Jepulis mulla oli tässä aikasemmin tarkotuksena ainoastaan kohentaa kunto armeijaa varten 2010, mutta päätin heittää sen toistaiseksi sivuun, sillä kyllästyin lopullisesti tuohon alavatsan makkaraan.. Uskon, että saavutan normaalia paremman armeijakunnon kyllä ensi heinäkuuksi vaikka teenkin tämän ensin(kunto nyt coopperiluokkaa 2700 väh.).
Korjailkaahan, jos olen kauheasti pielessä:
"HIIT" siis käsittääkseni tarkoittaa 30sec spurtti, 30sec hölkkä - molempia neljä kertaa aluksi ja pikkuhiljaa lisäillään(jos on aloittelijalle liian rankka shokki, niin vähennetään). Joku minuutti per viikko voisi olla hyvä lisäys, ja viikossa maximissaan viisi kertaa. Neljä olisi OK. Spurttaus lähes täysillä, joku 90% max tehosta, hölkkäys sitten sellaista normaalia tahtia(50%). HIITin paras ajankohta heti heräämisen jälkeen, ennen aamiaista. Aamiainen sitten 30-60min päästä vedon jälkeen.
Tärkein kysymykseni lieneekin, että riittääkö 4 kertaa viikossa tapahtuva HIIT? Tähän päälle voisin mahdollisesti otta päivittäisen "tanssipelisession" :D Eli siis rytmipeli, joka tosissaan nosta hien pintaan. Joku tunti-pari päivässä boostaa varmaan ihan riittävästi? Kuluttaapi varmaan tunnissa sen ~400 kaloria(mitä korkeampi vaikeusaste, sen isompi kulutus - oma tasoni vielä alhainen) ja on hauskaa! Ja sitten mahdolliset kotityöt(puuhommia) ja vähän muutakin liikuntaa(uusi koira syyskuussa, joten sen lenkkeily taas kuvoihin).
Entäs sitten ruokavalio/"dieettaus"? Tarkistin juuri mitä olen tänään syönyt, ja vähän petyin. Imo syön aika vähän:
Aamupala:
Kaksi rusileipäpalaa, pussin mukaan kaksi annospalaa(2 x 35g) = 2 x 65kcal.
Kaksi kinkkuviipaletta = 2 x 7kcal
Neljä juustoviipaletta ja kun 100g juustoa sisältää 390kcal, niin mitähän tekee neljä siivua? = 4x ??kcal
Hieman Oivariinia(käytän aika vähän, leipä paistaa läpi), 100g sisältää 300kcal = ??kcal?
Taisin juoda jonkuverran Colaa(oops - en yleensä juo), 250ml sisältää 105kcal ja taisi huomaamattomasti mennä puoli litraa, joten 210kcal....
Lämmin ruoka:
Maximissaan 3dl(n. 80g kuivana) keitettyä riisiä, 100g kuivaa sisältää 350kcal = 280kcal(epäilen, että söin jonkin verran vähemmän)
Kolme kanapojan fileepihviä. Paketti on 1kg, sisältäen 4-6 palaa 70% lihapitoisuudella, 100g sisältää 130kcal = ??? kcal
Taas vaihteeksi limonaatia, tosin nyt sokeritonta, eli 250ml sisältää <1kcal.
Heikkouteni on ehdottomasti virvoitusjuomat, mutta käsittääkseni sokerittomista ei oikeastaan ole haittaa kuin hampaille.. Pitääkö paikkansa? Niihin siirtyminen siis kannattaa, jossen eroon pääse? Karkit ja energiajuomat jätin, koko kesänä en ole koskenut kuin pariin palaan suklaata. Perunalastuja silloin tällöin, tyttöystävä syö onneksi suurimman osan :D
Mitä siis tulisi "dieetin" kanssa tehdä, vai tulisiko mitään? Pitäisikö syödä enemmän vai onko nykyinen hyvä? Kenties hedelmiä lisää? Vai täh =D
Pahoittelen lukuisia kysymyksiä, yrittäkää vastata
Kuulostii erittän tyhmältä kuin luin tuon itse =D Olen todellinen aloittelija, koska ennen kroppa vaan pysyi kunnossa enempiä miettimättä =D Mikään bodaaja siis en ole, salilla edes pääse käymään nykyisen sijaintini takia. Ehkä parin vuoden päästä, kun opiskelemaan lähden. Joten nyt vain nuo rasvat pois!