Millaiset hiukset mimmeillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sabine
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt kamala jatkojen jälkeinen ylikasvanut, haalistunut hiirenhäntä, mutta ensi viikolla pääsen ammattilaisen (siis erittäin oikean sellaisen) käsiin ja mulle tehdään kaikkea kivaa, en tiedä kyllä vielä mitä :hyvä:

Luin ensin, etta millaiset hauikset.. nooh.. hauikset sikseen, hiukset on puolipitkat ja tosi paksut ja ruskeat. Kampaajalla olen kaynyt viimeisen kymmenen vuoden aikana kaksi kertaa, itse leikkaan hiukseni silloin kun inspiraatio iskee (ilman mitaan koulutusta tietysti). Olen monta kertaa saanut kuulla, etta onpa sulla hyvin leikatut hiukset.. hahaa, tietaisittepa vaan. Keittiosaksista on moneen. :lol2:

..josta tulikin mieleeni, etta kotihyllysta loytyy blondausainetta, ei olekaan ollut raitoja aikoihin, ehka tanaan varaan ajan omalle kotikampaajalleni..

Mulla on ollut aina luonnonvaaleat, puolimetriset, suorat ja tasaiset hiukset. Ei oikein paksut eikä ohuet, jotain siltä väliltä. Pari kertaa leikauttanut ottiksen, mutta se oli niin hemmetin ärsyttävä, että ei kiitos. :D Sen sijaan jotain muuta uutta ois kiva keksiä, kun 9.12. pääsen kampaajalle.. Hmm. Mitäköhän näitten kans vois tehdä? Kauhee tappelu tän tukan kanssa on joka ikinen kerta suihkun jälkeen. Menee sellaiseen takkuun, ettei tee aina ees mieli alkaa selvittää, vaan kulkee sit mieluummin sykkyränutturalla.

Joskus teininä värjäytin jostain käsittämättömästä syystä pään täyteen ruskeita raitoja hyvin ammattitaidottomalla kampaajalla, ja se oli kyllä sellainen painajainen, että ei kiitos uudelleen. Kiharakampaus mulla oli lakkiaispäivänä, ja näytin samalta kuin äitini 80-luvulla. :D Ei sellainenkaan oikein sopinut.

Kyllä tästä tukasta tulee monesti kehuja silloin, kun oon jaksanut selvittää tän suihkun jälkeen ja "kiillottaa" suoristusraudalla, ja kyllä mäkin tästä silloin tykkään, mutta kun tää sama malli ja väri on ollut lähes aina, niin.. :/

Kauhee tappelu tän tukan kanssa on joka ikinen kerta suihkun jälkeen. Menee sellaiseen takkuun, ettei tee aina ees mieli alkaa selvittää, vaan kulkee sit mieluummin sykkyränutturalla.

Mahdollisia syitä tähän, kaikki itse koettua:
1) tukan peseminen liian usein (itse pesen vain kerran viikossa jos mahdollista)
2) tukan peseminen liian voimakkaalla tai allergisoivalla shampoolla
3) hyvien rasvojen puute

Itsellä tukan kuivuminen, takkuuntuminen, sähköisyys, päänahan kutina ja muu vaikeus lakkasi vähitellen kokonaan kun aloin käyttää shampoota jossa ei ole cocamide DEA:ta (sitä lisätään lähes kaikkiin shampoisiin koska se tuottaa kivan vaahdon, monet on sille allergisia tietämättään). Aloin myös syödä päivittäin e-epaa. Enää tukka ei sähköisty eikä takkuunnu eikä päänahka kutise helvetillisesti kuten ennen.

Ennen kuin tilanne parani, lievitin ongelmia kampaajalta saatavalla tukkaan jätettävällä hoitoaineella, joka sisältää öljyä. Mutta enää en juuri tarvitse sitä.

Nyt Rihannamainen tukka, tumman ruskea, jossa vaaleanpunaista (ei pinkkiä!)
Toiselta puolelta hyvin naismainen ja toiselta rokimpi väriefekteineen ja revitympine lookkeineen.
Takaa näyttää ihan samalta molemmat puolet.
Olipas selitys! :D

Mustat, suorat ja vyötärölle asti. Ei ole ihan oma väri tosin, marketin väripurkeilla kätken ruskeanharmaata juurikasvua silloin tällöin... Tykkään tästä tämmöisenään, enkä ole ajatellut tyyliä lähiaikoina muuttaa. Osaatteko muuten vinkata jonkun hyvän hiuksiin jätettävän hoitoaineen millä sais tukan selvitettyä hyvin kosteana?

Galleriasta löytyy kuvia samalla nimimerkillä.

Tällä hetkellä hiukset on suunnilleen rintoihin asti pitkät, ja kovaa vauhtia kasvamassa pidemmiksi. Oma väri olis sellanen aika vaalean ruskea, mutta värjäilen näitä aika säännöllisesti, tällä hetkellä on aika punertava. Vähän sivuotsista tai jotain, mutta se on kasvanut jo niin pitkäksi että tykkään lykätä sen pois tieltä. Hiukset on aika paksut ja itse tykkään tosi paljon. :)

Mulla on aina ollut tasapitkät tumman ruskeat hiukset, välillä on ollut otsatukka välillä taas ei. Jouduin luopumaan pitkistä hiuksistani viime kesänä, koska hiuksieni kunto ei ollut parhaimmasta päästä eikä mikään hoito tuntunut enää auttavan! :itku: Tällä hetkellä leukaan asti ulottuvat tasapitkät, edelleen tumman ruskeat hiukset, sivuotsatukkakin löytyy. Nyt kasvatetaan ahkerasti hiuksia entisiin mittoihin lapaluiden alapuolelle. :whip:

PS. Sivuotsatukka saa luvan väistyä seuraavan parturoinnin yhteydessä! Perusotsatukka sopii minulle paremmin, koska sivuotsatukan laittaminen kuntoon vie mielestäni aivan liian kauan aikaa. :D

aika varattu hiusten katkomiseen...

Nyt rupes vähän hirvittämään kun on aika varattu hiusten leikkuuseen ja sanoin että lyhyeksi ja jotain muuta. Mulla on ollut taas viimeiset vuodet pitkät hiukset, tällä hetkellä noin vyötäröön ulottuvat. Viisi vuotta taitaa olle siitä kun viimeksi leikkautin lyhyeksi. Enkä nyt sitten tiedä mitä haluaisin. Toivottavasti ei mene ihan penkin alle.

Olen puolisen vuotta laittanut tukani kiinni ylös ja taakse kahdelle puolelle tukeville lenkeille tai kiekuroille. En todellakaan ole mikään kampaajamestari, joten symmetrinen se ei ainakaan ole ollut, mutta aika kiva mielestäni. Salilla ja jumpassa kun tukka tuntui aina olevan tiellä, niin piti keksiä jotain sellaista että tukka pysyy tukevasti kiinni eikä jää mihinkään väliin. Myös töissä pitkä tukka oli hankala niin ponnarilla kuin saparoilla eikä auki ainakaan voinut pitää. Niskan takana nutturalla sitä oli jo liikaa ja se häiritsi niin nukkumista kuin jumppaamista. Kun olin tällä "uudella" sykkyrä kampauksellani ekaa kertaa jumpassa, ohjaaja kysyi että olenko mennyt viime aikoina naimisiin, kun mulla on morsiuskampaus. :eek: Olin aika nolo ja vastasin että olen kyllä mennyt naimisiin kaksikin kertaa, mutta en juuri lähiaikoina.

Nyt pitäis päästä tästä morsiuskampauksesta sitten eroon ja keksiä jotain uutta, kivaa ja tyylikästä mun 42-vuotis synttäreiden kunniaksi.

Jostain kasiluokalta lähtien tukka on ollut lyhyt, lyhyempi, lyhyehkö tai sitten tositosi lyhyt :D Viime keväänä aloitin kasvatusprojektin, koska en ikävä kyllä ole enää se hoikanhoikka tyttö jolle se lyhyt lookki sopi.

Tällä hetkellä omat hiukset ovat tumman ruskeat, kerrostetut, muutaman sentin leuan alle ulottuvat. Muutama viikko sitten kampaajalla sain mielenhäiriön ja leikkautin otsatukan. Vastoin kaikkia odotuksia en näytäkään kuusivuotiaalta ja olen todella tyytyväinen lopputulokseen :hyvä: Lisäksi (ainakin useimmiten) päässä clip-on-aitohiuspidennys violetilla raidalla, pituus lapojen alle. Jouluna ehkä ompelupidennys nykyisellä pohjavärillä, tai sitten mustana. Katsotaan nyt mitä joulupukki tuo tullessaan ja saanko siskon ja kaverin lahjottua tekemään homman :)

puolipitkä

Joulukuusta asti mulla on ollut tukka olkapäille asti, hieman kerroksellisesti leikattuna ja punertavanruskeaksi värjättynä. Oon ihan tykännyt ja nyt menossa uusimaan väriä. Takaa alta aion antaa kasvaa että tulis vaikutelma pitkästä tukasta, mutta muuten kerroksellisuutta toivon lisää. Mulla on aika taipuisa ja tuuhea tukka ja tykkään laittaa vähän lisääkin kiharaa viikonloppuisin. Viikolla sitten kiharat vähenee ja toisinaan tukka näyttää hyvältä terveeltä ja taipuisalta ja toisinaan taas kääntyy ja vääntyy ihan holtittomiin suuntiin. En tiedä johtuuko iästä vai itsekritiikin laskusta vai siitä että tukka ei ole enää päätä myöten, mutta mun ei tarvitse enää pestä tukkaa kuin kerran viikossa.

Mun hiukset ulottuu olkapäille ja ne on veitsellä leikattu silleen epätasasiksi. (Tuliko mahdollisimman epäselvästi) Väri on päältä vaalea, ja alaosalta korvien kohdalta alaspäin hieman tummemman ruskea. Väri on niin lähellä mun omaa väriä, et kampaajalla tarvii käydä vaan neljän kuukauden välein, kun aiemmin ramppasin joka kuukausi. Mä olen kasvattamassa pitkiä, sellasia takapuoleen asti ulottuvia, kun mulla oli joskus aiemmin.

:) hankalahko selittää tämä meikän pää, rastojen jälkeinen letti vieläkin periaatteessa, viime syksynä leikkautin rastat pois, ja siitä hiukset on kyllä kohtalaisen paljon kasvaneet.. Helpointa olisi kai selittää, että jonkitapainen polkkatukka takaa, siihen vielä otsatukka ja otsatukan sivuilla semmoset pitemmät hiuskiehkurat (pulisongit? :D). Noh, enivei, galleriasta löytyy kuvia nickillä yurei, jos jollain jäi painamaan mieltä tämä meikäläisen sekava selitys :)

Luonnonkihara (tosin enemmän wavy kuin curly) tumma tukka, yli puoliselkään, pari vaaleampaa raitaa tuossa kasvojen lähellä.

Mulla tällä hetkellä lyhyt blondi tukka. Väri tällä kertaa ollu sama jo pidempään, mut välillä vaihdan jopa kuukausittain :D Lyhyeks taisin leikata nää tossa 2,5v sitten, ennen sitä oli iha peppuun asti tukka. Sit vaan kyllästyin.

Hiuset on vaiheessa :D yrittää kasvaa pitkiksi ja luonnollisen vaaleiksi, kuten joskus lapsena oli...ovat kuitenkin kellertävänoranssit (hienommin sanottuna strawberry blonde) hapsut :(

Tällä hetkellä mustat pitkät hiukset. Ei pidennyksiä tai muita lisäyksiä hetkellä, sillä omat hiukset ovat ihanan vaivattomat hoitaa. Ja myöskin pitkästä aikaa näin hyväkuntoiset. Hiukseni ovat luonnostaan suorat, joskaan eivät kovin paksut, aika normaalin vahvuiset ja melko liukkaat. Otsatukka on ehdottomasti osa tyyliäni ja pysyy ;].

itsellä tällä hetkellä on aika lyhyet hiukset, edestä lyhemmät kuin takaa. sivuilla ja takana vähän sinistä/turkoosihtavaa väriä ja muuten melkein tummanruskeat hiukset. pian kyllä pitää ottaa värinpoisto kun tuo sininen kuluu niin nopeesti poies :--(

Suositut

Back
Ylös Bottom