Millaiset hiukset mimmeillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sabine
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Puolipitkät, paksut, karheat, luonnostaan löysää kiharaa muodostavat. Tällä hetkellä leikattu epäsymmetrisesti niin, että ylettyvät pisimmillään olkapäälle saakka :) Nyt yritän kasvattaa. Värinä tumma kupari suoraan purkista, vaalensin jokin aika sitten mustanruskeasta, joka mulla olikin aika pitkään. Värjään kotona, leikkuutan kampaajalla.

Alati lyhenevät :D Kai nämä vielä pitkiksi voisi määritellä. Tuhkanvaaleanruskeat kuparibuustilla luonnostaan, pikkusen vaalentelen kun sille tielle taas pari vuotta sitten lähdin. Vaalentaminen, lievä luonnonkiharuus ja se fakta, että letti on aina kiinni joko töiden tai urheilun takia ovat johtaneet siihen, että olen taas pätkinyt kutreja tasaisin väliajoin lyhyemmiksi. Pitkät hiukset ovat aina olleet mulle se "juttu" poislukien muutamat kerrat, jolloin olen syystä tai toisesta halunnut testata lyhyempiä.. sitten taas kauhean vinkumisen saattelemata kasvattamaan. Nyt taas mielessä hurja ajatus saksienheiluttelusta ja kasvuston pätkäisemisestä johonkin hartioille.

Yli olkapäiden ulottuva luonnonkihara ruskea tukka (oma väri).
Niin kuin muutama on sanonut, minäkin olen laiskimus joka ei jaksa laittaa tukkaa, korkeintaan suoristan sitä / laitan kiinni.

Nyt pitäisi käydä kampaajalla siistimässä latvoja. Tympäisee mennä muuton seurauksena uudelle - yleensä ne lisämyynnin toivossa ehdottelevat tukan värjäämistä tai jotain mallia, jotkut rasittavuuteen asti. Haluan kampaajan, jolle riittää että silloin tällöin tasataan tai että tehdään niin kuin asiakas haluaa, piste.
Väriä päähäni saa laittaa vasta, kun alan harmaantua. ...ja varmaan silloinkin mietin hetken, lähdenkö siihen värjäyskierteeseen takaisin.
Mallin tukkaani saa leikata sitten, kun joku sen joka aamu väkertää kuosiin - minä en osaa, eikä ole aikaa tai kiinnostusta opetella. (Kokemusta erilaisista malleista toki on. Ne on kivoja sen hetken kunnes en enää jaksa ja alan taas pitää tukkaa kiinni..)

Mulla oli pitkä ja vaalea tukka, mutta meni hermo sen pesemisessä ja varsinkin kuivaamisessa, niin nyt mulla on lyhyt ja vaalea tukka. :D
Tää yltää korville puoliväliin, toiselta puolen edestä on vähän pidempi, ja toiselta puolen vähän lyhyempi.
Helppo laittaa, kun ottaa vaan vahaa käsiin ja vähän pöyhii, niin se on siinä. Kuivuu hetkessä.
Ainoa miinuspuoli on, että aerobisessa liikunnassa (jumpat, spinning, juoksu) tää kastuu hiestä läpikotaisin ja sojottaa mihin sattuu. :D Toisaalta, mitä sillä on väliä, kun meen siitä kuitenkin heti pesulle.

On mulla ollut monta kertaa aiemminkin lyhyt. Sit se on aina kasvanut kun ei oo varannut parturiaikaa.. Nyt koitan pitää lyhyenä, kun se tunne, kun tää taas oli lyhyt, ja tunsin näkeväni peilistä itseni, oli aika upea. Siitä päättelin että lyhyt on mun juttu. 8)

Permis ja musta kevytväri, vielä aion kasvattaa ainakin 10 senttiä
image.jpeg

On kasvanut varsin kiitettävästi, vielä lisää vaikka 15 cm :D värinä vaihteeksi tummanruskea mustan sijaan, varmaan palaan kuitenkin viimeistään talvella mustaan takaisin...

Liitteet

• image.jpeg
    image.jpeg
    68,3 KB · Katsottu: 678
Yritin kasvattaa hetken, mutta eilen palasin taas omaan niin helppoon ja mukavaan Grace Jones -tyyliin. Pesu, vähän vahaa ja sormet läpi, se on siinä.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Tämmönen räähkänä. Suht tuuheesti ohuehkoja hiuksia. Oma väri. Vähä kehnossa kunnossa, vois leikellä latvoja. Varsin taipumattomat, hankala laittaa mitään kampauksia...

Liitteet

• IMG_20160723_141621.jpg
    IMG_20160723_141621.jpg
    1,1 MB · Katsottu: 658
Mulla on aika tylsä tukka: pitkä, vaalea ja suora. Ollut vuosia ponnarilla tai muuten kiinni pienten lasten takia. Nyt mietin permanenttia, että saisi edes jotain vaihtelua. Pääasia että pääsee helpolla, myös liikunnan takia en halua olla koko ajan laittamassa.

Itselläni auttaisivat enää sakset tähän vaalennusten jälkeen. Suosittelen ehdottomasti @Fjäril miettimään kahdesti ennen permanentin ottoa. Vaaleat hiukset kärsivät käsittelystä ihan todella paljon ja etenkin jos hiukset ovat vaalennettu. IMG_20190120_163339_Bokeh~2.jpg

Mulla on luonnollisesti vaaleat hiukset, niille ei ole tehty tasausleikkausta lukuunottamatta yhtään mitään. Eli kun on ollut hiukset aina kiinni niin ne on vaan kasvaneet melkein vyötärölle asti. Oli tarkoitus laittaa tukkaa jo ajat sitten, mutta aina se on vaan jäänyt. Ihan rehellisesti en muista milloin viimeksi olen käynyt kampaajalla. Noloa, mutta totta. Arastelen permanentin ottamista, mietin korkkiruuvi-kiharaa. Eli jos on käsittelemätön tukka niin permanentin pitäisi olla ihan ok.. en oikein keksi muutakaan. Mun tukka ei ole kovin paksu, mutta mies tykkää pitkästä. Sen mielestä tukka on hyvännäköinen, vaikka toki saan tehdä sille mitä haluan. Musta tää on roikkunut päässä jo tarpeeksi kauan, nyt tarvitsee jo ryhtiä. Oon miettinyt myös otsatukkaa, mutta se vaatisi jatkuvaa leikkausta.

Eli jos on käsittelemätön tukka niin permanentin pitäisi olla ihan ok..

No tottakai permanentti aina vahingoittaa ja kuivattaa hiuksia. Etsisin omalta paikkakunnaltasi hyvän ammattitaitoisen kampaajan ja kävisin hänen luonaan käymässä. Yksi vaihtoehto on sijoittaa hyvään kihartimeen , jolla saa hiuksiin näyttävyyttä (y)

No tottakai permanentti aina vahingoittaa ja kuivattaa hiuksia. Etsisin omalta paikkakunnaltasi hyvän ammattitaitoisen kampaajan ja kävisin hänen luonaan käymässä. Yksi vaihtoehto on sijoittaa hyvään kihartimeen , jolla saa hiuksiin näyttävyyttä (y)
Joo toki ei permanentti mikään hoito tukalle ole, mutta vahingoittaako se yhtä paljon kuin vaalennus? Eräs kampaaja kerran sanoi mulle, että minulla on ihan normaalisti hiuksia päässä, mutta itse hius on hyvin sileä (hyvin yleistä Suomessa). Tämä kampaaja suositteli hiusten käsittelyä, joka turvottaa hiusta saaden sen näyttämään paksummalta. En tiedä halusiko myydä palveluja vai onko totta. Siksi mietin permanentin ottamista, mulla se kestää hyvin vuoden ajan. Ei toki koko vuotta kihara, mutta tuo sitä kuohkeutta. Mutta ei siis kannattaisi pitkiin hiuksiin, koska ne on ajan myötä pahemmassa kunnossa kuin lyhyillä? Värjääminen on sillein ongelmallista, että sitten on se juurikasvuongelma. Ja jatkuva värjäys syö hiusta, kuten näyttikin.

Rehellisesti sanottuna mulla ei ole nyt kauheasti halua kihartaa tukkaa kun on pieniä lapsia. Aamu pitää saada nopeasti käyntiin, ponihäntä on käytössä melkein koko ajan. Toki voisi yrittää kihartaa aina juhliin yms.

Mulla on alaselkään asti pitkät hunajanvaaleat hiukset. Leikkaan latvat kerran kaksi vuodessa.
Kuulostaa samalta kuin itselläni. Mitä teet arjessa, hiukset kiinni vai auki?

Joo toki ei permanentti mikään hoito tukalle ole, mutta vahingoittaako se yhtä paljon kuin vaalennus? Eräs kampaaja kerran sanoi mulle, että minulla on ihan normaalisti hiuksia päässä, mutta itse hius on hyvin sileä (hyvin yleistä Suomessa). Tämä kampaaja suositteli hiusten käsittelyä, joka turvottaa hiusta saaden sen näyttämään paksummalta. En tiedä halusiko myydä palveluja vai onko totta. Siksi mietin permanentin ottamista, mulla se kestää hyvin vuoden ajan. Ei toki koko vuotta kihara, mutta tuo sitä kuohkeutta. Mutta ei siis kannattaisi pitkiin hiuksiin, koska ne on ajan myötä pahemmassa kunnossa kuin lyhyillä? Värjääminen on sillein ongelmallista, että sitten on se juurikasvuongelma. Ja jatkuva värjäys syö hiusta, kuten näyttikin.

Itse en ole siis alalla, mutta mitä olen ymmärtänyt vahingoittaa permanentti hiuksia, koska kyseessä on rakennuskäsittely joka kuivattaa hiusta. Mikäli kuitenkin itselläsi on käsittelemättömät hiukset voi permanentti olla sinulle sopivakin. Suosittelen kuitenkin etsimään kampaamon mikä on asiantunteva ja nykyaikainen. Mikäli kampaaja ei ollenkaan varoittele permanentin otosta, on syytä pohtia onko paikka oikea. Nykyään käytetään myös paljon olaplexhoitoa kampaamoissa, joka suojaa hiusta värjäämisen ja rakennekäsittelyn tuomilta vaurioilta, joten sitä suosittelen. Kaikki kampaamot eivät kuitenkaan tee olaplexhoitoa, joten sekin kannattaa selvittää etukäteen.

Ymmärrän kyllä kihartimen jatkuvan käytön olevan työlästä, joten ei kun kampaamoon konsultaatioon. (y)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom