Miksi pienet takamukset on tavoite?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Oon tätä kuntoilua tehny muutaman vuoden ja joka foorumissa ja sitten salilla ku kattoo niin enemmistö näyttäis välttävän ton gluteus maksimus lihaksen treenausta, eli peppulihasta. Tarkotan sitä että ku kattoo noita bodauskisoja tai salilla olevia niin enemmistöllä on aivan mahdottoman pienet takamukset. Ja gluteus maksimus on olevinaan kehon suurin lihas tietosanakirjan mukaan niin ei kyllä siltä näytä.

Ja sit ihmettelen kanssa että jotku välttää takakyykkyä ja ne vääntää jotain etukyykkyä ku voi takamus muka kasvaa ja se ei sovi kehonrakennukseen, no kuka on joskus ne säännöt tehny että ei saa olla iso takamus?

Ku kattoo läpi eri painoluokkia bodauskisoissa niin isommissa luokissa on isommat jalat ja kädet ja rintalihakset mutta sama pieni takamus se siellä paistaa kuin 20kg kevyemmässä luokassa.

Eli tätä oon ihmetelly vuosia, miks pelkäätte että se kehon isoin lihas kasvaisi? Moni on manipuloinu treenaamatta jättämisellä sen keskinkertasen kokoseksi. Se on niin säälittävää ku nykyihmisillä ei oo joko jalkoja ja jos on jalkoja ni ei oo takamusta vaan se on jätetty kehittämättä. Siellä paistaa semmonen ala-asteikäsen lapsen peppu. Ja sama monilla naisilla.

Onko se iso takamus joku tabu ja sitä ei saa hankkia? Uskon että moni tietää mistä puhun. Itsekkään en ensimmäisenä 5 treenivuotenani yhtään treenannut takamusta ja vältin sen kehittämistä ja tulos on sanotaanko ärsyttävää. Olen ollut jonkunlaisessa kirjottamattomien salisääntöjen psykoosissa ja nyt ottaa päähän.

Ei enään, treenaan tästä lähtien myös takamuslihasta, omilla liikkeillä, muiden liikkeiden lisäksi, ja ehkä se kehon oikea symmetria palautuu. Mihinkään mr olympia kisaan en ole menossa tai pääsemässä joten miksi tätä tuputetaan joka paikassa että älä kasvata persettä.

:hyvä::hyper::pano::rock::dance2:

Mulla ainakin kasvaa perse ku rikkaruoho. Ja oli muhkea lavakunnossakin. Niin oli myös paljon mua isommalla 8x Mr. O Ronsteri Colemannilla

3.jpg

Veikkaan vain ettei kauaa tämä ketju ole täällä...

Oma veikkas on, että jos on iso perse, niin se saa selän näyttämään pieneltä, eli mitä kapeampi perse, sen isommalta selkä näyttää.

Ainakin ite jos saisin päättää, että lantioni ympärys olisi esim. joko 100cm tai sitten 80cm, niin mielummin olis 80cm.

Meinasin alkupostaukseen laittaa että mr olympia kisoissa on joillakin iso takamus, esim ronnie colemanilla on aika iso mutta mr olympia kisassa on alle 20 ihmistä joten se ei ole kovin iso otanta.

Mihinkään mr olympia kisaan en ole menossa tai pääsemässä joten miksi tätä tuputetaan joka paikassa että älä kasvata persettä.

Koska silmiinpistävän isosta perseestä tulee mieleen ns "fatass"-efekti. Vaikka se olisikin pääosin lihasta. Sitten kun vielä kotibodarilla harvoin on sitkeyttä pitää itseään edes kohtuu tiukassa kunnossa, niin kun suurten perslihasten päälle lyödään vielä kunnon kerros laardia, niin perse on ruma. Kireät persvakoon hiertyvät farkut vain jalkaan, lompakko takataskuun ja kauhea paketti on valmis.

Myös naiset tuntuvat usein kavahtavan miehen suurta takamusta. Siis tavikset, salineidoista en tiedä.

Lainaan itseäni tuolta Hyppyripeppu-ketjusta:

Kyykky on kasvattanut persettäni suht hyvin. Varsinaisen perseboostin sain kuitenkin vasta, kun aloin tehdä sjmv:a ja yhden jalan prässiä, sekä askelkyykkyjä kovilla painoilla.

Nykyään jopa heterot miespuoliset ystäväni kutsuvat persettäni "Panoperseeksi". (Vaimoni mielestä perseeni on aika iso..)

Toki toivon enemmän esim hauiksien kasvua kuin perseen kasvua, mutta kyllähän kehoa PITÄÄ treenata tasapuolisesti. Mulla varsinkin raskas sjmv on tuonut perseeseen pihviä. Treenaan kaksijakoisella ja joka toisessa jalkatreenissä keskityn takareisiin ja pakaroihin.

Selkä, hartiat ja reidet ovat parhaat lihasryhmäni, mutta ei perse niiden rinnalla paljoa kalpene. Ja olen saanut kehuja perseestäni joskus salin naisilta..

no vitunko väliä jos perse näyttää "rumalta"? rumuus on katsojan silmässä. Ketä heteromiestä oikeasti kiinnostaa?

Itteä kiinnostaa ainakin vaan kyykkytuloksen nosto, perse kasvaa jos (kun) on kasvaakseen.

Sellaiseen "läpivahvaan" fysiikkaan kuuluu ehdottomasti myös isot, hallitsevat pakaralihakset. Voiman ydin asuu lantiossa, joten pitäisi olla luonnollista, että lihaksisto myös kuvastaa sitä.

Miten jalkoja kunnolla edes pystyy treenaamaan treenaamatta samalla persettä, kun kaikki kyykyt ja mavet ottavat perseeseen väkisinkin ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite oon kyllä miettinyt ihan samaa. Toki näyttää urpolta jos on vitunmoinen kukkakeppi ja omistaa sen kuuluisan gettoperseen, mutta jos yläselkä on pelkkää pihviä ja erector spinae kuin paksut teräsputket, niin onhan semmonen pikkuperse nyt aika jäätävän hölmön näkönen.

Tääl on kans yks joka treenaa persettä siinä missä muutakin ja oon hemmetin ylpeä että se ottaa kasvua enempi kun esimerkisksi takareidet. Mitä isompi, sen parempi kun on lihaa eikä fättiä:D

Itelläni ne pakaralihakset kyllä leviää hyvin vedoista ja kyykyistä jne... Tasapuolisesti koko kroppaa, tottakai laardia tässä nyt poltellaa ja se pienenee mutta lihasta ei tingitä MISSÄÄÄN!

Oon tätä kuntoilua tehny muutaman vuoden ja joka foorumissa ja sitten salilla ku kattoo niin enemmistö näyttäis välttävän ton gluteus maksimus lihaksen treenausta, eli peppulihasta. Tarkotan sitä että ku kattoo noita bodauskisoja tai salilla olevia niin enemmistöllä on aivan mahdottoman pienet takamukset. Ja gluteus maksimus on olevinaan kehon suurin lihas tietosanakirjan mukaan niin ei kyllä siltä näytä.

Ja sit ihmettelen kanssa että jotku välttää takakyykkyä ja ne vääntää jotain etukyykkyä ku voi takamus muka kasvaa ja se ei sovi kehonrakennukseen, no kuka on joskus ne säännöt tehny että ei saa olla iso takamus?

Ku kattoo läpi eri painoluokkia bodauskisoissa niin isommissa luokissa on isommat jalat ja kädet ja rintalihakset mutta sama pieni takamus se siellä paistaa kuin 20kg kevyemmässä luokassa.

Eli tätä oon ihmetelly vuosia, miks pelkäätte että se kehon isoin lihas kasvaisi? Moni on manipuloinu treenaamatta jättämisellä sen keskinkertasen kokoseksi. Se on niin säälittävää ku nykyihmisillä ei oo joko jalkoja ja jos on jalkoja ni ei oo takamusta vaan se on jätetty kehittämättä. Siellä paistaa semmonen ala-asteikäsen lapsen peppu. Ja sama monilla naisilla.

Onko se iso takamus joku tabu ja sitä ei saa hankkia? Uskon että moni tietää mistä puhun. Itsekkään en ensimmäisenä 5 treenivuotenani yhtään treenannut takamusta ja vältin sen kehittämistä ja tulos on sanotaanko ärsyttävää. Olen ollut jonkunlaisessa kirjottamattomien salisääntöjen psykoosissa ja nyt ottaa päähän.

Ei enään, treenaan tästä lähtien myös takamuslihasta, omilla liikkeillä, muiden liikkeiden lisäksi, ja ehkä se kehon oikea symmetria palautuu. Mihinkään mr olympia kisaan en ole menossa tai pääsemässä joten miksi tätä tuputetaan joka paikassa että älä kasvata persettä.

Kuten joku joskus sanoi, kehonrakennus* on pahinta mitä voimaharjoittelulle on tapahtunut...

*--> usein oudot "ulkonäköpaineet".

Naisilla on leveä lantio, joten he tykkäävät jos miehellä on vastineeksi pieni, mutta voimakas takamus sillä voimakas pylly tietää kovia lantiotyöntöjä:pano:

Pieni perse on jees, sitä on mukavampi kouria.
no sit kannattaa unohtaa voimaharjoittelua tekevät ja keskittyä elixian padibumppia ohjaaviin puppelipoikiin.

kyllä ainakin itellä suunnilleen kuola valuu jos naisella on tykit takareidet & sennäköinen perse että voimaa on. en tiedä onko toi joku perversio mutta enpä ollut yksin. useampi jätkä meidän luokalta tunnusti kuolaavansa saman naisen perään kouluaikana ;)

Voi herranjumala sentään ei se lantio levene kyykyllä eikä perseestä tule mitään fatass- efektiä kyykkäämällä, just tällaisten viestien takia se kyykkyteline saa olla EDELLEEN omassa yksinäisyydessään siellä salin perällä... Mun mielestä varsinkin lihaksikas body vaatii symmetriaansa ison hyppyriperseen. Tosin täytyy huomioida että jos saavittaa tollaset 70-80cm reidet, perse ei välttämättä sieltä paljoa erotu, vaikka oliskin iso.

Toisekseen en ole 15 vuoteen kuullut moista, että joku tarkoituksellisesti välttelisi perseen reenaamsta.

Suositut

Back
Ylös Bottom