Ehkä joidenkin kohdalla se kertoo jotain luonteesta, mutta ei voi sanoa, että tuolla ei ole tahdinvoimaa ja varmasti on masentunut, koska on paksu. Ei minusta ainakaan tarvitse olla mitään syytä siihen, että syö epäterveellisesti tai ryyppää joka viikonloppu eikä urheile säännöllisesti. Jokainen ihminen arvostaa elämässään asioita jotka ovat itselleen tärkeitä ja tuovat eniten mielihyvää. Ihan sama onko kyseessä välitön nautinto vai nautinto joka tulee tavoitteiden saavuttamisesta.
Paitsi että itse tuon läpi kulkeneena voin kertoa että ylipainoisena ja heikkona oleminen tuntuu pahalta. Siksi muutin aikanani elintavat. Sitten lähdin taas mukaan tuohon "normi" meininkiin eli keittoa joka viikonloppu ja roskaruokaa, treenitkin sai väistää vapaa-ajan edestä. Hetken oli hauskaa. Sitten kun rupesi taas olemaan paksu niin rupesi masentumaan, eikä huvittanut enää korjata asiaa, vaan jatkoi samaa ja kierre jatkuu KUNNES löytää sitä _tahdonvoimaa_ tehdä asialle jotain.
Voin kertoa että on hankalaa löytää nöyrä asenne treeniin kun 16v:nä ja 10kg kevyempänä olen tehnyt kymmeniä kiloja isommilla painoilla kun nyt yli 20v:nä, mutta miehen on tehtävä mitä on tehtävä.
Mikä on tuon pointti? Ei vuodatus, olen jo sinut asian kanssa vaan se että kyllä ihan oikeasti kunnossa oleminen on puhtaasti itsestä kiinni, JOKAINEN laiska paskiainen voivottelee "kun sulla on noin hyvä kuri kun jotain päätät tehdä, kunpa minäkin jaksaisin/viitsisin".
Toki ei pidä orjallisesti olla yksin punttiluolassa, se ei tee hyvää. Mutta hyvä fyysinen kunto heijastaa mielenterveyteen ja kaikkeen jaksamiseen joten ihmiset, treenatkaa, syökää ja dokatkaa kaikkea sopivasti :thumbs:
_____________________________________________________________________________________
Mutta tosiaan tavallaan vika ei ole yksilöissä vaan yhteisön luomassa trendissä "kaikkia pitää arvostaa sellaisina kuin ovat". Joka johtuu siitä että kaikki on nykyään niin helppoa ja helppo on mukavaa JOS kukaan ei paheksu sitä että olet alkoholisoitunut ihrakasa.