Joo, itselle syötettiin penskana niin paljon lakuja, että lopulta oksensin! Olenkin jälkeenpäin miettinyt, että minkälainen äiti syöttää pienelle lapselle lakuja niin paljon että tulee yli? No äipällä ei ole olleet ruoka-asiat oikein koskaan hallussa ja lievää ylipainoa on. Ei kauheasti vuodessa, mutta kun vuosia on takana 20, niin esim 2kg vuodessa tekee paljon! Nyt se on saanut jo kaksi varoitusta ja seuraava voi olla jo viimeinen. Rytmihäiriöt ja lievä aivoinfarkti, ei onneksi paha. Ehkä tuollainen ihminen juuri syöttää lakuja lapselleen? Ja nyt jos ei ihminen itse tajua muuttaa elämäntyyliä/ravintoa/lisätä liikuntaa, niin mikä sitten? Mikä saa ihmisen muuttumaan? Eikö edes halvaantumisen pelko laita ihmistä liikkumaan?
Jos itse makaisin sairaalassa viikon sen takia että on mennyt verisuoni päästä tukkeeseen ja ihan vain sen takia, ettei ole huvittanut. Kyllä olisi nimittäin pieni hinku täydelliseen muutokseen! Nytkin vain työnnettiin monta purkkia pillereitä käteen. En tiedä onko lääkärit neuvoneet elämäntapamuutoksesta ja ruokavaliosta? Pitää ottaa selvää.
Äiti on kuitenkin aina neuvonut, että oikealla ruoalla pitää elää. Ja niin ollaan eletty ja sieltä sen olen oppinut! En laske kaloreita ja sen ainoan kerran kun laskin niin huomasin että syön liian vähän. Jos minulla on koskaan lapsia, niin mäkkäriin niitä ei viedä ja sellasesta niille ei kerrota!