Mimmien sykemittarit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kanhan
  • Aloitettu Aloitettu
Polarin F11 löytyy. Mittari on ollut minulla nyt pari vuotta ja se on tiltannut tänä aikana kahdesti. Muuten olen ollut tyytyväinen.

Polarin F4. Edellisen (firman korruptiolahja), joka oli polarin se ihan perusmalli, lahjotin broidille kun sen oma (samanlainen) tilttas.

Mulla on Suunnon T3 -mittari ja oon ollu tosi tyytyväinen siihen. Kummasti motivoi, kun metsästää joka viikolle tietyn määrän tietyn tasoisia treenejä.

Jipii!!!! Mä sain sykemittarini takaisin!!!!! :rock: Melkein kaksi viikkoa meni kun ne ihmettelivät Polarilla mittariani. Ongelma oli siis se, että se näytti pääosan ajasta sydänpysähdystä tai hirmuista rytmihäiriötä, ja kuulemma siinä lähetinvyössä oli joku hopealanka irti, valmistusvika. Sain siis uuden vyön, ja taas pitäisi pelittää! Illalla kokeilemaan, ihanaa...

Sanoivat muuten samalla, että yleisin vika siinä ettei mittari näytä kunnolla, on se ettei lähetinvyötä pestä säännöllisesti koneessa. Mullekin tarjosivat sitä aluksi, mutta kun oma vyöni pyörii koneessa monta kertaa viikossa, niin uskoivat että jostain muusta on kyse... Mutta nyt olen NIIIIN onnellinen jos mittarini taas toimii! :hyper:

Mä sain joululahjaksi kauan odotetun Polarin F4 sykemittarin. Perusmalli, mutta tyytyväinen olin silti. Nyt kuitenkin täällä käydyn keskustelun pohjalta aloin miettiä, että onko tämä kapistus sittenkään niin hyvä?! Jos mittari ei näytäkkään liikunnan aikana kulutettua kalorimäärää, vaan myös peruskulutuksen? Ja lisäksi sykelukemat eivät ole luetettavia?
Kävin juuri koiran kanssa reippaalla puolen tunnin lenkillä ja lukemiksi sain seuraavanlaiset: keskisyke 141 ja maks. muka 210 (joka ei tod. pidä paikkaansa, mistä lie ottanut häiriötä. huomasin tämän sykkeen nousun ja se kesti vain hetken). kalorinkulutus oli mittarin mukaan 220.
Tuntuu, että sitä jää koukkuun tähän laitteeseen, mutta onko tässä kuitenkaan mitään järkeä, jos lukemat eivät ole luetattavia?

Mulla on Suunnon T3 -mittari ja oon ollu tosi tyytyväinen siihen. Kummasti motivoi, kun metsästää joka viikolle tietyn määrän tietyn tasoisia treenejä.

Mulla on vieläkin oma sykemittari hankkimatta, kun en osaa päättää, minkä ostaisin. Isä ehdotti tota Suunnon mittaria mulle. Siihen kuulemma sais semmoisen tossuanturin, millä voi mitata nopeutta ja matkaa. Onko sulla semmoista? Ja jos on niin mitä oot tykännyt? Mitä muuten maksoit tuosta mittarista?

Mulla on vieläkin oma sykemittari hankkimatta, kun en osaa päättää, minkä ostaisin. Isä ehdotti tota Suunnon mittaria mulle. Siihen kuulemma sais semmoisen tossuanturin, millä voi mitata nopeutta ja matkaa. Onko sulla semmoista? Ja jos on niin mitä oot tykännyt? Mitä muuten maksoit tuosta mittarista?

Mä oon ollut tosi tyytyväinen tohon Suunnon mittariin. Mulla on aikaisemmin ollut Polarin mittari, mut tykkään tästä enemmän. Siihen tosiaan saa sen tossuanturin. Mulla ei sitä vielä ole, mutta oon aikeissa sen hankkia keväällä, kun tulee aktiivisemmin juostua. Sain mittarin joululahjaksi, joten tarkkaa hintaa en tiedä, mutta käsittääkseni T3 maksaa noin 150 euroa.

Mulla on Polarin F6 ja käytössä aina aerobisissa. Mulla se näyttää ihan realistisia kalorin kulutuksia, esim. tunti kevyesti 60-65% sykkeillä kuluttaa reilut 300 kaloria ja vauhtikestävyys 75-85% sykkeillä n. 450 kcal. Mulla on tuossa se kova vyö, mutta ei se silti mitään 00 koskaan näytä. Pitää vaan sipaista vähän vettä pinnoille ennen treeniä ja säätää vyö tarpeeksi napakalle, niin hyvin menee.

Puntilla en koe mittaria tarpeelliseksi.

Häiriötä mittaukseen voi omien kokemuksien mukaan tulla kännykästä tai lähellä olevista sähkölinjoista.

Te joilla on käytössä Polarin F11, niin pidättekö sitä "harjoitusohjelmaa" (mikä se nyt oikein olikaan..?) käytössä? Siis se, että viikon alussa mittari palkitsee pokaalilla, jos on päässyt edellisellä viikolla tavoitteeseeen. Itseäni tuo pokaalin tavoittelu on nimittäin motivoinut hurjan paljon! :) Kuulostaa tyhmälle, mutta niin se vain on. :D Mulla on kovin harjoitusohjelma käytössä ja 20 vikkoa on pokaali jo nakottanut mittarissa! ;)

Tuo pokaalijuttu on ihan hyvä idea sykemittarissa. Mä en itse tosin käytä sitä, koska harrastan pääasiassa kamppailulajeja joissa sykemittareita, kelloja, koruja tms. ei ymmärrettävistä syistä saa käyttää. Eli mun sykemittari ei ole ajan tasalla siitä mitä liikuntaa olen harrastanut, joten pokaalit ja harjoitusohjelmatoiminto menee vähän hukkaan.

Käytin nyt joululahjaksi saamani 100 euron lahjakortin ja ostin Suunnon Multisport-paketin eli t3-sykemittarin ja gps-anturin, joka mittaa matkaa ja aikaa. Olin aikeissa ostaa semmoisen running packin, mutta myyjä puhui mut sit ottamaan tuon Multisportin, pystyy sit käyttämään kaikissa muissakin ulkoilmalajeissa ja hintaeroakaan ei ollut kuin 20 euroa! Kävin äsken pyörällä testaamassa ja hyvin tuntui pelittävän. Eilen illalla meinas kyllä hermo mennä, kun piti ihan alusta opetella tuota käyttämään, kun aikaisemmin ollut Polarin mittari käytössä. Mutta hyvältä vaikuttaa ja treeni-intoa tuli huikeesti lisää :hyper:

Ite kävin hakemassa viime viikolla polarin F6. Aluksi aattelin että se on jotenkin epäkunnossa ku se aina katkas sykkeet jne. Mutta sitten hoksasin että oon laittanu sen remmin liian alas. Laitoin sen siihen topin alareunaan niin se ei sitten vissiin aina pystyny sykettä lukemaan. No, nyt kuitenkin ongelma on ratkastu ja laitteesta en enää luopuis. On niin paljon motivoivampaa tehä lenkit kun näkee sykkeen koko ajan ja lenkin jälkeen saa sitten ottaa keskisykkeen ja kalorit...Mukava leikkikalu:D

Minulla alkoi rakkaussuhde viime viikolla! Sain Polar 11 ranteeseeni ( tietysti punainen!)ja siihen se nyt jäi.
Ja kokeilin salitreenissäkin sitä ja näki että kyllä se sydän alkaa hakkaamaan sarjojen aikana kummasti. Sain jopa maksimisykkeenki rikki. Tein kylläkin askelkyykkyä seinästä seinään. Tavallisessa kyykyssä niin paljon nousekaan.
Mutta olen huono tekemään aerobista, niin nyt sain siihen uutta intoa.

Polar 11 täälläkin. Ihme ettei mitään teknisiä ongelmia ole vielä 3kk ilmaantunut. Yleensä kaikki vimpaimet tuppaavat melko pian kaipaavan huoltoa minun käytössäni :D tiedä sitten mistä johtuu....
Olen myös ihmetellyt noita suhteellisen korkeita kulutuslukemia. Juoksun suhteen ne voisivat pitää paikkansa ehkä, mutta salilla tulee kyllä välillä sen verran isot luvut tauluun että vähän arveluttaa. Tosin en kyllä tiedä onko sykemittarit yleensäkään tarkoitettu salilla käytettäviksi? vai ainoastaan aerobiseen liikuntaan? mutta 1h 20min selkä+vatsalihastreeni ei voi kuluttaa 670 kcal tämän kokoisella tylleröllä :rolleyes:

Polar 11 täälläkin. Ihme ettei mitään teknisiä ongelmia ole vielä 3kk ilmaantunut. Yleensä kaikki vimpaimet tuppaavat melko pian kaipaavan huoltoa minun käytössäni :D tiedä sitten mistä johtuu....
Olen myös ihmetellyt noita suhteellisen korkeita kulutuslukemia. Juoksun suhteen ne voisivat pitää paikkansa ehkä, mutta salilla tulee kyllä välillä sen verran isot luvut tauluun että vähän arveluttaa. Tosin en kyllä tiedä onko sykemittarit yleensäkään tarkoitettu salilla käytettäviksi? vai ainoastaan aerobiseen liikuntaan? mutta 1h 20min selkä+vatsalihastreeni ei voi kuluttaa 670 kcal tämän kokoisella tylleröllä :rolleyes:

Kuulostaa kyllä aika kovalta lukemalta, minulla suunnon T1 ja 1h 10 min. treenit salilla lihasryhmästä riippumatta (tten 3-jakoisella) kuluttavat aina n. 350-400 kcal (ja siis kyse ei ole seisoskelu- ja lehtienlukusessioista vaan kunnon treeneistä).

Kuulostaa kyllä aika kovalta lukemalta, minulla suunnon T1 ja 1h 10 min. treenit salilla lihasryhmästä riippumatta (tten 3-jakoisella) kuluttavat aina n. 350-400 kcal (ja siis kyse ei ole seisoskelu- ja lehtienlukusessioista vaan kunnon treeneistä).

No sanos muuta, melkein puolet pois niin voisi olla lähempänä totuutta! Asetin nyt aktiivisuustasoksi high:n sijasta sen moderaten niinkun joku tuossa aikasemmin jo sanoikin tehneensä...jos se jotenkin vaikuttaisi. Kurjaa kyllä kun ei yhtään voi luottaa noihin lukemiin. Voisi olla paras jättää mittari pois punttitreeneistä kokonaan, tai en kyllä syömisiä ainakaan noiden perusteella alkaisi laskemaan etten ihan pääse valaaksi paisumaan :D

Isältä olen pöllinyt Polarin M51-mallin, josta olen kyllä tykännyt. Miusta kaloritkin se näyttää aika realistisesti? Nyt oisin kuitenkin kiinnostunut ostamaan ihan oman. Mites, kun oon ymmärtäny ettei toi miun M51 laske kaloreita jos syke on alle 100 (mikä on vähän huono puntilla, jossa miun syke putoaa jossain vaiheessa sen alle) niin miten tää menee muissa mittareissa? Millaisia kokemuksia esim. Suunnon t3 ja t4 -mittareista? Haluaisin semmoisen itelleni hankkia.

Paristojen vaihto

Polarin F11-sykemittarin paristot alkaa puolentoista vuoden käytön jälkeen olla finaalissa ja uudet tarttis vaihtaa, onko kellään hajua mitä uudet maksaa?

Syntymäpäivälahjaksi sain polarin F11 mittarin. Vanha mittari oli iskalta nyysitty joku polarin mittari sekin, kovalla vyöllä ja ilman harjoitusohjelmaa. On aikamoinen ero tuossa vyössä. Pysyy paikallaan, on pehmeä, ei valu, ei kiristä, ei purista. Kyllä kelpaa! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom