Millä mahaa pois?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peetu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Shamrock
Vedin parin kuukauden kokeilun, aloitin 4 minuutin treenillä ja viimeisellä viikolla treenin pituus oli 14 min. Tein treenin juosten, kevyt 20 sek hölkkä, kova 20 sek spurtti, 20 sek hölkkä etc. etc.

Shamrock. tosi mielenkiintonen juttu. Tulen varmasti kokeilemaan viimeistään keväällä.
Kuinka kauan lämmittelit ennen tota sessioo?
Meinaan vaan, että jos ite alotan niin, että hölkkään 20sekuntia ja sitten spurttasen, niin mulla ei ainoostaan revähdä reidet vaan ne repee irti :D
Kyllä toi kauemmin väkisinkin vie, ainakin ite tarvin ainakin viiden minuutin lämmittelyn puolikevyellä juoksulla ennenkun uskallan spurtata (tai siis oletan, minähän en yleensä juokse).

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mäkin mietin etteikö tossa muka hajoa paikat? Voiko tollasia spurtteja tehdä tyyliin joka aamu hajottamatta itseään?? Tietysti voi turvallisesti tehdä homman vaikka kuntopyörällä mutta sitten täytyy raahautua salille..

Ei hajoa, kunhan muistaa lämmitellä ensin...tämä on todistettu 2n vuoden ajan joka-aamuisena rituaalina bussin numero 14 kuljettajan avustuksella (kiitos.).

Originally posted by hiliviuskas
Mites kannattais toimia jos haluais samalla massaa lihaksistoon, mutta myös vähän ylimäärästä nahkaa joka puolelta pois?

Jos oletetaan, että

a) massaa lihaksistoon = lisää lihasta
ja
b) ylimäärästä nahkaa = läskiä

on tämä mahdotonta.

Mä nyt olen vain tämmönen konservatiivi, etten usko, että ihminen pystyy käytännössä polttamaan rasvaa ja lisäämään lihasta yhtäaikaan. Mua huvitti B&K:n uusin artikkeli, missä tämä peikko JÄLLEEN tuotiin esille...mukava oli kuitenkin, että suoraan ei sanottu, että se olisi mahdollista, mikä oli kiva.

Originally posted by Kilppa

a) massaa lihaksistoon = lisää lihasta
b) ylimäärästä nahkaa = läskiä
on tämä mahdotonta.

Oon samaa mieltä. Uskon että jos yrittää kumpaakin haalia, niin lopputulos on se että ei oikein kumpikaan onnistu kunnolla. Sitäpaitsi, miksi edes yrittää haalia lihaa ja tiukkuutta samalla aikaa? Itse ainakin mieluummin ihan kunnolla dieettaan ja keskityn rasvanpolttoon. Tietysti treenaan dieetinkin aikana mutten odota lihasteni juurikaan kasvavan. Ja sitten kun on se lihasten kasvatuksen aika niin syön kuin hevonen ja treenaan kuin sonni (täh?).

No, täällä on yksi esimerkki että onnistuu. Jos lähtee jo tilanteesta että lihasta on _paljon_ (näitä ukkoja täältä varmasti löytyy), niin dieetillä ei varmasti lisää saa, korkeintaan polttaa sitä pois. Mutta jos salia on takana vasta sanotaan vuosi-kaksi, niin sanoisin että jotenkin onnistuu. Lihaksenkasvu ei tällöin varmasti ole maksimaalista kun vertaa perinteiseen dieetti-bulkki -kiertoon. Mutta henk.kohtaisesti diettaaminen on niin kypsää että mielummin pysyn kohtuutiukassa kunnossa koko ajan vaikka sitten kasvusta tinkien. Varsinkin kun vasta pääsin liikakiloista eroon.

Mä ainakin kasvatin hauista ja jalkoja ihan silmissä näkyvästi samalla kun poltin jenkkakahvoja pois, tekemällä tuota mainostamaani kuntopiirikiertoa. Loppuaikana huomasi että vaaka ei värähtänyt minnekään, mutta vatsalihasten ääriviivat tulivat aina vain paremmin näkyviin ja haukkari kasvoi. Ritiläkuntoon en kesäksi ehtinyt, keväällä uudelleen...

Muuten, alkuperäisessä Testosterone.netin artikkelissa kehotettiin tekemään vuoropäivinä tätä piiriä ja HIIT-spurtteja. Noi spurtit on muuten aika v-tun raskaita, aamulla repiä sata lasissa...

Mulla kun itsepintaisesti on takaraivossa joku vanha uskomus, että saa polkea puolisen tuntia kuntopyörää, ennen kuin alkaa rasva palaa, (aamulla, tyhjällä mahalla mahdollisesti vähempikin aika riittää) niin olen ottanut kokeiluun tuon HIITin seuraavalla systeemillä: Ensin olen polkenut 30min rauhallisesti, pulssi siellä 110-120 paikkeilla ja sen puolen tunnin jälkeen alkanut vetämään noita HIIT-kiertoja. Vasta muutamana päivänä tosin olen kokeillut, eli tuloksia en vielä osaa kertoa...

Toistaiseksi olen ottanut tavoitteen lisätä tylysti yhden kierron päivää kohti, kunnes olen vaikka siellä 15 kierron paikkeilla, saapa nähdä, onko liian ahnetta lisäystä... Ja tavotteena vääntää kolmena tai neljänä aamuna viikossa, treenata muuten kuin hullu ja syödä kuin sika, jotta sitä lihaa tulisi... Saapa nähdä.:confused:

Originally posted by JSmith
No, täällä on yksi esimerkki että onnistuu.

Rasvanpoltto: Energiavaje, energiaa saadaan alle kulutuksen.

Massan lisäys: Ylimääräinen energia, energiaa saadaan yli kulutuksen.

Miten sä teet nuo kaksi yhtä aikaa? Siis voihan sitä olla vaikka joka toinen päivä dieetillä ja joka toinen massalla (btw, kerran eräs viisas mies puhui 2 viikon dieetistä ja sitten taas 2 viikon massasta jne, ehkä kokeilemisen arvoista.), mutta siis OIKEASTI yhtäaikaa..?

Niin noissa ohjeissa sanottiin että pelkkä HIITtaaminen ei riitä vaan pitää myös olla miinuskaloridieetillä. Tänään oli eka kerta kun kokeilin tota, vedin fillarilla pienen lenkin. Ensin rauhallista ajoa 20km/h ja sitten 40km/h mahdollisimman epäaerodynaamisessa asennossa. Täytyy vaan valita vähän parempi reitti ku kaikkia mutkia ei millään voinu ajaa 40km/h...Kohta voi jo vetää aamupuurot lärviin, hirvee nälkä :)

Oli kyllä kauheeta hengästyä +2 asteen säässä, kurkkuun sattuu niin perkeleesti. Saakos tällä tavalla vielä jonkun flunssan?

Jos joku hokaa jotain mullistavaa niin vinkit ovat tervetulleita.

Originally posted by Kilppa
Rasvanpoltto: Energiavaje, energiaa saadaan alle kulutuksen.

Massan lisäys: Ylimääräinen energia, energiaa saadaan yli kulutuksen.

Miten sä teet nuo kaksi yhtä aikaa? Siis voihan sitä olla vaikka joka toinen päivä dieetillä ja joka toinen massalla (btw, kerran eräs viisas mies puhui 2 viikon dieetistä ja sitten taas 2 viikon massasta jne, ehkä kokeilemisen arvoista.), mutta siis OIKEASTI yhtäaikaa..?

No onhan toi mahdollista, lyhentää vain syklit 2 viikosta tai kahdesta päivästä tunteihin eli yö+aamulenkki miinuskaloreilla ja loppupäivä plussakaloreilla. Vaikeetahan se on.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Astro:
Ei mulla tämän mullistavampaa, mutta: Kotiin hankittu kuntopyörä on mulle elinehto.

Mä pystyn polkemaan ilman tylsistymistä kuntopyörää aivan ongelmitta, jotain viihdykettä pitää vaan järjestää: vaikka Rocky-filmi pyörimään... :cool:

Ei tuu kurkku kipeäksi, kuten ulkona pakkasessa lenkkeillessä.

Miinusta: Mun tulee ulkoiltua varmasti liian vähän, kun ei ole kouluun/töihinlähtöä aamuisin nykyään, en lähde salille, vaan treenaan kotona, jne.
Joku muukin hyvä syy pitäisi uloslähtöön keksiä, kuin pelkkä kauppareissu...

Originally posted by meitsi
No onhan toi mahdollista, lyhentää vain syklit 2 viikosta tai kahdesta päivästä tunteihin eli yö+aamulenkki miinuskaloreilla ja loppupäivä plussakaloreilla. Vaikeetahan se on.

Noin mäkin tän ajattelin eli aamulenkillä (klo 6-7) palaa rasvaa ja sitten evästä naamaan loppupäivä ja illalla reeni. Seuraava päivä vielä syödään kunnolla ja elvytään ja taas reenipäivän aamuna lenkille. Mites toi muka on vaikeeta?

Originally posted by Äijä
Mites toi muka on vaikeeta?

Säätää kalorimäärä sellaiseksi että kehitystä tapahtuu mutta siinä ylikalorivaiheessa ei kerry niin paljon fläsää ettei sitä pystyisi aamulla pois polttamaan. Sitten Niin pienellä kaloriylimäärällä kehittyminen on varmasti erittäin hidasta. Kysehän oli siis lihan kasvattamisesta ja rasvanpoltosta, esim voimanostoonhan toi voi toimia paremmin kuin hyvin.

Miten sä teet nuo kaksi yhtä aikaa?

:D Älä multa kysy, mutta ei se ihan noin yksioikoista ole. Kaipa se on joku mikrobulkki/dieettisykli. Koko ajanhan kehossa tapahtuu sekä rasvan varastoitumista että sen irtoamista, kyse on vaan tasapainosta. Sama juttu kuin anabolian ja katabolian kanssa. Kai niitä veressä kiertäviä ravinteita voi käyttää lihaksen rakentamiseen, riippumatta siitä tuleeko ne jenkkakahvoista tai lautaselta.

Ja lihasten kasvuhan on korjausreaktio ärsykkeelle, eli jos kasvu olisi miinuskaloreilla kokonaan mahdotonta niin sehän meinaisi että jokainen treeni vain heikentäisi (=mikrotraumauttaisi) lihasta kunnes se sanoisi rakspoks. Näinhän ei käy vaan punttitreeni laihdutuksen aikana "suojelee" lihasta, tai ainakin vähentää sen katoamista. Sopivalla treenillä sitä näköjään voi saada vähän lisääkin.

Saattoi olla vain radikaali vaihdos bodytreenistä "voluumitreeniin", joka p-a-k-o-t-t-i lihakset kasvuun :) Tai sitten kohtalainen painotus jalkavoittoisiin liikkeisiin, kun jostain olen lukenut että yläkropan kasvuun tarvitaan jalkatreenejä. Lisätietoa voi hakea testosterone.com :ista hakusanalla "Meltdown I".

Eihän se dieetti mikään optimaalinen ympäristö ole ja siksi kunnon bulkilla pitäisi vetää niin paljon ruokaa että solut kelluvat silmämuniaan myöten hiilareissa ja aminohapoissa :) Nimim. "27 vuotta bulkkia takana"

okei, mikrofraktiosyklit.. teoriassa mahdollista, mutta edelleenkään ei siis saada lihasta ja laihduteta yhtäaikaa. muutaman tunnin bulkki ja muutaman tunnin dieetti? Elikkä jos katsotaan päivän päätteeksi, niin kokonais energiansaanti siltä päivältä pitäisi olla plusmiinus nolla energiantarpeen kanssa...eli tulokset on? Jotenkin mä en jaksa uskoa tommoisen systeemin toimivuuteen, mutta se olen tietysti vain minä.

edit: lisään vielä, väärinkäsitysten välttämiseksi, että jos tämä jollakin OIKEASTI toimii, niin mikä ettei! Sitähän ollaan silloin ihannetilanteessa! Kannattaa silti miettiä, että vaikka tuloksia tulisi, niin tulisiko niitä nopeammin kunnon bulkilla ja dieetillä? kiitos. :)

Emmätiiä. Tuon kauden aikana kalorisaanti oli luokkaa 2000 kcal, ehkä pari sataa enemmän treenipäivänä (Polari sanoi että treeni vei 400-500 kcal, oli siksi rankkaa). Kun en ihan aidanseiväskään ole, niin varmasti oli alle kulutuksen. Harmi ettei ollut saatavilla rasvapihtejä, niin olisi voinut olla varma siitä että lihasta tuli lisää eikä vain parempi erottuvuus hämännyt. Ja muistakaa nyt että mulla ei ole takana 5 vuotta rankkaa treeniä ja peittona sataa kiloa tiukkaa lihaa -> osittain aloittelijan mäihää.

Joo, ei ole optimaalinen tapa tämä tällainen, mutta olin jo melkein mieluisessa koossa, ja hain lähinnä sellaista kireän kompaktia (rantapoju)lookkia kesäksi. (Uskaltaakohan tätä sanoa täällä?) Ei nyt harmita että lihasta tuli vähän lisää, mutta se ei ollut tarkoitus, vaan olemassa olevan ylläpito. Jos uskoo t-magin hypeä niin tämän harjoituskauden olisikin pitänyt johtaa lihaskasvuun jopa miinuskaloreilla. Kannattaa kokeilla - jos muuta ei jää käteen niin mieletön boosti maitohapon poistumisvauhdissa.

Harmi ettei ollut saatavilla rasvapihtejä, niin olisi voinut olla varma siitä että lihasta tuli lisää eikä vain parempi erottuvuus hämännyt..

Aivan, vilkaiseppa vaikka mittaustuloksia - threadista Mtmm kuvia, joissa painoero on huomattava, mutta erottuvampi kuva näyttää järkyttävästi isommalta.

edit: mutten edelleenkään kiellä, ettetkö olisi voinut myös kehittyä, pidän vain sitä vaikeana.

Tuosta Warrior Dietistä juteltiin t-magin palstoilla, ja konsensus tuntui olevan että suurta osaa kokeilijoita ei auttanut.

Kilppa: mä olen pieni, pikkuruinen pätkä. Aloittelevat kehonrakentajat pystyvät mitä ihmeellisimpiin rasvanpolttosuorituksiin siinä missä iso tosibodari kadottaa kilon lihasta kääntäessään kylkeä. Sanotaan että mulla oli mistä polttaa, lähtötaso oli jossain vähän alle 20%.

Asiaan liittyen: saako Suomesta noita laadukkaita pihtejä muuten mistään? Hyviksi merkeiksi olen kuullut Accumeasuren (?) ja sitten jonkun toisen.

Asiaan liittyen: saako Suomesta noita laadukkaita pihtejä muuten mistään? Hyviksi merkeiksi olen kuullut Accumeasuren (?) ja sitten jonkun toisen.

Paras tietysti olisi käydä jollakin asiantuntevalla pihdittäjällä salilla käydä mittauttamassa, että tulee oikein.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom