Millä palkalla jämähtäisit turvalliseen työpaikkaan?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luumu
  • Aloitettu Aloitettu
Pistetäänpä työpaikan keskustelun innoittamana seuraava kysymys:

Mikä olisi mielestäsi hyvä kk-brutto-palkka työstä korkeakoulutetulle jo työelämästä kunnon kokemusta omaavalle (eli selvästi jo osaaja) (piti vähän korostaa noita ehtoja) jos seuraava tilanne olisi:
.
.
.

Kiteytettynä siis kysyn, millaisella palkalla "jämähtäisit" tuollaiseen turvalliseen "pakkopullaan" ja pitäisit silti palkkaa hyvänä tilanteeseen nähden?
.

Luonnekysymys. Mun on vaikea jäädä jumittamaan mihinkään duuniin moneksi vuodeksi. Kun homma on suht. hyvin hallussa, niin mä alan vilkuilemaan Oikotien ilmoituksia. Sitä kun vaan haluaa kummasti niitä kuuluisia "uusia haasteita". Omalta osin se on tarkoittanut, että oon vaihtanut työtä 3-4 vuoden välein. Tämä siitä huolimatta, että kaikki duunissa olisi toiminut. Esim. nykyisestä työstä mun on mahdoton keksiä mitään huonoa (pätee jopa palkkaan ja pomoihin), mutta silti en voisi silti kuvitella olevani nykyisessä työssä seuraavaa 30 vuotta.

Eli vastaus kysymykseen: ei ole mitään (realistista) palkkaa, jolla jäisin jumittamaan samaan duuniin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luonnekysymys. Mun on vaikea jäädä jumittamaan mihinkään duuniin moneksi vuodeksi. Kun homma on suht. hyvin hallussa, niin mä alan vilkuilemaan Oikotien ilmoituksia. Sitä kun vaan haluaa kummasti niitä kuuluisia "uusia haasteita". Omalta osin se on tarkoittanut, että oon vaihtanut työtä 3-4 vuoden välein. Tämä siitä huolimatta, että kaikki duunissa olisi toiminut. Esim. nykyisestä työstä mun on mahdoton keksiä mitään huonoa (pätee jopa palkkaan ja pomoihin), mutta silti en voisi silti kuvitella olevani nykyisessä työssä seuraavaa 30 vuotta.

Sama juttu. Työ on kiinostavaa ja palkkakin on tällä hetkellä ok, mutta jo on "seuraava askel" suunniteltu. Ollaan nyt ensin nykyisessä vähintään 2 vuotta.

Itsellä palkkavaatimus olisi joku utopistinen, 10ke/kk tjsp, että jäisin aloilleni.
 
Lomarahat,pekkaset??? omalla alalla pekkaset + lomarahat on sen 23,5 prossaa eli esim 36000x1.235= 44460e eli aivan eri asia kuin 36 tonttua

edit2. eihän ne lomarahat tietenkää kerry silloin kun ollaan lomalla. Höh, itse kun en ikinä ole ympärivuoden ollut niin tuli tuollainen aivorupsu

Kaikilla aloilla ei makseta lomarahaa, eikä pekkasia tunneta. Joten sillon lasketaan vaan 12x kk palkka, kuten mun tapauksessa. Mut eiköhän nyt jokainen tiedä miten se oma vuosipalkka lasketaan, niin sitä voi varmaan käyttää keskustelussa.
 
Lomarahat messiin, riippuen prosentista mutta yleisesti lähellä kymppiä, puolin ja toisin?

Miten vitussa 3000e/kk ei taloja makseta, millaisia kuluja on, vitusti lapsia?


E: Lisätään nyt tredin asiasta postiin. Palkasta on hemmetin vaikea sanoa, kun ylipäätään se, että voiko duuniin jämähtää johtuu hyvin paljon työstä. Se että tarjoaako työ mielenkiintoisia haasteita yms yms. Ei mitään paskaa jaksais tehdä hyvälläkään palkalla, jossei oteta vaihtoehtona miljoonan vuosituloja ja sen jälkeen voisi lopettaa. Mutta eivät nyt ihan ole realistisia.
Jos asuu yksin ja brutto 3000e niin Helsingissä tekee tiukkaa. Eihän tuo ole nettona kuin pari tuhatta, siitä asuminen, ruoka ja perus-laskut niin ei montaa sataa jää kouraan. Autoa tuolla ei minusta pidetä.
Jos pariskunta ja molemmat töissä, niin 6te brutolla pärjää hyvin.
 
3k brutosta jäis mitä, n. 2.jotain k käpälään kuussa? Ja nopee purku PK-seudulla:
- Asuminen 800 eur per nenä/kk
- mahd. opintolaina 100e/kk
- auto 300 eur/kk
- puhelin, netti, yms. pienet laskut 150 eur kk
- ruoka 400e kk

Ja mitäs tosta ny sit tulee, 1750 eur. Eli säästöön/vaatteisiin/viihteeseen yms. jäis n.250-400 /kk. Se ei muuten ole paljoa se.


- Asuminen 800 eur per nenä/kk -> 500€/kk sis.sähkö vesi netti puhelin
- mahd. opintolaina 100e/kk -> ei sellasia
- auto 300 eur/kk -> ei autoa, seutulippu 95€/kk(1 kuukaus ilmanen eli vajaa 90€/kk)
- puhelin, netti, yms. pienet laskut 150 eur kk (sis. ylimpään)
- ruoka 400e kk (300€ riittää ainakin itelle sis lisäravinteet)
- salikortti 14€/kk

Ja mitäs tosta ny sit tulee, 1750 eur -> 1100€ eli puolet jää säästöön. Se on paljon se.

Nojoo, lapsia kun joskus tulee ni se on auton paikka ja ehkä se 300€/kk menee sit enemmän ja pari huntia kuussa lapseen jos lapsilisä kattaa toki suurimman osan, mutta silti. Mukavaa on ;)

3k kuussa riitti ja jämähdetty on, näillä näkymin 70v asti. Silloin pätäkkää huolella jos saa keskimäärin sen tonnin sivuun joka kuukaus.
 
Joku 3000e/kk on nykyinen tulotaso ja siitä mulla jää säästöönkin joka kuukausi joku 500egee, enkä yhtään katso menoja. En välitä autoista joten Toyota riittää, se on maksettu, älytöntä maksaa autoa lainarahalla? Asumiseen kaksiossa menee 600e/kk (yhtiövastike mukaanlukien, lisäksi sitten netti 20egee, sähkölasku sen 40 egee parin kuukauden välein), asun Vuosaaressa. Mä pidän merestä ja luonnosta, en oikeen tykkää ihan keskustassa asua. Idässä on tietty pultsareita, mutta mä tulen niiden kanssa hyvin toimeen.

Mulla kyllä tulotaso koko ajan nousee. Jos löytyisi sellainen unelmaduuni niin joku 2500e/kk olisi ihan riittävä. Vakkarihommia saa mun alalla aika helposti, joten turvallinen työpaikka mulla on ollut jo vuosia.

e. Tavaraa mulla on jo nytkin ihan liikaa, lähinnä yritän päästä eroon turhista. Matkailunkin suhteen aika rajoittaa, ei raha. Tulojen nousu ei ole oikeastaan vaikuttanut mun elämään. Opiskellessa tienasin alle 2000e/kk ja elän nyt ihan samalla tavalla, silloin tosin oli enemmän aikaa tehdä kaikkea kivaa. Jos olisi mahdollisuus tehdä lyhyempää viikkoa pienemmillä tuloilla, tarttuisin heti tähän tarjoukseen.
 
Back
Ylös Bottom