Todella hieno ja hyvin perusteltu kirjoitus, pelkkää asiaa, noista samoista asioista olen yrittänyt kirjoittaa samalla lailla, mutta kun en ole sanataituri. Olet näköjään perehtynyt ympäristönsuojeluun ja ympäristöön liittyviin asioihin paljon.
Kiitos ja voimia sullekin, se on hirveetä kattoo kun ihmiset ympärillä muuttuu ilmastozombieksi ilman omia aivoja... Sä selvästikin tajuat asioita ja olet nähnyt mitä oikeasti tapahtuu. Välillä tuntuu että millään luonnon arvoilla ei ole enää mitään väliä. Eihän se meillä tunnu kovinkaan paljon, koska ohjaillaan tuhovaikutukset ja rahansaanti muualle. Mutta mitä EU ja Suomi tekee Indonesiassa ja Brasiliassa näillä "uusiutuva" poliitiikoilla on kyllä todella syvät jäljet ja tuntuu siellä todella kipeästi paikallisesti. Myös ne Dayakit ym alkuperäiskansat joutuu väistymään, ei pelkästään sademetsä Ja kun se on ihan turhaa, se on se kaikkein raivostuttavin juttu, ainoastaan pahentaa ilmastoasioitakin.
Itellä semmonen tausta että olen makean veden kaloja käynyt etsimässä, ja muutamia tieteelle uusia lajeja ollu löytämässä. Hienoja fiiliksiä ne. Useimmat paikat missä olen käyny niin dead nykyään, koska ilmastonmuutospolitiikka ja palmuviljelmät. On se rivoa että Neste tekee siitä massia, sehän se hyvä oli mitä Suomi sai tässä uuvattien ilmastovedätyksessä. Saksa sai kaikenlaista autoteollisuuden upgrade juttua jne. Kaikkien vedätyksien äiti tämä catch all teoria joka voi selittää ihan mitä vaan paitsi omat tuhovaikutuksensa. Olen muuten Borneolla nähnyt Kemiran lannoitesäkinkin! Tosin nykyään vissiin Yara toimittaa Norjasta kun ostivat pois.