SUPERCARB 1kg -40%

Millaiset hiukset mimmeillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sabine
  • Aloitettu Aloitettu
Napaan asti ulottuvat paksut vaaleat hiukset löytyy täältä, luonnontilassa surffilaineilla ja hiuslaatu hyvin epäsuomalainen. Yleensä kiharrettuna, suoristettuna ja jotenkin kivasti värkättynä. :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Olkapäille ulottuvat, puolipitkät?, hiukset. Mun tukka on laadultaan aika karheeta, kuivuu tosi hitaasti ja on aika itsepäistä taivuttelulle :jahas:
Värinä tällähetkellä ruskea, eilen tuli heitettyä väripäähän kun meni hermo tammikuussa edellisen kerran värjättäyhin vaaleisiin raitoihin (alko tukka näyttää ihan palaneelta, kun ne vaan koko ajan vaaleni enempi ja enempi). Toivon että tän hetkinen väri vielä vähän vaalenis pesujen myötä, tuli aika tumma nimittäin.
Punertavasta väristä oon haaveillu taas vaihteeksi, mutta taitaa olla sitten syksyn juttuja kun kesällä on niin hankala saada pysymään hyvänä.

Onko muilla mimmeillä ikuista tukkakriisiä? Miusta tuntuu että koskaan ei oo täysin 100% tyytyväinen, paitsi tietenkin sillon kun astuu ulos kampaajalta(ennen ku se eka tuulimyrsky iskee ja sotkee tukan :D )

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Puoleen selkään asti hiukset, jotka värjätty liukuvärillä niin, että yläosasta tummaa ja latvoihin vaalenee. Tykkään!!

Itselläni on semmoiset puolipitkät (reilusti yli olkapäistä) mustat, luonnostaan hieman taipuisat hiukset joissa lisäketuuhennukset (microring).

Onko muilla mimmeillä ikuista tukkakriisiä?

o/ AINA, siis AINA on kriisi! :D Värjään tukkani säännöllisin väliajoin tummemmaksi ihan vain todetakseni, etten pidä ruskeasta, ja palaan blondiin. Jos hiusvärikriisiä ei ole päällä, niin vähintään ainakin joku kampauskriisi tai takkujenselvittelykriisi. Tykkään kyllä reuhkastani, mutta sen värkkääminen syö aikaa (ja välillä hermoja) paljon.

Mulla on pitkä, vaaleahko tukka, johon otan aina keväisin vaaleat, maltilliset raidat. Tykkään, että tukka näyttää luonnolliselta/ auringon kärventämältä, eikä siltä, että "hei toi on selkeesti käynyt ottamassa raidat".

Onko muilla mimmeillä ikuista tukkakriisiä? Miusta tuntuu että koskaan ei oo täysin 100% tyytyväinen, paitsi tietenkin sillon kun astuu ulos kampaajalta(ennen ku se eka tuulimyrsky iskee ja sotkee tukan :D )

On todellakin! Jos on pitkät halua lyhyet ja jos on lyhyet haluan pitkät! Sama värien kanssa, ikinä ei oo hyvä. Tällä hetkellä korvien alle ulottuva (taas kasvatan pitkää) ja hennan punainen. Päätin luopua jatkuvasta myrkyillä värjäilystä kun on niin herkkä päänahka enkä keksinyt muuta väriä kuin hennan :( Vinkkejä vastaanotetaan!!

Tummat, lyhyet ja ehkä vähän pörröisetkin. Joskus muutama vaalea raita koristamassa.
Takaa on nyt vähän pidemmät että saa vaikka pienet "söpöt" saparot aikaiseksi :D

Mulla oli ennen ihanat, pitkät ja paksut hiukset. Menin sitten tuntemattomalle kampaajalle ollessani vieraassa kaupungissa, ja tämä sitten "vahingossa" pätkäs melkein polkan ja ihan hirveen mallin. :( En siis pyytänyt kuin hieman siistimään latvoja. Kasvua odotellessa, jotain about vuosi menee varmaan vielä. Aina sanotaan, että kampaajalle tulee valittaa, jos ei ole tyytyväinen, jotta tämä voi korjata virheensä. Mutta liian myöhäistä, kun 20cm hiusta on jo lattialla.. Melkein itku silmässä lähdin sieltä, tuntui että puolet mun persoonastakin lähti niiden hiusten mukana, kun ne vain oli osa mua!

Luonnostaan kirkkaan vaaleat puolipitkät hiukset. Eteenpäin pitenevät, niskasta siis lyhyempi. Sivuotsis.

Mulla oli ennen ihanat, pitkät ja paksut hiukset. Menin sitten tuntemattomalle kampaajalle ollessani vieraassa kaupungissa, ja tämä sitten "vahingossa" pätkäs melkein polkan ja ihan hirveen mallin. :( En siis pyytänyt kuin hieman siistimään latvoja. Kasvua odotellessa, jotain about vuosi menee varmaan vielä. Aina sanotaan, että kampaajalle tulee valittaa, jos ei ole tyytyväinen, jotta tämä voi korjata virheensä. Mutta liian myöhäistä, kun 20cm hiusta on jo lattialla.. Melkein itku silmässä lähdin sieltä, tuntui että puolet mun persoonastakin lähti niiden hiusten mukana, kun ne vain oli osa mua!
Miten tuo on mahdollista? Siis jos pyytää siistimään latvoja, ja kampaaja ottaa 20 cm pois? Täytyy olla kyllä todella ammattitaidoton henkilö, tai sitten tuossa oli jotain henkilökohtaista (kuten viestistäsi voi päätellä).

Vaikka vahinko olisi jo tapahtunut, niin ainahan silti pitäisi ilmaista tyytymättömyytensä. Kyllähän kampaajan tulee hyvittää epäkelpo lopputulos esimerkiksi rahallisesti tms., ja eduksi se on hänellekin, että edes pahoittelee, jottei paha sana luokattomasta palveluista ala kiertää liian innokkaasti. Lisäksi olettaen, että kyseessä on oikeasti vahinko tai vastaava, kampaajalla on aina jatkossa mahdollista petrata, jos asiakkaat ilmaisevat rehellisesti mielipiteensä. Ei siis saisi olla liian kiltti missään nimessä.

Muutamien senttien mittanen naturaali blondi-sänki. Ai että on helppoa nykypäivänä, toista se oli vielä 5 vuotta sitten kun oli lapaluihin yltävä _paksu_ letti joka piti aina melkein ilmastointiteipillä teipata taikka huivilla köyttää reeneihin tms, jotta karvat pysyi aisoissa.

Luonnonkiharat, hennatut, lapaluille ulottuvat. Kerroksia löytyy, ettei pehko olisi niin kovin raskas. Tarkoituksena kasvattaa kunnes tulee joku raja vastaan.

Jokseenkin täysin sama, paitsi että kullanruskeana ja värjäämättömänä. Oma kuontalo on oikeastaan aina luonnontilassa, mitä nyt suoristuu aina hetkeksi nykyisin suosimani tiukan pikanutturan takia ja on tällöin vain laineilla. Hyvät hiusgeenit olen saanut sikäli, ettei oma tukka ole koskaan ohuen näköinen littananlättänä ja pitkin päätä valuva, vaan vähän likaisempanakin ja ns. suoristettuna aina varsin kuohkea.
Huonoa on esimerkiksi se, etteivät mitkään kivat graafiset ja selkeälinjaiset leikkaukset käy tai näytä yhtään miltään. Paitsi ehkä lampaalta.

Jokseenkin täysin sama, paitsi että kullanruskeana ja värjäämättömänä. Oma kuontalo on oikeastaan aina luonnontilassa, mitä nyt suoristuu aina hetkeksi nykyisin suosimani tiukan pikanutturan takia ja on tällöin vain laineilla. Hyvät hiusgeenit olen saanut sikäli, ettei oma tukka ole koskaan ohuen näköinen littananlättänä ja pitkin päätä valuva, vaan vähän likaisempanakin ja ns. suoristettuna aina varsin kuohkea.
Huonoa on esimerkiksi se, etteivät mitkään kivat graafiset ja selkeälinjaiset leikkaukset käy tai näytä yhtään miltään. Paitsi ehkä lampaalta.

Noniin, nyt ollaan lähestulkoon hiussamiksia: päätin alkaa kasvattamaan omaa luonnollista hiusväriäni takaisin (tummanvaalea kullertavan punertava tms.). Eli hennavärit sai lähteä värinpoistolla ja värjäsin päälle omaa väriäni muistuttavalla kevytvärillä. Nyt otetaan naisesta mittaa ja katsotaan, riittääkö mun kärsivällisyys tähän projektiin.

Mun hiukset on myös lähestulkoon aina luonnontilassa, se sopii sille & mun luonnolle parhaiten. Oon pörröinen sisältä ja ulkoa.

Kyllä vain, kuulostaa hyvin tutulta!
Myös tuo oman värin takaisinkasvatusprojekti, itsekin kävin sen läpi tuossa taannoin. Vieläpä ilman värinpoistoja tai värjäämisiä omaa väriä lähemmäs, niin että välimuoto oli hetken aikaa oikein mielenkiintoinen. Onneksi nyt jo historiaa! Tavallaan tekis hiukan mieli taas värjätä, varovasti, mutta sit ollaan taas keskellä värjäyskierrettä, joten olkoon. Tsemppiä siis kasvatustoimintaan, kyllä se siitä lopulta yllättävän äkkiä menee, kun lakkaa vaan ajattelemasta asiaa.

ps: Pörröisenä on hyvä olla!

Mä tahtoisin niin kovasti leikata pitkähköt hiukseni sellaisiksi lyhyiksi rihanna-tyylisiksi, mutta mulla on aina ollut pitkät vaaleat hiukset ja tavallaan pelottaa onko muutos liian suuri ja mitä jos ei sovikkaan(mun hiukset kasvaa vielä todella hitaasti).

Aina sitä löytää itsensä kampaajalta leikkaamasta ne latvat 5-10cm pois:D

Samanlaiset kuin kuvassa, mutta sivuilta hiukan pidemmät.

rihanna-short-crop.jpg

Värjäytin viime vuonna loppukesästä hiukset punaiseksi ja ihan helpolla en tästä luovu :haart: Ei varmaan ole olemassa mulle sopivampaa hiusväriä. Punainen tukka on niin piristävä! Viimeksi kampaajalla käydessäni laitettiin lisäksi vähän mustaa niskan puolelle. Se näkyy kivasti kun tukka on kiinni. Ensi kerralla haluaisin ehkä vähän lisää mustaa, mutta kuitenkin niin että punainen on edelleen selkeästi hallitseva väri.
Ennen viime kesää olin värjännyt hiuksia tosi vähän. Joskus varhaisteininä värjäsin yhden kerran punaiseksi (ihan eri sävy kuin nyt) ja sen lisäksi on laitettu vain raitoja muutaman kerran. Oma väri on luonnonvaalea.

Suositut

Back
Ylös Bottom