Millä mahaa pois?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peetu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niinkuin Sherlokki tuossa jo vähän asiaa avasi, niin tuo lause postisi seassa sisältää kaiken oleellisimman. Ei oo paljon paskankaan väliä mitä olet syönyt ja kuinka paljon liikkunut, jos syöt kulutuksen mukaan tai yli, paino ei putoa ja rasva ei pala. Jos olet ollut 80kg:ssa pitemmän aikaa niin oletettavasti olet suunnilleen ylläpitokaloreilla ja tällöin ei rasva pala. Syö vähemmän niin laihdut. Rasvanpoltossa on aina pääpaino ruokavaliossa, eikä missään yltiöpäisessä liikkumisessa.

Kyllä kyllä, olenkin kiinnittänyt huomiota nyt lähiaikoina enemmän annosten kokoon. Luulisin tällä hetkellä olevani miinuskaloreilla eli katotaan vähän aikaa tuleeko tuloksia. Kysymykseni kuitenkin oli, että olisiko hyvä jos lisäisin HIIT:in ohjelmaani?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
BTW, tänään kävin lenkillä ekaa kertaa aamusta.
Ei saatana..2xhölkkää (liian kovaa) & 3x spurttia (täysiä) jaksoin..sitten oli pakko kävellä ja hetken päästä tuntui että yrjö ja paska lentää.

Kunto kyllä aivan mahtava täytyy sanoa.
Tänään söin aamulla 1h lenkistä vähän jogurttia,sitten kouluun ja koulussa nakkikastikettä ja perunoita kunnolla, koulusta tulin ja kotona joskus 4 kai oli kello, niin kanaa ja riisiä ja yhden neekerinsuukon.
klo 6 maissa lidlin myslipatukan nyt vedän palkkaria.

Liekkö tollasella lähtis läskiä pois, unohtaa vaan karkit.
Pitäiskö vielä raejuustoa 100-150g vetää napaa ? Meinaan tässä kuiteski joku 3H ennenkö nukkumaan menee..

Laske kalorit ja kulutukses? Ei se tarkota, että laihdut vaikka jätät karkit pois jos kuitenkin syöt kulutukses verran.

Laske kalorit ja kulutukses? Ei se tarkota, että laihdut vaikka jätät karkit pois jos kuitenkin syöt kulutukses verran.

No ei kiinnostais noin tarkkaan ruveta laskemaan..

Niin ja btw, syön normisti varmaan sen kilon suklaata viikos että kyllä siitäkin niitä kaloria tulee. :rolleyes:
Tossa yks päivä tuli haettua 400g sukulaatia kaupasta ja meni sama iltana, että kyllä uskoisin, että ihan karkkien poistolla ja kun vähän kattoo syömistä ja liikkuu ennemmän, lähtee helposti muutama kilo pois.. ?

Eilenkin leivoin piparkkuja ja kaikki meni eilen..yks kaupan taikinapaketti alennuksesta.
Vielä kun vaihtaa energiajuomat johkin muuhun, tai no, varmaan 2 tulee juotua viikos koulus..ei osta karkkia niin on varaa ostaa ED, siinähän ei oo kaloreita juuri yhtään..rahan kulutusta silti, sille ei voi mitään, kylmä energiajuoma vaan maistuu niin hyvälle.

Niin ja btw, syön normisti varmaan sen kilon suklaata viikos että kyllä siitäkin niitä kaloria tulee. :rolleyes:
Tossa yks päivä tuli haettua 400g sukulaatia kaupasta ja meni sama iltana, että kyllä uskoisin, että ihan karkkien poistolla ja kun vähän kattoo syömistä ja liikkuu ennemmän, lähtee helposti muutama kilo pois.. ?

Eilenkin leivoin piparkkuja ja kaikki meni eilen..yks kaupan taikinapaketti alennuksesta.
Vielä kun vaihtaa energiajuomat johkin muuhun, tai no, varmaan 2 tulee juotua viikos koulus..ei osta karkkia niin on varaa ostaa ED, siinähän ei oo kaloreita juuri yhtään..rahan kulutusta silti, sille ei voi mitään, kylmä energiajuoma vaan maistuu niin hyvälle.

No 2 energiajuomaa viikkoon ei kyllä lihota ketään, ainakaan jos lightia juot niin esim ed lemon lightissa taitaa olla muutamakymmentä kaloria vain. Mun kohdalla se voikin sitten jo vaikuttaa kun niitä menee päivittäin, tosin lighteja. Itse en niistä eroon pääse kun sitä kofeiiniä sitten "tarvii" joka päivä ja kahvikaan ei vaan maistu :(

Tuohon nyt vaan toimii se että jätät kylmästi suklaat, piparitaikinat ja energiajuomat ostamatta. Yksi hyvä ratkaisu olisi kanssa ottaa koulureppuun pullo vettä ettei tarvitse sammuttaa janoaan minkään sortin limsoilla. Opettele myös syömään kasviksia suklaan sijaan.

Ja kyllä se vaan pidemmän päälle kannattaa opetella laskemaan niitä kaloreita, jos läskeistään haluaa päästä. Interneteistä löytyy tähänkin apusovelluksia, joilla noita ei tarvitse ihan kokonaan itse räknätä.

Tuohon nyt vaan toimii se että jätät kylmästi suklaat, piparitaikinat ja energiajuomat ostamatta. Yksi hyvä ratkaisu olisi kanssa ottaa koulureppuun pullo vettä ettei tarvitse sammuttaa janoaan minkään sortin limsoilla. Opettele myös syömään kasviksia suklaan sijaan.

Ja kyllä se vaan pidemmän päälle kannattaa opetella laskemaan niitä kaloreita, jos läskeistään haluaa päästä. Interneteistä löytyy tähänkin apusovelluksia, joilla noita ei tarvitse ihan kokonaan itse räknätä.

Tarkennusta sillee, että emmä mikää läski ole. :) (160/67)
joku 5kg ajattelin pudottaa, niin kato wanhojen tansseis näyttää vähän paremmalta (varmaan) ja sitten voi taas vähän bulkata, että saa tulosta vaihteeks..

Edelleenkin, energiajuoma maistuu vaan niin hyvälle kylmänä, eikai sitä muuten ostais..Karkit pois ja vähän lenkkiä niin varmaan avot.

Ja tuleehan tota kuntoa, en olisi uskonut, että noin paska kunto, iso pettymys oli. Edes sitä 4min jaksanut.

Ja en jaksa kaloreita laskea, kyllä sitä nyt suurinpiirtein tietää mitä jossain on ja jos paino ei laske niin tietää heti, että syöö liikaa. :)

Tarkennusta sillee, että emmä mikää läski ole. :) (160/67)
joku 5kg ajattelin pudottaa, niin kato wanhojen tansseis näyttää vähän paremmalta (varmaan) ja sitten voi taas vähän bulkata, että saa tulosta vaihteeks..

Edelleenkin, energiajuoma maistuu vaan niin hyvälle kylmänä, eikai sitä muuten ostais..Karkit pois ja vähän lenkkiä niin varmaan avot.

Ja tuleehan tota kuntoa, en olisi uskonut, että noin paska kunto, iso pettymys oli. Edes sitä 4min jaksanut.

Ja en jaksa kaloreita laskea, kyllä sitä nyt suurinpiirtein tietää mitä jossain on ja jos paino ei laske niin tietää heti, että syöö liikaa. :)

Kyllä sen tieten voi kokeilemalla tai intuitiolla hakea, että millä syömisellä paino putoaa. Se vaan on aikamoista hakuammuntaa, ja kuten sanoin, internetissä on tarjolla ilmaisia diettipäiväkirjasovelluksia jotka hoitavat enemmän laskentatoiminnan automaattisesti, kunhan suunnilleen pitää mielessä että mitä on tullut syöneeksi ja suunnilleen kuinka paljon. Kysyin erikseen, niin itse käyttämääni palveluun ei saa antaa linkkiä.

Bodaamisen kannalta lukioaikainen laihduttaminen on kyllä hieman haaskausta, kun silloin on vielä luontoäidin roinakuuria jäljellä, ja pitäisi keskittyä bulkkaamiseen. Etenkin 67-kiloisena. 62kg näyttää vaan ruipelolta ja vähän onkin sitä, ja vanhojen tansseissa pysyy kumminkin paita päällä ettei pyykkilautavatsa ole vaivan arvoista. Ja tästä luonnollisena jatkona että yläasteikäisenä ei laihduteta vaan pukataan lihasta läskin alle, oli sitä läskiä sitten kuinka paljon vaan.

No ei tuo vie ku jonkun vartin verran. Kumman luulet vituttavan enemmän? Jokaisen päivän syömisen ylös rustaamisen vai sen, että olet olevinasi dieetillä mutta huomaatkin että et ole laihtunut yhtään koska söitkin kulutuksesi verran?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nonniin, nyt on kalorit laskettu tälle päivälle. Laskuri näytti 1300 että varmaankin 1200-1400 välissä suurin piirtein oikeasti. Salilla tuli tänään oltua 1,5h ja pyöräilty on puolisen tuntia. Vielä pienelle kävelylenkille ja huomenna juoksulenkille. Ilmeisesti tuo kalorien saanti on tälläseen pienen pötsin vähennykseen mahasta ihan kohdillaan. Keskimääräisesti kulutus on varmaan mulla jotain 2500 kcal/päivä. Eli jonkin verran yli 1000 kaloria ollaan miinuksilla. Se on varmaan aika sopiva määrä? Niin ja pituus on siis mulla 178 cm, paino 79 kg ja ikä 16v., jos se nyt jotakuta kiinnostaa.

Viimeksi muokattu:
Kyllä sen tieten voi kokeilemalla tai intuitiolla hakea, että millä syömisellä paino putoaa. Se vaan on aikamoista hakuammuntaa, ja kuten sanoin, internetissä on tarjolla ilmaisia diettipäiväkirjasovelluksia jotka hoitavat enemmän laskentatoiminnan automaattisesti, kunhan suunnilleen pitää mielessä että mitä on tullut syöneeksi ja suunnilleen kuinka paljon. Kysyin erikseen, niin itse käyttämääni palveluun ei saa antaa linkkiä.

Bodaamisen kannalta lukioaikainen laihduttaminen on kyllä hieman haaskausta, kun silloin on vielä luontoäidin roinakuuria jäljellä, ja pitäisi keskittyä bulkkaamiseen. Etenkin 67-kiloisena. 62kg näyttää vaan ruipelolta ja vähän onkin sitä, ja vanhojen tansseissa pysyy kumminkin paita päällä ettei pyykkilautavatsa ole vaivan arvoista. Ja tästä luonnollisena jatkona että yläasteikäisenä ei laihduteta vaan pukataan lihasta läskin alle, oli sitä läskiä sitten kuinka paljon vaan.

Niin mutta kato pudottaa 5kg, että saa sitten bulkata sinne 70kg tuon laihiksen jälkeen. ;)
Ei tästä 67kg:stä enää kovin bulkkailla, paitsi jos haluaa olla aika tukeva ja maha pömpöttää paidan läpi kunnolla..

Jos normaalisti syöt karkkia ja suklaatia yms. niin veikkaan että jos jätät ne pois niin ruokahalus vastaavasti kasvaa ja mätät normisafkaa enemmän. Keho kun luontaisesti yrittää pitää painon samana ja tekee sen mm. lisäämällä/vähentämällä ruokahalua ja energiankulutusta lämmöntuotannon kautta. Sen takia kannattaa laskea vaan ne kalorit suosiolla.

ei tuon painoisena mitää laihareita kuulu vetää :S

Jaa no enköhän mä nyt silti tiedä parhaiten kannattaako mun laihduttaa yhtään vai ei ?:jahas:

e.
Jos normaalisti syöt karkkia ja suklaatia yms. niin veikkaan että jos jätät ne pois niin ruokahalus vastaavasti kasvaa ja mätät normisafkaa enemmän. Keho kun luontaisesti yrittää pitää painon samana ja tekee sen mm. lisäämällä/vähentämällä ruokahalua ja energiankulutusta lämmöntuotannon kautta. Sen takia kannattaa laskea vaan ne kalorit suosiolla.
No emt, ei se suklaa vaikuta niin siihen, koska syön sitä yleensä yöllä kun katson vaikka leffaa.
Pitäis jtn ilta palaa käydä haukkaa, tänään aamulla muroja, koulussa makaroonilaatikkoa ja light ed, koulun jälkeen riisiä ja kanaa ja tossa joskus kuuden maissa pari ruisleipää, 150g raejuustia tms ja 3dl maitoa, niin eihän noista millään voi tulla liikkaa kaloreita, tosin en oo tänään liikkunu, tai no, tanssinu vaan.

e2.No nyt yllötyin, ruisleivän päällä käytän Valion levitejuustoa, 100g sitä ja 10g protskuu ja vain 90 kaloria. :O

Nonniin, nyt on kalorit laskettu tälle päivälle. Laskuri näytti 1300 että varmaankin 1200-1400 välissä suurin piirtein oikeasti. Salilla tuli tänään oltua 1,5h ja pyöräilty on puolisen tuntia. Vielä pienelle kävelylenkille ja huomenna juoksulenkille. Ilmeisesti tuo kalorien saanti on tälläseen pienen pötsin vähennykseen mahasta ihan kohdillaan. Keskimääräisesti kulutus on varmaan mulla jotain 2500 kcal/päivä. Eli jonkin verran yli 1000 kaloria ollaan miinuksilla. Se on varmaan aika sopiva määrä? Niin ja pituus on siis mulla 178 cm, paino 79 kg ja ikä 16v., jos se nyt jotakuta kiinnostaa.

Nosta vähän niitä kaloreita. Harvempi nainenkaan diettaa syömällä noin vähän. Syöt vaikka ~2000kcal eli vajetta tulee laskujesi mukaan se 500kcal päivässä.

Meneekö keho vai säästöliekille jos on vajetta se 1000 kcal? Kun kyllä tuolla 1500 kcal/päivä ihan kohtuullisesti pärjää, vaikka nälkä tuppaa välillä tullakin. Jos on pitkä väli aterioiden välissä, yritän syödä välipalaks vaikka omenan tai appelsiinin, nekin pitää jo vähän aikaa nälkää pois.

Zone-sarja -42%
No emt, ei se suklaa vaikuta niin siihen, koska syön sitä yleensä yöllä kun katson vaikka leffaa.

Missasit mun pointin. Sun keho silti säätelee sun nälkää kaiken sen mukaan mitä syöt. Mutta kyllä silti uskon että laihdut jonnin verran jos jätät ne veke.

Jaa no enköhän mä nyt silti tiedä parhaiten kannattaako mun laihduttaa yhtään vai ei ?

Et näköjään. Noh, ehkä turhaa provoa mutta kannattaa nyt kuitenkin muistaa se fakta, että jos tuon painoisesta lähdet kauheasti laihduttelemaan, oli rasvaprosenttisi mikä hyvänsä, niin on melko varmaa että sulta häviää kanssa lihaksia, mikä ei ole kovin terveellistä. Itse tein sen virheen pari vuotta sitten, ja nyt jos voisin ottaa uudestaan niin olisin syönyt enemmän kunnon ruokaa ja nostellut punttia enemmän. Mutta toisaalta enhän minä mitään tiedä.

Mitenkäs paljon helposti tuota lihasta muuten häviää laihduttaessa? Käyn kuitenkin sen 2-3 kertaa salilla ja juoksulenkilläkin saman verran. Lihasta luulis kyllä olevan jo jonkin verran, mutta ne on vaan vähän piilossa. Tai no oikeastaan oon kaikkiin muihin paikkoihin tyytyväinen paitsi mahaan. Jos nyt koettais vajaa viis kiloa saada pois ja kattoo sitten miltä näyttää. Vatsalihaksiakin on tullut jo syksystä asti tehtyä melko aktiivisesti, niin luulis että siellä läskin alla jotain on.

Back
Ylös Bottom