Millä palkalla jämähtäisit turvalliseen työpaikkaan?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luumu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse ainakin viihdyn todella hyvin nykyisessä työpaikassa. Todella hyvä ja tiivis työporukka, hekin tykkäävät kun tulee kesäksi aina vähän uusia juttuja ja näkökulmia asiohin. Nuorena jaksaa, viimeviikollakin tein 72 tuntia. Tosin ylitöitä on pakko tehdä, koska alalla on töitä useasti vain kesällä tai tuurauksia. Talveksi täytyy aina keksiä jotain muuta. Palkka 2000-2800e/kk käteen. Tohon paikkaan tähtään 2-4vuoden sisällä..
 
Itse taidan olla jämähtänyt turvalliseen työpaikkaan. Viihdyn ihan hyvin ja työ on säännöllisen epäsäännöllistä kolmivuorotyötä. Eli välillä saattaa olla pitkiäkin vapaita.

Brutto on siinä 1750-2150 euron välillä riippuen lisistä. Reilun vuoden päästä sitten 1900-2300 euroa.
Siitähän se ikälisien myötä vähän vielä nousee.

Pääasia että on nyt töitä tiedossa näillä näkyminen 40 vuodeksi eteenpäin...... 40 vuotta!!!! AAaaarghhhhh :hyper:
 
Paljonkohan amis opena tienaa?

Tuntimaikkana tienasin 20-25€/h riippuen tuntien määrästä. Tuo liksa melko vähillä tunneilla opiskelujen/työtilanteen takia. Kyseessä toisen asteen koulu.

Niin ja ilman pätevää koulutusta. Pätevällä maikalla on palkka tietenkin parempi.
 
Jos kysymys asetettaisiin niin päin, että mitä pitäisi maksaa että muutaisin stadiin vanhoihin hommiin, niin veikkaan että brutto 15k kuussa pitäis saada että elintaso pysyisi samana. En silti lähtis 20k kuussakaan.

15 000€/kk sais, riittäis just ja just tarpeeks hyvään "elintasoon?"
Kuulisin mielelläni lisää. Kyllä elintaso alkaa jo ihmisellä mun mielestä ihan tyydyttävällä tasolla olla, kun palkka alkaa olla jotain +5000€/kk..

Edit: siis landella tai stadissa.. ei sillä nyt rikastu mutta kyllä sillä hengissä jo pysyy.
 
Tuntimaikkana tienasin 20-25€/h riippuen tuntien määrästä. Tuo liksa melko vähillä tunneilla opiskelujen/työtilanteen takia. Kyseessä toisen asteen koulu.

Niin ja ilman pätevää koulutusta. Pätevällä maikalla on palkka tietenkin parempi.

Monet taitaa opetuksen lomassa lukea ne tarvittavat "opettajakoulutukset." Jossain se 2v aikaa hankkia pätevyys.

Näitä kaikkia voi miettii sitten jos hommat loppuu.

Niin ja jos alkaa motivaatio olla vähissä, niin aina voi ottaa duunin rennosti jos ei loparit pelota:D .
 
Olen nykyisellä noin 4.300 e bruttopalkalla jo aika jämähtänyt, mutta en ihan kokonaan, vähän vielä tulee paremmasta palkasta haaveiltua. Tällä erää tuntuu, että noin 5.000 e olisi raja, jolla voisi ihan lopullisesti jämähtää. Mutta nälkähän tuppaa kasvamaan syödessä eli viimeistään reilun puolen vuoden kuluttua (suuremmankin) palkankorotuksen saamisesta sitä on jo sopeuttanut (=kasvattanut) omat menonsa uuden palkan mukaiselle tasolle.
 
Ei vittu mitä äijiä täällä, "tollanen 3000-4000 olis ihan kiva, ja firman lomaosake bahamalla" :hyper: . Jumalauta mulle riittäs siisti toimisto, ei ressiä ym ym ja vaan 2000 e/kk, brutto. Sillä jo makselis lainat ja harrastais, kerkeis vielä viettää perhe-elämääkin.
 
Jumalauta mulle riittäs siisti toimisto, ei ressiä ym ym ja vaan 2000 e/kk, brutto. Sillä jo makselis lainat ja harrastais, kerkeis vielä viettää perhe-elämääkin.

No ei tolla palkalla kyllä mitään hääviä lainaa maksella. Noi kriteerit kyllä täyttyy tällä hetkellä. No onhan sitä stressiä tietenkin joskus, mutta ei kuulu yleiseen toimenkuvaan :D
 
No ei tolla palkalla kyllä mitään hääviä lainaa maksella. Noi kriteerit kyllä täyttyy tällä hetkellä. No onhan sitä stressiä tietenkin joskus, mutta ei kuulu yleiseen toimenkuvaan :D

Ai ei makseta? Kyllä muuten maksetaan, nykyinen liksa on nimittäin vielä pienempi. Eikä tuota edes tuskaa, paitsi tilipäivänä.:rock:
 
Kyllä mulle 2000 euroa piisaisi ihan hyvin, jos aloituspostin speksit täyttyisivät. EDIT: Ja jos kunnalliselle puolelle päädyn, niin en kyllä juuri sen yli tule koskaan ansaitsemaankaan...
 
Aika halvalla kyllä moni jämähtäisi :jahas:
Lasketaanko tuohon pääomatulot mukaan?
En kyllä vielä 4-5000e jämähtäisi, mieluummin ottaisin vähemmän liksaa ja mukavammat hommat. Nettona tuo on jo siinä rajalla että ottaisin valtion suojatyöpaikan vastaan :lol2:
 
Kun tätä lukee niin kaikilla pitäisi olla duunissa haasteita ja ylenemismahdollisuuksia. Miksi ihmeessä?
Omasta mielestäni työ on vain välttämätön paha ja kun siitä saa kunnon korvauksen niin sitten sillä eletään ja nautintaan työajan ulkopuolella. Eli ainoastaan raha ratkaisee ja jos sitä luvataan säännöllisesti vaikka eläkeikään asti niin varmasti otan sen ratkaisun kuin että joka aamu duuniin mennessä miettisin että mitähän paskaa tänään tulee eteen? Irtisanominen,pakkoloma tai muuta stressaavaa.

Itse en kaipaa mitään ylenemismahdollisuuksia välttämättä. Tuo tietäisi nimittäin työnjohdon tehtäviä ja se on yleensä aikalalla koiran virka kuitenkin. Tuskin laittaisin vastaankaan jos sellaista tarjottaisiin.

Ja itse aiheeseen vastaus, 2500 riittäisi enemmän kuin hyvin, tohon on nyt aika hitosti matkaa ja aika jämähtäneessä tilanteessa ollaan. ;)

EDIT: Ja hyvin todennäköisesti tyytyisin mielelläni jo 2000 euroonkin.
 
I
Ja itse aiheeseen vastaus, 2500 riittäisi enemmän kuin hyvin, tohon on nyt aika hitosti matkaa ja aika jämähtäneessä tilanteessa ollaan. ;)

EDIT: Ja hyvin todennäköisesti tyytyisin mielelläni jo 2000 euroonkin.

Huh, että mies tekisi halvalla hommia. Ite tienaan n.3000/kk en todellakaan ole valmis sitoutumaan yhtään mihinkään..
 
Huh, että mies tekisi halvalla hommia. Ite tienaan n.3000/kk en todellakaan ole valmis sitoutumaan yhtään mihinkään..

No paljos jää rahaa käteen kuukaudessa? Sehän ratkasee kuitenkin. Mitä väliä sillä on mitä bruttotulot on jos käteen jää vaan puolet.

Nettopalkkana ~1900 ois vallan mainio. Ja sillä rahalla en tekisi minuuttiakaan ylitöitä enkä mitään paskahommia muutenkaan. 8-16 töitä, hyvä menestyvä firma, rento duuni jne..

Eli olen jo oikeassa työpaikassa, palkka vaan ei ole vielä ihan kohdillaan. :D
 
Ai ei makseta? Kyllä muuten maksetaan, nykyinen liksa on nimittäin vielä pienempi. Eikä tuota edes tuskaa, paitsi tilipäivänä.:rock:

Kyllä mulla tekee tiukkaa. Tosin enpä mä paljoa katsele rahankäyttöäni :D. Lähinnä näihin pk-seudun asuntolainoihin peilailen.
 
Aika halvalla kyllä moni jämähtäisi :jahas:
Lasketaanko tuohon pääomatulot mukaan?
En kyllä vielä 4-5000e jämähtäisi, mieluummin ottaisin vähemmän liksaa ja mukavammat hommat. Nettona tuo on jo siinä rajalla että ottaisin valtion suojatyöpaikan vastaan :lol2:
Mä nyt ainakin oletin ettei kai kukaan jämähdäkkään kuin "mukaviin" hommiin. Pitäisin ainakin vähän outona, jos niin ei ajattelisi...
 
Back
Ylös Bottom