Miksi olen heikko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Marchi-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Perus pakkisjamppa, saa kyykystä 150kiloa ja mavesta toisen mokoman. Penkki liikkuu jossakin 120:ssä.
Olen itse 18-vuotias ja nuo kilot eivät voi muuta kuin ihmetyttää minua tai treenikaveriani. Eräs tuttava vetää pohkeita smithissä 200kg:lla, kun itse väännän sarjaa 60:llä ja tiukkaa tekee. Listaa voisi jatkaa loputtomiin...

Tiedän, että geenit ja kaikki määrää paljon mutta onhan se nyt kumma että tekee penkkiä (vaikken rhp olekaan) niin suuremmilla sarjapainoilla kuin kyykkyä. On selkä tullut joskus pentuna hajotettua moro-tekniikka-mavella ja hyvin ei käynyt. Olisiko se syy?

Ihmetyttää ja kummastuttaa kuitenkin lukea ihan 16wee jätkien sarjapainoista jotka saattavat heilua jo yli omien. On tullut kuitenkin pari vuotta punttailtua, mutta ei sen kummemmin voima-hakuisesti. Olenko yksinkertaisesti heikko treenikaverini kanssa, vai mitä jätän punnitsematta pohdinnoissani?
Toki mieleen tulee heti, että en treenaa kovaa, mutta en tajua kuinka tällä panostuksella ei kehittyisi nopeammin... Ruokaa ja lepoa tulee ja viinaa kuluu paljon vähemmän kuin normaali jampalla. Kulmasoudussa ei ole sarjapainot nousseet koskaan yli 50 kilon, jonka jälkeen tekniikka hajoaa. Täällä jokainen taitaa vetää sarjaa yli 120:llä?
Olen funtsinut että olen ollut suuret ajat dieetillä parin vuoden aikana ja lihasmassaa/perusvoimaa ei ole hirveästi siunaantunut, mutta miksi kaverini, joka ei juuri dieettaile, niin sarjapainot liikkuvat aivan samassa jamassa...

En vain käsitä.

Voisit kertoa itsestäsi hieman enemmän niin pystyisi paremmin spekuloida sun tilannetta. Esim kuinka pitkä olet ja paljonko painat? Kauanko olet käynyt salilla, mitä syöt päivän aikana, nukutko hyvin vai liian vähän, opiskeletko eli onko paljon stressiä, montako kertaa käyt salilla yms!?

bisley sanoikin jo oleellista, eli on vaikea arvioida mitään kun ei tiedä tapauksesta muuta kuin paikallaan junnaavat sarjapainot.

kuulostaa se kyllä melko lailla oudolta että esim 2 vuoden treenin jälkeen kulmasoutu on 50 kg. kuulostaa että jotain menee päin pyllyä.

kyllä minäkin teen aika usein kulma soutua 50kg vaikka mave onkin jo esim 240kiloo :D haen vaan selälle kovan pumpin eli hitaasti ja pumppailen pitkää sarjaa ja tämmöstä :D en saa isoilla tarpeeksi tuntumaan selkään :D

Tuolla postausmäärällä Marchilla pitäs kyllä jo jonkin verran olla tietoa treenistä ja ravinnosta!!! :D

Jotkut meistä on heikkoja. Olen samassa jamassa kuin sinä, tosin ehkä vieläkin heikommassa. Olen kohta 30v.

Äiti, valitsit väärän iskän.

kataq sanoi:
kyllä minäkin teen aika usein kulma soutua 50kg vaikka mave onkin jo esim 240kiloo :D haen vaan selälle kovan pumpin eli hitaasti ja pumppailen pitkää sarjaa ja tämmöstä :D en saa isoilla tarpeeksi tuntumaan selkään :D

on varmaan kaks eri asiaa että ei jaksa tehä tai haluaa tehdä.

Marchi, älä lue niitä yleisiä tredejä, ne vaan masentaa. Mene lukemaan mun treenipäiväkirjaa, niin tunnet ittes taas isoks ja vahvaks.

bustedi sanoi:
bisley sanoikin jo oleellista, eli on vaikea arvioida mitään kun ei tiedä tapauksesta muuta kuin paikallaan junnaavat sarjapainot.

Minusta ei paljon enempää tietoa tarvitsekaan, sillä vaikuttaa siltä että lopputulos on myös syy. Eli pienit sarjapainot johtuu raudanpelosta. Jos rohkeasti tekisi isommilla, niin ehkä kehitystäkin tapahtuisi. Jos taas aina tekee samoilla, on turha olettaa että siinä kehittyy

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo reenipainojen takia ei kannata stressata, tietenki jos kehitys tyssää nii sitte voi miettiä mitä tekee väärin. Ruokaa paljon ja vielä lisää ruokaa... Mä olin semmonen kukkakeppi aikoinaa ja vasta n.19w alko liha tarttumaan, vaikkakin voimaa oli aikasemmi. Mutta nyt jälkeepäi ku ajattelee nii ei sil voimalla todellakaa oo mitää merkitystä jos kehittyy muuten. Meikä on saanu rintaan massaa pelkillä dipeillä himas jne. Ja mitä enemmä stressaa sitä vähemmi kehittyy. Ja tuo että kannattaa tosiaa vaihdella ettei aina väännä samoil painoil joskus voi tehdä raskaampaa settiä. Olikoha tässäkää mitää selvää sanomista :D

vika on reeni motivaatiossa. samalla ohjelmalla,samoilla sarja pituuksilla ja samoilla painoilla jauhatte reenistä toiseen niin ei siinä tapahdu mitään. vaihdelkaa ainakin toisto määriä niin tulee vaihtelua. isoilla painoilla lyhkästä, keveuillä pitkää jne..... mielikuvitus on rajana. jos aina vetää ne perussetit ilman mitään intoa koko touhuun niin sarjapainot junnaa se on varma. kannattais joitain välitavotteita laittaa sarjapainoihin. mullaki on monia liikkeitä mitkä ei nykyään nappaa pätkääkään ja oon pitkään tahkonnut niitä samoilla painoilla, monia jopa paljon pienemmillä kuin ennen. ne liikkeet missä ei motivaatio riitä/kiinnosta sarjapainojen kasvatukseen, niin panostan sitten siihen paljon puhuttuun tuntumaan. vaikka taivahan tosi se on ettei mitään tapahdu hilupainoilla tuntumaa hakien, mutta ku on jo niin vanha ettei jaksa kaikkiin liikkeisiin panostaa:) tai rehellisesti sanottuna ei juuri mihinkään. ennen oli aivan erillain intoa tuohon touhuun .

Kuten neutraali sanoi, niin vaihtelua peliin.

Jos on aina tehnyt 4 jakoisella ohjelmalla, niin ei tarvitse etsiä syytä huonoon kehitykseen yhtään pidemmältä.

Ei noi pohje ja kulmasotu painot kyl hirveesti sun voimatasoista kerro, mutta profiilin mukaan sä oot kuitenkin 185/88. Jos treeni on ollu kovinkin body painotteista, niin ei noi treenipainot mitenkään ihmeellisen huonot ole. Mulla ja eräällä kaverilla on suht suuret erot treenipainoissa (mun eduksi), mutta väittäisin, että sillä on kuitenkin suurempi LBM. Geeneillä on tietenkin myös osansa voima/lihas suhteeseen.

PS: Ei ne tulokset mullakaan oo kummoset :( .

Edit: Ja jos vielä vinkkejä latelis. Diettaile vähemmän. Tekniikka saa liikkeissä vähän kärsiäkkin, jos voi laittaa rautaa lisää. Et saa koskaan korotettua treenipainojas, jos vaan aina keskityt pelkkään tuntumaan.

itellä on kanssa voimat aika heikot, monet vetelee penkistä paljon isommille painoilla kuin minä, mutta kun kattelen niitä salilla, niin niiden massa on kyllä aika heikkoa. voi johtua syömisistäkin, mutta olen huomannut, että massaa mulla on kohtuullisesti, voimaa puuttuu. ja sitä kun tulee lisää joskus, niin lihasta mukana! myös ite vedän joskus pienemmillä painoilla tuntumaa ja joskus maksimisarjapainoilla kunnon treeniä, tekniikka vähän huono, mutta rautaa enemmän. mielestäni kultainen keskitie on paras

Pexi_ sanoi:
Voi olla täysin tyhmä kysymys, mutta ootko Marchi edes yrittänyt nostaa sarjapainoja tarpeeksi useasti?

Ehkä liiankin useasti... Sitten jos lisään, niin monessa liikkeessä tuntuma menee seinille ja pitää ottaa kiloja takaisinpäin. =)

Tietoa pitäisi olla ja teen siis kaiken mielestäni aivan oikein!
"Ruokaa koneeseen" ja pam oon kohta taas satakiloinen. Ja dieettaus ei ole yhtään kivaa ei.

KKHS sanoi:
Minusta ei paljon enempää tietoa tarvitsekaan, sillä vaikuttaa siltä että lopputulos on myös syy. Eli pienit sarjapainot johtuu raudanpelosta.

No sairaalassa tässää kohta ollaan jos isken kyykkyyn tai maveen lisää malmia. Tekniikka kärsii ihan saatanasti. Mieluusti ladon tangot täyteen puntteja, mutta tekniikka hajoaa.

Bisley sanoi:
Voisit kertoa itsestäsi hieman enemmän niin pystyisi paremmin spekuloida sun tilannetta. Esim kuinka pitkä olet ja paljonko painat? Kauanko olet käynyt salilla, mitä syöt päivän aikana, nukutko hyvin vai liian vähän, opiskeletko eli onko paljon stressiä, montako kertaa käyt salilla yms!?

185cm/85kg. Salilla käyny pari-kolme vuotta. Olen aina omannut ärsyttävän kessin ja dieettaminen on hanurista. Syön aamusta iltaan kolmen-neljän tunnin välein... Pelkään nykyään hiilareita aika paljon koska haluan kessistä eroon. Nukkua saan yleensä erittäin hyvin. Opiskelin, nyt vaan hengailen ja stressiä ei oo ollut koskaan.
Ehkä vaan pelkään lisäkiloja liikaa... Koska dieettaaminen ei ole kaikille helppoa. Säännöllisyyttä ei ole nyt tarpeeksi... Välillä ehkä yövuoro duunissa ja välillä ei mitään jne. Armeija koittaa parin kuukauden päästä... Jos toivon että menetän parit kilot siellä ja elän tän ajan hallitulla plussalla...

EDIT: En ole koskaan tehnyt edes kolmijakosiia ohjelmia. Aloittelin 2-jakoisella ja nyt pitkät pätkät yksijakoisilla perusliike ohjelmilla.

Kehityksestä muuten... Pihviä on vähän tarttunut joo, mutta lähinnä sarjapainojen keveys kummastuttaa eniten.

-Marchi- sanoi:
No sairaalassa tässää kohta ollaan jos isken kyykkyyn tai maveen lisää malmia. Tekniikka kärsii ihan saatanasti. Mieluusti ladon tangot täyteen puntteja, mutta tekniikka hajoaa.

Diagnoosi oli siis ihan oikea. Kun jatkaa samoilla painoillaparivuotta, siitä tulee rutiinia, ja kaikki vaihtelu tuntuu kamalan vaikealta. Kannattaa pikku lisäyksillä yrittää. Eli ei sitä rautaa tarvi heti kymppiä lisätä, kunhan lisää edes pari kiloa. Sitten varovaista nostelua ja keskittymistä tekniikkaan. Ei niitä sarjapaainoja saa koskaan nousemaan, ellei niitä lisää

Tällasta tää treenailu joskus on, aina ei suju. Kyllä muakin suunnattomasti vi**ttaa kun sarjapainoni ovat puhtaalla tekniikalla kymmeniäkin kiloja treenikavereitani edellä mutta kun kokeillaan maksimeita ni turpiin tulee 10-0. Voi olla tosin hermotuskin ykkösiin pielessä kun testailen niitä about kerran ½ vuodessa mutta silti ärsyttää ihan hitosti. :) Tämä nyt ei varmasti auttanut -Marchi- mutta on meitä muitakin heikkoja, kyllä se siitä ajan kanssa.

Back
Ylös Bottom