Mulla on Polarin S610i ja olen aivan koukussa siihen, liikunta ilman sykemittaria tuntuu melkein turhalta :D Parasta tuossa mittarissa on, että harjoitustiedostot sykekäyrineen saa siirrettyä tietokoneelle. Seuraavassakin mittarissani tulee olemaan tuo ominaisuus, ilman en enää tulisi toimeen :D Olen määrittänyt ohjelmaan eri tyyppiselle liikunnalle omat värinsä jotka näkyvät kalenterinäkymässä, joten yhdellä silmäyksellä näkee paljonko on viime aikoina tullut panostettua esim. peruskestävyyteen, vauhtikestävyyteen, voimaan/massaan, liikkuvuuteen jne. - voi sitten miettiä vaatisiko joku osa-alue himmaamista tai lisäpanostusta. Joka viikolle kalenteriin tulee myös paljonko on ajallisesti liikkunut viikon aikana, koko viikon kalorinkulutus ja paljonko on liikkunut eri sykealueilla.
Sykkeen seurailu liikkuessa on yllättävän mielenkiintoista ja kehittävää, sitä on tullut tutustuttua omaan kroppaan ihan eri tavalla näinä muutamana vuotena kun mittari on ollut käytössä. Eli mittari on mulla päällä aina kun liikun, vaikken sitä "sykkeen säätämiseen" eli treeni-intensiteetin vaihtelemiseen käyttäisikään, jo pelkkä seuraaminen on mukavaa. Aerobista tehdessä pyrin myös usein pitämään sykkeen tietyllä aluella, varsinkin rullislenkeillä. Ja pitäähän ne liikuntakalorit saada dokumentoitua, mistäs sitä muuten tietäisi paljonko vielä pitää/saa syödä päivän aikana.. On se vaan hieno väline tuo sykemittari, vielä kun ne sais Polarilla tietsikkaohjelmamahdollisuuden vähän nätimmän näköisiin malleihin, "tyttömalleista" tuo ominaisuus puuttuu kokonaan..
Sykkeen seurailu liikkuessa on yllättävän mielenkiintoista ja kehittävää, sitä on tullut tutustuttua omaan kroppaan ihan eri tavalla näinä muutamana vuotena kun mittari on ollut käytössä. Eli mittari on mulla päällä aina kun liikun, vaikken sitä "sykkeen säätämiseen" eli treeni-intensiteetin vaihtelemiseen käyttäisikään, jo pelkkä seuraaminen on mukavaa. Aerobista tehdessä pyrin myös usein pitämään sykkeen tietyllä aluella, varsinkin rullislenkeillä. Ja pitäähän ne liikuntakalorit saada dokumentoitua, mistäs sitä muuten tietäisi paljonko vielä pitää/saa syödä päivän aikana.. On se vaan hieno väline tuo sykemittari, vielä kun ne sais Polarilla tietsikkaohjelmamahdollisuuden vähän nätimmän näköisiin malleihin, "tyttömalleista" tuo ominaisuus puuttuu kokonaan..