Millä palkalla jämähtäisit turvalliseen työpaikkaan?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luumu
  • Aloitettu Aloitettu
Aika pienet on täällä palkkatoiveet verrattuna siihen mitä "keskiverto" pakkislainen tienaa tuolla palkkasi-keskustelussa :)

Niinpä niin, ja miks kaikissa iltalehden ja ilta-sanomien ilmoittamissa palkkavertailussa kaikkien keskipalkka on niin jumalaton? Mistä ne niitä lukuja repii?! Ihan salettiin jonkun tyyliin kerrossiivoojan palkka ei lähentele 3000 euroa/kk:ssa vaikka olis mikä super-cleaneri!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika pienet on täällä palkkatoiveet verrattuna siihen mitä "keskiverto" pakkislainen tienaa tuolla palkkasi-keskustelussa :)

Tuo nyt on oikeasti yksi kusemiskilpailu. Varmasti sitä saisi pitkässä juoksussa jotain esimiestehtäviä ja muutaman satasen kuukaudessa lisää. Tosin sitten tulisi varmasti lisää työaikaa ja työt seuraisi kotiin. Nykyisellään ei itsellä ole mitään työtehtäviä, joita edes olisiä järkeä tai mahdollista viedä kotiin. Nämä logistiikan puolen tehtävät kun on duunaritasolla tehtävä siellä työmaalla.

Ja duuniaika on 40 h viikossa. Ylimeneviltä ylkkää, jota ei ole tietenkään pakko tehdä.

Kai sitä pitäisi vain osata olla ylipäätään tyytyväinen.
 
Niinpä niin, ja miks kaikissa iltalehden ja ilta-sanomien ilmoittamissa palkkavertailussa kaikkien keskipalkka on niin jumalaton? Mistä ne niitä lukuja repii?! Ihan salettiin jonkun tyyliin kerrossiivoojan palkka ei lähentele 3000 euroa/kk:ssa vaikka olis mikä super-cleaneri!

Se siinä kusee että ne on KESKIPALKKOJA. Tällöin se pieni osuus, joka tienaa ihan vitusti, nostaa niitä keskiarvoja. Sitten kun aletaan laskemaan mediaanipalkkoja, ollaan jo siellä totuuden ytimessä mitä ihan oikeasti tienataan.

Olen minäkin saanut parhaimmillaan 2 vk tiliin yli 2500 euroa KÄTEEN. Mutta voin jättää kertomatta, että tuossa oli ylkkäkorvauksia ja lomarahat ja normipalkka, jotka kaikki sattui samaan tiliin...
 
3500 bruttona ois musta sopiva tossa tilanteessa.
 
Samassa duunissa ollaan edelleen. Tai siis samassa firmassa duunissa. Keväällä tulee 13 vuotta täyteen.

Sama homma ja tuolla taisin sanoa että 2500€ riittää ja se nyt menee aina rikki. Mutta muuten samaa paskaa ja edelleen olen työn teosta samaa mieltä.
 
Melko lailla avausviestin mukaisissa hommissa. Silti tyytymättömyys puskee läpi, vaikka tiedän että tyytyväinen pitäisi olla.
 
3k riittää mulle todella hyvin ja jämähdettu onkin jo vuoteen 2050 asti. Kuhan nyt palkka seurais inflaatiota ni kaikki on hyvin.
 
En enää kerinnyt lisätä tuohon omaan viestiin mutta tässä kuussa olen/ollut töissä seuraavasti. Kuu alkoi 2vapaa, 4iltaa, 3vapaata, 3aamua, 2vapaata,4iltaa,2vapaa,3aamua, 8vapaata=31päivää. Vuorotyö ja viikonloppujakin töissä mutta muuten aika hyvin vapaat kun osaa järjestellä. No toki joskus tulee sitten pitempiäkin putkia mutta juuri tuo yksi syy miksi jaksaa kun näin syksyllä metsästyskaudella saa vapaat järjestymään omien menojen mukaan.
 
Tuollainen vajaa 3000 euroa, hyvät vapaat ja varma duuni niin olen ihan tyytyväinen. Nykyiseen tilanteeseen olen kyllä todella tyytyväinen, palkka mielestäni kohdallaan ja ihan ekana ei tule kenkää.

Sen olen ite huomannut että mitä enemmän tulee ikää niin sen tärkeämmäksi muuttuu vapaiden ja lomien osuus työn houkuttelevuudesta, siis että on mahdollisuus joustavasti sovitella niitä omien tarpeiden pohjalta.

Nykyisessä duunissa pääsen kesäisin pitämään 7-8 viikkoa lomaa putkeen ja arvostan sitä todella korkealle. Välillä tosin tulee "duunareilta" kuittia asiasta mutta kun ehdotan että he olisivat käytettävissä 24/7 ilman eri korvausta, ylityöt tunti tunnista ja lomalla hoidetaan sähköpostit ja mahdoliisesti muut työasiat niin eipä tunnu vaihtajia olevan.
 
Jos tuollaista työtä tarjottaisiin, niin 3500€/kk joutuisi jo tosissaan harkita. 4000 eurolla vaihto olisi varma. Nykyinen homma sopii mulle niin hyvin, ettei kovin herkästi tulisi vaihdettua kuitenkaan.
 
Itse puhun brutosta ja sisällytän siihen ajatuksen että työ on todellakin mielekästä.

Omassa työhistoriassa on sellainen jakso että tein duunia joka vitutti jo aamulla heräämisestä asti ja palkkakin oli joku 1700 bruttona. Toivottavasti ei enää koskaan...
 
3200 bruttona tällä hetkellä ja työ vastaa aloituspostia, eli turvallinen ja mielekäs työ, työaika 8-16 (ei ylitöitä), lomien ajankohdan saa valita. Kaikinpuolin joustavaa. Mutta enmä silti halua lopullisesti tähän palkkaan "jämähtää" vaan tietysti pitää pyrkiä parempaan. Eli sanotaanko sitten että ~3700e bruttona olisi tämän (ja lähivuosien) tavoite.
 
Viime vuonna meni 50000€ rikki kun kaikki mahdolliset tienestit laskee yhteen. Tuota palkkaa ei valitettavasti saa joka vuosi. Tämä vuosi tulee jäämään alle 40000€. Reilusti yli 3000€ kk, pitää olla jotta jäisin lopullisesti. Tosin nyt on jo 12 vuosi menossa samassa talossa. Et kai tänne ollaan jo jämähdetty tavallaan.
 
Oon jämähtänyt jo tällä nykyisellä palkalla. Tosin vaatii sen ettei työ ole 8-16 excelin nypläämistä cubiclessa tauotta. Välillä pitää päästä reissaamaan ja häröilemään ja juomaan ilmaista viinaa hienoon ympäristöön.
Oliskohan ollut kahdet tai kolmet yyteet tämän jälkeen? Nykyään sen verran oon pehmentynyt että miesten mediaanipalkka (3221e/kk vuonna 2009) riittäisi jos ei työ ihan paskaa ja toimi olisi turvattu eläkeikään asti. Toki inflaatiokorjaukset pitää tulla.

Eihän tuolla rahalla bemareilla ajella tai muutenkaan pröystäillä, mutta ookoosti toimeen tulee.
 
Oliskohan ollut kahdet tai kolmet yyteet tämän jälkeen? Nykyään sen verran oon pehmentynyt että miesten mediaanipalkka (3221e/kk vuonna 2009) riittäisi jos ei työ ihan paskaa ja toimi olisi turvattu eläkeikään asti. Toki inflaatiokorjaukset pitää tulla.

Eihän tuolla rahalla bemareilla ajella tai muutenkaan pröystäillä, mutta ookoosti toimeen tulee.

Sama täällä. Tuo summa riittää, mutta sillä ehdolla, että työpaikka sijaitsee jossain muualla kun pääkaupunkiseudulla..
 
Todella pieniin palkkoihin jengi olisi valmis tyytymään.

Itse olen viimeisen vuoden tuskaillut sitä, kun noin 5000 euron bruttopalkka riittää juuri ja juuri toimeentuloon Helsingissä, nyt kun vaimo on hoitovapaalla kotona.

Kuukausimenoja: asuminen 1500€, auto 900€, ruoat 600€...

Toki ilman autolainoja ja halvemmassa(pienemmässä) kämpässä asuessa selviäisi paljon vähemmälläkin rahalla.
Tilanne helpottuu toki sitten kun vaimo palaa töihin.
 
Voi helvetti. Eläisin yksin herroiksi viidellä tonnilla. Kuussa tonni asuntoon ja tonni 135i:n rahoitukseen ja parisataa laskuihin ja lopulla asioisin ravintoloissa.
 
Tuskin jämähtäisin millään, enemmänkin riippuu siitä millasta se duuni on. Tällä hetkellä nettipokkaa tullu painettua (3+ vuotta) suht suurilla tuntipalkoilla ja hommaa en helvetissäkään painas lopun elämääni vaikka tietäsin että siitä rahaa voiskin printtailla tästä ikuisuuteen.

2ed: Ehkä ei kaikki sanois turvalliseksi 'työpaikaksi' mut 3kk pätkissä tuotto on suht tasaista, aikajanaa lyhentäessä swingit suurenee ja pidentäessä taas tasoittuu.
 
Back
Ylös Bottom