen b)kyykky ei voi pudota maahan asti c)pingotettu puku helpottaa alhaaltalähtöä ja d)kai se tukevoittaa vähän koko pakettia.

Mä vastustin varusteita viimeiseen asti kunnes kokeilin itse ja hurahdin. :rolleyes:

Funkkeli: en tiiä minkä kokoinen oot, mutta naisten on aika vaikea yleensä kai löytää käytettyjä varusteita. Mä oon selvinnyt onneks "tosi halvalla", mutta kyllähän noihin roippeisiin saa satasia kulumaan ihan kevyesti. Mulla ois ylimääräiset polvisiteet, jos kiinnostaa. :D

http://www.youtube.com/watch?v=o9OBtDtTQ7g

siinä on mun kyykkyni :) nostin penkkikisojen lomassa niin sano tuomari, että oli just mukavasti riittävän syvä. . . eli omaksi turvaksi pitänee reenata kyykkäämään inan alempaa ja selkää suoremmaksi se on isoin ongelma. painopistettä enemmän taakse niin menee syvemmällekin helpommin.

e: ai niin. oon sellainen 160cm taskuraketti :D painoo tällä hetkell noin 68kg ja alottelin tossa diettaamaa, tarkotus tiputtaa noin 60kg ehkä vähän alle... olin koko talven lääkekuuril - keräs nestettä ja paino nousi ekaa kertaa oikeen roimasti. Nyt oon niitä hitaasti kulutellu pois.

eli omaksi turvaksi pitänee reenata kyykkäämään inan alempaa ja selkää suoremmaksi se on isoin ongelma. painopistettä enemmän taakse niin menee syvemmällekin helpommin.

e: ai niin. oon sellainen 160cm taskuraketti :D painoo tällä hetkell noin 68kg ja alottelin tossa diettaamaa, tarkotus tiputtaa noin 60kg ehkä vähän alle... olin koko talven lääkekuuril - keräs nestettä ja paino nousi ekaa kertaa oikeen roimasti. Nyt oon niitä hitaasti kulutellu pois.

Nätti kyykky, vähän etukenossa vaan. :) Puvulla pysyy mun mielestä helpommin pystyssä. Ootko lauantaina tulossa kattoon kisoja (Tampere, wabdl)? Ois kiva tavata ihan livenäkin kun et miittiin päässyt.

Treeniä takana n.1v8kk.Vuosi sitten 1,5 kuukauden tauko, koska selkäni meni muutossa ja lääkäri meinasi välilevyn pullistumaa. Kehitystä on tapahtunut mielestäni mukavasti. Nyt raskausviikkoja takana 39+6 ja treenannut olen säännöllisesti. Saa nähdä, miten paljon synnytyksen jälkeen tulee takapakkia. Maastavedon, kyykyt, kulmasoudun tangolla ja vatsat otan ohjelmaan taas synnytyksen jälkeen, mutta tässä jotain muita treenipainojani:

Penkki 9*60 kg
Kapea penkki 8*55 kg
Vinopenkki tangolla smith 10*40 kg
Jalkaprässi 8*370 kg
jalan ojennukset 10*30 kg (toisessa laitteessa, jossa ojennukset ja koukistukset samassa laitteessa menee paljon paljon enemmän)
jalan koukistukset 10*50 kg
pohkeet prässissä 15*160 kg
ojentajat taljassa 10*60 kg
ojentajat narulla 10*40 kg
ranskalainen punnerrus 8*30 kg
ojentajat smith 8*40 kg
ylätalja eteen 12*70 kg
alatalja 12*60 kg
kulmasoutu kp 15*15 kg
hauikset suora tanko 10*30 kg
hauikset scott 10*30 kg
hauikset seisten kp 10*15 kg
hauikset istuen kyynärpäät scottpenkkiä vasten 10*12,5 kp
vipunostot sivulle kp suorin käsin 10*8 kg
vipunostot eteen kp suorin käsin 12*12,5 kg
pystypunnerrus kp 10*10 kg
olkapäät smith 8*40 kg

Olkapäät ovat tällä hetkellä heikoin lenkki ja olen nyt satsannut niihin enemmän. Vinkkejä olkapäätreeniin? Miten usein, millaisilla painoilla ja miten pitkillä sarjoilla treenaatte hauiksia?

Muutakin urheilutaustaa löytyy, joskaan ei kisamielessä. Nuorempana juoksemista ja korkeushyppyä. Vanhemmalla iällä aina satunnaisesti olen innostunut harrastamaan hölkkäämistä ja uimista kuntoilumielessä. Aikaisemmin tuli käytyä myös kuntosalicircuitissa kerrasta-kolmeen kertaan viikossa ja jossain vaiheessa myös salilla enemmän kuntoilutyyppisesti ja kevyillä painoilla tehden, mutta varsinaiseksi treenaamiseksi en tuota silti vielä kutsuisi. Kävely kuuluu säännöllisesti ohjelmaan. Olen aika kauan myös ollut suhteellisen fyysisessä työssä, jossa välillä tehdään aika raskaitakin osia ja toisinaan taas kevyitä. Ihan nollatasosta ei siis olla lähdetty. Olen tähän asti ollut tyytyväinen kehitykseen, mutta sehän on selvää, että jossain vaiheessa kehitys hidastuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom