Milloin yrittää 100kg penkistä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
90=>100kg on 12% korotus painoissa. Voi "hyvänä" päivänä mennä aika piankin.
90=>100kg on 50% korotus psyykkisesti. Voi jäädä rinnalle vaikka voimaa olisikin

Ja tähän psykkiseen kohtaan liittyen se on jännä että lähes kaikilla heti kun se sata menee niin ei mene kauaa kun tulee se 110kg :D

Mulla ilmeisesti paska kestävyys....
Tein 3x4-5 80kg kun sain 100kg hikisesti lahnapenkkinä.Ja "hyvänä" päivänä.

alottelin tuossa syksyllä pitkän tauon jälkeen salihommat. Penkissä ennätys ennen sitä 105kg.
3 kuukaudessa nousi 90 -> 120kg. Mun mielestä ihan hyvin! :dance2:

Itsekin satkujahdissa, suorastaan turhauttaa.

Sarjaenkat 2x10x80 ja 4x90

Normaalisti penkkitreenit: lämmittely tangolla 2x20, 20x40, 15x60, 2x6x80 ja 1x6x85
ja ennätys on 97.5. Penkki ei myöskään oo noussu vuodessa kun 7.5kiloa, sarjat on noussu 4x80-->10x80

Mave on noussu samassa ajassa 20 kiloa. Paskat hermotukset. ?

e: ja liikkeiden enkat on imo vähän epäsuhdassa, mave 170 ja kyykky 140, penkistä ei edes sitä sataa:( Vituttaa tän takii koko sali nykyää.

Itsekin satkujahdissa, suorastaan turhauttaa.

Sarjaenkat 2x10x80 ja 4x90

Normaalisti penkkitreenit: lämmittely tangolla 2x20, 20x40, 15x60, 2x6x80 ja 1x6x85
ja ennätys on 97.5. Penkki ei myöskään oo noussu vuodessa kun 7.5kiloa, sarjat on noussu 4x80-->10x80

Mave on noussu samassa ajassa 20 kiloa. Paskat hermotukset. ?

e: ja liikkeiden enkat on imo vähän epäsuhdassa, mave 170 ja kyykky 140, penkistä ei edes sitä sataa:( Vituttaa tän takii koko sali nykyää.
Väsytät ittes jo lämmittelyssä. Itse teen normaalisti suunnilleen näin:
Tangolla sen pari 10-20 toiston sarjaa, sitte 40kgx8, 60kgx6 ja siitä sitten tekemään esim. 2x6x85kg.
Nykyään noita ennemmin lämmittelen pyörittelemällä käsiä, venyttelemällä olkapäitä ja tekemällä pari sarjaa kiertäjäkalvosinliikkeitä. Niin ja collegepaita on nykyään treenissä päällä myös.

Mulla on myös parhaat ennätykset aivan paskassa suhteessa, tosin penkki on se, joka puskee muista suhteessa ohi (penkistä nousi joskus 115kg, ennen kuin kovin säännöllisesti mitään muuta treenasin...)
Penkki 135kg, kyykky ja mave ~150kg. Kyseessä siis vanhat ennätykset, joita useamman vuoden tauon jälkeen on nyt ehkä kymmenisen treeniä vasta jahdattu.

Joo, joskus tulee puskettua lämppäreitä 3x20xtanko 2x20x40 2x20x60 ja sitte sarjat.

Mulla on aika löysä toinen olkapää, ja tekniikan ja lämmön kanssa on tarkkaa, ettei ala kipeästi naksumaan nostaessa penkkiä.

On aika outoa, että jollain voi olla penkki 135 ja kyykky&mave luokkaa 150, ku toisella on penkki 97,5 ja mave 170. Mul myös on aika huono kyykky suhteessa maveen.

Tosin maven hyvyys osaksi johtuu siitä, että se tuli ihan uskomattoman hyvän treenin päätteeksi, entinen enkka oli sillon 165 kiloa. Kyykky 140 nostaessa paransin enkkoja 7.5kiloa. Molemmat loka-marraskuun vaihteesta.

Pitäisi vissiin alkaa nostamaan lyhyttä 2-3 sarjoja yli 90 kilolla, niin saisi sen 100 joskus. kyl harmittaa että saa hyvänä päivänä ilman varmistajaa 2x10x80, eikä edes sataa jaksa.

e: nolottaa sanoakin, nostellut olen kohta 3 vuotta, tosin välissä yli puolen vuoden penkkitauko olkapääkipujen vuoksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli tässä oma 100kg nostoyritys mieleen vähän yli 10v takaa. Eli en ollut juurikaan päässyt totuttelemaan raskaisiin painoihin koska kotona oli noita painoja vaan 80kg asti. Salilla sitten menin tuollaiseen räkkiin kokeilemaan tuota maagista lukua, noh rauta tuli alas vauhdilla varmistusrautoihin. Parin viikon päästä tuo nousikin ihan mallikkaasti ylös. Eli noihin maksimirautoihin kannattaa totutella hieman aikaa raskailla nostoilla jos ne ei muuten kuulu varsinaiseen ohjelmaan. Tää voi olla monelle päivän selvä juttu mutta itselleni ei tuolloin ollut.

Itse sain penkistä viime viikon perjantaina 2x6 75kg aika helposti. Mitäs arvelette maksimin olevan? Joulun jälkeen vois ottaa parin kuukauden voimatreenijakson ja sit koittaa sitä satasta

Väsytät ittes jo lämmittelyssä. Itse teen normaalisti suunnilleen näin:
Tangolla sen pari 10-20 toiston sarjaa, sitte 40kgx8, 60kgx6 ja siitä sitten tekemään esim. 2x6x85kg
Saken Penkkipunnerrus-kirjassa neuvotaan muistaakseni näin:
Alkuun (pelkällä tangolla) 3x20kg, sen jälkeen 20kg korotuksilla lyhyempiä lämmittelysarjoja. Sitten kun tangossa on rautaa yli 50% maksimiykkösestä tehdään enää YKSI TOISTO kullakin painolla.

Joo, joskus tulee puskettua lämppäreitä 3x20xtanko 2x20x40 2x20x60 ja sitte sarjat.

Mulla on aika löysä toinen olkapää, ja tekniikan ja lämmön kanssa on tarkkaa, ettei ala kipeästi naksumaan nostaessa penkkiä.

On aika outoa, että jollain voi olla penkki 135 ja kyykky&mave luokkaa 150, ku toisella on penkki 97,5 ja mave 170. Mul myös on aika huono kyykky suhteessa maveen.

Tosin maven hyvyys osaksi johtuu siitä, että se tuli ihan uskomattoman hyvän treenin päätteeksi, entinen enkka oli sillon 165 kiloa. Kyykky 140 nostaessa paransin enkkoja 7.5kiloa. Molemmat loka-marraskuun vaihteesta.

Pitäisi vissiin alkaa nostamaan lyhyttä 2-3 sarjoja yli 90 kilolla, niin saisi sen 100 joskus. kyl harmittaa että saa hyvänä päivänä ilman varmistajaa 2x10x80, eikä edes sataa jaksa.

e: nolottaa sanoakin, nostellut olen kohta 3 vuotta, tosin välissä yli puolen vuoden penkkitauko olkapääkipujen vuoksi.
Olkapää se on minullakin viime aikoina vittuillut, viime treeni kuitenkin penkin osalta täysin kivuitta. Mukavasti sai lisää lämpöä ihan sillä, että collegepaita päällä koko ajan ja pyörittelin käsiä 20-30 kertaa molempiin suuntiin muutaman kerran ja sitten 20 toiston sarjoja kiertäjäkalvoisimille 1,25kg painoilla. Eli kuin vipareita etuviistoon, paitsi että käsissä peukalot tulee alaspäin ja rystyset on toisiaan vasten. (siis vasemman ja oikean käden, huonosti selitetty joo..)
Tuolla on myös hyviä venytysliikkeitä, voin sanoa että kuin ois käsijarru löysätty hidastamasta.
http://www.defrancostraining.com/ask_joe/archives/ask_joe_08-12-05.htm

Väittäisin muuten melkein, ettei se olkapää tykkää noin paljosta sarjojen puskemisestakaan.
Maven heikkous johtuu todennäköisesti mulla ihan siitä, että en ole tähän mennessä toistojen välissä ottanut paineita pois + alkuajat hinkkasin mavessa kympin sarjoja nykyisen max 6 sijaan.
Treenivuosia on oikeastaan aika vaikea suoraan vertailla, suurin osa menee alussa perse edellä puuhun, kuin myös itsekin. Hinkkasin nopeuspenkkiä, joskus lankkupenkkiä ym turhaa läpi vaikka maksimi ollut vielä edes satasta. Sitten 115kg --> 135kg meni helposti alle puoleen vuoteen puskemalla 2x6 sekä penkissä että kapeassa penkissä. Samalla tosin otettiin lisäpainoa noin 8kg. Väittäisin myös että 2-jakoinen on monelle se tehokkain ohjelma, kannattaa sitäkin kokeilla, jos et vielä tee.
Jos nyt edes nykyisillä vähäisillä tiedoilla pääsisi aloittamaan alusta ilman lihasmuistia tai mitään, niin väittäisin 2 vuodessa pääseväni samoihin tuloksiin. Hyvänä esimerkkinä pikkuveli, jota alkuun vähän opastin ohjelmien teossa, sarjamäärissä, pakkotoistoa lukemaan jne. Nyt suht säännöllistä koko kropan treeniä takana puolisen vuotta ja esim. penkkimaksimi jossain 100-110kg välillä. Tuota ennen tosin oli pohjia penkissä ~80kg asti useamman vuoden takaa.
Alkuun (pelkällä tangolla) 3x20kg, sen jälkeen 20kg korotuksilla lyhyempiä lämmittelysarjoja. Sitten kun tangossa on rautaa yli 50% maksimiykkösestä tehdään enää YKSI TOISTO kullakin painolla.
Tuo yli 50% ja yksi toisto kuulostaa vielä suht järkevältä, mutta 3xtanko wtf? Jos tuo nyt ei ole kirjoitusvirhe, niin ei voi kukaan sanoa saavansa lihaksia tuolla lämpimäksi, ellei sitten alkulämmöt ole vedetty kuntopyörällä tai jotenkin muuten.

http://www.kalanen.fi/sarjapainolaskuri/

Tuolta saat jotain suuntaa antavaa. Sittenkun tulee 2x6x80 niin oot varmaan siinä satasen nurkilla :)
Ainakin mulla henkilökohtaisesti toi laskuri näyttää sarjapainojen mukaan maksimin n. 5kg alakanttiin, mutta onhan se tietenkin kiva sitten kilauttaa ne raudat ylös, kun ei ole vielä edes osannut kuvitella omaa tasoaan niin ylös. Mukava sillä silti on katsella mahdollista maksimia.

Tuolla on myös hyviä venytysliikkeitä, voin sanoa että kuin ois käsijarru löysätty hidastamasta.
http://www.defrancostraining.com/ask_joe/archives/ask_joe_08-12-05.htm

Väittäisin muuten melkein, ettei se olkapää tykkää noin paljosta sarjojen puskemisestakaan.
Väittäisin myös että 2-jakoinen on monelle se tehokkain ohjelma, kannattaa sitäkin kokeilla, jos et vielä tee.
.

Joo noita venyttelyhommia pitäisi alkaa harrastamaan, oon jäykkä ku rautakanki. 2-jakoista olen käyttänyt viimeiset 1.5v suunnilleen. Jakona vetävät/työntävät pääpiirteenä plus sitten joka treenikerralle kunnon mave/kyykky/penkki-treeni. Kyykky ja penkki samana päivänä, vuorotellen kovaa ja mave selkäpäivänä.

Tarkoitus on kyllä modata ohjelmaa nyt tammikuussa, oon loppuvuoden ja ehkä tammikuun puoleenväliin kyykkäämättä takaa, teen kaikki etukyykkynä ja penkissä teen kapeammalla otteella (kädet merkeillä, ulkoreunoiltaan) (normiotteena merkit tulee keskisormien kohdalle suunnilleen)

Oisi vaan kiva saada se satku ennenku alkaa dieetti. Voisi sulatella pahimpia pois, ja alkaa näyttämään joskus siltä että siellä salilla oon käyny.

e: siis penkistä oon yrittänyt nyt 3 kertaa satkua, eikä oo tullu, pitää tehdä nyt noita maksimipiikkauksia siihin saakka kun teen ohjelmaan tuunausta

Mut onko kyseinen systeemi tarkoitettu ihan pienemmänkin painon nostajille? jotenkin tuntuu omituisesta että jos saa vaikka 80kg maksimi niin ekana 3x20 sitten 40kg 1 toista 60kg 1 ja 80kg 1? ei tossa sais millää lämpöjä päälle..

Ite tehny 20kg about 20kertaa 50kg 10 60kg 8 70kg 6 80kg 4-6 90kg 1 100kg 1 ja sitten maksimi about 110kg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom