Millaiset hiukset mimmeillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sabine
  • Aloitettu Aloitettu
Jee ½ tunnin päästä kampaaja! En ees muista millon oon viimeksi käynyt, eli saattaapi olla et se tahtoo tuhota hiuksistani joku 10 senttiä, mut ei varmasti tuu tapahtumaan :(

Mulla on tänään kanssa pitkästä aikaa kampaaja.. Multa lähtee vaan kepeesti 25+ cm kun überpitkästä mallista vaihdan puolipitkään. Vitsi mua pelottaa :hyper:

Mulla on nyt oma väri (tumma ruskea), muuten pituus lavan alle mutta rikottu otsis (ylikasvanut, tykkäsin kyllä mallista kun leikattiin ja haluan saman uudestaan). Olen suurella vaivalla saanut kasvatettua kaiken kestovärin ulos ja olen toisinaan laittanut kevytvärejä. Alkaa kuitenkin tympiä, kun on hyvin suora ja liukas hius + tuo otsis niin kampaus ei aina vaikuta kovin tuuhealta, vaikka tukka keskipaksu onkin. Kysymys kuuluukin, että kannattaisiko tähän ottaa vaikka raitoja? En haluaisi koko päähän enää kestoväriä, ja raidat voisivat olla inhimillisemmät kasvattaa ulos/värjätä piiloon kevyemmällä värillä. Ideoita? Hiukset + kulmat tummanruskeat, iho on talvella melko vaalea, mutta ruskettuu helposti (ilmeisesti pohjasävy on erilainen kuin ympärivuotisen kalpeilla henkilöillä, en tiedä näistä oikein mitään).

Jos sä haluat volyymia siihen tukkaan niin suosittelisin, että alat käyttää sellaisia hiustenhoitotuotteita, jotka antaa sitä tuuheutta. Raidat vois olla myös kivoja. Jos mulla ois tumma tukka niin ottaisin vielä aavistuksen verran tummempia raitoja.

Jos sä haluat volyymia siihen tukkaan niin suosittelisin, että alat käyttää sellaisia hiustenhoitotuotteita, jotka antaa sitä tuuheutta. Raidat vois olla myös kivoja. Jos mulla ois tumma tukka niin ottaisin vielä aavistuksen verran tummempia raitoja.

En ole sen jälkeen käyttänyt tuuheuttavia shampoita tai hoitoaineita, kun kuulin jonkun urbaanilegendan siitä, miten ne turvottavat hiusta jättämällä suomuja auki. Tämä on varmaankin kukkua? Joku Tigin nestemäinen tökötti on nyt, jota laitetaan ennen föönausta, ja se on aika hyvä, mutta hyvä muotoilutuote sen kaveriksi puuttuu vielä.

Mulla on tosi haalistuneen pinkin värinen keesi. Sivut on päässy vähän turhan pitkiksi, ainakin puoli senttiä. Pitäis ajella pois ja keksiä joku hauska väri.

Mulla on tänään kanssa pitkästä aikaa kampaaja.. Multa lähtee vaan kepeesti 25+ cm kun überpitkästä mallista vaihdan puolipitkään. Vitsi mua pelottaa :hyper:

Huh! Multa lähti ehkä 5cm takaa ja kerrostettiin vähän enempi, niin nyt tuntuu tukka niin kevyeltä, et pelottaa, ihan ku ei olis hiuksii ollenkaan :D Suunnilleen siis puoleen selkään oli hiukset ennen ja nyt ehkä tuonne jonnekin rintsikoiden selkämyksen rajalle, eli ei mitenkään lyhyet oo vieläkään, silti vaan tuntuu siltä.

Tosin mun hiukset taas imas mukavasti väriä itteensä, vaikka vaan asteen tummemmaks piti tulla, ja oon taas ihan Lumikki...

Mulla on nyt pari kk ollut tällanen vähän ylipitkä vaalee barbitukka :) Pidennyksien ansiosta siis.
Nyt olisi kauhee hinku värjätä tummemmiksi! Viimeksi lukion alussa ollut tumma tukka.. Tosin mulla on kyllä niin vaalee iho, että näyttäisin ihan haudasta nousseelta ainakin ilman meikkiä :)

Sitten voikin taas itkeä niitten blondien perään....

En ole sen jälkeen käyttänyt tuuheuttavia shampoita tai hoitoaineita, kun kuulin jonkun urbaanilegendan siitä, miten ne turvottavat hiusta jättämällä suomuja auki. Tämä on varmaankin kukkua? Joku Tigin nestemäinen tökötti on nyt, jota laitetaan ennen föönausta, ja se on aika hyvä, mutta hyvä muotoilutuote sen kaveriksi puuttuu vielä.

Mä en oo käyttänyt tuuheuttavaa shampoota, mutta erilaisia hiusta turvottavia hoitoaineita kylläkin. Esim. mehiläisvaha-hiusnaamio on ihana. Samoin öljyt antaa hiuksille kivan pinnan, mikä saa hiukset näyttämään paksuilta (esim. kookosöljy, manteliöljy). En tiedä onko tuo urbaanilegenda totta vai tarua, mutta jotenkin musta tuntuis vaan, että jos sulla kerran on liukas, terve, värjäämätön hius, niin ei tuuheuttavalla shampoolla nyt kauheen isoa vahinkoa saa aikaan. Varsinkaan, jos laittaa hiusten pesun jälkeen hoitoainetta, joka taas sulkee ne suomut.

Hesarissa oli taanna päivä mielenkiintoinen juttu No poo- liikkeen edustajista, jotka pesee hiuksensa vain ja ainoastaan vedellä (lämmintä ja viileetä vuorotellaan ja hinkataan päänahkaa ja hiukset). Kuulema totuttelu vie muutaman kuukauden, kunnes pään rasvatuotanto tasaantuu.
Onks täällä kukaan kokeillut?
Mulla oli jossain vaiheessa itellä vaihe "hiusten pesu soodalla ja omenaviinietikalla". Hiukset oli kait ihan ok, mutta puhtaanahan ne ei pysynyt kovin kauaa. Ja se läträäminen oli kovin rasittavaa.
Toisaalta kun olen pienen ikäni värjännyt hiuksia, aikoinaan hennalla, jossain vaiheessa markettikamalla, nykyään sentäs hairstoren about ammattilaisväreillä, ei tuollainen luomutyyli välttämättä pääse päässäni oikeuksiin. Ja hiustyyli on tumma 20´s bob.

En ole sen jälkeen käyttänyt tuuheuttavia shampoita tai hoitoaineita, kun kuulin jonkun urbaanilegendan siitä, miten ne turvottavat hiusta jättämällä suomuja auki. Tämä on varmaankin kukkua?

Öööö... enpäs ole kuullutkaan moisesta! Joka tapauksessa, tehokkaimmin hiussuomun sulkee kylmä vesi. Itse viimeistelen hiusten pesun shampoon ja hoitoaineen jälkeen huuhtelemalla jääkylmällä vedellä (tai niin kylmällä kun nyt suinkin kestää), ja mielestäni siitä on ollut apua.

Mä en oo käyttänyt tuuheuttavaa shampoota, mutta erilaisia hiusta turvottavia hoitoaineita kylläkin. Esim. mehiläisvaha-hiusnaamio on ihana. Samoin öljyt antaa hiuksille kivan pinnan, mikä saa hiukset näyttämään paksuilta (esim. kookosöljy, manteliöljy). En tiedä onko tuo urbaanilegenda totta vai tarua, mutta jotenkin musta tuntuis vaan, että jos sulla kerran on liukas, terve, värjäämätön hius, niin ei tuuheuttavalla shampoolla nyt kauheen isoa vahinkoa saa aikaan. Varsinkaan, jos laittaa hiusten pesun jälkeen hoitoainetta, joka taas sulkee ne suomut.

Kiitos vinkeistä! En minäkään usko, että tätä tukkaa saa kovin nopeasti pelkillä shampoo- ja hoitoainekokeiluilla pilattua. Noiden muotoilutuotteiden kanssa tuppaa menemään hermot, kun en tunnu osaavan annostella mitään vahoja oikeaoppisesti (aina on liikaa tai liian vähän).

Öööö... enpäs ole kuullutkaan moisesta! Joka tapauksessa, tehokkaimmin hiussuomun sulkee kylmä vesi. Itse viimeistelen hiusten pesun shampoon ja hoitoaineen jälkeen huuhtelemalla jääkylmällä vedellä (tai niin kylmällä kun nyt suinkin kestää), ja mielestäni siitä on ollut apua.

Tätä kylmävesitekniikkaa käytän itsekin, vaikka välillä tekisi mieli kokeilla kiehuvalla vedellä. Jos tähän sitten tepsisi edes tupeeraus.

Hesarissa oli taanna päivä mielenkiintoinen juttu No poo- liikkeen edustajista, jotka pesee hiuksensa vain ja ainoastaan vedellä (lämmintä ja viileetä vuorotellaan ja hinkataan päänahkaa ja hiukset). Kuulema totuttelu vie muutaman kuukauden, kunnes pään rasvatuotanto tasaantuu.
Onks täällä kukaan kokeillut?
Mulla oli jossain vaiheessa itellä vaihe "hiusten pesu soodalla ja omenaviinietikalla". Hiukset oli kait ihan ok, mutta puhtaanahan ne ei pysynyt kovin kauaa. Ja se läträäminen oli kovin rasittavaa.
Toisaalta kun olen pienen ikäni värjännyt hiuksia, aikoinaan hennalla, jossain vaiheessa markettikamalla, nykyään sentäs hairstoren about ammattilaisväreillä, ei tuollainen luomutyyli välttämättä pääse päässäni oikeuksiin. Ja hiustyyli on tumma 20´s bob.

No tämä kuulostaa varmasti todella herkulliselta, mutta mulla oli pari vuotta taaksepäin pitkät tekokuiturastat ja niitä pystyi pesemään ehkä kerran kuukaudessa. Juuri oli omaa tukkaa ja aika nopeasti se tottui siihen, ettei sitä pese. Ei siis haise tunkkaiselle tms. Nykyään kylläkin on ihan oma (musta ja puolipitkä) tukka päässä, rastat ei ole paljon treenaavalle ihmiselle kovin toimivat.

Seuraavaksi alan värjäämään taas lämpimän ruskeaksi, tämä on ehkä vähän turhan kylmä sävy mulle. Yhdistettynä valkoiseen ihoon näytän ihan corpse bridelta. :)

Muistatteko, kun joskus 90-luvulla oli muotia (ainakin meillä päin..) sellanen lyhyt polkka, joka piteni eteenpäin? Takanta saatto sitten olla joko tosi lyhyt tai kalju. Tartteisin sellasesta kuvan, mutta en oo onnistunut löytämään mistään. :(

Paras kuva ois sellanen, missä malli ois takanta nimenomaan kalju tai ainakin lähes kalju. Oiskos jollain tällästä kuvaa jemmassa?

Muistatteko, kun joskus 90-luvulla oli muotia (ainakin meillä päin..) sellanen lyhyt polkka, joka piteni eteenpäin? Takanta saatto sitten olla joko tosi lyhyt tai kalju.....

Toi oli muuten ehkä kamalin hiustyyli mitä on ollut olemassa :D Yöks. Olihan se sillon siisti, mutta nyt kyllä itkettää kun kattoo jotain vanhoja kuvia.

Hmm....Ei siulta Ronia sattus löytymään sellasta kuvaa?!! :D

Mihin tarkoitukseen tämä tulee? Helpottaisi etsimistä. Tässä kuvassa ei ole edestä sellainen pitkä, mutta niska on lyhyt

Short-red-mod-bob-with-bangs.jpg

Argh, nyt taas talven tullessa alkaa kutina päänahassa olla sietämätön.
Mun tukka on pitkä, paksu, terve ja täysin hilseetön, mutta mun päänahalla on taipumus kutista ja talvisin se vaan pahenee.

Onko kukaan saanut mistään suht pysyvää apua vastaavaan ongelmaan?

On saanut, oma infernaalinen kutinani johtui allergiasta. Olen allerginen cocamidopropyl betainelle eli CPBA:lle. Eucerinin hilseshampoossa ja System4:n värjätyn tukan shampoossa ei ole sitä. Kutina helpotti käytännössä heti kun kokeilin tota Eucerinia.

Itselläni on melkein 10 v kestäneen ruskean ja nuhruisen kauden jälkeen nyt kirkkaan porkkananpunainen tukka. Tässä ajattelin myös jonkin aikaa pysyä. Kampaajan kukkaro kiittää :rolleyes: Kutisee kivasti, kun kampaaja käytti normishampoota tukan pesemiseen...

Tällä hetkellä violetti (Liven väri nro 45) ja melkosen lyhyt, jopa liian lyhyt tuli viimeksi kun kampaajalla kävin. Mutta onneksi toi tukka on uusiutuva luonnonvara :D.

Mulla oli vuosia pitkät hiukset ja halusin ne vaan pidemmiksi ja pidemmiksi.. värjäämisen tuloksena hiuksista tuli ohuet ja aina töiden takia niitä piti ponnarilla yms, eikä niitä koskaan saanu laitettua nätisti. En vaan osannu:evil: Sitten meni hermo ja kävin tossa syssyllä leikkauttaa lyhyeks. Ne on vielä kolmesti lyhentyny matkalla, nyt on päällä pidempää ja takana.. saa laitettua keesiä, mutta saa myös nätisti muutenkin. Sivut on lyhyet (ei kuitenkaan konelyhyet) Väreinä on musta ja vaalee. Nyt oon tyytyväinen, huomattavasti helpompaa ja ilmekin piristyi, rockrock!:rolleyes:

On saanut, oma infernaalinen kutinani johtui allergiasta. Olen allerginen cocamidopropyl betainelle eli CPBA:lle. Eucerinin hilseshampoossa ja System4:n värjätyn tukan shampoossa ei ole sitä. Kutina helpotti käytännössä heti kun kokeilin tota Eucerinia.

Mä löysin nyt ainakin toistaiseksi avun xz:n suklaavaniljashampoosta. Heti ekan pesun jälkeen kutina hävisi. Kokeilin alkuviikosta huvikseni sitten välillä pestä toisella shampoolla, kutina alkoi heti kun aineen sai päähän. Aika jännä, kun aikaisemmin ei ole tommosta reaktiota tullut siitä shampoosta.
Ehkä tää talviaika herkistää mun ihoa, tai sitten muinainen hajusteallergiani on tekemässä comebackia.. =/

Oon nyt reilun viikon ollut lyhyttukkainen, pituutta lähti sitten kolmisenkymmentä senttiä, toinen mokoma on jäljellä. Olkapäille saakka siis, ja kyllä voin sanoa että elämä on helppoa tämän tukan kanssa<3

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom