Millä palkalla jämähtäisit turvalliseen työpaikkaan?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luumu
  • Aloitettu Aloitettu
Jos saa elämän sisällön muualta niin kyllä tollaista työtä jonkin aikaa tekee, mut en suosittele, ellet halua joka aamu miettiä .45 tungettuna kitalakeen olisko tänään viimeinen päivä.

Harharharharhar.

:evil:

Edit. Niin ja palkasta. Mikään rahamäärä ei oo ton arvosta.

:D Niin, mulle toi taas vastaa melkeinpä unelmaduunia. Ja olen tuollaisessa työssä juuri nyt, ollut jo kolme vuotta. En vaihtaisi paljon stressaavampaan työhön vaikka palkka tuplaantuisi tai triplaantuisi. Pikkuisen enemmän palkkaa olisi kiva saada jo nyt, mutta minulle tärkeämpiä ovat muut jutut. Joten näin on hyvä.

E: Eli bruttotulo 2500-3000 €/kk
E2: Itse asiassa kaikki nuo alkuperäisen kysyjän ehdot ovat olleet minulle tärkeitä tekijöitä työpaikan valinnassa. Miten niin turvallisuushakuinen ;)?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos tulis kolme tonttua kuussa niin vois jo ruveta varmistelemaan ja pelaamaan puolustuspeliä. Sitä odotellessa...

EDIT: brutto
 
Eli sulla taitaa onneksi olla jotain muuta josta saat sen varsinaisen sisällön elämään ja työ vaan mahdollistaa sen.

Nimenomaan. Tosin työn pitää olla sen verran kiinnostavaa/palkitsevaa jollain tasolla että siellä viitsii suuren osan valveillaoloajastaan oleskella. En voisi nykyisellä tulotasolla kuvitellakaan olevani toimettomana 8 h/pvä, siihen vaaditaan paljon enemmän rahaa.
 
En vaihtaisi paljon stressaavampaan työhön vaikka palkka tuplaantuisi tai triplaantuisi. Pikkuisen enemmän palkkaa olisi kiva saada jo nyt, mutta minulle tärkeämpiä ovat muut jutut. Joten näin on hyvä.

Tuo on muuten mielenkiintoinen juttu. Itsekin sanoin samoin pari vuotta sitten kun olin valtion virassa, tyoaika 8-16 ja palkasta kateen jai 2400 euroa kuussa. Etta vaikka palkka tuplattaisiin, en tekisi enempaa tunteja enka ottaisi lisaa stressia. Nyt taas kun olen (sattuneesta syysta) ulkomailla toissa ja yksityisella puolella, niin en missaan nimessa antaisi palkastani kahta kolmasosaa pois etta saisin entiset tyoajat takaisin! Ilmeisesti "se missa milloinkin sattuu olemaan, on se paras paikka...". Tai ainakin minun kohdallani tuntuu olevan.

Mutta varsinaiseen kysymykseen. Henkilolle jolla on korkea koulutus, hyva palkkataso jolla voisi jamahtaa turvalliseen virkaan olisi luokkaa 3000-4000 euroa maisterin koulutuksella, ja 4000-5000 euroa tohtorin koulutuksella. Ja moni varmaan jamahtaisi mielellaan paljon vahemmallakin...
 
Opiskelet sen 9v peruskoulua, 3v esim ammattikoulussa ja ties kuinka kauan ammattikorkeakoulussa. Vihdoinkin pääset töihin, jotka olet ansainnut ja sulle riittää työttömyyskorvaus. Kiva.

Miksi ei riittäisi? Mihin sitä rahaa niin tarvitsee? Kouluja takana 9v peruskoulua ja sen päälle 3v lukiossa ja sen päälle x vuotta perustutkinto yliopstossa ja x vuotta jatko-opintoja. Niitä ei käyty työtä varten vaan itsekasvatusta varten. On niillä tosin sitä työtäkin saanut, mutta se ei ole ollut itsetarkoitus.

:offtopic: Sitä paitsi työttömyyskorvaus taitaa olla n. 400e kuussa, että on tuo hiukan enemmän.
 
Riippuu toki missä asuu. Meidän perhe on katsellut tässä mahdollisuutta muuttaa sopivampaan asuntoon kun lapsiakin on jo siunaantunut, ja juuri tänään vilkaistiin vuokraneliöitä joissa vuokra oli 850-950 haarukassa. Jos pitäisi perhettä elättää 1200 egen nettotuloilla, aika nälässä saisi elellä, ja autot tai lomat unohtaa. Toisaalta jossain toisilla paikkakunnilla vuokrat ovat niin paljon pienempiä että elämiseen jää jo oikeastikin rahaa tuosta summasta.

Tökäreihinhän saa sitten asumis- ja toimeentulotukea päälle tarpeen mukaan ettei se siihen neljään hunttiin jää.
 
Mutta varsinaiseen kysymykseen. Henkilolle jolla on korkea koulutus, hyva palkkataso jolla voisi jamahtaa turvalliseen virkaan olisi luokkaa 3000-4000 euroa maisterin koulutuksella, ja 4000-5000 euroa tohtorin koulutuksella. Ja moni varmaan jamahtaisi mielellaan paljon vahemmallakin...

Tämä vois olla aika hyvä nyrkkisääntö. Ehkä maisterin kohdalla alasta riippuen hiukan sorvausta ylöspäin.

Ja otsikon kysymykseen omalta kohdalta vastatakseni: nykyinen. Jämähdin jo. :haart: Kunnianhimo on niiiiiin yliarvostettua.
 
Jos pitäisi perhettä elättää 1200 egen nettotuloilla, aika nälässä saisi elellä, ja autot tai lomat unohtaa. Toisaalta jossain toisilla paikkakunnilla vuokrat ovat niin paljon pienempiä että elämiseen jää jo oikeastikin rahaa tuosta summasta..

Onhan se niinkin. Mutta tässä olikin kyse siitä, mihin itse tyytyisi, ei siitä mihin kaikkien tulisi tyytyä. Ja jos joskus päädyn koulutusta vastaavaan työhön jää käteen se 3000 helposti palkasta, mutta sitten taas ne työt vie liikaa aikaa muuten. Freenä on vapaa.:D Ja köyhä:rolleyes: .
 
Tuo on muuten mielenkiintoinen juttu. Itsekin sanoin samoin pari vuotta sitten kun olin valtion virassa, tyoaika 8-16 ja palkasta kateen jai 2400 euroa kuussa. Etta vaikka palkka tuplattaisiin, en tekisi enempaa tunteja enka ottaisi lisaa stressia. Nyt taas kun olen (sattuneesta syysta) ulkomailla toissa ja yksityisella puolella, niin en missaan nimessa antaisi palkastani kahta kolmasosaa pois etta saisin entiset tyoajat takaisin! Ilmeisesti "se missa milloinkin sattuu olemaan, on se paras paikka...". Tai ainakin minun kohdallani tuntuu olevan.

Mun kohdalla taas ei. Olen kokeillut 250 h/kk työtä, olen ollut duunissa jossa ilmaiselle viinalle ja edustukselle ei ole näkynyt loppua, ja vihasin noita kaikkia vaikka työssä ei sinänsä ollut suurempaa vikaa. Mulle ei vaan kertakaikkiaan sovi matkustaminen, edustaminen eikä pitkät työpäivät. Ei kiinnosta. Mutta meitä onkin moneen junaan, eikä se ole ollenkaan huono juttu ;) .

lumi sanoi:
Kunnianhimo on niiiiiin yliarvostettua.
Todellakin! Tai ainakin työssä ;)
 
Opiskelet sen 9v peruskoulua, 3v esim ammattikoulussa ja ties kuinka kauan ammattikorkeakoulussa. Vihdoinkin pääset töihin, jotka olet ansainnut ja sulle riittää työttömyyskorvaus. Kiva.

Kelan peruspäiväraha lapsettomalle on 23,50 euroa/päivä. Onko teilläpäin yli 68 työpäivää kuukaudessa?

// ShoGun
 
No minä olen aika pitkälle tuollaisessa työssä. Yli 2000 (en sano paljoa yli) jää käteen. Ei sinänsä ole tressiä mutta vastuuta toisaalta on, kun käsien kautta menee kuitenkin vuodessa isot rahat. En kyllä pidä tätä pakkopullana vaan olen aika tyytyväinen tilanteeseen.
Joskus harvoin tulee mieleen, että pitäisikö joskus vielä repäistä ja koittaa samaa duunia vaikka konsulttina yms. mutta sitten otan lokoisemman asennon työtuolissa ja mietin, että ei taida jaksaa.
 
Vastaan itse otsikon avaajana. Ja siis noin yleisesti otsikossa kuvatulla tyypillä ja kuvatuissa olosuhteissa hyvä brutto olisi mielestäni noin 2500-3000€.

Vähempikin alkaa varmasti riittää, jos elämässä on valtavasti intohimoisia harrastuksia/perhe tms., joista ei ole valmis myymään pätkääkään enemmän aikaa työlle.
 
Ite jämähdin 3000 bruttopalkalla.
Täytyy sanoa, että ei paljon uran kesken jättäminen enää vituta.
Mitä helvettiä sillä fyrkalla tekee, jos duuni on ainut sisältö elämässä. Aikoinaan se riitti hyvinkin sisällöksi, mutta onneksi tulin järkiini.
Tosin mun tilanteessa oli helppo hypätä pois kun kämpät, mökki sun vehkeet on jo maksettu.
Halvemmallakin tekisin, jos duuni vaan on miellyttävää.
Jos kysymys asetettaisiin niin päin, että mitä pitäisi maksaa että muutaisin stadiin vanhoihin hommiin, niin veikkaan että brutto 15k kuussa pitäis saada että elintaso pysyisi samana. En silti lähtis 20k kuussakaan.
 
No noihan on ihan melkeinpä perusvaatimukset duunipaikalta.

3000 riittänis, tosta alle niin ettis jo toista paikkaa.
 
Back
Ylös Bottom