Miksi sunnuntailta pitää maksaa 100% palkanlisä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä pitää olla elänyt aika helppoa elämää jos ei tajua miksi viikonlopulta maksetaan kunnon korvauksia. Menkää kitisijät kokeilemaan alihankintaa/reppuhommia johonkin ja alkakaa vaatia omia "oikeuksia", katsotaan kuinka kauan hommia riittää. Ja toi on hevonpaskaa ettei ylitöitä tarvii tehdä jos ei halua. Työnantaja laskuttaa itsekkin meidän ylityöt KERTOIMILLA. Samoin meidän kilometrit ja päivärahat.
Monelle työnantajalle on kannattavaa teettää niin paljon ylitöitä kuin työntekijä vaan jaksaa tehdä. Silloin pitää maksaa vain yhdet koulutukset(omalla alalla n.30.000e), yhdet työvälineet(esim. 20.000e), yhdet päivärahat, yhdet majoitukset, kaikki vaan kerran. Ja sitten kun(jos) on hiljaisempaa, niin on pakko maksaa vain pienelle porukalle istumisesta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jose sunnuntai ei ois noin överikorvauksella lauantaihin nähden, niin olisi varmasti niitä autokorjaamoja ja varaosaliikkeitäkin sunnuntaisin auki. Ihan kysynnän ja tarjonnan laki tuon määrittelisi. Nykyään tahtoo olla että ainut päivä kun ehtii juosta vaikka auto katsastukseen yms. niin eihän mikään ole auki tuon järjettömän lisän takia se ei ole kannattavaa.
.

Piti olla hiljaa mutta kun tienasin samoin kun alev viikonlopun niin tässä joutaakin keskustelemaan...

Otetaan kahden miehen korjaamo vaikka huoltoasema. Asentajat on töissä ma-pe. Kuka tekee sitten sen la/su? Kukaan ei suostu tekemään vain 2päivää viikossa. Ja jos toinen tekisi viikonloppuna niin sitten kusee se arkena työveloitukset.
Ja ainakin tällä hetkellä kysyntä on vain arkena. Voin ihan kokemuksen vakaalla äänellä sanoa että kun esim. renkaanvaihto(kevät/syksy) kaudella on la auki niin niitäkään aikoja ei saa buukattua täyteen mutta viikolla yli varausta ja vaikka kuinka yrität tarjota sitä lauantaita niin ei kelpaa ihmisille. Ja silloinkin vain muutama viikko tätä ruuhkaa ja satunnaista kysyntää lauantaille. Sitten taas kun osapuolella on paljon siirrytty siihen että jos tänään varataan aika huomiselle niin tehdään osatilaus ja osa on huomenna aamulla hyllyssä. Mutta se osa tulee yöllä jostain maahantuojalta hyllyyn ei tästä paikallisesta liikkeestä. Joten tässä olisi kyllä työllistävä vaikutus kun yhtä osaa varten pitäisi olla varaosaliikkeen myyjä,kuljetusliikkeen kuski ja maahantuojan myyjä/varastomies töissä. Mutta miksi niiden pitäisi olla töissä kun edellä on jo mainittu että eihän toimarit tai myyntiedustajatkaan ole töissä vloppuina.
Mulla olis muuten monesti aikaa la tai su neuvotella myyntiedustajien kanssa sekä muidenkin toimittajien jne kanssa toimituksista ja kampanjoista. Arkena on taas niin paljon muuta kiirettä että ei kunnolla aina kerkee paneutua niihin.

ps. tuolla keskustelu jossa puhutaan rautatieläisten palkoista ja niiden lisistä, jos vaan jotakuta ne häiritsee niin sinne vaan valittamaan...
 
No minä ainakaan en ole pentuja vääntänyt sen takia, että viikonloput viettäisin töissä ja en koskaan niitä näkis. Ihan ajattelin viettää aikaakin niiden kanssa. Vaikka siis ei ole joka viikonloppu menoja niiden kans.

Samaan syssyyn vois kyseenalaistaa yökorvaukset ja joulut ja kaikki mahdolliset muut, mitä olen itse töissä. Sitähän saa olla vapaana vaikka keskiviikkona päivällä. Ei tarvi pentuja koskaan nähdä kun ne on päivät koulussa ja itse väännät illat ja viikonloput töitä.

Minä olen sen verran itsekäs, että haluan näistä epämukavista työajoista korvauksen. Tuskinpa kovin innokkaita yö-ilta ja viikonloppuduunareita löytyis jos niistä ei maksettais mitään ylimääräistä.

Niin ja mun tuntipalkka on 13.75 ja siinä on jo kaikki ikälistä ja muut henkilökohtaiset lisät, mitä voin tässä työssä saada. Joten persaukiset ottaa mielellään vastaan sunnuntaityöt. Jos lisät otettaisiin pois niin yhtään yötä ja viikonloppua en enää tekisi. Joten jos kadehdituttaa niin ihan hyvin voi kouluttautua hoitoalalle ja aloitella vähän päälle kympin perustuntipakoilla rikastumaan viikonlopputöillä.

Otan minäkin ne mielellään vastaan. Mieluummiin vaan tasaisin niitä viikonlopun molemmille päiville kuten olen yrittänyt esiin tuoda. Mieluummin sopisin vähän kohtuullisemmat korvaukset viikonlopusta ja tekisin vaikka harvemmin ja pidemmät päivät.

Mutta kun ei vaan voi sopia yhtään mitään, ei ainakaan laillisesti.
 
Just joo. Tuo verottomuus kun se on sitten se selitys? Entäs jos sunnuntaista tulisi veroton lisä, paljonko olisi kohtuullinen? 30%?

Sinä oot kilsakoravuksia vastaan kun et itse niitä saa, ei siinä muuta syytä ole.

No en usko että kukaan on sitä vastaan jos paljon ajeleville maksetaan parempaa palkkaa, tehdään se vaan samoilla ehdoilla kuin muille. Enkä minä ole pyytänyt mitään verottomia korvauksia sunnuntaille, ei sekään reilua olisi. Ja olen saanut noita kilsakorvauksia aikaisemmassa duunissa, kyllä mä tiedän mitä ne on.
Niitähän ei olla poistamassa vaan kohtuullistamassa.

Otan minäkin ne mielellään vastaan. Mieluummiin vaan tasaisin niitä viikonlopun molemmille päiville kuten olen yrittänyt esiin tuoda. Mieluummin sopisin vähän kohtuullisemmat korvaukset viikonlopusta ja tekisin vaikka harvemmin ja pidemmät päivät.

Mutta kun ei vaan voi sopia yhtään mitään, ei ainakaan laillisesti.
Kuten sanoin mullekkin käy jos ne jaetaan tasan lauantain ja sunnuntain välille, en vain usko että työnantajapuoli suostuu siihen kun lauantaisin on pakko pitää enemmän jengiä töissä ja työvuorotkin ovat pidempiä, se tulee niin perkeleen paljon kalliimmaksi ainakin meidän hommissa ettei tuu ikinä onnistumaan.
 
Samaan syssyyn vois kyseenalaistaa yökorvaukset ja joulut ja kaikki mahdolliset muut, mitä olen itse töissä. Sitähän saa olla vapaana vaikka keskiviikkona päivällä. Ei tarvi pentuja koskaan nähdä kun ne on päivät koulussa ja itse väännät illat ja viikonloput töitä.

Minä olen sen verran itsekäs, että haluan näistä epämukavista työajoista korvauksen. Tuskinpa kovin innokkaita yö-ilta ja viikonloppuduunareita löytyis jos niistä ei maksettais mitään ylimääräistä.

Liian suuri osa lisistä on minusta keskittynyt juuri sunnuntaille. Olisi hauskempaa ja erilaisia hankalia työaikoja noudattavien kannalta reilumpaakin, että sunnuntaisin saisi vähemmän lisiä, mutta ne lisät jaettaisiin esimerkiksi iltoihin, öihin ja lauantaille tasaisemmin. Siis kokonaispotti pysyisi samana, ainoastaan jakauma muuttuisi.

Minua esimerkiksi harmitti, että yötyölisä oli vartiointialalla aivan läppä (jotain pari euroa) verrattuna sunnuntaihin. Enemmänhän tuollainen yötyö stressaa ja aiheuttaa ongelmia omalle sekä perheen yhteiselle ajanvietolle kuin sunnuntaiden tekeminen.
Siis olisin mieluummin toivonut enemmän rahaa oikeasti ikävistä vuoroista (yöt ja jopa lauantait) kuin sunnuntaista, joka on vain kerran viikossa ja kaikenlisäksi aivan mainio päivä tehdä töitä muutenkin.

Sunnuntailisä on jäänne niiltä ajoilta, kun kirkollispyhät sanelivat kuinka joku päivä on erityisen arvokas. Minusta nykypäivänä lisistä sovittaessa pitäisi ottaa huomioon enemmän vaikutukset yksilön päivärytmiin ja jopa terveyteen (yötyö aiheuttaa vaikkamitä fyysisiä oireita, koska se on useimmille luonnoton) kuin se onko joku päivä pyhä.

- - - Updated - - -

Kuten sanoin mullekkin käy jos ne jaetaan tasan lauantain ja sunnuntain välille, en vain usko että työnantajapuoli suostuu siihen kun lauantaisin on pakko pitää enemmän jengiä töissä ja työvuorotkin ovat pidempiä, se tulee niin perkeleen paljon kalliimmaksi ainakin meidän hommissa ettei tuu ikinä onnistumaan.

Nykysuuntaus onkin paikallisten ja yrityskohtaisten TESien suuntaan. Jos lähtökohdaksi ottaa sen, että työnantaja ei ota takkiin lisien uudelleenjärjestelyssä, mutta työmotivaatio paranee niiden muuttuessa fiksummiksi sekä reilummiksi työntekijöiden kannalta, niin en näe syytä työnantajan kieltäytyä.
 
Kuten sanoin mullekkin käy jos ne jaetaan tasan lauantain ja sunnuntain välille, en vain usko että työnantajapuoli suostuu siihen kun lauantaisin on pakko pitää enemmän jengiä töissä ja työvuorotkin ovat pidempiä, se tulee niin perkeleen paljon kalliimmaksi ainakin meidän hommissa ettei tuu ikinä onnistumaan.

Kyllähän tuo mullekin käy. Mutta epäilen että onnistuisiko.
Sekä tarkoituksella olen "ollut vastarannan kiiski" sillä eniten tässä rassaa se että osalla ei mitään käsitystä vuorotyöstä tai sunnuntain kuluista jne silti vaan ollaan vahvasti jotain mieltä kun itseään ei asia koske.
Ja kuten kerroin niin joskus vuosia sitten ainakin meidän alalla sai lauantaista muistaakseni klo12 jälkeen 50% ja kello 18jälkeen 100%. Ja su aina 100% joku liitto vaan meni poistamaan sen. Joten paluuta entiseen ei varmasti ole.
 
No eihän nämä uudistukset ikinä onnistu. Pitäisi olla diktaattori joka sanoisi että tästä päivästä lähtien tehdään näin. Niinkauan kuin on ns. demokratia, niin aina joku "kärsii" ja mitään ei voi rankasti uudistaa.

En ole itse missään tapauksessa sitä mieltä, että kakkua pitäisi leikata vaan että sen voisi yrittää jakaa tasaisemmin.

Mun mielestä esim. iltavuorolisä on aivan totaalisen onneton haittoihin nähden. Se on aina koko viikko sitten vähän pelastusarmeijalle kun on iltavuoro. Muksuja et näe, mitään ei koskaan saa aikaiseksi. Ainoastaan reenata ehtii hyvin, eli edes yksi hyöty. Ennemmin oon itse kaikki sunnuntait töissä kuin tekisi yhtään iltavuoroa. Nyt kahden viikon päästä taas se aamu - ilta lysti alkaa.
 
Lauantailisää ei ole kaikilla aloilla, ja esim nykyisellä alallani sitä ei ole, niin tuo sunnuntailisän jakaminen 50/50 la-su välille olisi ihan toimiva mulle henkilökohtaisesti. Mutta se mikä sopii yhdelle ei välttämättä ole hyvä kaikille. Jos sitä kakkua jaettaisiin esimerkiksi 50/50 la-su, niin kyllä sunnuntaipoissaolot lisääntyisivät hyvin monessa paikassa kun puolet porkkanasta saatiin jo lauantaina.

Ilta- ja yölisä ovatkin kyllä suhteettoman pieniä monelle, toisille taas pitäisi sitten maksaa tietenkin aamuvuorolisää kun se aamuherääminen on ihan hirveää. :)
 
No pakko tunnustaa, että jos näitä lisiä jaettaisiin iltoihin ja lauantaihin yms. olisin reippaasti sunnuntait saikulla. Mies on aina sunnuntaina vapaalla, kuten muutkin tuttuni ja sukulaiseni. Monella on lauantaina töitä tai muita hommia. Sunnuntai on juuri se päivä, jolloin koko perhe olisi sitten meillä kotona, koska se on lasten ja miehen vakiovapaa.
Sinänsä tuo jakaminen olisi hyvä, että ei tarvitsisi köyhän vääntyä sunnuntaina kipeänä töihin. Nythän tulee saikut tahdottua niin, että lauantai on viimeinen saikkupäivä ja sunnuntaina mennään rahan takia puolikuntoisena töihin. Jos niitä tasattaisiin niin voisi keveästi pyytää pidemmät sairaslomat.

Epäilen kyllä, että sellaisen uudistuksen jälkeen olisi muutenkin hankala saada sunnuntaiksi väkeä töihin. Jostain ihmeen syystä ihmiset haluaa olla sunnuntain vapaalla. Kuten minäkin olisin jos se ei olisi rahapäivä.

Yöt on minusta sinänsä ok. En koe yövuoroja raskaaksi. Pidemmät työvuorot ja siitä enemmän vapaata. Sopii minulle hyvin. Mutta ymmärrän, että tämä ei myöskään sovi kaikille. Osa vain ei ala valvomaan öitä, vaikka saisivat miten paljon rahaa. Minä esimerkiksi teen mielellään yötyötä, vaikka en saisi siitä mitään kummempaa korvausta.

Aivan sama toisaalta, lisäliksä ei tekisi yleisesti ottaen pahaa :)
 
No pakko tunnustaa, että jos näitä lisiä jaettaisiin iltoihin ja lauantaihin yms. olisin reippaasti sunnuntait saikulla. Mies on aina sunnuntaina vapaalla, kuten muutkin tuttuni ja sukulaiseni. Monella on lauantaina töitä tai muita hommia. Sunnuntai on juuri se päivä, jolloin koko perhe olisi sitten meillä kotona, koska se on lasten ja miehen vakiovapaa.
Sinänsä tuo jakaminen olisi hyvä, että ei tarvitsisi köyhän vääntyä sunnuntaina kipeänä töihin. Nythän tulee saikut tahdottua niin, että lauantai on viimeinen saikkupäivä ja sunnuntaina mennään rahan takia puolikuntoisena töihin. Jos niitä tasattaisiin niin voisi keveästi pyytää pidemmät sairaslomat.

Epäilen kyllä, että sellaisen uudistuksen jälkeen olisi muutenkin hankala saada sunnuntaiksi väkeä töihin. Jostain ihmeen syystä ihmiset haluaa olla sunnuntain vapaalla. Kuten minäkin olisin jos se ei olisi rahapäivä.

Yöt on minusta sinänsä ok. En koe yövuoroja raskaaksi. Pidemmät työvuorot ja siitä enemmän vapaata. Sopii minulle hyvin. Mutta ymmärrän, että tämä ei myöskään sovi kaikille. Osa vain ei ala valvomaan öitä, vaikka saisivat miten paljon rahaa. Minä esimerkiksi teen mielellään yötyötä, vaikka en saisi siitä mitään kummempaa korvausta.

Aivan sama toisaalta, lisäliksä ei tekisi yleisesti ottaen pahaa :)

Ei tarttis varmaan montaa kertaa saikkuilla sunnuntaisin. Kyllä ne vuorot reippaille kelpaa sitten vaikka huonommalla lisällä, olettaen että osa olisi lauantaille tai arki-illoille sijoitettu.

Käy oikeastaan hiukan jopa vituttamaan asenne, että "pakko mennä töihin että saa lisät". Vittu, sanon minä - Potkut!

Pääkaupunkiseudulla ainakin kyllä löytyy työntekijöitä.
 
Ei tarttis varmaan montaa kertaa saikkuilla sunnuntaisin. Kyllä ne vuorot reippaille kelpaa sitten vaikka huonommalla lisällä, olettaen että osa olisi lauantaille tai arki-illoille sijoitettu.

Käy oikeastaan hiukan jopa vituttamaan asenne, että "pakko mennä töihin että saa lisät". Vittu, sanon minä - Potkut!

Pääkaupunkiseudulla ainakin kyllä löytyy työntekijöitä.
Eihän joillekin nykynuorille (kattaa ehkä 15%:n osuuden) tunnu enää muutenkaan kelpaavan juhlapyhät tai muutkaan viikonloput varsinkaan silloin, jos on festareita tai muita kissojen ristimisiä. Muutama tuttu on puhunut, että etenkin vanhustenhoidossa nämä nuoret lähihoitajat on vain saikulla jouluaatot tai juhannukset, jos ei vuorolista mene läpi niin kuin he haluaisivat. Sitten vuoroesimies on ihmeissään, kun nuoret ensin kiukuttelee siitä, että heidän vastuulleen ei kuulu muka tehdä esim. joulua (joka kiertää vuosittain työporukassa) tai toisaalta jos se vuoro heille laitetaan, niin ovat kuitenkin saikulla. Hoitoalalla kun etenkin pienillä paikkakunnilla on vaikea saada hyviä työntekijöitä, niin noitakaan ei ihan kädenkäänteessä voi heittää pihalle.
 
Jos on hommannut ittensä tai joutunut ylemmäksi toimihenkilöksi, niin ei tarvitse ylityökorvauksista haaveilla. Vaikka ei mulla valittamista oo, koska palkattomia ylitöitä en sentään joudu tekemään sekuntiakaan. Muuten homma on kyllä siinä rajoilla, että olenko ylempi, vai "ylempi" toimihenkilö.
 
Niin, ja edellisessä duunissa olin toimihenkilö. Paikallisella sopparilla poistettiin toimihenkilöiltä ylityökorvaukset. Arvatkaa monta viikonloppua olin sen jälkeen töissä? Tai ylipäätänsä kukaan?
 
No vittu kun pakko on saada rahaa elämiseen. Meidän alalla kun ei tuota työvoimaa varsinkaan pääkaupunkiseudulla ole ylenmäärin. Suorastaan ruinataan töihin ja eläkeläisille soitetaan jatkuvasti, että tulisitteko heittämään keikkaa.

Rahan takiahan sitä töitä tekee. En minä ainakaan minkään aikuiskontaktien ja ihmissuhteiden takia. Raha se on, joka maailmaa pyörittää.

Joo, potkut mulle sopis oikein hyvin. Sais työnantaja maksaa hyvät korvaukset laittomasta irtisanomisesta :)
Ja kuka se sinutkin hoitais sunnuntaisin jos ketään ei kiinnoistais sunnuntaina töihin tulla. Se on aika hankala tuota tippaletkua opetella äkkiseltään itse laittamaan ja uutta tippapussia asentelemaan.


Ei tarttis varmaan montaa kertaa saikkuilla sunnuntaisin. Kyllä ne vuorot reippaille kelpaa sitten vaikka huonommalla lisällä, olettaen että osa olisi lauantaille tai arki-illoille sijoitettu.

Käy oikeastaan hiukan jopa vituttamaan asenne, että "pakko mennä töihin että saa lisät". Vittu, sanon minä - Potkut!

Pääkaupunkiseudulla ainakin kyllä löytyy työntekijöitä.
 
Samaan syssyyn vois kyseenalaistaa yökorvaukset ja joulut ja kaikki mahdolliset muut, mitä olen itse töissä.

Minä olen sen verran itsekäs, että haluan näistä epämukavista työajoista korvauksen. Tuskinpa kovin innokkaita yö-ilta ja viikonloppuduunareita löytyis jos niistä ei maksettais mitään ylimääräistä.

Jos lisät otettaisiin pois niin yhtään yötä ja viikonloppua en enää tekisi.

Tietenkin kaikki valtion säätämät työaika tai palkkausrajoitukset ovat haitallisia yhteiskunnalle. Niitä ei pitäisi olla.

Sen verran itsekäs saa tietenkin olla, että vaatii työstään niin suuren korvauksen, että jää voitolle vaihtokaupassa. Eihän sitä muuten töitä kannatakaan tehdä. Se ei kuitenkaan ole moraalisesti oikein, että väkivallan uhalla estetään toisia tekemästä vapaaehtoisia työsopimuksia keskenään. Eikä tietenkään löydy yhtä paljon innokkaita tekijöitä pienemmällä palkalla.

Jos työntekijöitä ei ilman sunnuntailisiä ilmaannu tarpeeksi, niin työnantaja on pakotettu tuotannollisista syistä nostamaan palkkaa kunnes tarpeeksi moni tulee halukkaaksi uhraamaan sunnuntainsa tai yönsä. Kysyntä ja tarjonta kohtaavat väistämättä, kun työnantaja yrittää maksimoida voittonsa.
 
No vittu kun pakko on saada rahaa elämiseen. Meidän alalla kun ei tuota työvoimaa varsinkaan pääkaupunkiseudulla ole ylenmäärin. Suorastaan ruinataan töihin ja eläkeläisille soitetaan jatkuvasti, että tulisitteko heittämään keikkaa.

Rahan takiahan sitä töitä tekee. En minä ainakaan minkään aikuiskontaktien ja ihmissuhteiden takia. Raha se on, joka maailmaa pyörittää.

Joo, potkut mulle sopis oikein hyvin. Sais työnantaja maksaa hyvät korvaukset laittomasta irtisanomisesta :)
Ja kuka se sinutkin hoitais sunnuntaisin jos ketään ei kiinnoistais sunnuntaina töihin tulla. Se on aika hankala tuota tippaletkua opetella äkkiseltään itse laittamaan ja uutta tippapussia asentelemaan.

Mä oon kuule niin kova jätkä, että mä jopa tuseeraan itseni.

Et taitas sinäkään minua hoivata kun saikulla oot kuitenkin...
 
No pakko tunnustaa, että jos näitä lisiä jaettaisiin iltoihin ja lauantaihin yms. olisin reippaasti sunnuntait saikulla.

Nythän tulee saikut tahdottua niin, että lauantai on viimeinen saikkupäivä ja sunnuntaina mennään rahan takia puolikuntoisena töihin. Jos niitä tasattaisiin niin voisi keveästi pyytää pidemmät sairaslomat.

Joo, potkut mulle sopis oikein hyvin. Sais työnantaja maksaa hyvät korvaukset laittomasta irtisanomisesta

Vaikutat kyllä esimerkilliseltä työntekijältä. Missäs paikassa saikkua jaetaan kuin leipää?
 
Taitaa olla nainen (niin kuin nimimerkistäkin voisi päätellä). Naiset osaa ton vemppaamisen jalon taidon.

Edit. Niin siis sitä tarkoitin, että naisvaltaisilla aloillahan tuo taitaa olla aika yleistä. Saikkua otetaan ihan vaan kun voi ottaa.
 
Se on kiva nuoret kundit huudella internetsuunissa hoitsuille, että: "Tekisit sinäkin tyttö töitä". Ei mulla muuta.
 
Samaan syssyyn vois kyseenalaistaa yökorvaukset ja joulut ja kaikki mahdolliset muut, mitä olen itse töissä. Sitähän saa olla vapaana vaikka keskiviikkona päivällä. Ei tarvi pentuja koskaan nähdä kun ne on päivät koulussa ja itse väännät illat ja viikonloput töitä.

Minä olen sen verran itsekäs, että haluan näistä epämukavista työajoista korvauksen. Tuskinpa kovin innokkaita yö-ilta ja viikonloppuduunareita löytyis jos niistä ei maksettais mitään ylimääräistä.

Niin ja mun tuntipalkka on 13.75 ja siinä on jo kaikki ikälistä ja muut henkilökohtaiset lisät, mitä voin tässä työssä saada. Joten persaukiset ottaa mielellään vastaan sunnuntaityöt. Jos lisät otettaisiin pois niin yhtään yötä ja viikonloppua en enää tekisi. Joten jos kadehdituttaa niin ihan hyvin voi kouluttautua hoitoalalle ja aloitella vähän päälle kympin perustuntipakoilla rikastumaan viikonlopputöillä.
Sulla lienee vaikeuksia ymmärtää kirjoitettua tekstiä? Ei täällä ole lisiä haluttu pois, vaan kyseenalaistettu se, että sunnuntailisä on kovempikuin lauantain, vaikka molemmat ovat normivapaita. Ainoa syy tuohon on ollut Raamattu, mikä on idioottimainen syys 2000-luvulla.

Mitä sairasteluun tulee, niin toivoisin kaikkialle käytäntöä, että ensimmäinen sairaslomapäivä on palkaton. Vähentää turhaa saikuttelua, jota moni harrastaa. Samalla voisi helpottaa irtisanomista, niin olisi helpompi päästä eroon niistä, joita ei työnteko kiinnosta. Äitini on ollut 40 vuotta hoitoalalla sairaanhoitajana, ja häpeää osaa ammattikunnastaan, joka ottaa saikkua kaivatessaan vähän lisää vapaata.

- - - Updated - - -

No pakko tunnustaa, että jos näitä lisiä jaettaisiin iltoihin ja lauantaihin yms. olisin reippaasti sunnuntait saikulla. Mies on aina sunnuntaina vapaalla, kuten muutkin tuttuni ja sukulaiseni.
Ai että työnantajan pitäisi huomioida aina jokaisen työntekijän puolison ja sukulaisten kotonaoloajat? Ja jos ei näin tee, niin sinä otat saikkua? Kyllä tuosta pitäisi potkut antaa.

Kirjoitat maratonista ja ultrajuoksusta, joten terveys riittää treenaamiseen muttei työntekoon? Jepjep...
 
Back
Ylös Bottom