Mimmien sykemittarit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kanhan
  • Aloitettu Aloitettu
Jatkanpa tähän ketjuun asiaani. Joulupukki (eli iskä) toi lahjaksi Polarin f6-sykemittarin ja sitä olen nyt ahkerasti käytellyt sekä sali- että aerobisissa treeneissä.

Haluaisinkin nyt tehdä pienen gallupin sykemittaria salilla käyttäville mimmeille siitä, missä sykkeenne liikkuvat treenin aikana ja kuinka paljon kaloreita mittari näyttäisi treenin kuluttavan (noin tunnin kestävässä treenissä)?

Mulla on toi samainen Polarin F6. Viime treenin vedin aika tiukasti, sykemittari heitti seuraavaa infoa:
1h 42min (mukana salille kävely n. 2 km suuntaansa)
Maksimisyke 187
Keskisyke 138
Kaloreita 901 (50% fat)

Eli tosi korkea syke päällä, vähän voisi ensi kerralla rajoittaa. :lol2: Tosin mulla on aina noussut syke törkeisiin lukemiin ja helposti, jopa silloin kun kilpaurheilin ja olin oikeasti hyvässä kunnossa.

Mulla on ollut puntilla vaan kerran sykemittari mukana, ja silloin oli ihan normaali tissi-hartia-ojentaja-treeni. Maksimisykettä en muista, mutta keskisyke oli 130 hujakoilla ja kaloreita meni vähän päälle 300. Aika paskaa siis verrattuna esim. step-tuntiin, jossa kalorit on 800 paremman puolella...:eek:

Tosin, tuo on aina "kevyin" treenini, kuitenkin pienistä lihaksista kyse, jalkapäivänä tai selkäpäivänä uskon sekä sykkeen että kulutuksen olevan PAALJON enemmän.

Hii, tänään saan Suunnon t3:n GPS-podilla varustettuna :dance:

Iskä tuhahtelee, että mie hifistelen liikaa ihan tavallisena sunnuntaikuntoilijana, mutta ku mittarit ja muut vempeleet on niin kivoja. :D

Oisko toi ny ollu sitten Polar F4.. mutta kuitenki se aika perusmalli.

Salitreenissä en tuota käytä oikeastaan koskaan, jumpissa ja lenkeillä vain. Aika jännää vain kun en ole saanut maksimia koskaan yli 172. Mutta step tunnilla menee sellanen 500kcal ja keskisykkeet varmaanki siinä 140-150 paikkeilla

Mulla olisi nyt sykemittarin hankinta edessä! Tuttavat vaan niin kovasti varoittelevat Polarin halvimmista, että ne ottaisi häiriötä kännykästä ja mpkolosestakin, ja se ois kyl tympeetä koska mjuusikki soi aina kun juoksen.
Kertokaahan pitääkö "tuttujenjutut" paikkaansa.

Mulla on sykemittarina Polarin FS1, eli varmaan ihan perusmalli. En ole huomannut mitään ongelmia tai häiriöitä MP3-soittimen tai kännykän yhteiskäytön kanssa. Aivan hyvin on toiminut!

Miun vanha isältä pöllitty Polar (M-mallistoa, jota ei ees varmaan myydä enää) toimi kyllä hyvin eikä välittänyt mp3:sta tai kännykästä. Mutta toisaalta Polarin vanhat mallit ovat pelanneetkin kuulemma paremmin kuin uudemmat esim. uidessa: miun vanhus kyllä pelasi veden allakin, mutta ilmeisesti uudemmat mallit eivät aina olekaan toimineet. Mutta testaamallahan sen tietää, ja takuusta kannattaa pitää huoli!

F6:n tyytyväinen omistaja! Vuosia toivoin sitä pukilta mut mua ei varmaa sitten otettu tosissaan - joten menin ja ostin itse! Tosi kiva extra treeniin! :)
Kerran on tiltannu ja jouduin resetoimaan, vaikka oli ollu käytössä vasta vajaa vuoden.
Tosin oon painellu nappii veden alla - jota EI SAISI TEHDÄ!!

Oon ihan :wanha: kun mulla ei oo ikinä sykemittaria ollut... Paljonko sellainen värkki maksaa? Pärjääkö halvalla, vai pitäiskö panostaa ja ostaa heti kunnollinen?

Halvallakin pärjää, mutta nopeasti alkaa kaivata kaikennäköisiä lisätoimintoja ja harmittaa, kun ei panostanut heti kunnolliseen. Suosittelen, että lainaat joltakin, jos mahdollista, että pääset miettimään, mitä haluat mittarilta. Myös valmistajien sivuilla kannattaa vierailla.

Nostellaas vähän tätä....
Onks kellään viel kokemuksia uusista POLARIN FT 60 tai FT 80???
Mulla on ollu itellä F11 ja oon hukannut sen totaalisti, joten pitäis vissiin uus hommata mut nyt en tiä minkä ostais..... "Tarve" on lähinnä sali treeneissä ja lenkillä. Lähinnä kai se on motivaation nostoon...

Entäs Polarin FT40? Ulkonäkö on ainakin kiva ;) Itsellä on ollut Suunnon T1 käytössä pari vuotta mutta nyt hajos sykevyö ja uusi maksaa 40€ ja sillä saa jo huuto.netistä uuden tollasen mittarinkin. Kokemusta on kummastakin sekä Polarista ja Suunnosta ja ihan jees on mun mielestä kummatkin. Nyt vähän houkuttelis tuo FT40.

Nostellaas vähän tätä....
Onks kellään viel kokemuksia uusista POLARIN FT 60 tai FT 80???
Mulla on ollu itellä F11 ja oon hukannut sen totaalisti, joten pitäis vissiin uus hommata mut nyt en tiä minkä ostais..... "Tarve" on lähinnä sali treeneissä ja lenkillä. Lähinnä kai se on motivaation nostoon...

Mä tota ft 60 oon kans miettiny, tää vanha f6 alkaa jo vedellä niin viimeisiään :) juu, patteria on vaihdettu ja kaikkea, tää vään jumii jotenkin ihmeesti aina välillä. vanhakin on kun taivaas, ei taida enää mikään takuu ulottua. Ja se punanen ft60 on vaan niin kivan näköinen(kin);)

Laitoin tilaukseen Polarin FT40:sen ja huomenna saan sen käyttööni. Se vihreä väri oli magee, beige näytti luonnossa jotenkin likaisen harmaalta :/ Voin kirjoittaa kokemuksia FT40:stä ensi viikolla. Siinä on kaikki ominaisuudet kohdillaan, toivottavasti on myös helppokäyttöinen :)

Nyt seuraa mainospuhe Polarin FT40 puolesta :D

Oon tosi tyytyväinen kyseiseen polarin mittariin ainakin eilisten treenien perusteella. Mittari on erittäin helppokäyttöinen ja selkeä ja sain tarvitsemani tiedot heti treenien jälkeen: treenien ajallisen keston, "poltetut" kalorit, arvion rasvan osuudesta poltetuista kaloreista (jes!), keskisykkeen, maksimisykkeen, "fitnesstason "treenin keston, rasvanpolttotreenin keston jne. En tiedä miten olen voinut elää ennen ilman tätä mittaria!! :worship:

Luin käyttöohjeet toissailtana kerran läpi ja sitten testailin eri nappeja, että minkä valikon takaa löytyy mitäkin ominaisuuksia. Tosi äkkiä oppii ton mittarin logiikan. Tosi selkeä ja looginen käyttää! Ajattelen pitää mittaria päivisin kellona, sillä sen ulkonäkö on juuri mukavan neutraali ja kellomainen. Lähetinvyökin tuntui hyvältä, ei painanut urheilurintsikoiden kanssa ollenkaan.

Tänään sitten spinningtunnille mittari mukaan, niin pystyy seuraamaan, että millä sykkeellä tunti menee. Musta vähän tuntuu, että vedän spinnin ihan liian kovalla sykkeellä, kun haluan tuntea treenien jälkeen jokaisessa lihaksessa että tuli rehkittyä ja puuskuttaa hiki päässä :evil: Tänään vois ainakin yrittää ottaa maltillisemmin ja pitää sykkeen järkevissä lukemissa.. ehkä.

No mulla on nyt kans se likaisen harmaa mittari :hyvä: Ja oon myös tosi tyytyväinen. Multa lähtee pisteet kanssa mittarin loogisuudelle ja sykevyölle. Ootko heidiihh miettinyt kokeilla sitä polarpesonaltrainer.comia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom