Milloin yrittää 100kg penkistä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itsekin satkujahdissa, suorastaan turhauttaa.

Sarjaenkat 2x10x80 ja 4x90

Normaalisti penkkitreenit: lämmittely tangolla 2x20, 20x40, 15x60, 2x6x80 ja 1x6x85
Tänään nostin lämmittelyt tangolla 2x20, sitte 15x40, sitte 5x60, 5x80, 5x85 ja 90kilolla oli aivan hilkulla ettei tullut neljää. Paljon paremmalta tuntu nostaminen kuitenkin vähemmin&lyhyemmin sarjoin.

Vielä mavetreenin jälkeen nostin penkit, silti kulki ihan jees. Mavet nostin 160kiloon asti, eli meikäläiselle aika koviin painoihin menin.

Kapeasta tulee 6x75, tänään nostettuna.

muutama vuosi taaksepäin kun tein 8x90kg niin tuo maaginen satanen irtos penkistä yhtä hyvin kuin purkka tukasta...

kaikilla ei irtoo yhtä hyvin :)

Sama homma. Joskus aikoinaan kun 3x10x80kg tuntui kevyeltä niin kokeilin sitten 90kg. Sehän meni kuten voi olettaa. Satanen oli sitten jo vähän vaikeampi eli eipä noussut. Olen huomannut että minulle nuo "ykköset" on aina helkkarin vaikeita.

Ja topikin otsikkoon vastaan että: ihan milloin vain, mutta suosittelen varmistajia (henkilöitä tai rautoja).

Jahka 90kg tulee 3-4 toistoa niin lähtisin hunttia testailemaan. Olettaen, että suoritustekniikka on suht kasassa.

Tänään nostin lämmittelyt tangolla 2x20, sitte 15x40, sitte 5x60, 5x80, 5x85 ja 90kilolla oli aivan hilkulla ettei tullut neljää. Paljon paremmalta tuntu nostaminen kuitenkin vähemmin&lyhyemmin sarjoin.

Vielä mavetreenin jälkeen nostin penkit, silti kulki ihan jees. Mavet nostin 160kiloon asti, eli meikäläiselle aika koviin painoihin menin.

Kapeasta tulee 6x75, tänään nostettuna.
Vieoä pudotat tuon 15x40kg esim 8x40kg, niin ei mene enää turhaan voimia lämmittelyihin. Kyllä se satku sitte sieltä tulee :)

Osui silmiin vanha salikirjanpito ja kun satanen aikoinaan nousi niin olin tehnyt 85:llä kilolla kaksi kutosen sarjaa ja sitä aikasemmin 80 kg:lla yhdeksän toistoa. Ykköstä testatessa muistan hämmästyneeni kuinka kevyesti satku nousi esim. 90 kg:n verrattuna, ilmeisesti sopiva psyykkaus päällä...

Lämmittelysarjatkin olin tuolloin merkinnyt:

Tangolla 20, 60x6, 80x1, 90x1 ja sitten 100x1

Tänään nousi vihdoin satanen. En pitänyt kiirettä, joten sarjapainot oli jo 6 x 88kg ja satanen nousi aika kepeästi. Otin sitten heti perään aika helpon 102kg ja varaa olisi ollut enempäänkin, mutta pohje kramppasi.

Treeniä takana vähän yli vuosi.

Joo, ja vegaani oon... en tiedä kuinka moni suomalainen vegaani nostaa päälle satkun.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vanhaan ketjuun, eilen irrottelin maksimeita testimielessä ja totesin, että kässäreillä nousee 80kg 10 kertaa, mutta tangolla 85kg on maksimi. :D Tämä johtuu siitä, että en ole treenannut penaa aktiivisesti juurikaan ja lähinnä ylävinopenaa olen tehnyt tangolla viimeisen puolen vuoden aikana. 90kg ei ihan jaksanut nostaa ja 100kg ei puhettakaan. Uudella penalla jossa on säädettävät turvakaaret on hyvä irrotella, kun tangon voi vaan jättää kaarien varaan ja luikerrella välistä pois ja nostaa tangon takaisin ylös. :) Positiivinen juttu on se, että kässäreillä on noussut tulos 60 kilosta 80 kiloon dieettaillessa. :puntti:

o_O

Vanhaan ketjuun, eilen irrottelin maksimeita testimielessä ja totesin, että kässäreillä nousee 80kg 10 kertaa, mutta tangolla 85kg on maksimi. :D Tämä johtuu siitä, että en ole treenannut penaa aktiivisesti juurikaan ja lähinnä ylävinopenaa olen tehnyt tangolla viimeisen puolen vuoden aikana. 90kg ei ihan jaksanut nostaa ja 100kg ei puhettakaan. Uudella penalla jossa on säädettävät turvakaaret on hyvä irrotella, kun tangon voi vaan jättää kaarien varaan ja luikerrella välistä pois ja nostaa tangon takaisin ylös. :) Positiivinen juttu on se, että kässäreillä on noussut tulos 60 kilosta 80 kiloon dieettaillessa. :puntti:

Tarkoitat varmaa 80kg kässäripenalla, että molemmissa käsissä on 40kg, joka ilmoitetaan yleensä että 40kg kässäripenkki. Silti aika uskomattomalta kuulostaa..

Tarkoitat varmaa 80kg kässäripenalla, että molemmissa käsissä on 40kg, joka ilmoitetaan yleensä että 40kg kässäripenkki. Silti aika uskomattomalta kuulostaa..

Joo siis kässäreillä 40kg per käsi menee 10 kertaa ja maksimi on varmaan jotain 45-50kgx1, mutta tangolla menee hätäisesti pari kertaa 85kg.. :D Nyt kun on uusi pena niin täytyy vissiin ottaa tankopena uudelleen ohjelmana. Mulle on vaan jostain syntynyt sellainen käsitys, että kässäreillä tulee paremmin massaa tisseihin kun tangolla.. :D

Tänään nousi vihdoin satanen. En pitänyt kiirettä, joten sarjapainot oli jo 6 x 88kg ja satanen nousi aika kepeästi. Otin sitten heti perään aika helpon 102kg ja varaa olisi ollut enempäänkin, mutta pohje kramppasi.

Treeniä takana vähän yli vuosi.

Joo, ja vegaani oon... en tiedä kuinka moni suomalainen vegaani nostaa päälle satkun.

Son melekhe yhtä heleppo sanoa kun kuinka moni lihansyöjä kyykkää yli 50kg.

Eikait veganismi(?) olet mitenkään rajoittava tekijä. Samoista paskoista nekin on pohjimmiltaan rakannettu ku lihatkin.

Ens perjantaina satasta hakemaan penkistä! :D
E: Tosiaan, venäläisellä penkkiohjelmalla mennään ja kovin sarja tähän asti helppo 3x3x87.5kg, huomenna 2x2x92.5kg, keskiviikkona kevyt ja sit perjantaina maximi.

^^Itellä oli aikanaan 90x2 ja se oli tiukka ja silti nostin ton satasen. Toisaalta frendi veti samoihin lukioaikoihin jonkun vitosen-kutosen tolla 9kympillä ja silti oli yhtä tiukka satanen. Kai se on vähän tyypistä kiinni toi sarjatuloksen suhde maksimiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom