Mimmien sykemittarit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kanhan
  • Aloitettu Aloitettu
Vein sykemittarin huoltoon Polarin valtuuttamaan paikalliseen huoltoliikkeeseen ja kun kävin sitä kyselemässä, niin sanottiin että vehje ei paristojen vaihdon jälkeen herännytkään henkiin ja että ovat lähettäneet mittarin Polarille huoltoon, ja että ottavat yhteyttä kun asiaan saadaan jotain selvyyttä. Yhteydenottoa ei ole kuulunut ja kyselykään ei tuottanut tuloksia. Puoli vuotta ois mittarissa takuuta jäljellä mutta en löydä kuittia tai takuutodistusta mistään. (Hyvin laitettu talteen.) Kyllä ketuttaa oma huolimattomuus... Muistaako kukaan millanen ko takuulappu on? Johonkin rekisteröidyin netissä heti mittarin käteen saatuani, mut ei tainnut liittyä tähän asiaan?

Vein sykemittarin huoltoon Polarin valtuuttamaan paikalliseen huoltoliikkeeseen ja kun kävin sitä kyselemässä, niin sanottiin että vehje ei paristojen vaihdon jälkeen herännytkään henkiin ja että ovat lähettäneet mittarin Polarille huoltoon, ja että ottavat yhteyttä kun asiaan saadaan jotain selvyyttä. Yhteydenottoa ei ole kuulunut ja kyselykään ei tuottanut tuloksia. Puoli vuotta ois mittarissa takuuta jäljellä mutta en löydä kuittia tai takuutodistusta mistään. (Hyvin laitettu talteen.) Kyllä ketuttaa oma huolimattomuus... Muistaako kukaan millanen ko takuulappu on? Johonkin rekisteröidyin netissä heti mittarin käteen saatuani, mut ei tainnut liittyä tähän asiaan?

Eikös takuulapuksi kelpaa ihan kaupasta saatu kuitti? Siinähän on ostopäivämäärä.

Kelpaishan se kuitti jos sen löytäis. Mut kun tämä tallukka on hukannu sen... Ostin mittarin muuton keskellä enkä kuollaksenikaan muista mihin olen kuitin tunkenu. Siksi vaan pohdin tota takuulappua. Mut eip kai auta ruikuttaa, oma munaus. Ja taas oma lompakko kärsii. Suunnon mittari tulee kyl olemaan seuraava.

Polar F4 rinnalla ja ranteessa:D. Ominaisuuksiltaan ihan ok peli, oikeastaan en muuta ole kaivannutkaan juoksutreeneihin. Häiriötä ottaa niin kännykästä, mp3-soittimesta kun muistakin sähkölaitteista. Tai ainakin toivon että se johtuu niistä laitteista, muuten on meitsillä aika paha sydänvika ja rytmihäiriöt:rolleyes:.

Joo mie oon myös ihmetellyt näitä Polarin häiriöitä! M11 malli muistaakseni ja ihmetyttää kun välillä näyttää että syke olisi 230 tienoilla... Yleensä tää on pitkissä staattisissa jännityksissä esim. hoovereissa tai penkkipunnerruksen viimeisillä toistoilla tapahtuva ilmiö. Syke siis hyppää yhtäkkiä muka 230 jostain 120 lukemista, mutta siltä ei tunnu (sydän ei tykytä tms.) ja hyppää yhtä nopeasti takaisin. Että häiriö (toivon mukaan) mittarissa eikä miussa!

Mulla on Polarin F6. Vaaleanpunaisena.:) Hyvä perusmittari, vaikka välillä kaipaisinkin jotain ekstraa siihen. Viime keväänä ostin ja hyvin on pelittänyt ja kulkenut monella reissulla mukana.

Muistaako kukaan millanen ko takuulappu on? Johonkin rekisteröidyin netissä heti mittarin käteen saatuani, mut ei tainnut liittyä tähän asiaan?
Mä sain Sokkarilta oston yhteydessä ostoskuitin lisäksi takuukuitin. Tuota pakkausta tutkiessa löysin sellasen Polarin huoltokortin, jossa oli myyjän kirjoittama koodinmero, ilmeisesti siis jokaisella mittarilla on tällainen oma koodi, jonka avulla voi kai selvittää ostopäivänkin ja tätä myötä takuun voimassaoloajan. En tosin varmaksi tiedä, mutta ajattelisin, että vois toimia noin. Eli jos sulla on ostopakkaus vielä tallessa, niin kurkkaa sieltä. Mulla on aina tapana säilöä kaikki laatikot ja sen sisällä olevat lippuset ja lappuset, vaikka tarpeen tullen en sitten niitä koskaan mistään löydäkään.:)

Sykemittaritarinalle jatkoa. Sain vihdoin mittarin (F11) takasin Polarilta. Vika ei ollut mittarissa vaan lähetinvyössä, jonka nepparit olivat hapettuneet liian vähäisen huolenpidon takia. :eek: Uusi vyö maksoi 12 euroa, joten vähällä selvisin ja nyt kelpaa taas kirmailla. :rolleyes: Tällänen kontrolliriikki tunsi olonsa alastomaksi ilman sykemittaria juostessa. Mutta ihan yleisesti tiedoksi mukana tulleen paperilapun sisältö: Tärkeää! Lähetin tulisi aina käytön päätteeksi irrottaa elektrodivyön molemmista nepeistä nepparihapettumien välttämiseksi. Wearlink Elektrodivyö tulisi pestä pesukoneessa joka viidennen käyttökerran jälkeen ja huuhdellaan jokaisen käyttökerran jälkeen. Ei siis kuten mä olen tehnyt et oon irrottanu vaan toisen puolen ja huuhdellu vyön sillain. Ja pessy koneessa kerran kuukaudessa. Et taas saa syyttää iteensä...

Ajattelin vihdoin investoida itselleni sykemittarin kesätyövaroista:D. Ensin suunnittelin Polarin F11, mutta nyt olen kallistumassa Suunnon T3:n puoleen. Joku hehkuttikin jo tyytyväisyyttään, mutta lisää käyttäjien kommentteja olis mukava kuulla. Tuntuu niin kaikilla olevan polarit...

Wearlink Elektrodivyö tulisi pestä pesukoneessa joka viidennen käyttökerran jälkeen ja huuhdellaan jokaisen käyttökerran jälkeen. Ei siis kuten mä olen tehnyt et oon irrottanu vaan toisen puolen ja huuhdellu vyön sillain. Ja pessy koneessa kerran kuukaudessa. Et taas saa syyttää iteensä...

Kuulostaapa monimutkaiselta. Kuinkahan moni noita sykemittarivöitä jaksaa / tajuaa / muistaa pestä noin usein? Ja toinen juttu on tuo lähettimen irrottaminen: jos sen menee irroittamaan molemmilta puolilta, niin ei olekaan mikään helppo homma saada sitä takaisin paikoilleen. Ekalla kerralla tappelin sen kanssa pitkän tovin, ja luulin jo hajottaneeni koko mittarin kunnes se lopulta naksahti kohdilleen. Menee turhan hankalaksi jos ennen jokaista lenkkiä saa näprätä yhtä kauan sen kiinnityksen kanssa.

Muutenkaan nuo polarit ei kuulosta kovin käyttäjäystävällisiltä vekottimilta jos jo puolentoista vuoden käytön jälkeen happanee ja hajoaa. Vaikkei olisikaan muistanut kaikkia mahdollisia huoltotoimenpiteitä suorittaa niin luulisi että se vähän kauemmin kestäisi. Odottelenpa vain milloin oma F11 alkaa sekoilla.

Hm... Meillä on F11 käytössä kanssa, siis yhteisenä mittarina miehen kanssa ja kyllähän tuota aika paljon on tullut käytettyä kahden ja puolen vuoden aikana. Kerran vai kaksi on mennyt sekaisin ja resetoiminen on auttanut, mutta muuta häikkää ei vekottimessa ole ollut *koputtaa puuta*. Tyytyväisiä käyttäjiä ollaan tuohon.

mulla suunto T1. oikein hyvä ja mulle riittävät ominaisuudet. syke, keskisyke, kalorinkulutus, korkein ja matalin arvo ja piippaukset riittää mulle. on siellä viikkolaskurit jne. mutta en ole niitä jaksanut hyödyntää. tosi hyvä ja sillä tavalla kellomainen, että tuota mustaa kehtaan pitää jakkupuvun kanssa töissäkin, ilman että herättää liikaa huomiota.

kellon linssi aika helposti naarmuuntuva, joten se ehkä sellainen ainoa negatiivinen asia.

polar f11 täällä.
ihan tarpeeksi toimintoja minulle, hinta-laatusuhde kohdallaan ja kehtaa käyttää muulloinkin kun vain treeneissä.
ainut vika samoin kuin karpolla nähtävästi, että linssi on käytössä jo aikaslailla naarmuuntunut.

F11 oranssi täällä. Oon ollut tosi tyytyväinen, salilla en oo vielä kokeillut mutta lenkeille ei lähdetä ilman sitä. Ja auts, se kun on niin kivan näköinen, miellyttää omaa silmää ettei malta ranteesta laskea. Ainoa mistä voin valittaa on tuo ajoittainen tilttaus, siihen en oo vielä keksinyt mitään mikä auttaisi, resetkään ei toimi. Mutta venailee muutaman minuutin, niin se palailee itestään normaalitilaan. Ihana vehje<3

Jenn täällä kyseli T3:n käyttäjiä.. Yksi erittäin tyytyväinen ilmoittautuu :) Mulla on myös GPS podi ja tykkään kovasti. Mun liikuntavalikoimaan kuuluu sali, jumpat, lenkkeily, pyöräily (useimmiten maastossa) ja squash. Suosittelen lämpimästi T3 :)

inez: kiitos:), kuulostaa tutulta tuo sun lajivalikoima:rolleyes:, mulla lisäksi rullistelu, lenkkeily nyt vähemmällä penikkataudin uusimisen vuoksi...:wall:. Nyt kun mainitsit, tekiski heti mieli päästä pelaan squashia pitkästä aikaa. Taidan varata vuoron...

Polarin f11 myös täällä käytössä. Tyytyväinen olen ollut ja vehje on tiheässä käytössä.

Nyt oon huomannut että sykevyön paristot kaipaisivat vaihtoa, kun rannemittari ei enää reagoi kunnolla sykkeen vaihdoksiin. Mites olette hoitaneet pariston vaihdot? Jostain lukasin oston yhteydessä, että huolto/pariston vaihtaminen pitäisi suorittaa vain Polarin omassa huollossa, jonne sykelaite olisi lähetettävä. Oletteko siis toimineet näin vai vaihtaneet pariston itse tai vieneet sen vaihdettavaksi lähimpään suutariin?

Polarin f11 myös täällä käytössä. Tyytyväinen olen ollut ja vehje on tiheässä käytössä.

Nyt oon huomannut että sykevyön paristot kaipaisivat vaihtoa, kun rannemittari ei enää reagoi kunnolla sykkeen vaihdoksiin. Mites olette hoitaneet pariston vaihdot? Jostain lukasin oston yhteydessä, että huolto/pariston vaihtaminen pitäisi suorittaa vain Polarin omassa huollossa, jonne sykelaite olisi lähetettävä. Oletteko siis toimineet näin vai vaihtaneet pariston itse tai vieneet sen vaihdettavaksi lähimpään suutariin?

Lähettimeen olen vaihtanut patterin ja tiivisteen itse niin kuin käyttöohjeessa on sanottu. Sen rannelaitteen pariston vaihto suositellaan tehtäväksi jossain Polarin valtuuttamassa liikkeessä ja yleensä sille tehdään samalla huoltotesti.

.

Hei, laittakaahan kuvia omista sykemittareistanne ranteessa. Tehtäiskö tähän jatkoksi sellainen "sykemittarigalleria"...? :rock:

Jatkanpa tähän ketjuun asiaani. Joulupukki (eli iskä) toi lahjaksi Polarin f6-sykemittarin ja sitä olen nyt ahkerasti käytellyt sekä sali- että aerobisissa treeneissä.

Haluaisinkin nyt tehdä pienen gallupin sykemittaria salilla käyttäville mimmeille siitä, missä sykkeenne liikkuvat treenin aikana ja kuinka paljon kaloreita mittari näyttäisi treenin kuluttavan (noin tunnin kestävässä treenissä)?

Itselläni esimerkiksi tänään maksimisyke oli 175 ja keskimääräinen syke 131, kaloreita väitti kuluneen tunnin treenissä 450 (kuvittelisin olevan yläkanttiin, mutta eihän niillä kaloreilla ole tosiasiassa tietysti väliä, hyvä treeni oli jokatapauksessa :rock:). Mietin vaan tässä, josko muilla sykkeet huitelevat korkeammallakin, tiedän kyllä, että riippuu tietenkin treenikerrasta (sarjatauot, onko kevyt viikko, unohtuuko puoleksi tunniksi juttelemaan kaverin kanssa ;)), mutta jos sellaista keskimääräisen ja tehokkaan treenikerran sykkeitä pistettäisiin ylös.

Minulla on ollu vuosia Polar A5 ja aivan riittävä mun käyttöön. En tarvi erityisiä toimintoja sykkeen ja ajanoton lisäksi.

Tuota pelkän salitreenin sykettä ja kalorimäärää en ole ottanut koskaan, vaan lähinnä kokonaiskulutuksen kun kävelen/hölkkään salille, teen treenin ja sama takas kotia ylämäkeen. Mutta pitääpä katsoa vaikka seuraavat treenit pelkkää treenaussykettä ja kulutusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom