SUPERCARB 1kg -40%

Millaiset hiukset mimmeillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sabine
  • Aloitettu Aloitettu
Osaako kukaan sanoa millane projekti on jos haluaa mustista hiuksista blondit. Luonnostaan minulla on aika punertavat hiukset ja olen kyllä aikaisemminkin ollut vaaleana. Värjäsin sitten ihan mustaksi hiukset syksyllä ja nyt olen miettinyt että kesäksi jos sais vaaleat takaisin. Ei varmaan onnistu kertaheitolla? Meinasin ensin kokeilla itse värinpoistoa, mutta aloin miettimään, että jos lopputulos onkin jotain aivan kamalaa. Montakohan parturi käyntiä vaatii ja joutuukohan hiuksia katselemaan minkä värisenä ennenku näistä saa blondit?

Mäkin olen käynyt läpi tuon mustasta valkoiseksi -operaation. Ei tosin tullut mieleenkään lähteä kokeilemaan moista kotikonstein, vaan jätin homman kampaajan huoleksi. Mulla koko urakka ei vaatinut kuin yhden istunnon (kaksi värinpoistoa + suoraväri) ja silti lopullinen väri oli tuhkanvaalea, eikä se perinteinen ruskeankirjava oranssi tai keltainen :D Hyvä lopputulos johtui varmaan osaksi kampaajan ammattitaidosta, mutta toki sekin vaikutti, että lyhyisiin hiuksiin niitä aiempia värikerroksia ei ole ehtinyt kasaantua päällekäin yhtä montaa kuin pitempiin karvoihin, eli poistosta selviää vähemmillä myrkyillä. Värinvaihto voi siis onnistua kertalaakistakin, riippuen kampaajasta ja operoitavista hiuksista.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mun elämää kyllä helpotti suunnattomasti, kun oikeasti sisäistin sen, että kaikkiin päihin ja hiuksiin ei saa kaikkia malleja. Olen vuosia halunnut sellaista viistoa otsatukkaa, jonka voi kääntää ulospäin, vähän kuten näin mutta lyhyempänä:

Long-Side-Bang-trend.jpg

Valitettava tosiasia on kuitenkin se, että mulla on melko matala otsa, suora hiuslaatu ja semmoinen pyörre tuossa päässä, että ei onnistunut millään vehkeillä eikä tököteillä, jos olisi halunnut päivittäin pitää. Lopulta päädyin tähän Xena-tukkaan, joka on kiva myös näin:

actressha_jeffr_14982429_400_3.jpg

Malli kuivuu itsestään nätiksi, eikä tarvitse päivittäin föönata, joten päättelen sen sopivan päälle ja hiustyypille. Eikä ole ollut huonoja hiuspäiviä.

Nonii, pääsinki parturiin heti tänään. Pää laitettiin täyteen pikku raitoja. Ihan vaaleita niistä ei tullut, mutta ihan mukavan näköiset on nyt hiukset. Kokonaisuutena näyttää enemmän ruskealta. Ei onneksi tullut mitään ällöttävän punertavaa mitä pelkäsin. Latvoja otettiin n.5cm pois kun senverran kärsivät, muttei onneks pahasti! Kuvaaki voisin laittaa kunha saan kameran. Noin kuukauden päästä sit uudelleen, katotaan sit että joko laitetaan vaalennus koko päähän vai uudelleen raidat.

Hippa: Eiköhän tollasen otsiksen saa kun föönää sen tuohon asentoonsa :) Ensin keskelle päätä tuommonen 'jakaus' ja kampaat hiukset naaman eteen, siihen pieni halkio ja pyöröharjalla + föönillä viimeistely plus tietenkin lakkaa että se tulos pysyy. Tossa näyttää otsatukka olevan melko pitkä, varmaan sekin vaikuttaa asiaan että saa just tolla tavalla asettumaan. Ohjeita vähän vaikea näin netin kautta antaa, mutta eiköhän ripaus omaa aikaa ja kärsivällisyyttä auta jo pitkälle tässäkin. ^^

Yh eli pitää unohtaa. En omista fööniä eikä kyllä olisi aikaa tollaiseen. Hyvä jos ehdin harjata hiukset joskus :D 1-2 kertaa viikossa suoristan tukan latvoista kiemuralle, mutta muuten ei ehdi. Suoristaminenkin edellyttää heräämistä klo 5.30, että ehtii ennen kuin vauva herää.

Kasvatusprojekti menossa, ehkä. Aiemmat yritykset pitää pitkää tukkaa on kaatuneet siihen, että ne on tosi hankalat auki. Mulla on suora ja liukas tukka ja tuntuu ettei sitä saa laitettua mitenkään nätisti pitkänä. Roikkuu vaan apaattisena päätä pitkin. Mutta ponnarikampauksen helppous on se, mikä nyt houkuttaa. Toivon että kampaaja keksii jotain kivaa, että tukkaa voisi pitää pitkänä.

Tällä hetkellä hiukset yltää minimaalisen pienelle ponnarille, tukkaa on kerrostettu aika reilusti, joten ponnarissa on noin kuudesosa tukasta :D

nuu, mulla tuppaa olemaan ihan sama juttu - nimittäin että pitkä tukka roikkuupi tylsänä päätä pitkin eikä sitä oikein osaa laittaa mitenkään. Yleensä heitänkin tukan kouluun aina löysälle ponnarille tuonne ylös, en siis takaraivolle vaan sellaiselle Pikku Myy look-a-like-nutturalle :D Tuntuu sopivan rennolle, tukka ei tule tielle ja näyttääkin ihan kivalle kun olen vihdoin sinut korkean otsani kanssa ^^ Ehkä pitäis ruveta soveltamaan jotain hienoa tyyliä/mallia tähän pituuteen, että joskus sitten sais helposti pidettyä ihmisten ilmoilla aukikin, lähinnä kaipaisin jotain tuotetta/hiusmallia, mikä ei pistäisi heti lyttänäksi. Hiuslakan olen todennut ihan turhaksi näillä pituuksilla, hiuspuuteri toimii kun sitä jaksaa vaan tarpeeksi laittaa mutta silloinkin joutuu heti samana iltana pesemään hiukset jos aikoo seuraavanakin päivänä kulkea jossain muualla kuin omassa kotona...

Mutta on nämä kyllä kivat, en enää osaisi kuvitella itseäni lyhyessä poikatukassa. (Pari vuotta sitten oli luonnonvaalea + pikkupoikamainen lyhyt rehuletti, uujea)

Millaista on hiuspuuteri? En ole ikinä kuullutkaan.

Eipä tällaisesta liukkaasta luirutukasta saa mitenkään ilmavaa ja kuohkeaa pitkää tukkaa (ilman rullia, lakkaa, tupeerausta jne), paras olisi tietysti sellainen leikkaus, mikä näyttää hyvältä suorana ja sileänä. Turha edes haaveilla mistään sellaisesta mihin oma tukka ei kivuttomasti taivu.

Ui hiuspuuteri on ihan suosikkituotteeni! Itse en joudu seuraavana päivänä pesemään hiuksiani tämän takia, kai se riippuu omasta hiuksesta, päänahan rasvoittumisesta ja tuotteen merkistä? No en tiedä.

Oma suosikkini on Label M Resurrection Style Dust, joka Suomessa on tietenkin ihan ylihintaista (3g purkki 29,9eur). Ostankin täältä (tuote 10£ ja postari 2,2£ ~ 14-15 eur):

http://www.lookfantastic.com/haircare/styling-and-accessories/styling/mattifyers/label-m-resurrection-style-dust-3g.html

Ui hiuspuuteri on ihan suosikkituotteeni! Itse en joudu seuraavana päivänä pesemään hiuksiani tämän takia, kai se riippuu omasta hiuksesta, päänahan rasvoittumisesta ja tuotteen merkistä? No en tiedä.

Epäilemättä ihan välttämätön hankinta ;), mutta mitä toi siis tekee hiuksille? Vähentää rasvoittumista? Häh?

nuu: Hiuspuuteri kohottaa hiusta sieltä tyvestä ja tukee sitä kanssa paremmin kuin jotkut hiuslakat tyyliin (ite joskus yrittänyt pitää kampausta hiuslakalla pystyssä, epätoivosta...) eli kyse ei siis oo mistään pesevästä tuotteesta, mikä rasvottumista vähentäis. Puhtaasti muotoilutuote siis. Lisäks sen sanotaan antavan mattapintaa ja sellasta ns. 'karheutta', tekee siis helpommin muotoiltaviksikin. Itellä on käytössä Osiksen hiuspuuteri, joten voipi olla että toi hiusten pesu johtuu juurikin erimerkkisestä tuotteesta - tai mulla on tosiaan aika rasvoittuva päänahka muutenkin joten who knows.

UK Voguesta luin, että Label m hiuspuuterissa on joukossa kuivashampoota. Sitä kuvailtiin sea saltin ja kuivashampoon yhdistelmäksi. http://www.vogue.co.uk/beauty/news/090406-labelm-resurrection-style-dust.aspx/Gallery,Hair%20Products/ Siis tekee just tota mattaisuutta ja antaa tukea (tiedät kyllä, jos olet käyttänyt merisuolamuotoilutuotteita ennen). Voisin veikata, että hiuslakkaan verrattuna hiuspuuterin etu on sen hienojakoisuus eli se levittyy niin hyvin sinne tyveen, että hiuslakkaan verrattuna tuki on ihan eri luokkaa.

Voiskohan sitten olla juuri tuo kuivashampoo siinä Label M:ssä, jonka vuoksi hiukset eivät itsellä ainakaan mitenkään oleellisesti rasvoitu tuotetta käytettäessä?

Ja käytöstä:
Itse nostelen hiusosioita ja sirottelen puuteria tyveen. Sitten joko hieron sormilla tai jos haluan extravolyymia tupeeraan. Lopputulos: volyymia ja mattaista pitoa. Niitä sillä saa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Hei te hiusalan ammattilaiset!

Osaako kukaan kertoa, mikä mun hiuksissa on vikana. Joka kerta kun alan kasvattaa näitä ja pituus alkaa olemaan suht pitkä, menee latvat niin järkkyyn kuntoon, että pakko leikkauttaa pituutta pois. Sitten ollaanki taas alussa. :( Pyrin nykyään välttämään latvojen värjäämistä, eli pelkän tyven värjään n. kerran kuussa-puolessatoista. Suoristelen arkisin kyllä, mutta käytän lämpösuojaa. Shampoot ja hoitoaineetkin on kampaamotuotteita.

SILTI aamusin tukka on kuin röllipeikolla - aivan takussa ja semmosta heinää :itku:

Briseis: Etenkin talvella hiukset kuivuu TODELLA helposti, joten suosittelisin latvoihin tehohoitoa parikin kertaa viikossa :) Millaista toi sun värjäyttäminen on, vaalennetaanko tukkaa siis silloin? Se on kans yksi iso tukan kuivattaja, jos on luonnostaan tummat hiukset ja tahtoo esim. platinablondin, pitkän tukan -> not gonna happen, latvat joutuu aina leikkaamaan pois kun ehtivät kärsiä niin paljon vaalennuksia kasvun aikana.

Ootko kanssa varma, että käytät nimenomaan just sun tukalle sopivia pesuaineita? Kosteutta sun tukka selkeästi kaipaa ainakin tällaisilla ilmoilla, voisit kokeilla myös XZ:n öljyhoitoa mitä saa ihan perusmarketeista ostettua - pitäisi antaa kiiltoa ja korjata latvoja. Tässä wikipediainfoa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Öljyhoito Näköjään tuolla sanotaan, että oliiviöljy ajaisi ainakin jossain määrin saman asian, joten miksei kannattaisi myös kokeilla jotain omatekoista hiusnaamiota jossain välissä, ihan itsensä hemmottelunkin vuoksi ;)

insensibility: kiitos nopeasta vastauksesta!

Itellä on ihan semmoset harmahtavan vaalean ruskeet (?? normisuomalaisen otaksun :D) hiukset, että tummaks värjäilen tota tyveä. Niin mä voisin kyl tommosen öljyhoidon ostaa, tai sitte kokeilla tota omatekemää. Mua vaan eniten ärsyttää et mulle on tulossa 3,5vkon päästä pidennykset, enkä haluais et oma tukka olis kuin purkkaa sillon..

Osaako kukaan kertoa, mikä mun hiuksissa on vikana. Joka kerta kun alan kasvattaa näitä ja pituus alkaa olemaan suht pitkä, menee latvat niin järkkyyn kuntoon, että pakko leikkauttaa pituutta pois. Sitten ollaanki taas alussa. :( Pyrin nykyään välttämään latvojen värjäämistä, eli pelkän tyven värjään n. kerran kuussa-puolessatoista. Suoristelen arkisin kyllä, mutta käytän lämpösuojaa. Shampoot ja hoitoaineetkin on kampaamotuotteita.

SILTI aamusin tukka on kuin röllipeikolla - aivan takussa ja semmosta heinää :itku:

Mulla oli pitkien hiusten kanssa aikanaan samaa ongelmaa ja otin latvasuojan käyttöön. Se toimi ainakin mun hiuksille kuin taika! Aivan ihanaa.

Juuri nyt mulla itselläni on pitkät hiukset, tosin ommelpidennyksillä, mutta kuitenkin. Nää on ihanaa karvaa kun näissä oli raidatkin valmiina ja väri sopi lähes täydellisesti omien kanssa. Tykkään :)

insensibility: kiitos nopeasta vastauksesta!

Itellä on ihan semmoset harmahtavan vaalean ruskeet (?? normisuomalaisen otaksun :D) hiukset, että tummaks värjäilen tota tyveä. Niin mä voisin kyl tommosen öljyhoidon ostaa, tai sitte kokeilla tota omatekemää. Mua vaan eniten ärsyttää et mulle on tulossa 3,5vkon päästä pidennykset, enkä haluais et oma tukka olis kuin purkkaa sillon..

Eipä mitään, ilo olla avuksi ^^ En tosiaan ole ammattilainen näissä asioissa, mutta omasta kokemuksesta uskalsin tuon verran sanoa. Latvat ne mullakin ensimmäisenä menee ihan hamppunaruksi, oon tosin niin laiska tekemään asialle mitään että on vähän hassua kun muille jakelen sitten neuvojani niin auliisti :D Muttamutta, toivon mukaan saat ne latvukset nyt hyvään kuosiin että voit nauttia niistä pidennyksistä oikein kunnolla!

En oo hiusalan ammattilainen, mutta tuli silti mieleen sellanen kysymys, että kasvatatko sä sitä tukkaa siis niin ettet lainkaan napsi latvoja? Vasta sitten kerralla leikkaat, kun ne on menneet jo tosi huonoon kuntoon? Hiusten kasvatus on hidasta hommaa ja siinä pitää maltillisesti aina leikata n. kerran kuukaudessa huonoimmat latvat pois, jos meinaa pitää latvat hyvännäkösinä. Tai ei ehkä tarvii ihan joka kuukaus, mut jos nyt ainakin kerran kahdessa kuukaudessa.

En ole ammattilainen, mutta vastailen silti :)

Suoristusrauta rasittaa hiusta, vaikka kuinka käyttäisit lämpösuojaa. Vähennä siis raudan käyttöä. Latvoja pitää leikkauttaa säännöllisin väliajoin (4-6 viikon välein), teethän niin? Muuten hiusten latvat alkavat purkautumaan ja ne menevät aika rouheiksi, sitten oletkin tilanteessa, että pitää leikkauttaa useampi sentti pois. Suosittelen tosiaan värjäämään aina VAIN tyven, pituuksiin vain kevytsävyjä (8-10 pesua kestäviä). Ja tosiaan kosteuttavia hiusnaamioita ja tehohoitoja voi käyttää parikin kertaa viikossa tavallisen hoitoaineen sijaan.

Tää on ollut yksi parhaista vinkeistä, jonka itse olen saanut:
Laita ennen pesua hiusten latvoihin REILUSTI halpaa (voit laittaa kallistakin jos haluat) hoitoainetta, vaikka sillkitippoja. Tämä suojaa latvaa pesun aikana.

En oo hiusalan ammattilainen, mutta tuli silti mieleen sellanen kysymys, että kasvatatko sä sitä tukkaa siis niin ettet lainkaan napsi latvoja? Vasta sitten kerralla leikkaat, kun ne on menneet jo tosi huonoon kuntoon? Hiusten kasvatus on hidasta hommaa ja siinä pitää maltillisesti aina leikata n. kerran kuukaudessa huonoimmat latvat pois, jos meinaa pitää latvat hyvännäkösinä. Tai ei ehkä tarvii ihan joka kuukaus, mut jos nyt ainakin kerran kahdessa kuukaudessa.

Niin ku omasta mielestä en ehdi kasvattaa paljon tota 2 kuukautta enempää, ku on jo hiukset huonos kunnossa et pitää leikkaa vähä enemmänki ku pelkät latvat. On niin karheet ne latvat. Tuli tosta vaan mieleen et mun varmaa pitäis useammin leikata noita latvoja, sillä mun tukka kasvaa aika nopeesti.. ?

Niin ku omasta mielestä en ehdi kasvattaa paljon tota 2 kuukautta enempää, ku on jo hiukset huonos kunnossa et pitää leikkaa vähä enemmänki ku pelkät latvat. On niin karheet ne latvat. Tuli tosta vaan mieleen et mun varmaa pitäis useammin leikata noita latvoja, sillä mun tukka kasvaa aika nopeesti.. ?

No joo sitten kannattaa leikata useammin, vaikkapa se kerran kuukauteen vois olla ihan hyvä. Ja siis tosiaan mieluummin leikataan saksilla kuin esim. revitään kampaajan veitsellä. Se veitsi kiusaa latvoja :/

Suositut

Back
Ylös Bottom