win-win tilanne meilläkin.
Itse omistan rivitalo neliön josta lainat yksin minulla. Nykyinen avokki muutti sinne luokseni. Maksaa kokonaisuudessaan yhtiövastikkeet sekä hieman päälle.
Tällä rahalla hän saa itselleen:
- noin 4 kertaa isomman asunnon kuin aikaisemmin
- takapihan kokonaisvaltaisen käyttöoikeuden kaasugrilleineen ;)
- saunan vapaa käyttö (aikaisemmin hänellä ei ollut)
- vedet
- sähköt
- internetin
- käyttöoikeudet hifi-laitteisiin, taulutelkkaan, tiskikoneeseen, upouuteen pesukoneeseen ja kuivausrumpuun ja kaikkiin härveleihin mitä kotoa löytyy ;)
- vakuutukset kotiin, matkalle kuin itselleenkin (maksan nämä. aikaisemmin hänellä ei ollut mitään)
- kuntosalikortin (maksan senkin tuosta könttäsummasta)
- sekä kyyditystä paikoitellen autollani johon ei ole maksanut kertaakaan bensoja ;)
Eli käytännössä maksaa kiinteän köntän kuussa rahaa minulle ja itse hoidan kaikki laskut.
Hän säästää ja minä säästän. Kumpikin tyytyväisiä. Käytännössä kun kaikki mitä häneltä tulee on minulle säästöä. Yksin nuo menot olisivat kutakuinkin aika lailla samoissa. Hänen vakuutukset ja kuntosalikortti pois lukien.
Safkoja ostellaan sitten about vuorotellen kun kaupassa käydään.
edit: jotakin kuitenkin kiinnostaa, niin tuo könttäsumma on 350e mitä hän maksaa. Ei summana mikään järisyttävän suuri, jos yrität löytää itsellesi tuon kaiken elintason isosta kaupungista. Mutta jos lainat on minun ja hänen tulonsa ovat noin puolet omistani, niin en luonto anna periksi riistää toista elämään köyhyydessä jotta itse voisi elää leveämmin. Perhe tässä kuitenkin yritetään olla
ja toimeen tullaan.