Millä mahaa pois?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peetu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
yläkropan kasvuun tarvitaan jalkatreeniä??? voisko joku selittää onko tossa mitään järkeä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kroppa pysyy tasapainossa...usko tai älä, jos et treenaa alakroppaa, ei sun yläkroppakaan loputtomiin kasva, ei sun kehos salli sitä. Ja tämä on vain yksi niistä syistä.

Edit: joku voi pistää tähän tieteellisemmän selitelmän, mutta näin se käsittääkseni käytännössä menee.

Edit2: Sitäpaitsi, jos et treenaa jalkoja, Hulkki tulee hakkaamaan sun rintakehän kasaan. :D

Viimeksi muokattu:
Originally posted by Wilu
Shamrock. tosi mielenkiintonen juttu. Tulen varmasti kokeilemaan viimeistään keväällä.
Kuinka kauan lämmittelit ennen tota sessioo?
Meinaan vaan, että jos ite alotan niin, että hölkkään 20sekuntia ja sitten spurttasen, niin mulla ei ainoostaan revähdä reidet vaan ne repee irti :D
Kyllä toi kauemmin väkisinkin vie, ainakin ite tarvin ainakin viiden minuutin lämmittelyn puolikevyellä juoksulla ennenkun uskallan spurtata (tai siis oletan, minähän en yleensä juokse).

Lämmittelin kotona hyppimällä perushaaraa yms. viitisen minuuttia ja venyttelin kevyesti . Ja myös lenkkeilin kevyesti pari minuuttia ennenkuin aloitin HIIT:in. Ja ne ensimmäiset spurtit kannattaa ottaa tosi rennosti ja vähän kevyemmin niin kroppa ei prakaa ja reidet paukahda irti:D

Originally posted by astro
Niin noissa ohjeissa sanottiin että pelkkä HIITtaaminen ei riitä vaan pitää myös olla miinuskaloridieetillä.

Itse en ollut dietillä HIIT:iä vetäessäni, söin vähän terveellisemmin kuin ennen. Mutta toi treeni on niin raskas (palaa kaloreita paaljon), että yhdistettynä treeni normaaliiin ruokavalioon, niin kokonaiskulutuksesta tuli varmasti miinusmerkkinen.

p.s jos omistat pulssimittarin, niin se on tosi kätevä väline HIIT:ssä, pystyt seuraamaan miten kova ärsyke on ja miten kovilla kierroksilla kroppa käy.

Jaa, kai tossa jalat-yläkroppa jutussa voi olla jotain perää. Olen viimeaikoina jättäny jalat pois koska pyöräilen paljon ja yläkroppa oli jaloista jäljessä mutta täytyy kai ottaa kyykky taas mukaan(varsinkin kun uhataan hakata rintakehä kasaan :p ).
Eikös kaikesa huolimatta voisi ajatella niin, että jos ei treenaa jalkoja niin keho voi paremmin keskittyä yläkropan palauttamiseen kun ei koko kroppa ole paskana?

Originally posted by Tonza
Mulla kun itsepintaisesti on takaraivossa joku vanha uskomus, että saa polkea puolisen tuntia kuntopyörää, ennen kuin alkaa rasva palaa

Niin toi on tota vanhaa koulukuntaa, joka on kyllä ihan oikeassa. Elimistö käyttää hiilareita polttoaineena, ja normaali tankkauksella niitä riittää noin 20-30 minuutiksi. Sen jälkeen kun hiilarit käytetty palaa rasva ja lihakset. HIIT:ssä ohitetaan toi hiilarivaihe kokonaan ja heti treenin alusta asti poltetaan rasvaa ja koska pulssi ei saisi laskea paljoa alle 155 edes noiden 20-30 sek "palautteluiden" aikana. Ja kun vielä kroppa käy tosi kovilla kierroksilla oikein tehdyn treenin jälkeen, niin kokonaiskalorinkulutus on todella korkea, vaikkaan treeninpituus ei ole kuin 4-14min.

niin olen ottanut kokeiluun tuon HIITin seuraavalla systeemillä: Ensin olen polkenut 30min rauhallisesti, pulssi siellä 110-120 paikkeilla ja sen puolen tunnin jälkeen alkanut vetämään noita HIIT-kiertoja. Vasta muutamana päivänä tosin olen kokeillut, eli tuloksia en vielä osaa kertoa...

Luonnollisesti noin pitkässä aerobisessatreenissä voi syntyä jo lihaskatoakin. Eli tolla puolen tunnin alkurullailulla saatat kumota ton koko HIIT:in idean. Mutta anyway, kannattaa kokeilla mikä itselle tuntuu parhaalta..:)

Joo-o, saapa nähdä.

Tyttöystävä muuten rupes kans tekeen tota HIITtiä, mut se tekee sen ohjeen mukaan. Ehkä mä voin sen kanssa muutaman viikon päästä vertailla tuntemuksia ja sitten jo muodostaa käsitystä tästä touhusta...

Joo-o, saapa nähdä.

Tyttöystävä muuten rupes kans tekeen tota HIITtiä, mut se tekee sen ohjeen mukaan. Ehkä mä voin sen kanssa muutaman viikon päästä vertailla tuntemuksia ja sitten jo muodostaa käsitystä tästä touhusta...

Alkuperäisessä ohjeessahan on ne syklit 30 sek pituisia. Itse huomasin, että ne liian pitkiä itselleni. Joten vedinkin 20 sek pituisia osuuksia (tai sitten 30 sek kevyt, 20 sek spurtti..jne.jne)ja homma toimi hyvin. Tämä vaan vinkkinä, mikäli noi 30 sek spurtit tuntuu liian epämiellyttäviltä. Tosin treenin kuuluukin viedä ihminen vähän äärirajoille..:D

p.s kannattaa todellakin aloittaa siitä neljästä minuutista ja edetä ohjeen mukaan. Sillä kun aloittaa ton HIIT:in niin jos sen oikein tekee, niin ei paljon ole energiaa vetää pitempään kerralla. Ja siksi homma eteneekin progressiivisesti, minuutteja tulee lisää kun kroppa tottuu rasitukseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo noi spurtit on tosi hyvii just siihen tarkotukseen kun haluu pökrätä jalkakäytävälle. Tulee huono-olo-listalla heti kuristamisen jälkee.

Multa meinaa ainakin itsekuri loppuu kun on niin inhottavan tuntusta varsinki aamulla. Et kannattaa hankkia frendi mukaan lenkille. Tai koira.

Originally posted by Kilppa
Kroppa pysyy tasapainossa...usko tai älä, jos et treenaa alakroppaa, ei sun yläkroppakaan loputtomiin kasva, ei sun kehos salli sitä. Ja tämä on vain yksi niistä syistä.

Edit: joku voi pistää tähän tieteellisemmän selitelmän, mutta näin se käsittääkseni käytännössä menee.

Edit2: Sitäpaitsi, jos et treenaa jalkoja, Hulkki tulee hakkaamaan sun rintakehän kasaan. :D

Mulla on hämärä muistikuva(olisikohan täältä lähtöisin?) siitä että jalkatreenillä olisi jonkun näköinen yhteys kropan hormoni tuotantoon?

Hulkki apuun:)

Originally posted by astro
keho voi paremmin keskittyä yläkropan palauttamiseen kun ei koko kroppa ole paskana?

Tämä on totta, mutta ei jalkatreeniä silti kannata pois jättää... pitää vaan panostaa jäljessä luuhaaviin lihaksiin!

Käytännössä em. tarkoittaa sitä, että ne treenataan harjoituskerroilla ensimmäisenä, kun pystyy keskittymään niihin parhaiten ja jalkoja voi treenata kevyemmin...siltikään niitä kierrosta pois jättämättä.

Originally posted by mammoth
Mulla on hämärä muistikuva(olisikohan täältä lähtöisin?) siitä että jalkatreenillä olisi jonkun näköinen yhteys kropan hormoni tuotantoon?

Eiköhän se ollut niin että raskaat treenit lisäävät kasvuhormonin tuotantoa, ja kyykyt ja prässit yleensä on aika raskaita kun isoja painoja ja isoja lihaksia käytetään.

Kuullostaa aikas mielenkiintoiselta toi HIIT. Varmaan lisää maitohapon sietokynnystä aika kivasti. Täytyy lainata jostain se koira, jonka kanssa alkaa vetään tota läpi. Katsotaan alkaako koiralta rasvat lähtemään.

No niin: tämän aamuinen treeni, 10-15min hölkkä salille, kevyt jalkatreeni (siis oikeesti kevyt) ja sitten HIIT-tyylillä takaisin himaan(vähän löysempi versio, n 10s spurtteja ja sitten matelua kunnes hengitys tasaantunut). Tulos: jalkoja särkee ja varsinkin pohje tuntuu olevan koko ajan tulessa. Ei ainakaan pitäis olla lämmittelystä kiinni kun tuota edelsi n. 40min kevyt jalkapumppailu. :confused:

ONKO VÄLIÄ?????

Niin että sillä ei varmaankaan mitään väliä millasessa maastossa ton HIITin tekee, vai mitä. Itse lenkkeilen pakon sanelemana alueella missä on lähes vain ja ainoastaan jyrkkiä mäkiä. Eikös se kuitenkin ole tässä reenissä tärkeintä, että syke nousee korkeelle ja pysyy myös siellä?

Toihan se oli. Sama peruste oli siinä T-magin kuntopiiriohjeessa, eli tehdään hitaita sarjoja suurilla liikkeillä, jolloin kasvuhormonia tuotetaan paljon. Artikkelissa kyllä kehotettiin käyttämään pieniä painoja sen takia ettei lepotauot veny liikaa ja syke laske.

Jotenkin se liittyi maitohappoihinkin, eli kun ne saadaan tosi ylös niin se vaikuttaa jotenkin kasvuhormoniinkin.

LB: ei mitään väliä maastolle, päinvastoin mäessä saa helpommalla pulssin ylös kun ei tarvi juosta niin että reidet repeää irti. Tykkäänkin tehdä ennemmin pyöräillen tuon HIITin, lukkopolkimilla saa jaloista tehoja hyvin irti.

Tohveli: maitohappopalautuminen paranee tosi paljon. Käyn kungfu-treeneissä, ja tämän kuntopiiri/HIIT -kauden jälkeen jaksoin kiskoa treenien punnerruksia ja kyykkyhyppyjä tosi paljon paremmin kuin ennen, ja muutenkin puhti riitti paljon pidempään.

P.S. Sairaan pahalta HIIT tuntuu kuitenkin, tekee mieli oksentaa ja käpertyä jalkakäytävälle kuolemaan pois.

Zone-sarja -42%
Kyllä tää ehdottomasti vaikuttaa parhaimmalta rasvanpoltto-menetelmältä mitä on vastaan tullut, ja ajattelin nyt ennen diettiä (jonka aloitan huhtikuussa) vedellä HIIT-tyylillä pari kertaa viikossa kuntopyörää aamusin ja hieman katsella niiden kalorien perään, lähinnä sen vuoksi että sitten kun se aika koittaa niin menisi jo pienehkön rutiinin omaisesti tuo laskeskeleminen. Eli hiilareita pikkasen alaspäin ja proteiinia enemmän, ja rasvaa ainakin ne tarvittavat määrät että keho tottuu sitä polttelemaan.

Ja vähän offtopikiksi menee mutta mitenköhän tuo kaloreiden laskeminen tarpeeksi alas kannattaa toteuttaa, ja millä suunnilleen saisi karkean arvion kuinka alas ne kannattaa tiputtaa. Jos oikein tajusin niin hiit:ssä ei välttämättä tarvitse edes miiinuksille ryhtyä kun rasvanpoltto on niin tehokasta juuri tuon tyhjälle vatsalle tehdyn aamutreenin ansiosta(?). Eli kun painan n. 95kg, 175cm pituutta ja rasvaa karkeasti n.18%, niin olisiko joku hieman alle 3000kcal hyvä määrä että olisi ehkä mahdollista ainakin säilyttää lihasta mahdollisimman hyvin, eikä nyt kokoajan ylikunnossa olisi miinuskaloreiden takia ja jaksaisi treenatakkin.. viisaammat valaiskoot.

Originally posted by Peetu
Elikkäs mikä olis hyvä keino saada mahaa pois, mutta silti pystyä treenaamaan koko ajan täysillä. Tota vararavintoo on vähän ylimäärästä ja se olis kiva saada pois, mutta dietti ei tule kysymykseen kun sillon ei jaksa treenata täysillä:evil:

Vinkkejä :confused:
vannon rivakan sauvakävelyn nimeen! sopii erittäin hyvin reenin ohella(palauttaa erittäin hyvin myös yläkroppaa). sauvat kätee ja pururaral perkele.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom