En ole nyt ihan varma kun en tukia ole itse hetkeen nostanut, mutta jotenkin niin laskettiin että jos nyt antaa mulle 100e asumisestaan niin käteen jää jotain ~70e enemmän kuussa.Siksi kirjoitinkin, että paljonko hän maksaa omasta pussistaan(opintotuesta) kun asumistuet menee vuokraan.
Eli jos vuokra 400€, asumistuki 200€, niin silloin maksaa periaatteessa itse siitä 200€.
Eli paljonko nainen maksaa nyt itse asumisestaan - asumistuki ja siitä voi varmaan joustaa alaspäin edes hieman.
100e kattaa oman 50% osuuden vastikkeesta, oman vesimaksun. Yli jää ehkä 15e. Tosta kun nappaa nettimaksusta puoliskan niin ei tarvi ees sähkölaskusta puhua että se ei riitä puolikkaaseen peruskäyttökuluista.
En mä nyt noilta tukikuukausilta enempää haluiskaan, mutta kesältä vois kyllä hoitaa osuutensa, ei se kesä siitä normityöelämästä pitäis kauheesti erota.
Monilla mitä oon kuullut on systeemi että toinen maksaa vastikkeet, sähköt yms ja toinen lyhentelee velkaansa. Maksaa se toinen siinä kivoja korkojakin, en näe sitä niin että kumpikaan voittaa. Ellei sitten "vuokralaisella" olisi resursseja ostaakkin asunto, sitten kantsii varmaan harkita jotain ratkaisua pankin kanssa pitemmälle aikavälille.