^Kiitos Tiuskis taas, kuulostaa fiksulta . Ajatus tässä alussa valmentajalla oli tosiaan varmaan ensin se hermoston totuttelu ja tekniikoiden opettelu. Sjmv mulla mättää vieläkin vähän, tai sitten teen liian raskaalla vikan sarjan. Välillä onnistuu, välillä tulee selkä vähän kipeäksi. Missä sen sjmv:n nyt oikein pitäsi tuntua eniten? Siinä ylösnousuvaiheessa. Reiden takaosassa? Jos tuntuu välillä vatsassa, joku menee väärin? Toinen on ylätalja, missä tuntuma hakusessa.
Tuohon sjmv:hen. Jonkun verran ainakin itselläni vaikuttaa se, kuinka leveellä jalat on. Kapeammalla jalkojen asennolla tuntuma ei ole niin hyvä ja tulee ehkä alemmas takareiteen kuin vähän levemmällä asennolla. Ja jostain gymlogin videosta muistan kuulleeni, että kääntämällä jalkateriä aavistuksen verran sisäänpäin, tuntuma on parempi. Itse ajattelen tuota liikettä sellasena, että yritän kahden seinän välissä koskettaa takapuolella takaseinää sen sijaan että yrittäisin saada käsiä lattiaan (ymmärsitkö eittäin hienoa kielikuvaa? ). Silloin se liike tulee (ehkä) tehtyä enemmän jaloilla kuin selällä. Olkapäät suht rentona ja tanko kulkee läheltä kroppaa. Jso tanko karkaa kovin kauaksi jaloista, liike menee äkkiä enemmän selälle.
Ylätaljassa itse yritän miettiä liikettä siten, että kyynerpäät ohjaa liikettä.