Miksi aloititte treenaamisen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Modify-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
16-17 vuotiaana kyllästyin kuuntelemaan valituksia tutuilta: "Kyllä sä oot nii laiha. voi voi kuinka voitkaan olla noin laiha..." Silloin pituus oli jo sama kuin nykyäänki 186 cm, mutta paino vaivaiset 58 kg. Nykyään paino 94 kg ja eipä enään valitella laihuutta. :D Nykyään kuulee vain: "Eiköhän toi salilla käynti jo riitä..." yms. On se kumma ku mikään ei oo hyvä. ;)

16-17 vuotiaana kyllästyin kuuntelemaan valituksia tutuilta: "Kyllä sä oot nii laiha. voi voi kuinka voitkaan olla noin laiha..." Silloin pituus oli jo sama kuin nykyäänki 186 cm, mutta paino vaivaiset 58 kg. Nykyään paino 94 kg ja eipä enään valitella laihuutta. :D Nykyään kuulee vain: "Eiköhän toi salilla käynti jo riitä..." yms. On se kumma ku mikään ei oo hyvä. ;)

Aika sama tarina mulla, 15-17 vuotiaana käskettiin syömää ja kasvaan. Olin tollon saman pitune ku nyt (178cm), painoo joku 50kg. Nykyään paino kans ton 94kg ja nykyään huomautellaan salilla käynnistä ja kysellään palautusjuomista, kreasta, treeniohjelmista yms. Välillä ärsyttää että ihmiset ei tunnu löytävän mitään muuta jutunjuurta mun kanssa kuin liittyen saliharrastukseen tai lisäravinteisiin. Joo, ei siinä mitään pahaa ole ja näin mutta ihan kun mulle ei vois muusta puhua :D no itsepähän olen soppani keittäny hehe.

Täytyy myöntää että on aika positiivista löytää aloittama thredi täältä 2,5v jälkeen. Melkein ensimmäisten joukosta!! Hyvii vastauksii tullu jatkakaa :)

Pikkuveli pakotti salille pariks viikoks kokeilemaan, koska ei halunnut yksin käydä salilla. En eka tykännyt yhtään, mutta sitten lähti tulokset nousuun ja jäin koukkuun ja nyt 6kk käyty aktiivisesti :)

Että saisin vähän huomiota ja vähän päteä.

No ei... loukkasin oikean jalkani jouduttuani pahoinpidellyksi kaupungilla, sain potkua maassa. Harrastin kestävyysjuoksua sillon, jalka ei koskaan toipunut kokonaan vaan siihen tuli kovia vilhaisuita täysin varoittamatta lenkeillä, jotka teki sen että lenkkeily alko pelottaa. Ne ei ollut mitään ihan hiljasia vihlaisuita, kuvittelee tunteet kun hammaslääkäri poraa reikää ja pora osuu hermoon. Sama tunne paitsi nilkassa/jalkapöytä. Niin lopetin sitten lenkkihommat, ja aloin puntata. Semmosta..

Puntilla ei ole haitannut ja välillä kun teen cardiota lenkkeillen, ei tuu enää niitä vihlaisuita. Mutta en meekään enää niin kovaa kun sillon nylkkyaikoina, iisimmin. Voi tietty että vamma on parantunut, ehkä jopa puntin ansiosta vahvistunu nilkat tms... Hyvän olon ja voimien takia sitä tekee, tosin lenkkeilystä sain kokonaisvaltaisemman treenatun olon aikaan, kun keuhkotkin huutaa leipää ja hiki virtaa kovemmin kun puntilla.

Miksi aloitin? Varmaankin sen takia kun faija osti puntit kellariin ja treenasi itse. Syitä siihen miksi jatkoin ja rakastuin rautaan on varmasti kymmeniä.

Kokeilin muutaman kerran kavereitten luona puntteja ja yleisellä salilla, siitä se innostus lähti => wrangen vinyylisarja tilaukseen. Taustalla oli hintsusti sitäkin että sain osakseni koulukiusaamista ja halusin varmistua että jossain vaiheessa voin laittaa sille pisteen jos tarve tulee. Tarvetta ei koskaan tullut koska harjoittelu alkoi sopivasti näkyä ulospäinkin ja itsetunto sen mukana. Tästä on sitten todella kauan aikaa...
Punttitreenaaminen on elämäntapa jota tulen jatkamaan niinkauan kuin hengitän itse.

Jos rehellisiä ollaan, niin alunperin hakeuduttiin salille, jotta saisi naisia paremmin ja näyttäisi paremmalta. Salista muodostui kuitenkin äkkiä itseisarvo, ja nykyään salilla viettää aikaa mielummin kuin esim. baarissa. Raudassa ja treenamisessa tuntuu vain olevan jotain juuri minulle. Kuulee, kun jengillä on vaikeuksia "pitää ruokavalio kurissa". Itsellä on toisteppäin.. Pitää välillä sanoa itselleen että: "No on se nyt ihan ok ottaa pari kaljaa, kun kerta synttärit on ja vähän kakkua maistaa.." Tavallaan sitä on ruvennut ajattelemaan automaattisesti, että mitä tämä jota nyt laitan suuhuni tekee minulle. Pitää vaan varoa, että ei mene pakkomielteiseksi tämä. :D

Viihdyn salilla ja tykkään kasvaa.. Enkä edes enää halua kasvaa sen takia, mitä muut siitä ajattelevat. Luulen ihan oikeasti, että tästä on tullut kestävä elämäntapa.

Itse huomannut että se on ainoa liikuntamuoto mistä todella pitää. Eikä vaadi älytöntä aerobista kuntoa. Jaksaa reenata vaikka vähän pääsis vatta kasvamaan välillä. :)

Ihan vaan sen takia et onhan se nyt kivempi kävellä rannalla ilman paitaa kun on lihakset kuin että roikkuu löysä maha. Ja jäin koukkuun kun rupes tuloksia näkymään =)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos rehellisiä ollaan, niin alunperin hakeuduttiin salille, jotta saisi naisia paremmin ja näyttäisi paremmalta. Salista muodostui kuitenkin äkkiä itseisarvo, ja nykyään salilla viettää aikaa mielummin kuin esim. baarissa. Raudassa ja treenamisessa tuntuu vain olevan jotain juuri minulle. Kuulee, kun jengillä on vaikeuksia "pitää ruokavalio kurissa". Itsellä on toisteppäin.. Pitää välillä sanoa itselleen että: "No on se nyt ihan ok ottaa pari kaljaa, kun kerta synttärit on ja vähän kakkua maistaa.." Tavallaan sitä on ruvennut ajattelemaan automaattisesti, että mitä tämä jota nyt laitan suuhuni tekee minulle. Pitää vaan varoa, että ei mene pakkomielteiseksi tämä. :D

Viihdyn salilla ja tykkään kasvaa.. Enkä edes enää halua kasvaa sen takia, mitä muut siitä ajattelevat. Luulen ihan oikeasti, että tästä on tullut kestävä elämäntapa.

Täsmälleen, nykyään en näe perunaa vaan keltaisen hiilihydraattipallon.

ISO Ahnuld taitaa olla minulle se suurin syy, minkä takia alun perin punttiharrastuksen aloitin. Kehonrakennuskisat silloin siinti mielessä. Tästä aikaa n. 13v. Sitten sain kuulan kallooni joltain random narkkarilta ja treenaaminen jäi pois osaltaan lääkärin määräämästä treenikiellosta ja osaltaan täysin romuttuneesta itsetunnosta ja minäkuvasta.

Nyt uudelleen aloittaneena syynä lähinnä oma terveys.. ja hieman varmasti kiinnostaa myös nk. Rantakunto.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Olin n.5-vuotias, kun näin lihaksikkaan tyypin kävelevän pois salilta. Silloin päätin, että minusta tulee vielä samalainen köriläs.
Niinpä menin juoksien kotiin ja työnsin tennispallot paitani hihoihin.

Oon aina ollu vähä masokisti ja kaveri sit pakotti salille ja het jäin koukkuun :) Vielä tänäki päivänä monen vuoden jälkeen tulee semmonen mahtava hyvän olon tunne ku tekee Penkkiä / mavee / kyykkyä ihan loppuun asti ja vääntää vielä sen +1:n siihen <3

Tätäkö on lukenu nii aika paljon on porukka alottanu LIHAVUUDEN takia. No eipä siinä mithän. Ite alotin, koska voimaa ei ole KOSKAAN liikaa. Koskaan ei ole auottu päätä mulle tai kiusattu tai mitään, mutta nyt pystyy itekki jo vittuilemaan vähän.

Aloitin muistaakseni siksi kun kaveri oli käynyt joku puolisen vuotta salilla, ja sillä oli jo tosi littana ja tiukka maha (siis 14-15 vuotiaan mielestä :D) ja tahdoin kanssa. 2 kerran jälkeen jäin koukkuun, kaveri tosin lopetti.

Kaikkien muiden vaivojen lisäksi selkäkin rupesi oireilemaan, niin pakkohan se oli jotain ryhtyä tekemään. Ajatus oli että pidin siitä tai en, otan kuntosalijäsenyyden. Vuodessa on tapahtunut parannusta =)

Back
Ylös Bottom