Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Laitetaas tähän väliin niitä peräänkuulutettuja penkkituloksia.
Tossa oma st200 mondeo vakiona:
http://i37.photobucket.com/albums/e86/Cosfoortti/st200dyno1.jpg?t=1191236232
Ja tossa supersprintin catback putkistolla:
http://i37.photobucket.com/albums/e86/Cosfoortti/st200dyno2.jpg?t=1192892651

Eihän siinä numeroiden mukaan mitään järkyttäviä muutoksia ole, mutta esim ohituskiihtyvyydessä huomaa eron.
Ja toihan on tosiaan vasta katilta taaksepäin putkisto.
Tossa on orkkis pakosarjat aivan onnettomat ja downpipeissä on esikatit. Kaiken turhan kun sieltä nyppisi pois niin varmasti olisi ennemmänkin vaikutusta. Tietty sitten olis jo pakko muuttaa bensa ja sytkä karttoja.
On muuten hankala saada tommoseen uutta softaa. Kahdessa paikassa kävin koittamassa eikä onnistunut niin otin lopulta smt6 lisäyksikön ja säädetään sen kanssa kartat kohdilleen.
 
vittu mikä työ ja vaiva reilu 6 hevosvoiman eteen :lol2:

monesti tulee se fiilis että autosta on saatava tehokkaampi jne.
Sitten laitetaan siihen tuollaisia pikkuräpellyksiä (tämä putkistohomma ei ole nyt ainoa).
Loppujenlopuksi saatetaan saada aikaan se että äänet ja bensankulutus kasvaa mutta tehot sitten eivät juurikaan. Kannattaako käyttää rahaa ja vaivaa tuollaiseen näpertelyyn joka myös syö konetta enemmän ja täten laskee sen jälleenmyyntiarvoa.

Jos tehokkaan auton haluaa niin ostetaan sitten sellainen.

Imu- ja pakokanavien muuttaminen

"Imu- ja pakokanavien muutostöistä helpoin on imu- ja pakosarjojen kohdistaminen. Toimenpiteen vaikutus riippuu alkuperäisen toteutuksen laadusta. Jos imu- ja pakosarjojen kohdistus on jo kohdallaan ei asialle luonnollisesti voi eikä kannata tehdä mitään. Seuraavaksi kanavasta voi tasoittaa valuviat mikäli niitä on. Useimmissa moottoreissa kanavan siloittelusta ei ole mitään merkittävää hyötyä. Jos kanavan loppupäässä on jyrkkä mutka tai kulma kanavan sisäreunassa, voi sen pyöristää. Seetien sovitus kanavaan voi olla huono ja tällöin on syytä työstää seetin vierusta tasaiseksi. Lähes aina venttiilinohjaimet tunkeutuvat kanavaan häiriten virtausta, joten ne on syytä muotoilla juohevammiksi. Venttiilin ohjaimet voi myös katkaista kanavan pinnan tasoon, mutta tällöin venttiiliohjaimen ja -varren kestävyys heikkenee oleellisesti. "

:offtopic:
 
vittu mikä työ ja vaiva reilu 6 hevosvoiman eteen :lol2:


:offtopic:

Vittu sä oot Suomen yksinkertaisin jätkä. Onhan teho- ja vääntökäyrät muuttuneet koko kierrosalueen laajuudelta, eli ei ole tullut pelkkää piikkitehoa lisää.

Pääsit juuri ignoreen, toivottavasti muut tekee samoin. :thumbs:
 
Pääsit juuri ignoreen, toivottavasti muut tekee samoin. :thumbs:
Jo aikaa sitten :lol2:

Joo, sori offtopic.. vaihdoin Subaruun (Imppu GT '00) ilmamäärämittarin toissapäivänä, voi tätä riemun määrää kun kadonneet hummat palasivat takaisin laitumelle. Vaan mieli halajaa lisää koneja, noita ystäviä sorjia. Onneksi lumet tulevat pian, ehkä se vähän hillitsee taas.. tai sitten vaan pahentaa mieltä.
 
Pääsit juuri ignoreen, toivottavasti muut tekee samoin.
Ja tuo on maailman teinimäisin lause, aivan kuin jotakuta kiinnostaisi :)

Ja sitten asiaan, olen osaksi samaa mieltä prayerin kanssa, vääntökäyrän muoto ei ole muuttunut oikeastaan yhtään.

Vääntö on noussut noin 10Nm tasaisesti läpi kierrosalueen, eli noin 4%... jos tuon huomaa persuksissa niin sitten on kyllä persdyno kohdillaan. Siihen uskon vakaasti että putkiston tuoma ääni saa auton tuntumaan vikkelämmältä.
 
Vittu sä oot Suomen yksinkertaisin jätkä. Onhan teho- ja vääntökäyrät muuttuneet koko kierrosalueen laajuudelta, eli ei ole tullut pelkkää piikkitehoa lisää.

Pääsit juuri ignoreen, toivottavasti muut tekee samoin.
:thumbs:


:lol2: maailman teinimäisin lause? Hahahaa:D

Suomen yksinkertaisin? wohoo!

Se on kyllä totta, aina kun jonkun pistää ignoreen, Niin onhan siitä sanottava, IHAN KUIN JOTAIN KIINNOSTAISI!

ei ole pois minulta jos ettei voi viestejäni lukea, LOL!

en jaksa uskoa että vääntökäyrään dramaattista muutosta saadaan jos hevosvoimat kasvaa huimat 6.
 
Mulla:

Nissan 350Z -04
Nissan 200SX -89 (324hv@1.35bar, n.1100kg)
Toyota Carina E 2.0GLi -94

Tervetuloa vaan veromuutokset sun muut paskat, kyllä minä maksan. Ja saadaan elää lämpimämmässä...
 
Hyvän-näköine bimmeri sulla, ainut mitä ite muuttaisin nii heivaisin noi karvapeitteet nopsaa.:4:

Joo se itteenikin on ketuttanu pitkää..Kesällä lähtee kotelo roviolle ja yks tuttu tekee uuden, kun tulee yksi tai kaksi bassoa lisää ja lasikuitu päälystys koteloon.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom