Miksi suomalaiset lihovat?

Kuules..itseäni juuri vitutti sinun viittauksesi keskitysleireihin!!! Kyllä siellä läskejä oli, mutta taisivat olla kaikki SS-upseereita. Siinä sinulle antisemitismiä. Peace

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ole "lääkärifaktaa", mutta valitettavasti hyvin läheltä nuo vaikutukset sain seurata loppuun asti. Jatkuvasti alkoholia käytettäessä maksan toiminta häirintyy, eikä se enää osaa käsitellä sitä rasvaa kuin ennen. Rasva alkaa kertymään sisäelinten ympärille, joka jossain vaiheessa menee siihen pisteeseen, että napakin pullistuu ulospäin. Tässä tilanteessa kun rasvaa kerääntyy sisäelinten ympärille, puhutaan siis rasvamaksasta. Tuosta pidemmälle jatkaessa aihe ei enää rasvaan niin liitykkään, joten jätetään tähän.

napa pullistuu ulospäin = napa tulee ulos napareijästä vai napareikä pullistuu samallatavalla kun turvotus pahimmillaan ? :D :D

Itse en ehdi koko threadia tästä lukemaan, mutta olen melkein varma mitä täällä on kirjoitettu:
Yksi yllättävän yleinen ongelma on, ettei syödä juuri mitään ja silti ollaan ns laihoja läskejä, tämä näkyy etenkin naisilla. Olen kauhistuneena huomannut kuinka ihmiset vain viittaavat kintaalla omille ruokailutottumuksilleen. Liikunnan ja terveiden elämäntapojen puute ovat etenkin nuorilla kaksi pahinta ongelmaa, jotka seuraaat aikuisikään.
Tämä alka jo kouluiästä, monet nuoret eivät syö aamupalaa ollenkaan ja sitten esimerkiksi koulussa ei syödä ollenkaan vaan syötävä haetaan jostain lähikaupasta esimerkiksi lihapiirakka. Seuraavan kerran syödään illalla mitä äiti laittaa ja vähän ennen nukkumaanmenoa pari leipää, ei siis olla pätkääkään kiinostuneita mitä suuhun laitetaan, siitäkin vähästä.
Jur edellämainitsemani ihmiset vielä usein valittavat huonoa oloaan kaikille vaikka itse eivät tee asialle mitään ja mikä on kaikkein ärsyttävintä, kun he tulevat varsin usein minulle itkemään, Kun syön itse laittamaani välipalaa koulussa tullaan aina sanomaan, että sunhan on helppoa kun pysyt kunnossa kun vaan syöt, mä en syö mitään ja silti mikään ei lähde pois nyyh nyyh. aivan peruasiatkin ovat aivan hukassa monilta ihmisiltä omasta terveydestään.
Kehon toiminta on täten rajoittunutta ja kun ei liikuntaakaan harrasteta ja nukutaankin aivan miten sattuu(suurin ihmettelyn aiheeni on suomalaisten todella piittaamaton asenne riittävään yöuneen, usein melkein kehuskellaan kuinka vähällä yöunella on tultu toimeen!)

Ja mie en ymmärrä miks ihmiset on niin tyhmiä, että ne uskoo vaan niihin naisten-/iltalehtien juttuihin! Minulle ei kukaan koskaan ole opettanut mitään mistään ravintoasioista. Tätä palstaa aloitin lukemaan vuonna 2000 ja silloin aloin hiffaamaan protskut,hiilarit,rasvat,dietit ja painon nousut! Ja olen uskonut kaikki mitä täällä on kirjoitettu,(melkein) tai ainakin ne mitä olen itse kokeillut ja toimiviksi todennut! Tämä ei todellakaan ole mitään rakettitiedettä! Mutta miten tavalliset ihmiset sais lukemaan näitä juttuja? Kaikki luulee et "nää on näitä bodaridiettejä" ja se on vaikeeta ja raskasta ja vaikka mitä.
-- Ihmiset vaan ei osaa ajatella asioita pitkällä tähtäimellä! Jos olet lihonnut kaksi vuotta, niin sillä pienimmällä muutoksella olet kunnossa kahden vuoden kuluttua!

Olen viime aikoina alkanut yhä enemmän kyseenalaistamaan, että kannattaako ihmisen opetella "syömisen teoriaa". Paras ystäväni on koko ikänsä ollut luonnollisen hoikka. Sama koskee itse asiassa hänen koko perhettään. Ja kyseessä on siis ihminen joka "syö mitä huvittaa" eikä tiedä mitään proteiineista ja hiilareista.

Mikä sitten on tällaisen luonnollisesti hoikan salaisuus? Ainakin ystäväni perheessä kaikki ovat tällaisia hoikanpuoleisia. Voi olla että heitä on siunattu hyvillä geeneillä, mutta uskoisin että päällimmäinen syy on terve suhtautuminen ruokaan. Päivä alkaa puurolla, ja illalla koko perhe syö yhdessä lämmintä kotiruokaa. Herkkuja syödään silloin tällöin eikä ystävälläni ole minkäänlaisia komplekseja syödä herkkuja, mutta en ole koskaan nähnyt että hän vetäisi överiksi. Hän syö sitä mitä tekee mieli ja lopettaa kun ei enää ole nälkä. Analysoin kerran huvikseni hänen ruokapäiväkirjansa kolmen päivän ajalta, ja se itse asiassa osui aika pitkälti nappiin energiantarpeen ja jopa makroravinnejakaukaman osalta, vaikka hän ei istu lukemassa mitään bodariopuksia dieettaamisesta.

Siinä olet kyllä varmasti oikeassa, että pitkäjänteisyys on tärkeää. Upea kroppa syntyy vuosien järkevällä syömisellä, treenaamisella ja levolla. Pikadieeteillä ja kuureilla saa vain sotkettua oman suhtautumisensa ruokaan, mistä on pahimmillaan seurauksena syömishäiriö. Väittäisin että suomalaisten lihomiseen ei ole auttanut informaatiotulva siitä, miten pitäisi syödä, kun kyseessä on monella ihmisellä psykologinen ongelma. Ei osata arvostaa järkevän syömisen antamia pitkän tähtäimen tuloksia, vaan valitaan mieluummin hetken mielihyvä.

Jos olis semmoinen kulttuuri että joku kertoisi milloin syödään ja mitä (=ruokailuajat ja kulttuuriin sidotut ruokalajit), ja vieläpä duunitkin olisi perinteistä fyysistä työtä, niin eihän siinä ihmisen tosiaan paljon tarvisi miettiä kaloreita ja spinning-ohjelmia kun jo itsestään pysyisi suht kunnossa.

Nykyihminen on tietyllä tavalla repäisty juuriltaan tuonne toimistoon ja kaupan eineksien ääreen suhteellisen lyhyessä ajassa (muutama sukupolvi). Ei jää muuta vaihtoehtoa kuin päättää omat elintavat ja kenties niitä sitten siirtää jälkipolville jos niin haluaa. Tästä saattaa syntyä sitten uusi kansallinen ruoka- ja elämäntapakulttuuri jossain vaiheessa.

Johon siis tulee kuulumaan ehrmannia ja rypsäriä sekä joka aamu voimapyörää.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...yy+aivojen+mielihyväkeskuksesta/1135240358903

Aiemmin oli puhetta lihomisen "henkisistä" ja geneettisistä syistä. Aivojen mielihyväkeskus aktivoituu toisilla voimakkaammin kuin toisilla eri asioista. Keskimäärin naiset saavat enemmän mielihyvää esim. suklaan syömisestä kuin miehet, (liittyy jotenkin hormoneihin.) Myös syöminen siis aktivoi tuota mielihyväkeskusta. Urheilu taas aiheuttaa dopamiinin avulla (mielihyväkeskuksessa) hurjat kicksit osalle, osalle taas ei. Täällä varmasti monen mielihyväkeskus antaa kunnon kicksit salilla käymisestä. Kunnon dopamiiniryntäykseen voi addiktoitua. :)

Itse en ehdi koko threadia tästä lukemaan, mutta olen melkein varma mitä täällä on kirjoitettu:
Yksi yllättävän yleinen ongelma on, ettei syödä juuri mitään ja silti ollaan ns laihoja läskejä, tämä näkyy etenkin naisilla. Olen kauhistuneena huomannut kuinka ihmiset vain viittaavat kintaalla omille ruokailutottumuksilleen. Liikunnan ja terveiden elämäntapojen puute ovat etenkin nuorilla kaksi pahinta ongelmaa, jotka seuraaat aikuisikään.
Tämä alka jo kouluiästä, monet nuoret eivät syö aamupalaa ollenkaan ja sitten esimerkiksi koulussa ei syödä ollenkaan vaan syötävä haetaan jostain lähikaupasta esimerkiksi lihapiirakka. Seuraavan kerran syödään illalla mitä äiti laittaa ja vähän ennen nukkumaanmenoa pari leipää, ei siis olla pätkääkään kiinostuneita mitä suuhun laitetaan, siitäkin vähästä.
Jur edellämainitsemani ihmiset vielä usein valittavat huonoa oloaan kaikille vaikka itse eivät tee asialle mitään ja mikä on kaikkein ärsyttävintä, kun he tulevat varsin usein minulle itkemään, Kun syön itse laittamaani välipalaa koulussa tullaan aina sanomaan, että sunhan on helppoa kun pysyt kunnossa kun vaan syöt, mä en syö mitään ja silti mikään ei lähde pois nyyh nyyh. aivan peruasiatkin ovat aivan hukassa monilta ihmisiltä omasta terveydestään.
Kehon toiminta on täten rajoittunutta ja kun ei liikuntaakaan harrasteta ja nukutaankin aivan miten sattuu(suurin ihmettelyn aiheeni on suomalaisten todella piittaamaton asenne riittävään yöuneen, usein melkein kehuskellaan kuinka vähällä yöunella on tultu toimeen!)

mulle on kans aika läheinen asia tämä "laihaläski-syndrooma".. mallikeikoilla on aina niitä tyttöjä jotka on laihoja ku mitkä mutta siltikään ei erotu mikään lihas mistään vaikka jännitäis kuinka kovasti. aamulla lähdetään 7 aikaan töihin ja 12 lounaalla joku kertoo kuinka ei ole vielä nälkä kun on heränny niin aikaisin (eikä aamupalaa syödä..) ja syö vain leivän. "illalla kun kuitenkin syödään oikea ruoka niin en nyt jaksa syödä". ja illalla sitten ravintolaan ja baariin ja saadaan koko päivän energia kerralla. myös ystäväni ei syö lounasta ollenkaan vaan korvaa pullakahveilla sen, koska "jos yhdellä ruoalla ei paino muutu, niin lihomaanhan sitä alkais jos toisen lämpimän ruoan söis". ihan kun se ruoan lämpimyys lihottais.. ravintotietous +anatomia pakolliseksi yläasteille, mun mielestä.

ravintotietous +anatomia pakolliseksi yläasteille, mun mielestä.

Nyt uuessa peruskoulun opetussuunnitelmassahan terveystietoa on 3 kurssia pakollisena ja mielestäni siinä tulee ihan riittävästi aihetta sivuttua. Jos tätä perinteistä sokeriruokapropagandaa lisättäisiin, saattaisi se johtaa vaan hysteeriseen ruoan miettimiseen, rasvakammon lietsomiseen, kitudieetteihin, ahmimiseen ja näiden myötä lihavuustilanteen huononemiseen.

Lihavuuden syyt (jos nyt unohdetaan nää minimaalista ihmismäärää koskevat aineenvaihdunnan häiriöt) ovat mielestäni lähes aina psyykkisiä, kuten masennuksen/yksinäisyyden lääkitseminen herkuilla. Ei kukaan lihoa sairaanloisen ylipainoiseksi syömällä nälkäänsä, vaikka ei maailman puhtainta bodyruokaa käyttäisikään. Niinpä ratkaisuja lihavuus-asiaan tulisi etsiä kodeista ja lapsien terveeseen ruokasuhteeseen kasvattamisesta. Terveellinen ja oikeista motiiveista tapahtuva syöminen pitäisi tapahtua luonnostaan ilman ravinnon jatkuvaa ajattelemista. Liika yrittäminen ja vatvominen aiheuttaa vaan ahdistusta ja repsuja.

Probleema siis piilee siinä miten saada katkaistua opitun tunnesyömisen periytyvä kierre? Tähän jos vaan keksittäisiin vastaus. Ainakin musta on vähän outoa, että liikalihavuudesta johtuvia lapsensaantiongelmia (Joo, tiedän. Ei voida millään tietää/todistaa mistä kenelläkin johtuu.) hoidetaan verorahoin maksetuilla hedelmöityshoidoilla.

Ja tohon geenien vaikutukseen vielä: Voipi olla että geenit vaikuttavat tai eivät, mutta samapa se. Sillon toisille on helpompi pysyä laihana kuin toisella, mutta kenellekään (edelleen pois lukien aineenvaihduntasairauksista kärsivät) ei mahdotonta. Elämä vaan on epäreilua, jonkun geeneilla oppii koulussa helpommiin ja toinen on kauniskasvoinen.

Olen viime aikoina alkanut yhä enemmän kyseenalaistamaan, että kannattaako ihmisen opetella "syömisen teoriaa". Paras ystäväni on koko ikänsä ollut luonnollisen hoikka. Sama koskee itse asiassa hänen koko perhettään.

Voi olla että heitä on siunattu hyvillä geeneillä, mutta uskoisin että päällimmäinen syy on terve suhtautuminen ruokaan. Päivä alkaa puurolla, ja illalla koko perhe syö yhdessä lämmintä kotiruokaa.

Hmmm, zzzzz........Entä jos tälläiset kahlitsevat perherutiinit yhtäkkiä katoavat? Hyvin harva noudattaa tosiaan on enää tälläisiä ruoka-aikoja. Keskitysleirit kutrn mainittiin on vielä parempi vaihtoehto. Onko se healthya sitten? Muuten liikasyöminen voi olla alkoholin korvike...jotain lohtua sentään jos ei sisu riitä juomaanm sisäelimiä åpaskaksi.

1) SÄÄNNÖLLISET ruokailuajat. Nämä eivät valitettavasti toteudu, eivät tavan tallaajilla, eivät edes välttämättä urheilijoilla. Siinä ei saarnat auta, jos nuorten vanhempia ei ruuanlaitto kiinnosta. Jos edes ruuan rahtaaminen kaupasta ei kiinnosta/onnistu vanhemmilta, nuoriso menee mäkkiin. Koulussa syödään näkkäri ilman voita (rasvaa) tai ei syödä ollenkaan. Suklaata vedellään kaksin käsin kun on nälkä. Laihaläskinä pysytään parinkympin hujakoille jonka jälkeen alkaa aineenvaihdunta hidastumaan/pituuskasvu loppumaan jne. ja kasvu vaihtuu leveyssuuntaan. Ruokailutavat ja tottumukset opitaan lapsena. Myöhemmin niitä on vaikea, joskaan ei mahdoton, muuttaa.

2) NAISTENLEHDET! Tilasin yhtä nimeltämainitsematonta naistenlehteä vuoden verran, jotta näkisin, ovatko ne yhtä kukkua kuin oikeasti huhutaan. KYLLÄ! Ne ovat vielä enemmän kukkua kuin voisi kuvitella. "Näin laihdut 2 kiloa viikossa" "Kunnon treeni vaatii kunnon ravintoa tehotakseen (perässä neuvot 1200kcal päiväruokailuihin!!!)" "Laihduta näin, laihduta noin". PELKKÄÄ PASKAA suurimmalta osin, enää en ihmettele miksi kohderyhmällä (=lehden lukijat) on ongelmia laihtua!!

3) ASIOIDEN MUTKISTAMINEN. Kaikki eivät ole bodareita. Iso osa ihmisistä vihaa liikuntaa. Ok, toki kiinnostusta liikuntaan on yritettävä lisätä, mutta kaiken a ja o on ruokavalio. Sana ruokavalio kuulostaa jo niin pelottavan vaikealta, että suurimmalta osalta menee kiinnostus jo tässä vaiheessa. Jos ennen söit suklaat levyllisen päivässä, aloita siitä, että syöt puoli levyä, ja pudota määrää pikkuhiljaa. Liian radikaalit muutokset eivät_auta_tavoitteeseen. KATSO PEILIIN! Jos olet lihava ja vaatteet jäävät jatkuvasti pieneksi, vaaka näyttää joka viikko vähän enemmän kuin edellisellä kerralla, jotain on tehtävä. ÄLÄ HUIJAA! Jos olet 30 kiloa ylipainoinen, olet ihan hirveä läski. Et ole enää "vähän pyöreä", kuten ehkä joskus olit, ja jos et tee asialle jotain, olet kohta 10 kiloa lihavampi.

Syödään liikaa huonoja hiilihydraatteja. Karkkia, limsaa, energiajuomia, pullaa, keksejä vaaleaa leipää jne. Hiilihydraatit ovat pahimmat lihoittajat.
Rasvan vois päästää jo pannasta, toki tyydyttynyttä ja trans-rasvoja kannattaa välttää.
Lisäksi vähäinen alkoholinkäyttö lihottaa, mutta kunnon känni ei.

Liikuntaa harrastetaan liian vähän. Lapset pelaavat ja leikkivät tietokoneilla. Kaikki vanhan ajan kunnon liikunnalliset lastenleikit ovat jääneet. Syynä ovat nyky yhteiskunta ja tekniikan kehitys.

Tässä oli minun pieni mielipiteeni.

Hah, nopeesti alkais ylipaino vituttaa jos siitä saisi jotain oikeata sanktiota. Miksi läskit maksaa saman verran terveyskeskusmaksuja kuin hyvässä kunnossa olevat? Julkisen terveydenhuollon maksut voisi suoraan porrastaa ihmisen painoindeksin ja lihasmassan suhteesta. Esim. näin.

Mies
BMI 40+ 10xmaksut
BMI 30+ ja kehon rasva 25%+ -> 5xmaksut
BMI 25+ ja kehon rasva 25%+ -> 3xmaksut
BMI 25+ ja kehon rasva alle 17% -> 1xmaksut
Loput 1xmaksut

Edit: Tai joku läskivero.. hyvinvointivaltiota ei perustettu sen takia, että saadaan syödä sipsii ja pelata pleikkaa!

Eh... Jotku ovat myös sairauden takia lihavia

Hmmm, zzzzz........Entä jos tälläiset kahlitsevat perherutiinit yhtäkkiä katoavat? Hyvin harva noudattaa tosiaan on enää tälläisiä ruoka-aikoja. Keskitysleirit kutrn mainittiin on vielä parempi vaihtoehto. Onko se healthya sitten? Muuten liikasyöminen voi olla alkoholin korvike...jotain lohtua sentään jos ei sisu riitä juomaanm sisäelimiä åpaskaksi.

Niin, hoikkana pysyminenhän on oikeasti rakettitiedettä ja vaatii päivittäistä ruokailujen taulukkolaskentaa.

Hah, nopeesti alkais ylipaino vituttaa jos siitä saisi jotain oikeata sanktiota. Miksi läskit maksaa saman verran terveyskeskusmaksuja kuin hyvässä kunnossa olevat? Julkisen terveydenhuollon maksut voisi suoraan porrastaa ihmisen painoindeksin ja lihasmassan suhteesta. Esim. näin.

Mies
BMI 40+ 10xmaksut
BMI 30+ ja kehon rasva 25%+ -> 5xmaksut
BMI 25+ ja kehon rasva 25%+ -> 3xmaksut
BMI 25+ ja kehon rasva alle 17% -> 1xmaksut
Loput 1xmaksut

Edit: Tai joku läskivero.. hyvinvointivaltiota ei perustettu sen takia, että saadaan syödä sipsii ja pelata pleikkaa!

Oma bmi lukuni on näköjään melkeen 41...:wtf: Eli oon sairaalloisen lihava vai kuin se oli. Kai tässä vois hieman kyllä laihduttaakkin. Sitä kyllä ihmettelen että miksi yhteiskunta ei kannusta ihmisiä laihtumaan ja liikkumaan jos tää kerran niin suuri asia on rahallisesti. Roskaruualle vois laittaa lisää veroa ja tosiaan terveellisen ruuan hintaa koittaa saada alemmas. Lisäksi esim. työmatkapyöräilyä vois tukea paremmin kuin nykyään. Mun mielestä korotetut hoitomaksut eivät tulisi kyseseen ja moinen olisi jo aika kyseenalaista hommaa. Maksetaan sitä veroa sen mukaan mitä kulutetaan eli sen epäterveellisen ruuan kautta.

Kylli kirjottaa asiaa! Moni tekee tästä hommasta vaan sitä rakettitiedettä, vaikkei haluaisikaan. Ihmisellähän on sellainen luontainen juttu, eli näläntunne. Se kertoo milloin pitää syödä ja kertoo milloin voit lopettaa syömisen. Ongelma on vaan se mässyttäminen, eikö voisi syödä hiukan vähemmän? Kaikki sokeripaskat mitkä nostaa insuliinit kattoon ja kohta taas pohjille, niin tekee taas mieli syödä. Normaalia ruokaa syömällä normaaleihin aikoihin ei voi lihota! Ja se että syödään aina samoihin aikoihin ja rauhallisesti, niin kylläisyyden tunnekin tulee nopeammin.

Itsekkin sen huomasin kun yritin nostaa painoa. Söin muka paljon, mutta vajetta oli kuitenkin yli 400cal siitä mitä halusin..

Kaiveli82 kanssa oikeaa juttua. Tohon listaan vielä kaikki liikuntaan liittyvät maksut verovähennyksiin. Esim uimahallit, kuntosalit, ja välinehankinnat yms.

3) ASIOIDEN MUTKISTAMINEN. Kaikki eivät ole bodareita. Iso osa ihmisistä vihaa liikuntaa. Ok, toki kiinnostusta liikuntaan on yritettävä lisätä, mutta kaiken a ja o on ruokavalio.

Olen muuten pannut merkille, että yllättävän monella ei ole lainkaan realistista käsitystä siitä, miltä liikunta tuntuu. Esimerkiksi kuvitellaan, että salilla käyminen tuntuu samalta kuin painavien kassien kantaminen ylämäkään hiertävät kengät jalassa, hattu silmillä ja repun hihna kaulan ympärillä. Tai että lenkki on yhtä kuin täysillä juokseminen suomaastossa. Hyvät varusteet - ei siis pro-tason kalliit vehkeet, mutta ei korkonilkkureilla kävelylenkillekään - tekisivät varmasti monesta aktiivisen terveysliikkujan.

En tajua, miksi kaikki pitää vetää överiksi, ja miksi jotain ei voi tehdä jos ei voi tehdä sitä samalla tavalla kuin Hollywood -tähdet (= ei ole varaa personal traineriin, joten ei kannata mennä kävelylle). Eivät ne ainoat vaihtoehdot voi mitenkään olla levy suklaata päivässä telkkarin ääressä ja kaksi tuntia juoksua + keitettyjä kasviksia + ei yhtään telkkaria IKINÄ, loppuelämäksi. Ja kaikessa pitäisi olla heti mestari.

Jos ruokailutottumuksista puhutaan niin PERUNA nostaa ittellä niskakarvat pystyyn. Kotosalla syötiin aina perunaa. Joka ikisellä aterialla oli aina joko kuorimattomia perunoita, kuorittuja perunoita tai perunamuussia. Parikymppiseksi asti, huolimatta siitä että perunaa tuli korvistakin ulos.

Kyllähän se peruna vitamiini ym. lähteenä on hyvä. Mutta lopultakin kysessä on mötti tärkkelystä / hiilihydraattia. Tuli opittua että tulee syödä monipuolisesti; niin kauan kun monipuolinen sisältää AINA perunaa. Ja vanhemmilla on melkoinen keskivartalolihavuus ja verenpainetauti ja aikuisiän diabetes. :jahas:

Mikä siinä perunassa on niin korvaamatonta?

"Juu, ei yhtään rasvaa syödä enää! Leivänkään päälle ei laiteta kuin kurkkua. Dominokeksitkin on vähärasvaisia."
Mutta hiilareita (pääasiassa perunoita) vedetään aivan tolkuttomia määriä... oon jo luovuttanu yrityksissä selittää ettei kaikki rasva oo niin pahasta.

En nyt sitä perunaa yksistään tyrmäisi, meillä ei ollut itseni vielä kotona asuessa kukaan ylipainoinen ja sitä perunaa mätettiin eri muodoissa varmaan kuutena päivänä viikossa. Minun kohdalla tuo tarkoitti 2-4 perunaa per ateria, ei noist mitään kaloripommia saa.
Eiköhän lihomisen syyt ole puhtaasti siinä, että esim karkkipussit on nykyään 400 grammaa, joskus ala-asteella ollessa jättipussi oli 200 grammaa ja limpparipullot 0,33L.
Nuo säännölliset ruoka-ajat tekee varmasti myös paljon, sen huomaan ainakin itsessä. Aina kun niistä lipsuu, niin helposti saa painoa kerättyä, vaikkei kaloreita tuijottamalla edes söisi älyttömän paljon. Tämä siis jos vertaa 5-6 kertaa päivässä syömistä johonkin 2-3 kertaa päivässä syömiseen.

Minun mielestä pitäisi kieltää pikaruokaketjujen mainostaminen kokonaan kaikkissa muodoissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom