Milloin yrittää 100kg penkistä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Näin jälkikäteen ajateltuna tuo 100kg on sinänsä vähän turha "haamuraja", koska aika moni (täysi-ikäinen) sen pukkaa puolen vuoden - vuoden päästä treenaamisen aloittamisesta. Sadan kilon jälkeen se rauta alkaa painaa ihan eri tavalla. Esim. itse voin hyvänä päivänä 100kg vetää pari kympin sarjaa ihan treenausmielessä, mutta 115 tuntuu jo telineiltä otettaessa hurjalta romulta.

Jenkeissähän tuo "satkua" vastaava määrä penkiltä taitaa olla 300 paunaa eli ~135 kiloa, mikä kuulostaa jo järevämmältä "haamurajalta".

Niin toiset on kestävämpiä ja toiset maksimivoimaisempia.
Kuulin eräästä tyypistä joka sai 90kg:llä 10 kin toistoa kaikki aivan hikisesti tuskaisena, mutta 105 ei irronut

Matkaa 100kg on vielä, mutta osaisiko joku sanoa tähän mitään.

En tee juurikaan normaalipenkkiä, vaan käsipainoilla 32.5kg kummassakin lapasessa 3x6 sarjat. Kaverini sanoi että noilla painoilla minun pitäisi pystyä tekemään 80kg normaalipenkissä sarjoja, mutta hyvä että 70kg:lla edes pystyn sarjoja tekemään.

Onko kyse voimanpuutteesta, siitä että olen harjoittelut pelkillä käsipainoilla vai siitä etten osaa hyödyntää isommilla painoilla koko kroppaani normaalipenkissä? Eli miten helposti käsipainoilla nousevat painot ovat heijastettavissa normaalipenkkiin?

Sanoisin että ihan puhtaasti tekniikasta kiinni tuo. Se vertailu on aika turhaa tilanteessa, missä sulla on suuri painotus vain toiseen noista liikkeistä.

ei se mene kaikillä iha yksiin taulukkojen kanssa. itsellä helkkarin hyvä vääntö "pitkissä" sarjoissa. maksimipenkki on taas sitten toinen juttu. sain aikoinaan 90kgx15 ja silti ei tainnu mennä ku 105kg maksimia. nykystä en sit osaa sanoa. 100kg menee 10 kertaa ni kai se on maksimi on joku 115kg :D

Itse aloitin parin vuoden tauon jälkeen, silloin joskus '05 en kokeillut edes maksimia, nostin 80 muutaman kerran.sitten oli paussia...sitten välissä kuntoilin n. 3-4 kk joskus 06-07 talvella.. sitten taas paussia ollut. Nyt on n.5 viikkoa treeniä takana ja 3x10x90kg ei ole ollenkaan hankalaa. pitäisi otse asiassa koittaa taas lisätä. Yli sata juu nousee varmasti, on kokeiltukin,ja enempikin nousis..Ei ole ollut kaveria nyt mukana treeneissä joten ei ole tullut kokeiltua. minusta se ei ole juurikaan kovin kummoinen saavutus , kun ei vaatinut juur mitään normaalitreeniä kummoisempaa, tosin onhan se kiva varmaan olla "kolminumeroisissa"..
Pian kun saan sarjat tolla satasella, voin tuntea itse ehkä hiukan edistyneeni.

aika monesti mitä itellä kokemusta on niin, että jos sanotaan että hyvä kestävyys suhteessa maksimivoimaan, esim 100kg menee 20 kertaa, mut max vaan 125, niin nuo 20 toista 100kg:lla on pomppuja rinnasta tai nopeeta pumppisarjaa, epäilen, että ei tehdä puhtaasti rauhallisen hallitusti liikettä. muilla kokemusta?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tällä hetkellä teen sarjat 80kg 3x6, noiden sarjojen päälle tuli sitten koitettua yköset 90kg, 95kg ja 100kg.. 90kg tuli vähä epätasapainon työntö, mutta kevyesti tuli ylös. 95kg sain hyvän työnnön ja kevyeen ylös. 100kg vähän hätänen alaslasku ja jäi sitten puoleen vällii suoritus, noh 2vk päästä uusiksi jolloin uskon että tää 100kg kyllä ylös tulee.

Intissä taisi olla 2x6@85kg ja silloin nousi se maaginen markka ensimmäistä kertaa penkistä.. tiukka, mutta "puhdas" punnerrus

ihan samaa mäki oon miettiny, lopetakkaa valitus? 90kg menee 2 kertaa, eli on tässä mullakin vielä jonkin verran matkaa siihen sataseen.

itse saan 3x6 95kg. voisiko 120kg nousta?
Siinä ja siinä. En usko. Päätellen omista tuloksista että saan 12x90, 8x95. Ja 115 irtoo ihan hilkulla. Aika monella löytyy puristusta pienemmillä painoilla varsinkin jos on taustaa jostain kestävyyttä vaativista lajeista. Eli esim oma sarjaennätys tolla 90kg eli 12 näyttää kalasen laskurin mukaan maksimiksi jotain 125. Ja sitä en saa edes telineestä ylös. Eli ei kannata ihan sokeena luottaa siinen nyrkkisääntöön että esim 3x100=110. semmosella 8x100kg sarjalla tuo 120 on ainakin varma juttu. Joo mitä vittua mä tarinoin:D ehkä tästäkin oli jollekkin hyötyä:rolleyes:

Voi hyvinkin nousta, mutta kokeilemallahan se selviää. Itsellä nousee 2x95kg ja maksimi on 115kg, että tiukalle se kyllä ehkä menee.

TÄH?!!! :eek:

Sillon ku ite otin aikoinaan 115 kg ekan kerran ylös, oli kutonen 95 kg:llä työn ja tuskan takana.

Suositut

Back
Ylös Bottom