Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
http://irc-galleria.net/view.php?nick=KuuRa^&image_id=68032510
http://irc-galleria.net/view.php?nick=KuuRa^&image_id=68032624

mulkkumallin ooppeli eli omega mv6 3.0, manuaali askilla, -94vm kaikilla herkuilla mitä tuohon aikaan siihen sai:whip:. suunnitteilla olisi pellin alle asentaa mantzelin 4l suorakuutonen ja ehkä viellä kompressori tai muu ahdin :) myös yks villi idea olisi etsiä jostain kolaroitu lotus omega jossa olisi tekniikka kunnossa ja siirtää tuohon se:hyper: tässä lähi päiviänä tulossa kuitenki simonsin putkisto ja katit vittuun, ovat penkittäneet tuollaisesta tehoputkistolla pelkästään 230hp/300nm :thumbs:

Simonssin putkilla et saa muuta kun hirveen äänen aikaseks. Ja eiköhän toi 99% nuorista auton omistajista ketkä on turbottamassa tai vaihtamassa vähintään konetta autoonsa :) Totuus on sitte että 1% tekee autolleensa jotain, loput vaa puhuu...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
meitsil on varmaan pakkiksen romuimpiin autoihin kuuluva kärry..

opel kadett 1989 vuosi mallia. 1.6 on. mutta joo on kolhune ku äimä käki. edelliset kärryn kuskaajat olivat ajelleet tolppia päi.. startti moottori mukavan paskassa kunnossa. pakari vuotaa.. no mutta peli kulkee!
 
^Mun eka oma auto oli Opel Ascona -87 1.6, automaattiaskilla. :haart: Viinipunanen.
 
Simonssin putkilla et saa muuta kun hirveen äänen aikaseks. Ja eiköhän toi 99% nuorista auton omistajista ketkä on turbottamassa tai vaihtamassa vähintään konetta autoonsa :) Totuus on sitte että 1% tekee autolleensa jotain, loput vaa puhuu...

joo niitä on jotka puhuu mutta itsellä on tarkoitus pitää auto muuten mahdollisimman orkkis kunnossa, ja heti kun eteen sattuu joku hyvä kuntoinen 3000 24v tekniikka alan etsimään siihen sitä mantzelin 4litrasta kantta :) ukon kanssa rakennellaan ja sillä on moottori asennuksista ja kokoonpanoista aivan älytön tieto taito :worship: niin ja tosin tuo on pitkällä tähtäimellä tuo projekti että ekana etsin valmiiksi kaikki ja sitten on kaikkia mahdolliset ostettu ja kasassa alan lyömään niitä kiinni pikku hiljaa että opel jääpi sitten harraste autoks :D
 
Simonssin putkilla et saa muuta kun hirveen äänen aikaseks. Ja eiköhän toi 99% nuorista auton omistajista ketkä on turbottamassa tai vaihtamassa vähintään konetta autoonsa :) Totuus on sitte että 1% tekee autolleensa jotain, loput vaa puhuu...

Jaa. Kyllä se avarampi putkisto, ja läpivirtaavat äänenvaimentimet nostavat moottorin suorituskykyä, kun kyseessä ei ole 2 tahti moottori. Vai miksikö kiihdytysautoissa on 50 senttiset suorat torvet sylintereistä ulkona? Pelkkien äänien takia?
 
:offtopic: mut bongasin galleriasta jätkän jolla ihan uusia rs4 ja pari m5:sta pihassa.. mistä tätä rahaa revitään!?!?

:kuvia:
 
Mulla on Peugeot 406 2.0 bensaturbo, koneelle ei kummempia ole tehty muuta kuin portattu kansi, itsetehty 3" rst-pulssiputki, digituning lastu, vapari, Forgen dumppi, ronskimpi cooleri ja isompi tuplaflekti. Ja vakio kytkin alkaa luisteleen ihan mukavasti, 0,8 ahdoilla irtoo 215+ hv ja vääntö 280 nm. Tänä talvena autoon tulee ainakin järeempi kytkin, toivottavasti isompi turbo ja turbon a/r suhde tulee kasvamaan (jos tulee niin uus moottorinohjaus), sitten uudet nokat, männät ja sylinterien hionta että takomukit pelaa kunnolla.
 
Jaa. Kyllä se avarampi putkisto, ja läpivirtaavat äänenvaimentimet nostavat moottorin suorituskykyä, kun kyseessä ei ole 2 tahti moottori. Vai miksikö kiihdytysautoissa on 50 senttiset suorat torvet sylintereistä ulkona? Pelkkien äänien takia?

Eipä kyllä pelkkä putkisto ihmeitä tee ahtamatomalle autolle. Kyllä se pullonkaula löytyy jostain ennen putkistoa.
 
Juu, totta, mutta tarkoitin vastata tähän ylimalkaiseen juhopin heittoon, että pelkät äänet vaan muuttuu.

USEIMMITEN noilla pörinäpöntöillä ei ole yhtään mitään muuta vaikutusta vapareissa. Toki kovat äänet saa auton tuntumaan siltä, että se kulkee kovempaa. Sitäpaitsi pakoputki ei ole todellakaan se ensimmäinen paikka vaparissa joka alkaa ahdistamaan.
 
ja tämäkös on naurettavaa kun näkee tuningterojen 1.3 Golfeissa pörinäputken ja kuulostaa kuin joku laskettelis menemään Ferrarilla. Sitten kun käännät pääsi niin siellä menee golffi.:rolleyes:
 
USEIMMITEN noilla pörinäpöntöillä ei ole yhtään mitään muuta vaikutusta vapareissa. Toki kovat äänet saa auton tuntumaan siltä, että se kulkee kovempaa. Sitäpaitsi pakoputki ei ole todellakaan se ensimmäinen paikka vaparissa joka alkaa ahdistamaan.

eihän niistä pörinäpöntöistä mitään apua olekkaa mutta kunnon tehoputkisto(martelius,simons..) antaa noin 8% lisää auton tehoihin:whip:
 
HAHAHHA :lol2:

en ehkä lähtis noita lukemia prosentteina lukemaan (lue 450hp auto = 36 tai 130hp 10)
On aika nolo ajaa jos autossa on äänet kuin corvetessa mutta tehoa on se golfin motti+10:D
 
lähinä tarkoitin vakio auton tehoihin! tutulla oli 2.0 8tappinen b-mallin omega ja siihen laitettii simons nii kyllä se eron huomas selvästi että ei putkisto ahistanut enään. ja nyt syksyn aikana kaverin opel vectra 16v gt rakensin 2.25¨ putkiston (pakosarjalta viimeselle vaimentimelle asti) eron huomas siinä että 5vaihteella jakso vääntää paljon paremmin ku lähti 50km/h kiihdytämään. ja eikä alakierroksilla ahdistanu enään;) niin ja autosta oli ennestään otettu katti pois ja tehty korvakeputki siihen silloin sen huomas jo että katti ei ahdistanu mutta ku viellä teki koko putkiston nii eron todella huomas.
 
ja tämäkös on naurettavaa kun näkee tuningterojen 1.3 Golfeissa pörinäputken ja kuulostaa kuin joku laskettelis menemään Ferrarilla. Sitten kun käännät pääsi niin siellä menee golffi.:rolleyes:
Heikosti menee jos golffi savustuspönttö putkena kuulostaa omaan korvaan ferrarilta :thumbs:

KuuRa^ vie vaan ensikerralla niitä autoja penkitettäväksi ennen ja jälkeen niin saat vähän faktoja, ei tarvii siihen persdynoon luottaa.:piis:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom