Oon 24-vuotias nainen, melko aloittelija näissä salihommissa, mutta lihasta olis kiva saada
Tällä hetkellä oon jo 5 viikkoa menny 3x viikko tämmösellä 2-jakoisella ohjelmalla:
1.pv
Rinta
penkkipunnerrus x 2
vinopenkki x 2
Jalat
Jalkaprässi x 3
Hartiat
vipunostot sivulle x 2
pystypunnerrus vapailla painoilla x 2
Ojentajat
ojentajat taljassa x 3
+ vatsat
2pv
Selkä
alatalja x 3
ylätalja x 3
Jalat
SJMV x 3
jalkojen koukistajat makuulleen laitteessa x 2
pohkeet istuen laitteessa x 3
Hauikset
hauikset vapailla painoilla x 2
+vatsat
Teen 12-15 toistoa, jotta oppisin liikeradat puhtaiksi. Vatsalihasia teen joka kerta erilaisia, niin pitkään, että koko kuntosalitreenin pituudeksi tulee noin 40minuuttia. Tämän lisäksi juoksen 10-20 minuuttia juoksumatolla ennen ja jälkeen treenin.
Tarkoitus olisi jossain vaiheessa siirtyä 8 toistoon. Suunnittelin tässä jo uutta ohjelmaa tuon nykyisen tilalle noin kuukauden päähän, joka varmaan menis vielä 12-15 toistolla.
Uusi suunniteltu ohjelma:
1pv
Rintalihakset
penkki laitteessa x 3
Jalat
jalkaprässi x 2
vapaa kyykky x 2
Hartiat
vipunostot laitteessa x 2
pystypunnerrus laitteessa x 2
Ojentajat
ojentajapunnerrus käsipainoilla x 3
+ vatsat
2pv
Selkä
selän ojennus penkissä x 3
kulmasoutu tangolla x 3
Jalat
jalkaprässi yhdellä jalalla x 3
jalkojen koukistajat istualtaan x 2
pohkeet seisten x 3
Hauikset
leuanveto laitteessa x 3
+vatsat
SJMV:n haluan vaihtaa pois, sillä en saa sitä tuntumaan kuin alaselässä, vaikka olen koittanut miettiä tekeväni työn lantiolla. Epäilen, että takareidet ovat sen verran kireät, että kun alottaisin kunnolla venyttelyn, niin ehkä se siitä sitten
Mutta niin kommenttia saa tosiaan heittää, ku noi ohjelmat on koottu täältä foorumilta ja muuten netistä vaihtelevasti!
Tällä hetkellä oon jo 5 viikkoa menny 3x viikko tämmösellä 2-jakoisella ohjelmalla:
1.pv
Rinta
penkkipunnerrus x 2
vinopenkki x 2
Jalat
Jalkaprässi x 3
Hartiat
vipunostot sivulle x 2
pystypunnerrus vapailla painoilla x 2
Ojentajat
ojentajat taljassa x 3
+ vatsat
2pv
Selkä
alatalja x 3
ylätalja x 3
Jalat
SJMV x 3
jalkojen koukistajat makuulleen laitteessa x 2
pohkeet istuen laitteessa x 3
Hauikset
hauikset vapailla painoilla x 2
+vatsat
Teen 12-15 toistoa, jotta oppisin liikeradat puhtaiksi. Vatsalihasia teen joka kerta erilaisia, niin pitkään, että koko kuntosalitreenin pituudeksi tulee noin 40minuuttia. Tämän lisäksi juoksen 10-20 minuuttia juoksumatolla ennen ja jälkeen treenin.
Tarkoitus olisi jossain vaiheessa siirtyä 8 toistoon. Suunnittelin tässä jo uutta ohjelmaa tuon nykyisen tilalle noin kuukauden päähän, joka varmaan menis vielä 12-15 toistolla.
Uusi suunniteltu ohjelma:
1pv
Rintalihakset
penkki laitteessa x 3
Jalat
jalkaprässi x 2
vapaa kyykky x 2
Hartiat
vipunostot laitteessa x 2
pystypunnerrus laitteessa x 2
Ojentajat
ojentajapunnerrus käsipainoilla x 3
+ vatsat
2pv
Selkä
selän ojennus penkissä x 3
kulmasoutu tangolla x 3
Jalat
jalkaprässi yhdellä jalalla x 3
jalkojen koukistajat istualtaan x 2
pohkeet seisten x 3
Hauikset
leuanveto laitteessa x 3
+vatsat
SJMV:n haluan vaihtaa pois, sillä en saa sitä tuntumaan kuin alaselässä, vaikka olen koittanut miettiä tekeväni työn lantiolla. Epäilen, että takareidet ovat sen verran kireät, että kun alottaisin kunnolla venyttelyn, niin ehkä se siitä sitten
Mutta niin kommenttia saa tosiaan heittää, ku noi ohjelmat on koottu täältä foorumilta ja muuten netistä vaihtelevasti!