Mimmien sykemittarit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kanhan
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt mimmit kaivataan hieman apua! F11 ollut pari kuukautta käytössä ja nyt on ollut jo pari viikkoa sitä ongelmaa, että mittari ei lenkillä saa otettua multa sykettä. Eikö vyö saa kunnon kosketusta vai mikä on? Olen kyllä kokeillut kostuttaa vyötä enemmän ja vähemmän, mutta ei auta. Ja en tiedä, että onko tämä jotain sattumaa tai minun kuvitelmia, mutta lenkillä, jos sykettä ei löydy ja vien kellon vyön lähelle, jolloin tulee kellonaika näkyviin, niin kas kummaa, kun sydän alkaakin taas lyödä. :rolleyes:
Eilen testasin mittarin toimivuutta: otin 200 metrin spurtin ja kas kummaa, kun syke oli sen jälkeen vain 102. :jahas:

Onko kellään muulla ollut tällaisia ongelmia? Tosi turhauttavaa ottaa enää koko sykemittaria mukaan, kun lenkki on aina ihan pilalla, kun hermostun sille mittarille.

Ihan sama ongelma täällä!!! Taatusti nousee syke kun raivostun sille :curs: mittarille... Luulin sen johtuvan pattereista (mulla ollut käytössä jo vuoden, alusssa ei temppuillut tuolla tavalla), mutta ei näköjään jos Eleonooralla on noin uusi mittari. Aion mennä myyjältä tiedustelemaan asiaa, kerron jos saan kunnon vastauksen!

Kannattaa mennä tosiaan valittamaan noista oikuttelevista sykemittareista, kuulostaa siltä ettei signaalin lähetys vyöstä mittariin ole ihan kohdillaan. Pattereissakaan ei voi olla vikaa kun on noin uudet mittarit kyseessä.

Itsellänikin on Polarin F11, jonka hommasin muutama viikko sitten. Muuten on ihan OK kapistus, mutta itseäni häiritsee tuo Faidran jo mainitsema ominaisuus eli se, että mittari näyttää kalorimäärät yläkanttiin. Omien havaintojeni perusteella F11 laskee kaloreihin mukaan myös peruskulutuksen. Näin siitäkin huolimatta, että tuon Pauliinan pasteaman linkin perusteella
Polarin sivuilla
väitetään päinvastaista. Aktiviteettitason olen säätänyt mahdollisimman matalaksi, mutta kyllä nuo kalorimäärät siltikin vähän turhan kovilta näyttävät verrattuna edelliseen sykemittariin.

Vähän tyhmä systeemi minusta. Peruskulutuksensa tietää muutenkin, ja sehän on käynnissä liikunnasta huolimatta. Ehkä jossain painonhallintamittareissa tuo voi olla hyvä ominaisuus, mutta kuntoilumittareissa se on vähän kökkö. Itseäni ainakin kiinnostaa vain se, paljonko kaloreita kuluu liikunnan ansiosta lisää. Ihanteellisin vaihtoehto olisi tietenkin se, että noissa mittareissa voisi valita näytettäviksi joko peruskulutuksen + liikunnan kuluttamat kalorit, tai vain ne kalorit, jotka kulutetaan liikunnan ansiosta eli sykkeen ollessa yli sata (kuten aiemmissa mittareissa olikin). Mutta sellainen konffailumahdollisuus taitaa olla liikaa vaadittu.

Ehkä pitäisi vaihtaa sykemittarin asetuksiin mitoiksi jotain 140cm/30kg jotta saisi järkevämpiä lukemia. :rolleyes:

Kävin salilla ja mittari näytti toimivan ihan niin kuin pitääkin (en tietenkään koko ajan ehtinyt sitä kytätä, mut aina kun vilkaisin, niin näytti toimivan). Alkaa jo tuo Naun mainitsema pakkanen nyt siis vähän mietittymään. Vaikka eihän nyt ole edes pakkasia kunnolla ollutkaan, niin ehkäpä kyse voisi silti olla siitä.. Taidan käydä vielä tämän viikon aikana jututtamassa myyjää.
Harmittaa vaan, jos mittari pitää laittaa huoltoon ja sit jää pokaalit saamatta. :D

1½ tunnin jalkatreeni kulutti 550 cal. Treeni oli kyllä kieltämättä kovempi kuin aikoihin, mutta kyllä noi kalorit silti vähän arveluttaa.. 1½ tuntia lenkkeilyä mäkisessä maastossa sykkeellä 120-150 kuluttaa 700-900 kaloria ja sekin tuntuu aika huimalta.. Mut noh, ehkä noita kaloreita ei kannata niin paljoa tuijotella..:rolleyes:

Mulla oli loppukesällä sama homma tuon F11:n kanssa, siihen asti oli toiminut moitteetta. Vein sen huoltoon, missä olivat ilmeisesti vain vaihtaneet patterit (mittari vuoden vanha). Sen jälkeen ei ole ollut taas mitään ongelmia.

Ilmeisesti tuossa F4 sykemittarissakin se peruskulutus on laskettu mukaan kalorinkulutukseen? Vai miten on? Mielestäni se ei hirmu suuria kulutuksia näytä, mutta jos F11:ssakin näyttää ja tuo F4 on kuitenki vielä enempi karvalakkimallia...

Eli miinustanko sen peruskulutuksen kun kulutettuja kaloreita lasken???

APUA!!! Siinä mun sykemittarissani tosiaankin on jotain vikaa (F11:n lähetinvyössä), lähti tehtaalle tarkistettavaksi. Turhaan olen siis viikkotolkulla kärsinyt sen mittarin toimii - ei toimi- laiskottelusta, vika ei siis ollut mínussa vaan mittarissa. Mutta millä ihmeellä mä nyt osaan olla kaksi viikkoa ilman mittaria??? Kamalaa miten johonkin voi jäädä noin koukkuun. :eek:

Mandy, jos tuon olisi sanonut niille myyjille niin ehkä ne hyvällä tsägällä olisi heltyneet lainaamaan sulle varamittarin. ;)

Jotenkin tätä trediä lukiessa tulee mieleen ettei Polarin laatu ole ihan ennallaan. Kaikenlaisia pikkuvikoja löytyy mittareista, ja niiden toiminnot ei aina vastaa sivuilla tai ohjeissa olevia kuvauksia. Ihmettelen sitäkin että patterit on vaihdettava vuoden välein. Kyllä niiden minusta pitäisi kestää kauemmin vaikka mittari olisikin kovassa käytössä. Patterinvaihdostahan tulee ihan mukavasti lisähintaa sykemittarille, varsinkin jos se on lähetettävä joka kerta Polarille eikä patteria voi vaihdattaa kelloliikkeessä. Joo... oiskohan sittenkin pitänyt mennä sykemittariostoksille Lidliin. :D

höh...
kehtaakohan tähän edes vastatakaan..
mulla on edelleen aktiivikilpaurheilu ajoilta tallessa ja käytössä polarin xtrainer+
sekä coach mittarit ja hyvin toimii=)

Mulla on jotain neljä vuotta vanha M31(kai?) ja nyt se ei enää toimi. Vaikka mitä nappia painaa niin ei mitään tapahdu.. kelloa näyttää ihan hyvin, mutta en vois esim. vaihtaa edes kellon aikaa ku ei noi näppäimet tee mitään!!! kerran mulla loppu patteri ja sillon se simahti kokonaan!!! Mikä nyt neuvoksi? ajattelin lähettää polarille sen vaikka ei ookkaan takuu voimassa. mun kaverilla oli kans jotain häikkää iänvanhassa mittarissa ja se lähetti sen tehtaalle niin ne korjas sen ja vaihto vielä kuoret ja rannekkeenkin...

Siihen lähettimeen kai pitäisi vaihtaa tiiviste samalla kuin paristokin, mutta niitä settejä ymmärtääkseni myydään niin että ne voi vaihtaa itsekin.

Mä oon ymmärtänyt, että vesitiiviys-takuu on voimassa vain jos vaihdon tekee "kunnon" liikkeessä. Itse en ainakaan viittinyt riskeerata alle vuoden vanhan vehkeen kanssa :).

Ajattelin itsekin, etten riskeeraa takuun ollesa vielä voimassa, mutta takuuajan jälkeen vaihdan kyllä patterit itse. Niin olen tehnyt aiempienkin mittareiden kanssa..

Onko kellään kokemusta että miten noi mittarit reagoi esim. mp3- soittimeen? Tuntuu että mun mittari ainakin pätkii tosi pahasti jos kuuntelen musaa treeneissä ja lenkillä? Nyttemmin en ole mittaria enää käyttänyt, koska treenaan aina soitin mukana ja valitsin mieluummin sen "treenikaveriksi".

Mulla on Polarin F4 eikä oo kolmekaan eri MP3-soitinta siihen vaikuttanu :)

Onko kellään kokemusta että miten noi mittarit reagoi esim. mp3- soittimeen? Tuntuu että mun mittari ainakin pätkii tosi pahasti jos kuuntelen musaa treeneissä ja lenkillä? Nyttemmin en ole mittaria enää käyttänyt, koska treenaan aina soitin mukana ja valitsin mieluummin sen "treenikaveriksi".

En oo kyllä moista huomannut. Mulla on lenkeillä aina mp3 mukana ja hyvin on toiminut.

Onkohan mulla sitten jotain muuta häikkää mittarissa sitten..? Pitää varmaa kaivaa mittari esiin ja kokeilla pitkästä aikaa!

Pinni, mikä mittari sulla on? Jos se on Polar niin varmaan sulla on samaa mittarin pätkimisongelmaa kuin näköjään aika monella muullakin... :curs: Kannattaa testata uudestaan! Mullakaan ei kyllä MP3 vaikuttanut mittarin toimintaan, siis silloin kun se muuten ylipäänsä suostui toimimaan :evil: . Mutta kyllä mä NIIIIIN odotan että saan sen mittarini korjaajalta takaisin!!!

Pinni, mikä mittari sulla on? Jos se on Polar niin varmaan sulla on samaa mittarin pätkimisongelmaa kuin näköjään aika monella muullakin... :curs: Kannattaa testata uudestaan! Mullakaan ei kyllä MP3 vaikuttanut mittarin toimintaan, siis silloin kun se muuten ylipäänsä suostui toimimaan :evil: . Mutta kyllä mä NIIIIIN odotan että saan sen mittarini korjaajalta takaisin!!!

On joo Polar! Mulla meni kans silloin hermo, kun yritin sitä käyttää, ja ajattelin että se johtuu soittimesta :curs: Kyllä mä sen sain toimimaankin, yleensä silloin kun ei ollut soitinta mukana. Mutta esim. lenkille lähdettäessä saattoi toimia ihan ok, ja sitten jossain vaiheessa lenkkiä oli vetänyt taas nollille?? En sitten jaksanut alkaa räpeltää sen kanssa, joten en ole kokeillut toimivuutta pitkään aikaan, vois vaikka tänään ottaa sen testimielessä salille mukaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom