Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ole "lääkärifaktaa", mutta valitettavasti hyvin läheltä nuo vaikutukset sain seurata loppuun asti. Jatkuvasti alkoholia käytettäessä maksan toiminta häirintyy, eikä se enää osaa käsitellä sitä rasvaa kuin ennen. Rasva alkaa kertymään sisäelinten ympärille, joka jossain vaiheessa menee siihen pisteeseen, että napakin pullistuu ulospäin. Tässä tilanteessa kun rasvaa kerääntyy sisäelinten ympärille, puhutaan siis rasvamaksasta. Tuosta pidemmälle jatkaessa aihe ei enää rasvaan niin liitykkään, joten jätetään tähän.
Ja mie en ymmärrä miks ihmiset on niin tyhmiä, että ne uskoo vaan niihin naisten-/iltalehtien juttuihin! Minulle ei kukaan koskaan ole opettanut mitään mistään ravintoasioista. Tätä palstaa aloitin lukemaan vuonna 2000 ja silloin aloin hiffaamaan protskut,hiilarit,rasvat,dietit ja painon nousut! Ja olen uskonut kaikki mitä täällä on kirjoitettu,(melkein) tai ainakin ne mitä olen itse kokeillut ja toimiviksi todennut! Tämä ei todellakaan ole mitään rakettitiedettä! Mutta miten tavalliset ihmiset sais lukemaan näitä juttuja? Kaikki luulee et "nää on näitä bodaridiettejä" ja se on vaikeeta ja raskasta ja vaikka mitä.
-- Ihmiset vaan ei osaa ajatella asioita pitkällä tähtäimellä! Jos olet lihonnut kaksi vuotta, niin sillä pienimmällä muutoksella olet kunnossa kahden vuoden kuluttua!
Itse en ehdi koko threadia tästä lukemaan, mutta olen melkein varma mitä täällä on kirjoitettu:
Yksi yllättävän yleinen ongelma on, ettei syödä juuri mitään ja silti ollaan ns laihoja läskejä, tämä näkyy etenkin naisilla. Olen kauhistuneena huomannut kuinka ihmiset vain viittaavat kintaalla omille ruokailutottumuksilleen. Liikunnan ja terveiden elämäntapojen puute ovat etenkin nuorilla kaksi pahinta ongelmaa, jotka seuraaat aikuisikään.
Tämä alka jo kouluiästä, monet nuoret eivät syö aamupalaa ollenkaan ja sitten esimerkiksi koulussa ei syödä ollenkaan vaan syötävä haetaan jostain lähikaupasta esimerkiksi lihapiirakka. Seuraavan kerran syödään illalla mitä äiti laittaa ja vähän ennen nukkumaanmenoa pari leipää, ei siis olla pätkääkään kiinostuneita mitä suuhun laitetaan, siitäkin vähästä.
Jur edellämainitsemani ihmiset vielä usein valittavat huonoa oloaan kaikille vaikka itse eivät tee asialle mitään ja mikä on kaikkein ärsyttävintä, kun he tulevat varsin usein minulle itkemään, Kun syön itse laittamaani välipalaa koulussa tullaan aina sanomaan, että sunhan on helppoa kun pysyt kunnossa kun vaan syöt, mä en syö mitään ja silti mikään ei lähde pois nyyh nyyh. aivan peruasiatkin ovat aivan hukassa monilta ihmisiltä omasta terveydestään.
Kehon toiminta on täten rajoittunutta ja kun ei liikuntaakaan harrasteta ja nukutaankin aivan miten sattuu(suurin ihmettelyn aiheeni on suomalaisten todella piittaamaton asenne riittävään yöuneen, usein melkein kehuskellaan kuinka vähällä yöunella on tultu toimeen!)
ravintotietous +anatomia pakolliseksi yläasteille, mun mielestä.
Napa tulee ulos napareiästä eli se napareikä häviää samalla tyystin.napa pullistuu ulospäin = napa tulee ulos napareijästä vai napareikä pullistuu samallatavalla kun turvotus pahimmillaan ? :D :D
Olen viime aikoina alkanut yhä enemmän kyseenalaistamaan, että kannattaako ihmisen opetella "syömisen teoriaa". Paras ystäväni on koko ikänsä ollut luonnollisen hoikka. Sama koskee itse asiassa hänen koko perhettään.
Voi olla että heitä on siunattu hyvillä geeneillä, mutta uskoisin että päällimmäinen syy on terve suhtautuminen ruokaan. Päivä alkaa puurolla, ja illalla koko perhe syö yhdessä lämmintä kotiruokaa.
Hah, nopeesti alkais ylipaino vituttaa jos siitä saisi jotain oikeata sanktiota. Miksi läskit maksaa saman verran terveyskeskusmaksuja kuin hyvässä kunnossa olevat? Julkisen terveydenhuollon maksut voisi suoraan porrastaa ihmisen painoindeksin ja lihasmassan suhteesta. Esim. näin.
Mies
BMI 40+ 10xmaksut
BMI 30+ ja kehon rasva 25%+ -> 5xmaksut
BMI 25+ ja kehon rasva 25%+ -> 3xmaksut
BMI 25+ ja kehon rasva alle 17% -> 1xmaksut
Loput 1xmaksut
Edit: Tai joku läskivero.. hyvinvointivaltiota ei perustettu sen takia, että saadaan syödä sipsii ja pelata pleikkaa!
Hmmm, zzzzz........Entä jos tälläiset kahlitsevat perherutiinit yhtäkkiä katoavat? Hyvin harva noudattaa tosiaan on enää tälläisiä ruoka-aikoja. Keskitysleirit kutrn mainittiin on vielä parempi vaihtoehto. Onko se healthya sitten? Muuten liikasyöminen voi olla alkoholin korvike...jotain lohtua sentään jos ei sisu riitä juomaanm sisäelimiä åpaskaksi.
Hah, nopeesti alkais ylipaino vituttaa jos siitä saisi jotain oikeata sanktiota. Miksi läskit maksaa saman verran terveyskeskusmaksuja kuin hyvässä kunnossa olevat? Julkisen terveydenhuollon maksut voisi suoraan porrastaa ihmisen painoindeksin ja lihasmassan suhteesta. Esim. näin.
Mies
BMI 40+ 10xmaksut
BMI 30+ ja kehon rasva 25%+ -> 5xmaksut
BMI 25+ ja kehon rasva 25%+ -> 3xmaksut
BMI 25+ ja kehon rasva alle 17% -> 1xmaksut
Loput 1xmaksut
Edit: Tai joku läskivero.. hyvinvointivaltiota ei perustettu sen takia, että saadaan syödä sipsii ja pelata pleikkaa!
3) ASIOIDEN MUTKISTAMINEN. Kaikki eivät ole bodareita. Iso osa ihmisistä vihaa liikuntaa. Ok, toki kiinnostusta liikuntaan on yritettävä lisätä, mutta kaiken a ja o on ruokavalio.