Millä palkalla jämähtäisit turvalliseen työpaikkaan?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luumu
  • Aloitettu Aloitettu
No paljos jää rahaa käteen kuukaudessa? Sehän ratkasee kuitenkin. Mitä väliä sillä on mitä bruttotulot on jos käteen jää vaan puolet.

Nettopalkkana ~1900 ois vallan mainio. Ja sillä rahalla en tekisi minuuttiakaan ylitöitä enkä mitään paskahommia muutenkaan. 8-16 töitä, hyvä menestyvä firma, rento duuni jne..

Eli olen jo oikeassa työpaikassa, palkka vaan ei ole vielä ihan kohdillaan. :D

Yli tuon jää kuukaudessa käteen kun osa tuloista on verovapaata.;)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yli tuon jää kuukaudessa käteen kun osa tuloista on verovapaata.;)

Melko kova liksa (siis jos nettoat yli 3000€/kk). Tollasiin tuloihin ei ihan jokainen pääse. Lähellekkään. Koskaan. Jos tarkotit tota mun mainitsemaa 1900€ ni sitten. ;)

Tyydyn kyllä ite aika vähään. Kunhan se työ on mieleinen eikä tarvi työn takia menettää mielenterveyttään. ;)
 
Hyvin paljon mahdollista, että harvalla on varaa jämähtää yhteen firmaan. Omalla alalla on hyvin vaikeaa katsoa esim 10v eteenpäin. Sitten taas varsinaisissa suojatyöpaikoissa on liksatkin reilusti alakanttiin.
 
Huh, että mies tekisi halvalla hommia. Ite tienaan n.3000/kk en todellakaan ole valmis sitoutumaan yhtään mihinkään..

No tuo 2000 euroakin on vielä jonkun satasen päässä rikkomatta, bruttona siis, joten oisin johonkin 2500 liksaan enemmän kuin tyytyväinen. Eli perusduunari olen paskalla palkalla, mutta minkäs teet kun lisää ei oikein tunnu saava ja ihan mihin tahansa ei viitsi vaihtaakaan. Nykyinen työ siis täyttää aika hyvin nuo vaatimukset mitä alussa lueteltiin, lukuunottamatta mitään ihme koulutuksia. Eli ei ole epävarmuuutta kovinkaan paljon, palkka tulee ajallaan. Kiirettä on, mutta siihen oppii vuosi vuodelta paremmin asennoitumaan.

Joku korkeampi koulutettu esim. johtotehtävissä ehkä tavoitteleekin paljon ja niin pitääkin, itsellä ei tuollaista koulutusta ole, mutta ei toisaalta halua kyseisiin hommiinkaan. Mä en halua ns. kantaa töitä kotiin tai tehdä pitkää päivää. Joku 2000 euroa bruttano 30 tunnista viikossa olisi aikalailla hyvä juttu ja olisin tuohon täysin tyytyväinen. Sillä maksaisi hyvin lainat ja autot ja jäisi rahaa vielä harrastuksiinkin.
 
En koskaan jämähtäisi yhteenkään työpaikkaan, enkä edes yhteenkään paikkaan, rahan takia. Olen kokeillut jämähtämistä turvalliseen työpaikkaan hyvällä liksalla. Ainoa puute siinä oli, että työ ei ollut mielenkiintoista ja työympäristö oli hanurista. Ei koskaan enää.

Sitä kyllä ihminen syö vaikka paskaa tietystä rahasummasta. Se on kuitenkin vähän kun paskaa söisi.

Eli "jämähtämiseen" vaaditaan sen verran, että pääsee tekemään asiaa tai toista tietynlaisen intohimon kautta. Pitkä työikä edessä.
 
En ole johtotehtävissä enkä haluakaan sellaiseen. Siinä menee vaan hermot ja hommat lisääntyvät eikä liksakaan kompensoi kuitenkaan sitä ylimääräistä "tuskaa" ja vapaa-ajan menetyksen jonka tuo tullessaan.

Ylempi toimihenkilö olen kyllä ja nykyiset hommat ei paljoa stressaa.
Nuorempana oli enemmän titteleiden perään, mutta nyt vanhempana sekä perheellisenä ne sellaiset eivät merkitse paskaakaan.:)
Perhe ensin ja työ sitten.:rock:
 
Samassa duunissa ollaan edelleen. Tai siis samassa firmassa duunissa. Keväällä tulee 13 vuotta täyteen.
 
Tollaset 3300 - 3500 egee kuussa. Tosin tällöinkin duunin pitäisi olla edes jonkinasteisen mielekästä.

2800 - 3200 riittäisi jos duuni olisi erittäin mielekästä.

Kovapalkkaista todella tylsää paskaa tekisin kymmenen kuukautta ja sitten ansiosidonnaiselle...
 
Tollaset 3300 - 3500 egee kuussa. Tosin tällöinkin duunin pitäisi olla edes jonkinasteisen mielekästä.

2800 - 3200 riittäisi jos duuni olisi erittäin mielekästä.

Kovapalkkaista todella tylsää paskaa tekisin kymmenen kuukautta ja sitten ansiosidonnaiselle...

Ite oon aika samoilla linjoilla. Että, jos työ olis mielekästä niin samat summat riittäis.

Jos taas tekis työtä jossa ei viihdy niin, ei sitä montaa kuukautta jaksa. Kun pääsee himaan niin vituttaa se seuraavan päivän paska taas.
 
1200 kuussa nettona. Tietenkin sitä pitäisi inflaation mukana nostaa, mutta jos tollasen duunin saisi, niin siinä jäisi niin paljon energiaa yli, että jaksaisi pyöritellä vaikka millaisia omia projekteja tarpeen vaatiessa, jos lisää rahaa tarvitsisi.
 
Ja vieläkin olisit tyytyväinen tuohon 2500 euroon bruttona?

Taidan mä just tuon saada jos aletaan vuosituloista jakamaan. 30 kilon pintaan on vuositulot jos ei mitään ylkkää yms ylimääräistä ole.

Paskat mä tähän tyytyväinen olen, mutta tulee toimeen. Ei tällä iällä enää miksikään uraraketiksi ruveta.
 
Ei sillä rahalla loppujenlopuksi mitään tee sen jälkeen kun perustarpeet on tyydytetty. Oon senverta vähäkuluinen että tuo 2500e/kk ois ihan mainio jos työ olisi mielekästä. Tuo työn mielekkyys on kuitenkin huomattavasti tärkeämpi asia.
 
Ensinnäkin koko ketjun kysymyksen-asettelu on paradoksaalinen, koska jo se, että saa jostain palkkaa ja on päääsyt johonkin töihin on jo aihe olla onnellinen. Nyky-yhteiskunnan käsittämättömät palkka-vaatimukset ja liittyvät käsittämättömiin käsityksiin elintasosta, jonka pitäisi olla luokkaa kuningas. Ei me oikeasti mitään "asiantuntijoita" olla, vaikka olisimmekin insinöörejä ja maistereita koulutukseltamme. Harhaiset käsitykset omasta tarpeellisuudesta ja korvaamattomuudesta ovat pelleille. Kaikki on kuitenkin korvattavissa.

Sanoisin, että Keski-Suomessa pärjää ihan hyvin ja onnellisena, jos nettoaa noin 1200-1300/kk, jolla tosiaan lyhentelee asuntolainat, autolainat sekä muuttuvat kustannukset harrastuksineen. Kaikki muu on turhaa.

Me länkkärit halutaan vaan aina lisää ja lisää, kun pitäisi (ja voisi) olla vähään tyytyväinen ja sinällään onnellinen. Sitä paitsi, työhön kun työhön pitää pystyä jämähtämään, mikäli parempaakaan ei ole tarjolla.
 
Sanoisin, että Keski-Suomessa pärjää ihan hyvin ja onnellisena, jos nettoaa noin 1200-1300/kk, jolla tosiaan lyhentelee asuntolainat, autolainat sekä muuttuvat kustannukset harrastuksineen. Kaikki muu on turhaa.
.

Toi on suunnilleen just se minkä käytän kuukaudessa ja sillä kuitenkin elää jo ihan mukavasti, loppu menee säästöön koska nykyään työelämä on niin arvaamaton.
 
Aika pienet on täällä palkkatoiveet verrattuna siihen mitä "keskiverto" pakkislainen tienaa tuolla palkkasi-keskustelussa :)
 
Hyvä vois olla verojen jälkeen 2000-2500 egee kuussa. Oishan toi jo ihan kohtuu kova, mutta tavotteita tavotteita... Sikshän tässä kohta lampsitaan kaatosateessakin kouluun :D
 
Back
Ylös Bottom