SUPERCARB 1kg -40%

Millaiset hiukset mimmeillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sabine
  • Aloitettu Aloitettu
mulla on nyt neljättä vuotta rastat. ei mitkään hirmu pitkät oo, pisimmät takut on hieman olkapäiden alle, etutukka on leikattu v:n malliin tällä hetkellä. ja mustat, tietty:)
kaikenlaista olen kokeillu, nyt varmaan ekaa kertaa elämässäni näin pitkään "sama" malli, viihdyn tässä takkutukassa mainiosti. tosin ei oo kovin käytännöllinen salilla; aina tiellä ja pestä ei viitsi ellei aivan pakko, koska kuivuminen kestää 24h.

Ai että, rastat <3 Oon harkinnut rastoja monen monta kertaa, mutta se on aina kaatunu siihen etten jaksais perehtyä aiheeseen (hoito yms)/jos kyllästyisin ja ne jouduttaisiin leikkaamaan pois, olisin iloisesti lyhyttukkainen mikä ei TODELLAKAAN passaa näin pyöreälle naamalle :D

Omat hiukset näyttääpi tällä hetkellä tältä (ilme edustaa :rock: )

IMG_2228Kopio.jpg

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mulla on alaselkään ulottuvat luonnonkiharat hiukset, ei siis mitkään superkikkarat, mutta siis selkeästi kihartuvat ja etenkin välillä innostuu vähän liikaakin. Todella paksutkin ovat. Väri on tämmönen tummanruskea ihan luonnostaan, mutta oon nyt puolisen vuotta värjäillyt vähän tummemman ruskealla, jossa on pieni punertava sävy eli vähän tämmöset kastanjanruskeat. Pakko sanoa että mä rakastan mun hiuksia! :D Sivuotsiskin kyllä löytyy, mutta se on kasvanut jo niin paljon, että ei sitä edes löydä tuolta enää.

insesibility; rastat on kyllä maailman helpoimmat hoitaa! mulla on ns. luomurastat, eli ei käytetty mitään kemikaaleja niiden tekoon ja siinä oli kyllä hieman hommaa ja projektia(mm. muutama kuukausi harjaamatta tukkaa että saatiin takut alulle yms toooosi esteettistä), mutta kampaajalla homma on tietty paljon nopeempi ja helpompi;). Yleinen harhaluulo on, että jos takkuihin kyllästyy, ne pitäis leikata pois...ei pidä paikkaansa:), onneks!!!! niiden avaamiseen on konstinsa kyllä, juuri serkku avas omansa( oli ollu jotain 2v, kampaajalla tehdyt) ja komee suora tukka on nyt. sullekin sopis varmasti takut, vielä tollaset räväkän punaset! ois ihanat!

Mulla on suunnilleen tämmöset: http://img2.timeinc.net/instyle/images/2007/galleries/070607_portman_400X400.jpg, edestä aavistuksen pidemmät. Ihan tummat, päällä muutama oranssinpunainen raita. Viime syksynä yritin kasvattaa pitkiä hiuksia, mutta samantien kun niskaan sain noin sentin pituisen ponnarin, hermot petti ja leikkasin taas lyhyeksi. Jossain nykyisen ja lyhyen polkan välimaastossa oon seilannut nyt useamman vuoden. Pitkiä hiuksia ei oo ikävä, mulla on tosi liukkaat ja raskaat hiukset, lyhyinä ne jopa tottelee mua.

Mä haaveilen samanlaisista hiuksista kuin Jamie Easonilla. Tällä hetkellä mun hiukset on vielä takaa pidemmät kuin Easonilla ja tylsemmät maantienväriset. Onko muuten enää olemassa sellaista shampoota, joka samalla vähän vaalentaa hiuksia? Jos ei haluaisi oikeasti kuitenkaan värjätä hiuksia, vaan vähän vaalentaa vaan...

Liitteet

• JamieEason2copy.webp
    JamieEason2copy.webp
    17,8 KB · Katsottu: 8 320
insesibility; rastat on kyllä maailman helpoimmat hoitaa! mulla on ns. luomurastat, eli ei käytetty mitään kemikaaleja niiden tekoon ja siinä oli kyllä hieman hommaa ja projektia(mm. muutama kuukausi harjaamatta tukkaa että saatiin takut alulle yms toooosi esteettistä), mutta kampaajalla homma on tietty paljon nopeempi ja helpompi;). Yleinen harhaluulo on, että jos takkuihin kyllästyy, ne pitäis leikata pois...ei pidä paikkaansa:), onneks!!!! niiden avaamiseen on konstinsa kyllä, juuri serkku avas omansa( oli ollu jotain 2v, kampaajalla tehdyt) ja komee suora tukka on nyt. sullekin sopis varmasti takut, vielä tollaset räväkän punaset! ois ihanat!

Eikö ne avatut rastat sitte näytä mitenkään kärsineiltä, kuivilta tms? o.o Mä ainakin olettaisin että mun tapauksessa tuo rastojen avaaminen katkaisis näitä muutenkin ohuita suortuvia reippaasti... Mutta tosiaan, ei sitä voi tietää ellei kokeile ;) Mielenkiinto yhä vaan kasvaa kun löytyypi tällasia innoittajia :D

entsyymi, itse en ainakaan oo törmännyt shampooseen, joka suoraan vaalentaisi hiusta mutta löytyyhän noita hopeashampoita mitkä poistaa keltaisuutta? Ei tosin taida olla se ongelma sulla kun on maantienväriset hiukset :( Mitä jos kokeilisit jollain ihan kevytvärillä? Poly Colorin sävyteshampoosarjasta löytyy ainakin yks minkä ois tarkoitus vaalentaa pari-kolme astetta värjäämätöntä tukkaa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Tässä vähän kuvia millainen tukka jäi jäljelle pidennysten poiston ja kampaajakäynnin seurauksena (ja yksi kuva myös pidennyksistä jotka oli aivan ihanat!) :D Aika lailla joutui pituudesta pätkäsemään, mutta näillä mennään nyt jonkin aikaa :)

Tällä hetkellä n. lapaluihin yltävät vaaleat, suoraakin suoremmat hiukset. Pitkät ovat olleet melkein aina, jotenkin koen ne vaan itelleni helpommiksi, kun tykkään myös väkertää lettejä summuita juttuja päähäni aamuisin. Paksummat voisivat tietysti olla, mutta ainakin toistaikseksi näillä mennään. :)

Nuorempana on tullut kokeiltua vähän kaikki värit, ihan tummanruskeasta leiskuvan punaiseen. Mut tämä perusblondi on nyt in.

Eikö ne avatut rastat sitte näytä mitenkään kärsineiltä, kuivilta tms? o.o Mä ainakin olettaisin että mun tapauksessa tuo rastojen avaaminen katkaisis näitä muutenkin ohuita suortuvia reippaasti... Mutta tosiaan, ei sitä voi tietää ellei kokeile ;) Mielenkiinto yhä vaan kasvaa kun löytyypi tällasia innoittajia :D

entsyymi, itse en ainakaan oo törmännyt shampooseen, joka suoraan vaalentaisi hiusta mutta löytyyhän noita hopeashampoita mitkä poistaa keltaisuutta? Ei tosin taida olla se ongelma sulla kun on maantienväriset hiukset :( Mitä jos kokeilisit jollain ihan kevytvärillä? Poly Colorin sävyteshampoosarjasta löytyy ainakin yks minkä ois tarkoitus vaalentaa pari-kolme astetta värjäämätöntä tukkaa.

- riippuu hieman mikä on lähtötilanne. sulla varmaan on vaalennettu jonkin verran tukkaa, että saatu tuo punainen noin upeeks, eikö? sillon hius on tietty jo valmiiks käsitelty ja saattaa olla, että se rastana pikkuhiljaa hapertuu sieltä latvoista( ts. tuntuu, että rastat voi jopa lyhentyä reippaasti alkupäivistä, kun juuresta tiivistyy ja latva hapertuu) tai voi olla ettei:). mulla on itellä meinaan ollu ennen takkuja samanlainen punanen tukka, vaalennettiin pohjaa että väri saatiin esiin( mulla luonnostaan tummanruskea tukka). näissä takuissa huomaa rajan kyllä, mutta lähinnä niin ettei tohon huokoseen latvaan juurikaan väri tartu niin, että se siinä kovin hyyvin pysyis.eikä oo hapertunu mihkään, hyvin kasvaa. mutta avaamisen jälkeen tulee varmasti leikattua jotain muotoa tukkaan ja samalla ne kuivat saa pois ja tietty kanstii käyttää jotain tehohoitoa, jos tarve. serkun kemikaalirastojen avaamisen jälkeen tukka oli kyllä hyvässä kunnossa, vaikka ne laitto sille permisaineen kahdesti ja anto olla joku 4 h...kantsii katsoo www.knottyboy.com , tuolla on FAQ yms ja hyvin selvitetty kaikki. ja onhan täällää takkutukka- niminen foorumikin ;)

Osaako kukaan sanoa millane projekti on jos haluaa mustista hiuksista blondit. Luonnostaan minulla on aika punertavat hiukset ja olen kyllä aikaisemminkin ollut vaaleana. Värjäsin sitten ihan mustaksi hiukset syksyllä ja nyt olen miettinyt että kesäksi jos sais vaaleat takaisin. Ei varmaan onnistu kertaheitolla? Meinasin ensin kokeilla itse värinpoistoa, mutta aloin miettimään, että jos lopputulos onkin jotain aivan kamalaa. Montakohan parturi käyntiä vaatii ja joutuukohan hiuksia katselemaan minkä värisenä ennenku näistä saa blondit?

^ Suosittelen, että aloitat vaalennusoperaation kampaajalla.Toki voit tehdä sen itsekin, mutta useampi värinpoisto siihen tarvitaan (niidenkin jälkeen tukka tuskin on kauniin vaalea, vaan luultavasti oranssi tai keltainen. Vasta kun haluttu vaaleusaste saavutettu, heitetään sävyte päälle) + hiukset kärsivät varmasti enemmän kuin kampaajan käsittelyssä. Kampaaja kun voi tehdä vaalennuksen kevyemmällä hapetteella ja pidemmällä vaikutusajalla, jolloin se on huomattavasti hellävaraisempaa ja tehokkaampaa.

Mulla on suht tumma oma väri hiuksissa ja sain sen kahdella perättäisellä vaalennuksella kotona blondiksi. Hiukset kärsi tosi paljon ja en olis tehny samaa pitkiin hiuksiin. Tällainen lyhyt pörrö nyt ei paljoa kirpaise jos lähtee vaikka jokainen karva irti :D
Ensimmäinen vaalennus teki keltaiseksi ja kaverilla meni vaaleanpunaiseksi vaikka teki kampaajalla.

wilmander, kiitos! Käyn heti tsekkaamassa ton sivuston ;)

Tuosta hiusten vaalentamisesta: Mulla tosiaan on ollut mustat hiukset värjättynä ja ne on vaalennettu ihan kotikonstein kupariseksi/tyvestä blondiksi -> siihen päälle kuparinen kestoväri ja sillä mentiin jonkin aikaa, sitten tein virheen ja värjäsin punasella kestovärillä tukan ja se ei sitten enää haalistunutkaan sellaiseksi että ois saanut kirkkaan punaisen siihen päälle vaan lopputulos ois ollut jotain tummaa epäpunaista :( Sitten piti ottaa taas pienoinen vaalennus kotona, jonka jälkeen värjäilin kestolla punaista taas jonkun aikaa. Viime vuoden syyskuussa sitten pääsin parturille tämän kärsineen reuhkan kanssa ja värjättiin Elumenin sävyllä RR@all, tuloksena paras JA kestävin punainen väri mitä mulla on koskaan ollut. Viime viikolla värjäytin samaisella värillä uudestaan, ihana on :) Elumen on vähän normaalia kalliimpaa, mutta tosiaan kestää paaaaljon paremmin kuin kestovärit tai jotkut Cybershopin suoravärit, kaupan päälle saa kauniin kiillon ja mitä useammin kyseisellä värillä värjää, niin sitä paremmin jämähtää tukkaan - joka ei välttämättä niille sitten ole hyvä asia jotka tahtoisivat vaihtaa väriä jossain vaiheessa, tämä ei meinaan lähde hiuksesta kuin kasvattamalla. Tai toki lähtee, mutta se vaatii älypaljon värinpoistoja ja siltikin saattaa jäädä pinkiksi ellei hiukset putoa päästä sitä ennen.

Kyllä sen muuten mun hiuksista ainakin huomaa, että värinpoistot ei mitään hellimpiä tukalle ole. Suurin osa senaikaisesta hiuksesta on onneksi jo leikattu pois, mutta latvoissa on vielä sitä käsiteltyä hiusta jonkun verran ja sitä ei millään tehohoidoillakaan enää ehjäksi saa :( Kannattaa siis harkita kahdesti ainakin tota kotona tekemistä munmielestä, halvemmaksihan se tulee mutta jos ei osaa asiaansa niin voi tulla ikäviä yllätyksiä.

^ Senttu,

Itselläni on sen verran kokemusta, että lähdettiin siis mustasta vaalentamaan, ja haluttiin saada valkoset. Kyllähän se onnistui, kun vedettiin muistaakseni ainakin 5 värinpoistoa (ja vieläpä suht tiheään ne vielä tehtiin :D ).
Tottakai pipoa joutui käyttämään, sillä tulos oli aluksi ekojen vaalentamisien jälkeen seuraavanlainen -> päältä oranssihtava, hiukan alempaa punertava ja latvat reilusti tummemmat...

ja sitten lähdettiin vielä reissuun thaikkuihin ni arvata saattaa mitä tapahtui siellä auringon alla .... Oli sellasta nättiä 2cm pitusta tukkaa tuolla päällä jonkinverran kun hiukka kärähti. + Tukka myös meni tosi huonoon kuntoon ja sai olla megatehohoidoilla sitä kokoajan hoidattamassa.

Sai kumminkin vetää tosi vaaleaksi, ennenkuin pystyin noilla suoraväreillä pelaamaan sen verran, että sain sen halutun valkoisen /valkoisenhopean tukan.

Tosin luovuin leikistä, sillä juurikasvuakin olisi aina joutunut vaalentamaan moneen otteeseen kun siitä tuli aina ensin keltanen, joka ei millään taittunut millään suoraväreillä tms.

Nyt on takas ihana mustanruskea jossa vaaleita osioita ja puoltukka on malli nykyään, and I love it :haart:

Liitteet

• evantukka1.webp
    evantukka1.webp
    20 KB · Katsottu: 6 985
Osaako kukaan sanoa millane projekti on jos haluaa mustista hiuksista blondit. Luonnostaan minulla on aika punertavat hiukset ja olen kyllä aikaisemminkin ollut vaaleana. Värjäsin sitten ihan mustaksi hiukset syksyllä ja nyt olen miettinyt että kesäksi jos sais vaaleat takaisin. Ei varmaan onnistu kertaheitolla? Meinasin ensin kokeilla itse värinpoistoa, mutta aloin miettimään, että jos lopputulos onkin jotain aivan kamalaa. Montakohan parturi käyntiä vaatii ja joutuukohan hiuksia katselemaan minkä värisenä ennenku näistä saa blondit?

Mulla on kaksi kokemusta vähän vastaavasta. Molemmissa lähtökohtana oli tummanruskea, pitkä tukka (eli todella tumma) ja halusin takaisin vaaleaksi.

Ekalla kerralla annoin kampaajalle (serkkuni, joka on ammattilainen) luvan kokeilla sitä, että kuinka paljon saa kerralla. Ei käynyt kovin hyvin. Hiuksista tuli sellaiset vihertävät ja tukkaa lähti ihan tajuttomasti ja märkänä hiukset vaan venyi ja vanui. Se oli aika ällöä. Sitä sitten korjattiin kerran ja oli parempi, mutta ei lähellekään vaalea. Sitten piti antaa hiusten toipua. Ne oli tosi huonossa kunnossa tuon jälkeen, joten toteutin sitten pitkäaikaisen haaveeni aivan lyhyestä tukasta. En tykännyt, joten aloitin uuden kasvatusprojektin.

Jossain vaiheessa oli taas pitkä tumma tukka ja sitä tässä on pikkuhiljaa, maltilla, raidoittaen vaalennettu jo kolmisen vuotta. Hiukset on aika hyvässä kunnossa, mutta ei nää kovin vaaleat ole. Jonkin aikaa oli vaaleammat, mutta kunto huononi ihan hirveästi.

Tämän sepustuksen pointti on siis se, että en ikimaaimassa lähtisi kotikonstein toteuttaa projektia musta -> vaalea enkä suosittele yritystä saada kerralla hoidetuksi. Aika harva kampaaja sellaiseen suostuukaan.

Jep, juuri tuollaisia kokemuksia odotinki kuulevani. En taida lähteä kokeilee kotikonstein tätä projektia. Kävelen ihan suosiolla huomenna kampaajalle ja katotaa miten tälle projektille käy vaan pitääkö tyytyä tähä mustaan sit kokonaan :)

Mä tekisin niin, että kävisin kampaajalla vaalentamassa sitä jonkun verran+ottamassa siihen jonkun vaaleanruskean sävyn, pitäisin sitä jonkin aikaa, ja sitten alkaisin _pikkuhiljaa_ vaalentamaan sitä raidoilla.

Hippa: Eiköhän tollasen otsiksen saa kun föönää sen tuohon asentoonsa :) Ensin keskelle päätä tuommonen 'jakaus' ja kampaat hiukset naaman eteen, siihen pieni halkio ja pyöröharjalla + föönillä viimeistely plus tietenkin lakkaa että se tulos pysyy. Tossa näyttää otsatukka olevan melko pitkä, varmaan sekin vaikuttaa asiaan että saa just tolla tavalla asettumaan. Ohjeita vähän vaikea näin netin kautta antaa, mutta eiköhän ripaus omaa aikaa ja kärsivällisyyttä auta jo pitkälle tässäkin. ^^

Itse kampaajaksi aikoinaan lukeneena en lähtisi kotona kokeilemaan vaalentamisia ja värinpoistoja. Vaalennuksen onnistuminen on täysin hiuksesta kiinni. Siis hiuksen laadusta, kestävyydestä ja eniten siitä, mitä kaikkia käsittelyjä on alla. Täytyy aina muistaa, että pidemmässä hiuksessa ne latvat ovat vuosia vanhat ja yleensä useita käsittelyjä, föönauksia ym. kärsineet.:(

Kampaajalle siis vaan. Ja voihan sitä vaalennusta tehdä pikkuhiljaa. Ensin raidoittamalla ja siitä sitten vähitellen lisäten vaaleaa. Näin saattaa välttyä niiltä "ihanilta" tipunkeltaiselta tyveltä ja tummanruskeilta latvoilta -yhdistelmältä.

Joku kysyi vaalentavaa shampoota. Olemassa on siis nk. hopeashampoita, joissa on sinistä sävyä mukana taittamassa hiuksen keltaisuutta. Mitkään shampoot tai sävyt eivät voi hiusta vaalentaa. Vaalennukseen tarvitaan aina vähintään 6% hapete ja kevytväreissä tämä hapete on yleensä 1% - 3%. Omaa hiusväriä voi saada vaalennettua jo 6% kestovärillä, mutta värjättyä hiusta vaalentaessa joudutaan käyttämään yleensä väh. 9% vetyä.

Suositut

Back
Ylös Bottom