Mimmien treenipainot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Löysinhän täältä jonkun oman aiemman postauksen :D

25.9.2007 mentiin lyhykäisyydessään näin:

kyykky 8*50kg
jalkaprässi 10*105kg
SJMV 8*50kg
penkki 8*40kg
pystypunnerrus (kp) 10*9kg
viparit sivuille 14*6kg
ranskalainen punnerrus tangolla 10*18kg
push down suoralla tangolla 14*30kg

Päivitystä:

kyykky 8*80kg
jalkaprässi 15*150kg
SJMV 8*60kg (tässä olen vasta löytänyt kunnolla oikean tekniikan ja parantelen sitä parhaillaan)
penkkipunnerrus 8*55kg
pystypunnerrus kp 10*17,5kg
viparit sivulle 15*8kg (tekniikka parantunut kovasti)
ransk. punnerrus tangolla 12*26,5kg
push down narulla 15*45kg

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eikös toi kyykky ole jo 100 * 8 :hyvä:

Juu, kiitokset vaan hyvästä varmistuksesta. Satanen rikki, jee! Koskas kokeillaan lisää?

Vinopenkki käsipainoilla myös vähän parantunut, nyt 20 kg x 10. Maastavetoa olen käynyt nyt kesällä opettelemaan. Siinä tein viimeksi 80kg x 8. Muuten olen aika samoilla painoilla jumppaillut. Hiljaa hyvä tulee:rolleyes:

ihan mielenkiinnosta kun katselin reenipainoja niin kuin moni tekee kyykyn syvänä? Niin että menee reippaasti 90astetta rikki. Harvoin näkee salilla naisia syväkyykkäämässä ja ajattelin kysyä miten pakkislaisten laita :)

Kukaan ei vastaa tuohon mitään :D

Ite pyrin tekemään tuohon lajinvaatimaan rajaan asti, en näe syytä istua lattialle kuitenkaan. Heti jos vähänkin korkeemmalle sitten jättää, niin helposti voi parisenkymmentä kiloa pistää painoa lisää. Apuliikkeenä toki voisi joskus tuollaista tehdä, jos viitsisi...

Kisoja varten kun tässä kyykitään niin kisasyvyyteen tietysti treeneissäkin. Enemmän on tapana ollut noita ylisyviä kyykkiä, kun ei aina jarrut toimi ajallaan. ;)

Mä aloittelin syväkyykkäämistä kuukausi sitten ja painot tipahtivat samantien oikein kunnolla. Toisaalta olen kyllä jo tulossa taas ylöspäikin niiden painojen kanssa. Tuntuu paremmalta tuo syväkyykkääminen kuin normikyykyt. Tosin teen kyykyt smithissä ja kun pääsen salille, jossa on kunnon kyykkypaikka, niin taas töytyy alkaa tekniikan harjoittelu vapaalla tangolla pienemmillä painoilla. Mullahan ei ole muuta kuin aikaa ja motivaatiota tuohon touhuun.

Viimeksi muokattu:
Polvissa tuntuu sen verran ikävältä etten uskalla tehdä 90 asteesta syvempiä.

20 % painoista pois ja kyykkytyyli sellaiseksi, että sääret pysyy suorassa, niin ei tu painetta polviin ja pääsee vn-syvyyteen ja tarvittaessa alemmas jos huvittaa.

Näpsä, meetkö ihan perse lattiaan asti syväkyykyssä?

ihan mielenkiinnosta kun katselin reenipainoja niin kuin moni tekee kyykyn syvänä? Niin että menee reippaasti 90astetta rikki. Harvoin näkee salilla naisia syväkyykkäämässä ja ajattelin kysyä miten pakkislaisten laita :)
No mää vastaan:D Mulla ei perse viistä maata, mutta se 90 astetta pitäis olla ainakin hyvin lähellä. Vaan enpä mää isoilla painoilla kyykkääkään:rolleyes: 82,5 kilolla tais mennä viimeksi jotain hikisiä vitosia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Polvissa tuntuu sen verran ikävältä etten uskalla tehdä 90 asteesta syvempiä.

...ja polvet lähtöasennosta alkaen SIVUILLE ja ne sitten PYSYY siellä koko matkan alas ja ylös eivätkä lonksu edestakaisin. :thumbs: Liikkuvuus myös kuntoon, takareidet, pakarat, etureidet... Polvia joutuu siis työntämään ulospäin, harvalla ne itsekseen oikeaan suuntaan menee.

Kyykyn ja maastavedon suhteesta voi aika hyvin päätellä kyykkytyylin... (ei tosin aina näin suoraviivaista mutta suurinpiirtein)

Paljonko on virallisesti hyväksytty suhdeluku? ;) Mä veikkaisin omasta puolestani, että kyykky on about 85% maven ykkösmaksimista. En tiiä ku en oo raakamaksimeita just kokeillut.

Aloittelijoilla usein kyykky tyyli on sellainen että aika kapea asento, polvet suoraan eteen ja siitä alas niin, että polvet menee yli varpaiden. Jossain 90 asteen (polvi)kulmassa sitten on jo niin hankalaa olla ja polvissa kamalat paineet, että eikun vaan ylös. Ite tein tällä tyylillä jopa 90 kilolla kyykkyä 10 sarjoja :lol2: Olevinaan sitten olin vahva. Sittemmin raaka totuus on tullut esiin, oon ihan surkea :(

Zone-sarja -42%
Paljonko on virallisesti hyväksytty suhdeluku? ;) Mä veikkaisin omasta puolestani, että kyykky on about 85% maven ykkösmaksimista. En tiiä ku en oo raakamaksimeita just kokeillut.

Mikä lie, mutta jos tekee kyykkyä 80 kilolla ja maastavetoa 60 kilolla, niin ei kyllä millään voi olla syväkyykky tuo kyykky, vaikkei maastavedon tekniikka olisikaan kohdalla.

Kyykkymaksimia en ite oo kokeillut, mutta veikkaisin treenieni perusteella että hyvin kyseenalaisella, mutta tarpeeksi syvällä tekniikalla kuitenkin saan tehtyä 100 kilolla ykkösen ja maastavedosta 125 on todistetusti nostettu (nyt ei varmana nousis). Eli prosenteissa 80 mulla. Ei pitäs spekuloida noita maksimeita, mutta liekkö tuo nyt niin vaarallista...

Mikä lie, mutta jos tekee kyykkyä 80 kilolla ja maastavetoa 60 kilolla, niin ei kyllä millään voi olla syväkyykky tuo kyykky, vaikkei maastavedon tekniikka olisikaan kohdalla.

Kyykkymaksimia en ite oo kokeillut, mutta veikkaisin treenieni perusteella että hyvin kyseenalaisella, mutta tarpeeksi syvällä tekniikalla kuitenkin saan tehtyä 100 kilolla ykkösen ja maastavedosta 125 on todistetusti nostettu (nyt ei varmana nousis). Eli prosenteissa 80 mulla. Ei pitäs spekuloida noita maksimeita, mutta liekkö tuo nyt niin vaarallista...

Maastaveto on kyllä hyvä voiman mittari, siinä on vähän vaikea huijata millään lailla. Tanko joko nousee tai ei nouse. Pitäiskin kiskaista jonain päivänä raakamave ku oon maksimeita vaan puvulla vetänyt tän vuoden.

Ja varsin surkeahan sä kyllä oletkin, jonnekin nurkkaan häpeämään kannattaa mennä jos ei kyykkää KUIN sata kiloa raakana. :rock:

itsellä oli noita 90 asteen kyykkyjä. "kyykkäsin" silloin elikäs viime kesänä 120kg ja tein 80-100kg sarjaa. Hypääsin toukokuussa kisasyvyyksiin ja painot tipahti oikein roimasti. Ensimmäinen kuukausi oli pelkästään noin 60kg harjoittelua sillä ihan erilihaksista otti itsellä syväkyykyt. Tekniikka rakoilee kyykyssä pahasti edelleen - mutta näyttää hetki hetki paremmalta. Kyykyssä olen saanut tuon 100kg, 110 jäi himpusta kiinni viime kuussa välimaastosta en ole edes kokeillut. Tekniikasta kiinni nyt omasta mielestäni mun nostot tällä hetkellä...

Sitten taas mave missä mielestäni tekniikka paljon simppelimpää ja vaaditaan enemmänkin voimaan. (on muuten kaikki sit vain mun mielipiteitä). Siinä 4 reenikerran jälkeen 110kg x 6tms ja nyt kuukausi sitten sain mave maksimiksi 150kg. Syväkyykky ja mavereenit olen aloittanut samalla vkolla.

Kyykyssä tuo syvyys kyllä määrää hyvin pitkälle noita painoja millä jaksaa tehdä. Katselin tossa voimanostoliiton sivuilta tuloksia niin mave ja kyykky kulkevat naisilla suurinpiirtein samoilla kiloluvuilla. Muutamia voimailijoita jopa kyykkää enemmän kuin mavettaa. noin 150kg on kova kyykkytulos kisoissa. Ja kyykyt tosiaan nostetaan kamat päällä niin lisää siihen kiloja (prosenteissa 5-15% tekniikasta riippue lisää maksimeihin). Eli tuollaiset 100-110kg sarjat mistä Taskuamatsoni sanoi on pirun kovia jo kisatuloksenakin. Jos siis tulokset oikeasti on tehty riittävän syvinä.

Mulla meni joskus aikasemmin ihan törkeen kipeeks paikat treenistä, etenkin kyykystä ja penkistä. Sitten reenailin tuota voimaa ja nyt taas väliaikaisesti tein pitkiä änkyräsarjoja, mutta ei mee yhtään kipeeks mikään. Omituista...

Vähä meni offtopiciksi

...ja polvet lähtöasennosta alkaen SIVUILLE ja ne sitten PYSYY siellä koko matkan alas ja ylös eivätkä lonksu edestakaisin. :thumbs: Liikkuvuus myös kuntoon, takareidet, pakarat, etureidet... Polvia joutuu siis työntämään ulospäin, harvalla ne itsekseen oikeaan suuntaan menee.

Just mietin ite tätä asiaa, eli oon siirtynyt puolikkaista kyykyistä syvää, yli 90 asteen kyykkyyn. Muuten menee ihan kivasti (toki paljon pienemmillä painoilla kun aiemmin puoli-kyykkyä), mut siinä vaiheessa sarjaa kun voimat alkaa vähentyä, niin polvet rupee painumaan sisäänpäin... Oisko se sitten liikkuvuudesta vaan kiinni vai pitääkö kiltisti vähentää painoja edelleen? :curs: Pitänee varmaan aloittaa tuosta, että ihan ajatuksen kanssa työntää polvia ulospäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom