Millä mahaa pois?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peetu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
heippa!

Mä ite haluaisin kans kiinteyttää, en haluais välttis mitään näkyviä lihaksia mut sellasen kiinteän massun, eli pömppis poies. Pituutta on tällä neidillä 161 ja painoa 51 mutta silti tuo pömppö vaan tossa oleskelee. Ryhtiä ois kans kiva saada ja sitä saaki varmaan vatsoilla ja selällä? Montako kertaa kuntosalilla kannattas viikossa käydä ja mikä ois sellanen hyvä ruoka ennen kuntosalia ja kuinka kauan ennen? (ajallisesti siis)
pitääkö eri kertoina treenata eriasioita kun haluaa vatsaa kiinteyttää, vatsaa ei voi varmaan peräkkäisinä päivinä treenata?
APUA alottelialle :D

Ryhtiin kannattaa treenailla ylä/alataljaa(tai leukoja ylätaljan sijasta jos niitä menee), vatsalihaksia(suosittelisin jalkojennostoja koska ne ovat helppoja, tehokkaita, eivätkä käy samalla tavalla selälle kuin esim. istumaannousut) ja treenin lopuksi pari "sarjaa" prone bridgejä(http://www.youtube.com/watch?v=rwzLoYuIzFQ). Nuo prone bridget ottavat todella tehokkaasti selkään, vatsaan, ja koko keskivartaloon. Kokeneemmat käyttäjät varmasti antavat vielä lisää hyviä/parempia vinkkejä.

Itse tykkään lähteä salille n. 1-1,5h ruokailun jälkeen, jotta ehdin takaisin seuraavalle aterialle, mutten kuitenkaan ole liian täynnä ennen treeniä. Kannattaa hieman tarkkailla ruokavalion hiilihydraatti määriä, ne saattavat olla osasyynä pömppömahaan.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joku aika luin jostain että tätä hiitin ideaa voi soveltaa myös painoharjoitteluun tyhjällä mahalla. Eli tehdään vaikka kyykkyä kevyehköillä painoilla puoli minuuttia, levätään parikymmentä sekuntia ja jatketaan näin muutaman kerran.
Sattuisiko kukaan tietämään millä nimellä tätä treeniä kutsutaan, että pääsisi hieman lukemaan lisää aiheesta?

Sitä rupesin tässä miettimään, että kuinka nopeasti rupee huomaamaan että yleiskunto sekä hapenottokyky paranevat hiitin myötä?
Ottaen vielä sen huomioon, etten ole harrastanut oikeastaan koskaan mitään mikä olisi nostanut yleiskuntoani huomattavasti eli toisinsanoen kuntoni on valehtelematta todella huono.

Pakko kysyy täällä ku v*tuttaa mite sais alamahan fläsät pois?!? oon 168cm ja painan 67kg(oon laihtunu noin 25kg viime syksystä) ja tollane kamala maha on vieläkin.. ja en oo laihtunu enää pariin viikkoon oikeestaan yhtään joten oisko jotain vinkkejä jollai heittää?

Pakko kysyy täällä ku v*tuttaa mite sais alamahan fläsät pois?!? oon 168cm ja painan 67kg(oon laihtunu noin 25kg viime syksystä) ja tollane kamala maha on vieläkin.. ja en oo laihtunu enää pariin viikkoon oikeestaan yhtään joten oisko jotain vinkkejä jollai heittää?

Itsekin mietin onko mitään tiettyä tsydeemiä millä sais vähän tehostettua nimenomaan alavatsaan kertyvää rasvaa?

Tällä hetkellä mitat on 185/77 ja rasvaprosentti 12%, jaloista ja käsivarsista sekä oikeastaan kaikkialta muualta rasvat on lähteny aika hyvin, mutta se on just toi alavatsa missä kaikki loppurasva tuntuis olevan ja siinä se aika sinnikkäästi on pysyny.

Lähinnä mietin voiko rasvanpolttoa kohdistaa erityisemmin mihinkään vai onko vaan jatkettava samalla mallilla kuin tähän asti: kalorit miinuksella, paljon treeniä (voimapyörää, HIIT-lenkkejä, punttia ja potkulyöntipainireenit) ja ketoosidieetti.

Monella lähtee rasvat viimesenä juurikin sieltä alavatsasta.
Eli nekin lähtee ihan vaan vetämällä rasvaprosentin tarpeeks alas, ellei sit jotain rasvaimua harkitse. Rasvaa ei voi luonnollisin metodein polttaa paikallisesti, se lähtee viimesenä sieltä mihin se ensimmäisenä kertyy, jonka taas määrää geenit.

Heh, tuota pelkäsinkin. No, eipähän tarvi muuttaa jo juurtuneita rutiineja, eli samalla loppuun asti. Vituttaa kun omat geenit on huonoimmat mahdolliset sen sixpackin kannalta: kaikki rasva kertyy vatsan kohdalle. Avokilla taas jakautuu tasaisesti sinne tänne ja näkyy vatsapalat jo 20% rasvoilla vaikka on pienemmät kuin mulla. Oh well, näkyy sentäs jo 4 ylintä ja seuraavat jo vähän hahmottuu edes...

Monella lähtee rasvat viimesenä juurikin sieltä alavatsasta.
Eli nekin lähtee ihan vaan vetämällä rasvaprosentin tarpeeks alas, ellei sit jotain rasvaimua harkitse. Rasvaa ei voi luonnollisin metodein polttaa paikallisesti, se lähtee viimesenä sieltä mihin se ensimmäisenä kertyy, jonka taas määrää geenit.

Kiitos tästä!

Jepulis mulla oli tässä aikasemmin tarkotuksena ainoastaan kohentaa kunto armeijaa varten 2010, mutta päätin heittää sen toistaiseksi sivuun, sillä kyllästyin lopullisesti tuohon alavatsan makkaraan.. Uskon, että saavutan normaalia paremman armeijakunnon kyllä ensi heinäkuuksi vaikka teenkin tämän ensin(kunto nyt coopperiluokkaa 2700 väh.).

Korjailkaahan, jos olen kauheasti pielessä:

"HIIT" siis käsittääkseni tarkoittaa 30sec spurtti, 30sec hölkkä - molempia neljä kertaa aluksi ja pikkuhiljaa lisäillään(jos on aloittelijalle liian rankka shokki, niin vähennetään). Joku minuutti per viikko voisi olla hyvä lisäys, ja viikossa maximissaan viisi kertaa. Neljä olisi OK. Spurttaus lähes täysillä, joku 90% max tehosta, hölkkäys sitten sellaista normaalia tahtia(50%). HIITin paras ajankohta heti heräämisen jälkeen, ennen aamiaista. Aamiainen sitten 30-60min päästä vedon jälkeen.

Tärkein kysymykseni lieneekin, että riittääkö 4 kertaa viikossa tapahtuva HIIT? Tähän päälle voisin mahdollisesti otta päivittäisen "tanssipelisession" :D Eli siis rytmipeli, joka tosissaan nosta hien pintaan. Joku tunti-pari päivässä boostaa varmaan ihan riittävästi? Kuluttaapi varmaan tunnissa sen ~400 kaloria(mitä korkeampi vaikeusaste, sen isompi kulutus - oma tasoni vielä alhainen) ja on hauskaa! Ja sitten mahdolliset kotityöt(puuhommia) ja vähän muutakin liikuntaa(uusi koira syyskuussa, joten sen lenkkeily taas kuvoihin).

Entäs sitten ruokavalio/"dieettaus"? Tarkistin juuri mitä olen tänään syönyt, ja vähän petyin. Imo syön aika vähän:

Aamupala:
Kaksi rusileipäpalaa, pussin mukaan kaksi annospalaa(2 x 35g) = 2 x 65kcal.
Kaksi kinkkuviipaletta = 2 x 7kcal

Neljä juustoviipaletta ja kun 100g juustoa sisältää 390kcal, niin mitähän tekee neljä siivua? = 4x ??kcal

Hieman Oivariinia(käytän aika vähän, leipä paistaa läpi), 100g sisältää 300kcal = ??kcal?

Taisin juoda jonkuverran Colaa(oops - en yleensä juo), 250ml sisältää 105kcal ja taisi huomaamattomasti mennä puoli litraa, joten 210kcal....

Lämmin ruoka:
Maximissaan 3dl(n. 80g kuivana) keitettyä riisiä, 100g kuivaa sisältää 350kcal = 280kcal(epäilen, että söin jonkin verran vähemmän)

Kolme kanapojan fileepihviä. Paketti on 1kg, sisältäen 4-6 palaa 70% lihapitoisuudella, 100g sisältää 130kcal = ??? kcal

Taas vaihteeksi limonaatia, tosin nyt sokeritonta, eli 250ml sisältää <1kcal.

Heikkouteni on ehdottomasti virvoitusjuomat, mutta käsittääkseni sokerittomista ei oikeastaan ole haittaa kuin hampaille.. Pitääkö paikkansa? Niihin siirtyminen siis kannattaa, jossen eroon pääse? Karkit ja energiajuomat jätin, koko kesänä en ole koskenut kuin pariin palaan suklaata. Perunalastuja silloin tällöin, tyttöystävä syö onneksi suurimman osan :D

Mitä siis tulisi "dieetin" kanssa tehdä, vai tulisiko mitään? Pitäisikö syödä enemmän vai onko nykyinen hyvä? Kenties hedelmiä lisää? Vai täh =D

Pahoittelen lukuisia kysymyksiä, yrittäkää vastata :) Kuulostii erittän tyhmältä kuin luin tuon itse =D Olen todellinen aloittelija, koska ennen kroppa vaan pysyi kunnossa enempiä miettimättä =D Mikään bodaaja siis en ole, salilla edes pääse käymään nykyisen sijaintini takia. Ehkä parin vuoden päästä, kun opiskelemaan lähden. Joten nyt vain nuo rasvat pois!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Millä mahaa pois?

Itsehillintää eli ei vain syö. Laihduin kymmenessä päivässä 5 kiloa pelkästään olemalla syömättä ja maha katosi kokonaan.

Tällaista ei sitten missään nimessä kannata yrittää! Toki nesteitä lähtee sekä lihasta palaa, valitettavasti ne läskit tahtoo vain jäädä.

Laihduttamisessa on imo enemmän kyse suunnittelusta ja toteutuksesta, kuin itsehillinnästä.
Suunnittelet ja ostat ruoat etukäteen ettei tule ostettua lihottavaa safkaa "heräteostoksena", heität herkut yms kotoa mäkeen ettei tule houkutuksia, syöt tietyin väliajoin suunnittelemasi safkat vaikkei olisi nälkä ettei verensokeri heilahtele liikaa jne jne jne. Jos päätät vaan olla syömättä, niin käy helposti niin, ettet syö tunteihin ja sitten mässäät helvetisti jotain roskaa kun verensokeri tarpeeksi laskee.

Pahin este omalle nykyiselle dieetille on työpaikka jossa joku tuo aina kahvihuoneeseen pullaa, keksejä, suklaata tms. Kalorit on jotain 1500kcal pakkasen puolella niin tekee välistä aika tiukkaa seurata kun muu pöytäseurue mussuttaa suklaata ja itse hörppii vain mustaa kahvia.

Laihduttamisessa on imo enemmän kyse suunnittelusta ja toteutuksesta, kuin itsehillinnästä.

plaa plaa plaa..

Pahin este omalle nykyiselle dieetille on työpaikka jossa joku tuo aina kahvihuoneeseen pullaa, keksejä, suklaata tms. Kalorit on jotain 1500kcal pakkasen puolella niin tekee välistä aika tiukkaa seurata kun muu pöytäseurue mussuttaa suklaata ja itse hörppii vain mustaa kahvia.

Etkö kuitenkin sanoisi että tuo viimeinen juuri vaatii sitä itsehillintää?

Zone-sarja -42%
Etkö kuitenkin sanoisi että tuo viimeinen juuri vaatii sitä itsehillintää?
Vaatii toki.
Pari kertaa oon repsahtanukin pullan tai kaks ottamaan, eikä niitä pullia olis edes ajatellu jos ei niitä ois ollu näkyvillä/saatavilla.
Kaikkia houkutuksia ei voi poistaa, kuten työpaikan kahvitarjoiluja, himot herättäviä tv-mainoksia, ravintoloista tulevia tuoksuja jne, mutta tarkotin, että omaan asuinympäristöön voi vaikuttaa ja suunnitella omat safkat mahdollisimman pitkälle ja hyvin, jolloin itsensä hillitseminenkin on helpompaa kun maha on täysi ja verensokerit pysyy tasaisena eikä ympärillä oo jatkuvasti herkkuja. Jos laihduttavalla ihmisellä olisi ollut alun alkaen pettämätön itsehillintä, ei hän varmaankaan olisi dieetin tarpeessa.

Eli paras kun aamulla verryteltyä lähtee tekee tätä ?

10min venytykset yms ja sitten vaan baanalle ?
Mites, kannattaako syödä heti tuon rääkin jälkeen ?

Meinaan, kun kouluun pitäs mennä..

Esim.

MA, klo 9 baanalle ja puoli kymmenen syödä aamupala (puuroa yleensä) ? Koulussa siinä puoli 12 ruoka.

TO, klo 9 baanalle ja puoli 10 syödä ? Taas klo 11.30 ruoka koulus.

Mikäs ois kolmas päivä ? Pitäs tehä jalat salilla kans jossain vaihees viikkoa..

Treenaan kropan 1-jakosella kaks kertaa..(?), mutta vain kerran jalat (kun toi hiit), toisella kerralla teen sitten mavea.

Tiistaina varmaan vois salipäivän pitää (jolloin jalat) ja perjantaina toinen reeni jolloin mave eikä jalkoja.

Oisko se sitten LA kolmas hiitti ?

Mieluusti tekisin näin, koska muuten alkaa koulu 8-9 niin ei kyllä jaksais herätä yhtään aiemmin. =D

Tää muuten näyttäs mulle sopivalta setiltä saada mahaa pois, kun lihakset ei häviä ja ei kestä kauaa treeni, inhoan suorastaan juoksua, niin juoksu lenkit ei kiinnostais :s

Nyt tarvis saada vähän rasvaa yläkropasta pois. Olen 16 v. ja painan 80 kg. Olen lenkkeillyt viimeiset pari vuotta, mutta siltikin tuossa alavatsassa tuota läskiä vaan on. Ympärysmitta alavatsasta eli läskeimmästä kohtaa on 96 cm. Juoksen 6-10 kilometrin lenkkejä 2-4 kertaa viikossa. Ennen joulua aloin myös käydä salilla. Vatsalihaksia treenaan kotona muutaman kerran viikossa. Koetan käydä salilla pari kertaa viikossa. Esim. viime viikolla juoksin neljä 6 km:n lenkkiä, kävelin 10 km:n lenkin ja kävin salilla kaksi kertaa. Ruokavalioon olen alkanut enemmän kiinnittään nyt huomiota ja olen jättänyt karkit, sipsit, pullat ym. kokonaan pois. En niitä tosin ole tähänkään asti erityisen paljon syönyt. Syön paljon kasviksia ja hedelmiä ja koetan välttää pastaa, perunaa, vaaleeta leipää, riisiä ym. korkean GI:n hiilareita. Kaloreita en ole laskenut, mutta varmaan aika sopivasti niitä tulee, että millään erityisellä dieetillä en ole.

Mietinkin tässä, että pitäisikö ruveta tuota HIIT:iä käyttämään? Aerobinen kunto on varsin hyvä tällä hetkellä, cooperin testissä pääsen 2800-2900. Voisikohan HIIT:iä vetää pari kertaa viikossa ja samaan aikaan 2-3 kertaa perus juoksulenkki sekä salitreeni ja kotona vatsalihastreeni? Kuulostaako hyvältä yhdistelmältä? Jalat, erityisesti pohkeet, on kyllä timmissä kunnossa, mutta tohon alavatsaan on sinnikkäästi jäänyt vähän ylimääräistä. Kädet on ihan hyvässä kunnossa ja niitäkin treenaan salilla. Leukoja menee tällä hetkellä noin 10. Olen näitä threadeja jo vähän aikaa täällä lueskellut, mutta päätin vihdoin rekisteröityä ja ihan kysäistä teiltä muilta neuvoa.

Eipähän se läski siitä mihinkään lähe kerta et dieetillä ole tai sitten kalorit on niin vähillä liikunnan määrän nähden, että menee kroppa säästöliekille.

Viimeksi muokattu:
...Kaloreita en ole laskenut, mutta varmaan aika sopivasti niitä tulee, että millään erityisellä dieetillä en ole....

Niinkuin Sherlokki tuossa jo vähän asiaa avasi, niin tuo lause postisi seassa sisältää kaiken oleellisimman. Ei oo paljon paskankaan väliä mitä olet syönyt ja kuinka paljon liikkunut, jos syöt kulutuksen mukaan tai yli, paino ei putoa ja rasva ei pala. Jos olet ollut 80kg:ssa pitemmän aikaa niin oletettavasti olet suunnilleen ylläpitokaloreilla ja tällöin ei rasva pala. Syö vähemmän niin laihdut. Rasvanpoltossa on aina pääpaino ruokavaliossa, eikä missään yltiöpäisessä liikkumisessa.

Suositut

Back
Ylös Bottom