Pistetäänpä työpaikan keskustelun innoittamana seuraava kysymys:
Mikä olisi mielestäsi hyvä kk-brutto-palkka työstä korkeakoulutetulle jo työelämästä kunnon kokemusta omaavalle (eli selvästi jo osaaja) (piti vähän korostaa noita ehtoja) jos seuraava tilanne olisi:
.
.
.
Kiteytettynä siis kysyn, millaisella palkalla "jämähtäisit" tuollaiseen turvalliseen "pakkopullaan" ja pitäisit silti palkkaa hyvänä tilanteeseen nähden?
.
Luonnekysymys. Mun on vaikea jäädä jumittamaan mihinkään duuniin moneksi vuodeksi. Kun homma on suht. hyvin hallussa, niin mä alan vilkuilemaan Oikotien ilmoituksia. Sitä kun vaan haluaa kummasti niitä kuuluisia "uusia haasteita". Omalta osin se on tarkoittanut, että oon vaihtanut työtä 3-4 vuoden välein. Tämä siitä huolimatta, että kaikki duunissa olisi toiminut. Esim. nykyisestä työstä mun on mahdoton keksiä mitään huonoa (pätee jopa palkkaan ja pomoihin), mutta silti en voisi silti kuvitella olevani nykyisessä työssä seuraavaa 30 vuotta.
Eli vastaus kysymykseen: ei ole mitään (realistista) palkkaa, jolla jäisin jumittamaan samaan duuniin.