Millä mahaa pois?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peetu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Missäs pulssin pitäisi liikkua tuota HIIT:tiä noudattaessa?
Ajattelin, että jos kuntopyörällä tuota lähtisi noudattamaan.
Siis 30s palauttavaa ja sit 30s hampaat irvessä vääntöä :evil:

Ja tarkoituksenahan olisi siis saada rasvaa palamaan ja kuntoa nousemaan! Luonnollisesti! :kippis1:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Originally posted by Ryback
Missäs pulssin pitäisi liikkua tuota HIIT:tiä noudattaessa?
Threadin alussa ja artikkelissa se mainitaan eli 70 - 85 % maksimisykkeestäsi. Maksimisyke taas riippuu lähinnä iästäsi, mutta itse pitäisin myös yleistä kuntotasoa vaikuttavana tekijänä - ei rapakuntoisena pystytä samanlaisiin sykkeisiin kuin treenattuna, kuin korkeintaan hetkellisesti.

Tälläinen "kaava" löytyi maksimisykkeen määrittämiseen:
Maksimisyke = 205 - 1/2 x ikä

Kaavoja on useita (jokaisella pulssimittareiden valmistajallakin varmasti omansa), mutta tuohan on vain suuntaa antava arvio maksimisykkeestäsi. Kun tehotasona pidetään vielä 15 prosenttiyksikön haarukkaa, ei "tarkalla" maksimisykkeellä niin väliä enää olekaan.

Jos näin suhteellisen vähärasvaisena kaverina saan antaa neuvoja niin homma lähtee about kokonaan ruokavaliosta.

1. Tukeva aamupala
Lautasellin puuroa, pien nappi voita keskelle, hieman maitoa vielä lisäksi joten puuro menee herkemmin alas
yksi ruisleivän palanen
Lasi tuoremehua, c-vitamiini tabu
Kuppi teetä
banaani

2. ruokaa päivällä useaan otteeseen pieninä määrinä, niin että menee 2 - 3h ruokailusta, tulee nälkä jolloin syöt uudestaan - päivällä vähintää yhdessa ruokailussa purkki maitorahkaa / raejuustoa tai tonnikalaa

3. älä syö klo. 18.00 jälkeen lämmintä ruokaa, eikä mitään ylimääräistä, vain iltapala - Pidä se periaatteena että siihen mennessä on syötynä väh. 3 lämmintä ruokaa + aamupala.

4. Iltapalaksi otat banaanin ja purkin raejuustoa tai sekoitat esim. pienen mömmön ( purkki maitorahkaa, puol desiä jukurttia ja maitoa)

5. Reenipäivänä syö proteiinipitoista ruokaa, välipäivinä treenipäivää edeltävänä päivänä syö hiilihydrauttipitoista ruokaa (esim. nallepasta on hyvää, 100gr sis n. 25gr protskua, n. 80gr hiilareita ja muutaman gramman rasvaa )

Tuossa on mun ruokailun periaatteet, mielestäni kyllä tulee enemmän lihasta tuolla tavalla kuin läskiä.. Paino nousee hitaasti mutta varmasti. Samalla tuo mahan ympärys on laskemaan päin...
Kuvat voi kattoa vipin puolelta.

Zone-sarja -42%
QUOTE]Threadin alussa ja artikkelissa se mainitaan eli 70 - 85 % maksimisykkeestäsi.[/QUOTE]

tuli vaan mieleen...eikös se mene niin että jos max syke on esimerkiksi 200 niin 50% siitä ei ole 100, koska silloinhan 25% olisi 50 ja 10% teholla liikutatessa syke olisi 20 (mikä lienee jo aika alhainen :D ).

eli kun lasketaan sykkeitä niin kannattaa mitata leposyke myös ja laskea seuraavasti: jos lepo esimerkiksi 50 niin 200-50= 150, 50% 150=75, 75+50=125, toi 150 on siis ikään kuin se käytettävissä oleva alue

aikas iso ero sillä että miten laskee (vrt. 100/125BPM).

tämä voi olla tietenkin kaikille itsestään selvyys, mulle ainakin tuli uutena (ja erittäin hyödyllisenä) tietona tossa jokin aika sitten. Korjatkaa ihmeessä jos toi on väärä tapa laskea, maalaisjärjellä se kyl ainakin menis noin.

käytin sit noita tasalukuja siks kun en ole mikään kovin kummonen tossa matikassa)

Originally posted by Tomi
Jaa. En ole huomannut moista, vaikka on kuntopyörän selässä tullut vietettyä tunti jos toinenkin. Mutta kiitos ilmoituksesta - tiedän seota seuraavalla kerralla.

:lol2:

Originally posted by LSA_Vinnie
Threadin alussa ja artikkelissa se mainitaan eli 70 - 85 % maksimisykkeestäsi. Maksimisyke taas riippuu lähinnä iästäsi, mutta itse pitäisin myös yleistä kuntotasoa vaikuttavana tekijänä - ei rapakuntoisena pystytä samanlaisiin sykkeisiin kuin treenattuna, kuin korkeintaan hetkellisesti.

Itseasiassa ei ihan noinkaan:) . Puhe ei ole ollut 70-85% teholla maksimisykkeestä, vaan maksimitehosta/nopeudesta. Tosinsanoen kun itse spurttailin, niin tein sen n. 80-90% teholla maksiminopeudesta (artikkelissa kehoitetaan vetämään spurtit n. 90% teholla) Vaikeahan sitä on sanoa, että milloin menee 75 tai 80 % teholla, mutta noin näppituntumalla..eli ei ihan lusikka pohjassa, mutta melkein. Itselläni pulssi nousi spurteissa jonnekkin 185-195 tietämille, ja lönkettelyvaiheen aikana laski jonnekkin 165 tietämille. Käytin pulssimittaria apuna.

Originally posted by Shamrock

Idea on siinä että treeni tehdään tyhjään mahaan ja treenin aikana pulssi ei pääse laskemaan missään vaiheessa kovin alas.
(itselläni se ei laske alle 165). Se miksi treeni tehdään tyhjään mahaan johtuu luonnollisesti siitä, että elimistössä ei ole hiilihydraatteja (joita normaalisti treenatessa elimistö käyttää polttoaineena). Näinollen elimistö siirtyy käyttämään suoraan rasvaa polttoaineena (huom! ei lihaksia) ja koska treeni on todella raskas ja korkea intensiivinen (kroppa käy kovilla kierroksilla vielä pitkään treenin jälkeen) niin "rasvanpolttotasot" pysyy pitkään ylhäällä treenin jälkeen. Ja koska treeni on niin rankka, niin treeninpituus ei oikeasti ole montaa minuuttia.

Kannattaako siis Hiitin jälkeen syödä proteiinipitoista ruokaa ja välttää hiilareita, jotta rasvanpoltto treenin jälkeen ois tehokasta? Jos ottais protskua heti ton jälkeen ja söis aamupalan esim. tunnin päästä?

Originally posted by merkkari
ajattelin nyt ennen diettiä (jonka aloitan huhtikuussa) vedellä HIIT-tyylillä pari kertaa viikossa kuntopyörää aamusin.

Ite kokeilin tuota HIITtiä keskitalvella. Juosten onnistu, mutta kylmempinä päivinä piti polkea kuntopyörällä, mikä olikin sitten ihan eri juttu. Jokasen kuntopyörä HIITin jälkeen putosin satulasta puolikuolleena kenttään... Etureidet oli niin jumissa, että mihinkään ei päässy, oksetti, päätä särki ja itteni oisin ampunu, jos ois jaksanu.

Itse näkisin rasvan polton ja lihasten kasvattamisen onnistuvan ainakin aloittelijalla yhtäaikaa niin, että pitää painon vakiona (esim 90kg) ja treenaa samalla niin lihas kasvaa esiin rasvan alta.
Toimii ainakin joillakin, ainakin johonkin pisteeseen saakka... Luultavasti kuitenkin nopeammin saa tuloksia aikaan kun keskittyy kerrallaan joko kasvamiseen tai pienenemiseen...

Originally posted by possu

Kannattaako siis Hiitin jälkeen syödä proteiinipitoista ruokaa ja välttää hiilareita, jotta rasvanpoltto treenin jälkeen ois tehokasta? Jos ottais protskua heti ton jälkeen ja söis aamupalan esim. tunnin päästä? [/B]

Virallisen ohjeen mukaanhan suositellaan että jos haluaa maksimoida hyödyn, niin ei syö tuntiin treenin jälkeen (olo on kyllä yleensä sellainen, että ei hirveästi kiinteää ruokaa teekkään mieli;) ) Ja sitten tunnin jälkeen tankkaa hiilareita sekä protskuja. Itsellä meni treenin ja syömisen väliä vaihdellen n.25-60min.

Originally posted by Shamrock
Niin toi on tota vanhaa koulukuntaa, joka on kyllä ihan oikeassa. Elimistö käyttää hiilareita polttoaineena, ja normaali tankkauksella niitä riittää noin 20-30 minuutiksi. Sen jälkeen kun hiilarit käytetty palaa rasva ja lihakset. HIIT:ssä ohitetaan toi hiilarivaihe kokonaan ja heti treenin alusta asti poltetaan rasvaa ja koska pulssi ei saisi laskea paljoa alle 155 edes noiden 20-30 sek "palautteluiden" aikana. Ja kun vielä kroppa käy tosi kovilla kierroksilla oikein tehdyn treenin jälkeen, niin kokonaiskalorinkulutus on todella korkea, vaikkaan treeninpituus ei ole kuin 4-14min.

Luonnollisesti noin pitkässä aerobisessatreenissä voi syntyä jo lihaskatoakin. Eli tolla puolen tunnin alkurullailulla saatat kumota ton koko HIIT:in idean. Mutta anyway, kannattaa kokeilla mikä itselle tuntuu parhaalta..:)

Mä putosin nyt kärryiltä. Kertoisitko miten syke vaikuttaa rasvojen käyttöönottoon tyhjillä hiilarella?

Joka tapauksessa pitäis palaa rasva, sen jälkeen kun glykogeenivarastot maksasta on tyhjennetty. HIIT:ssä kokonaiskulutus on pienempi verrattuna pitkään matalasykkeiseen aerobiseen, ehkä tuolla tarkoitat että rasva siinä kerkee vaan palamaan?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
läskit kuriin

Opettele syömään juuri sen verran, että ei ole nälkä ja totut siihen pikku hiljaa. Ja jonkun ajan kuluttua ei tarvii syödä niin paljoo kun tuntee olonsa jo täydeksi.

Suurien annoksien mättääminen venyttää vatsalaukkua ja kohta on taas nälkä ja vetää kuvun täyteen.

Aerobinen liikunta pari kertaa viikossa 45min ei oo pahítteeks.

;) :worship:

Originally posted by Peetu
dietti ei tule kysymykseen kun sillon ei jaksa treenata täysillä:evil:
Dieetti taitaa vaan olla se ainoa keino vähentää rasvaa. Kokeilin itte HIITiä ilman ruokavaliomuutoksia eikä tullut mitään näkyviä tuloksia. Etsippä searchilla täältä näitä ketogeenisiä ja vähähiilarisia dieettejä käsitteleviä juttuja. Kun pudotin dieetistä hiilareita rankasti pois ja laitoin saman määrän hyviä rasvoja tilalle niin jenkkakahvat suli ainakin mulla silmissä ja reeneissä nousi ennätyspainoja. Energiaakin on päivän mittaan paljon tasaisemmin.

Re: Re: millä mahaa pois?

Originally posted by Dopey
Kun pudotin dieetistä hiilareita rankasti pois ja laitoin saman määrän hyviä rasvoja tilalle niin jenkkakahvat suli ainakin mulla silmissä ja reeneissä nousi ennätyspainoja. Energiaakin on päivän mittaan paljon tasaisemmin.

Minäkään en oikein ymmärrä tuota valitusta että lowcarbilla ei jaksa treenata. Ihan samat painot ja enemmänkin nousee, ja virtaa riittää aivan eri malliin.

Mun mielestä kanssa aerobisen lisäys ilman syömisten kontrolloimista on vähän turhaa, kun mulla kuten kellä tahansa terveellä ihmisellä ruokahalu kasvaa kulutuksen mukana.

Re: Re: millä mahaa pois?

Originally posted by Dopey
Dieetti taitaa vaan olla se ainoa keino vähentää rasvaa. Kokeilin itte HIITiä ilman ruokavaliomuutoksia eikä tullut mitään näkyviä tuloksia.

Totta joka sana. Innostuneena HIIT:stä luulin aluksi, että kyseinen treenitapa on jotenkin maaginen rasvanpoltossa, mutta loppujen lopuksi huomasin ruokavalion olevan ainoa keino tuloksiin. Itse en kyllä käyttänyt ketogeenistä, mut vähensin kaloreita rankalla kädellä. No ei tämä mikään menestys ollut, koska voimat tippuivat aivan liikaa. Rasva kuitenkin paloi ihan mukavasti.

Noista liikuntamuodoista, ehdotan maastopyöräilyä!!

Tästä oli jossain aiemmassa threadissa puhetta ja nyt olen sen homman löytänyt, uskomatonta puuhaa! Riittävä fillari (kunnon vaihteisto esim. 21 vaihteinen, hyvät maastorenkaat ja mielellään edessä jousitus) alle, satulan säätö sopivaksi että jalat ylettyy suoraksi ja eikun matkaan, oon polkenut aina välipäivinä jopa 2,5h pitkin syrjäisiä sorateitä, aina kun näkyy harvaa metsää, kallioita tai vanhoja metsätraktorin väyliä niin jarru pohjaan ja täyskäännös, vaihde pienemmälle ja sotkemaan. Ellei kokeillut ole niin ei usko miten se hiki lentää, ja pumppu hakkaa! Viimeksi kun lenkiltä tuli niin oli t-paita ja sen päällä ohut paita, ja vielä tuulitakin tapainen, päällitakista sai puristaa hikeä ja sitä valui ihan huolella, kengissä oli pienet kalalammikot valuneet jalkaa pitkin jne. syke oli n. vaatimattomat 1945 / min arviolta.

Ja maha tippuu lenkille. :) Sitten palautusjuomaa nassuun kun kotiin tulee.

Originally posted by ]abe
(esim. nallepasta on hyvää, 100gr sis n. 25gr protskua, n. 80gr hiilareita ja muutaman gramman rasvaa )

Tiivistä pastaa. Jos nyt oletetaan että rasvaa on vaikka 5grammaa, painaa 100gr tällöin 110gr.:)

Originally posted by Ogrsh
kumpi olisi parempi diettimielessä aerobisena siis.. juoksu vai kävely?

Ite en ainakaan pysty kävelemään niin kovaa, että se olisi aerobista. Joten käyn hölkkäilemässä 2 kertaa viikossa ja syke on 130-140. Muistaakseni tuo syke on paras rasvaa poltettaessa.
Tosin voi olla, että toi HIIT olisi parempi. Siis jos haluaa säilyttää lihaksiakin.

Toi interval-treenaaminen vaikuttaa aika hyvältä, mutta yhtä asiaa en käsitä.
Onko tarkoituksena treenata VAIN kolmasti viikossa ja VAIN 4 minuuttia kerrallaan?

Tässä aloitin laihiksen jokunen viikko taaksepäin (silloin oli pituutta n. 188cm ja painoa sellaiset 110kg), ja olen syönyt itse "normaalisti", eli jättäen ylimäärästä rasvaa ja sokeria pois ja syönyt normaalia sapuskaa. Poljen kuntofillaria noin 30 minsaa kerralla, noin 6 kertaa viikossa, ja lisäksi käyn punttiksella (se on jäänyt vähän pelleilyn puolelle, en ole laatinut mitään fiksua ohjelmaa vieläkään)

Eli siis noilla eväillä on vähän läskiä lähtenyt, ei todellakaan tarpeeksi, enkä jaksa millään uskoa että ainoastaan 4 minsaa päivässä tosiaan tuottaa kunnolla tuloksia....
Missasinko ehkä jotain? :confused:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom