Miksi aloititte treenaamisen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Modify-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Siinähän kun oli koko nuoruuden pelannut erilaisia videopelejä, rimpula nörtti jolla oli painoa huimat 58kg... Ei se itsetuntotaan ollut kovin hyvä ja moni tuntui pitävän nörttinä, naisia hyvä että uskalsi edes lähestyä.. Sitten kun ensimmäinen vuosi amista oli takana niin päätin kesälomalla alkaa ihan tosissaan treenaamaan ja muokkaamaan omaa kehon koostumusta, sekä muiden asenteita itseäni kohtaan.

Ylpeä voin sanoa, että nytkun kohta 2v tätä harrastanut, niin en ole kuin tyytyväinen! Paino on noussut sinne 80kg tuntumaan, lihasta on tarttunut melkoinen määrä, itsetunto on katossa, sekä moni on nykyään jo kateellinen minun kuntooni, roinaamisvittuilua tulee jo aika monesta suunnasta, mutta ei se haittaa, korkeintaan nostaa vaan motivaatiota treenata lisää=)

Tuossa siis syitä siihen, miksi tartuin punttiin. ja pitää sanoa, että kertaakaan en ole katunut sitä päätöstä!

Aika- ja rahapula, joiden takia vanhoja harrastuksia jäi. Teki hallaa sekä kropalle että pääkopalle kun ei päässyt liikkumaan. Punttis oli opiskelijabudjetillekin ystävällinen vaihtoehto, eikä päätä enää niin kiristä kun kroppakin pääsee töihin :)

Ihan sama tuleeko tuloksia vai ei, salille on kiva mennä ja tulee hyvä olo.

Futisharrastus kun jäi 16kesäsenä, tuli parin vuoden massakausi koneen edessä jonka jälkeen löyty taas kipinä urheiluun ja puntti oli täydellinen harrastus koska lihakset:rock: No ei niitä lihaksia ole oikeen vielä näkynyt mutta treenaamisesta tulee vaan pirun hyvä olo jälkeenpäin ja täytyy panostaa syömisiin mikä on aina kiinnostanut jonkun verran.

Mulla syy alkaa käymään salilla oli kokolailla se, että halusin nähdä miten vahvaksi itseni saan treenaamalla kun olin aika hyvässä kondiksessa (about 100 kg penkistä ja lähemmäs parikymmentä leukaa reilu 80 kilon painoisena) tekemättä käytännössä yhtään mitään. Nyt uutta suosikkiharrastusta takana kohta 9 kuukautta, eikä tuota alkuperäistä motivaattoria edes muista enää. Menen salille koska se on pirun kivaa ja siitä tulee hyvä fiilis. Toki tulostakin on tullut, hymyilyttäähän se kun about kaikki viime kesänä käytetyt t-paidat ovat pari kokoa liian pieniä :)

Itellä on kohtuu näitä samoja asioita ku muillaki, ylkonäköö, tarvetta tehä jotain jne... Mutta ootteko miettiny oikeata syytä, onko se sitte sitä, että teette kaiken ittenne puolesta, vai haluatteko jotain ymmärrystä/hyväksyntää muilta.
Onhan tosi tärkeää olla itsensä kanssa sinut, ja sitä ei punttaamalla oikee pysty tekemään, koska jokatapauksessa lopputulos ei tule koskaan olemaan se mitä haluat, vaikka kuinka sanot että sellanen ja sellanen riittäisi :) :offtopic:

Itsehän alotin kans asian sen takia että tyydyttäisin ulkonäköisesti muita, koska tottahan se on, että vitunmoinen maha ei näytä kenenkään silmis hyvälle...
Olen itseni kanssa kyllä sinut, joten pidän punttaamista ja ruokavaliota tavoitteiden takia, koska eihän sitä muuten mitään tekemistä olis :) ja se tuo kivan rutiinin arkeen, oppii niistäki sitte nauttiin enemmän, eikä mikään voita sitä tunnetta, reenin jälkee aivan loppuun rääkätty, rättiväsyny olento raahautuu ruokpöydän ääreen ja vetää navan täytee safkaa ja wuolaa ! Taas jaksaa :)

Itellä on kohtuu näitä samoja asioita ku muillaki, ylkonäköö, tarvetta tehä jotain jne... Mutta ootteko miettiny oikeata syytä, onko se sitte sitä, että teette kaiken ittenne puolesta, vai haluatteko jotain ymmärrystä/hyväksyntää muilta.
Onhan tosi tärkeää olla itsensä kanssa sinut, ja sitä ei punttaamalla oikee pysty tekemään, koska jokatapauksessa lopputulos ei tule koskaan olemaan se mitä haluat, vaikka kuinka sanot että sellanen ja sellanen riittäisi :) :offtopic:

Itsehän alotin kans asian sen takia että tyydyttäisin ulkonäköisesti muita, koska tottahan se on, että vitunmoinen maha ei näytä kenenkään silmis hyvälle...
Olen itseni kanssa kyllä sinut, joten pidän punttaamista ja ruokavaliota tavoitteiden takia, koska eihän sitä muuten mitään tekemistä olis :) ja se tuo kivan rutiinin arkeen, oppii niistäki sitte nauttiin enemmän, eikä mikään voita sitä tunnetta, reenin jälkee aivan loppuun rääkätty, rättiväsyny olento raahautuu ruokpöydän ääreen ja vetää navan täytee safkaa ja wuolaa ! Taas jaksaa :)

Tämähän on tietenkin selvä että tuskin oman peili kuvasi takia kukaan treenaa kyllähän ne kauniimmat osa puolet kovastikin motivaatiota kasvattaa :)

Offtopic

Mutta ootteko miettiny oikeata syytä, onko se sitte sitä, että teette kaiken ittenne puolesta, vai haluatteko jotain ymmärrystä/hyväksyntää muilta.
Kyllähän sitä on joskus tullut mietittyä. Ja voin ihan hyvällä omallatunnolla todeta, että en tee sitä sen takia, että saisin ymmärrystä tai hyväksyntää muilta. Haluan yksinkertaisesti olla parempi kuin muut. Oon hyvin kilpailuhenkinen ja se näkyy kaikessa, joten tavottelen paremmuutta. Haluan olla parempi. Toisin sanoen haluan kehittyä ( niin kauan ja niin pitkälle kun on mahdollista), ja nimenomaan sen takia, että haluan olla parempi ku muut..

Motivaation saa siitä kun joku on parempi kuin sinä, ja tavoitteet saa siitä, että joku on parempi kuin sinä. Mutta tyydytyksen saa siitä kun pääset itse olemaan parempi kuin joku muu, varsinkin jos se joku muu on ollut sua parempi joskus. Näin siis mun kohdalla, kaikissa asioissa.

Ca$h jo mainitsikin kunnianhimon, se liittyy mulla myös tähän hyvin vahvasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Koska halusin edes joskus näyttää joltain. Edelleenkin sama heikko siima, tosin mitä naturaalitreenauksesta nyt voi odottaa.. Vastakkaisen sukupuolen kommentit ei (ihan tosissaan) kiinnosta paskaakaan. En saa siitä minkäänlaista mielihyvää kun niiden tietotaso on yleisesti ottaen sen verran matala. "Siis iik vedät 120 penkiltä ja maastavedät melkee 2 kertaa oman painos oot tosi vahva!!11"

Koska halusin edes joskus näyttää joltain. Edelleenkin sama heikko siima, tosin mitä naturaalitreenauksesta nyt voi odottaa.. Vastakkaisen sukupuolen kommentit ei (ihan tosissaan) kiinnosta paskaakaan. En saa siitä minkäänlaista mielihyvää kun niiden tietotaso on yleisesti ottaen sen verran matala. "Siis iik vedät 120 penkiltä ja maastavedät melkee 2 kertaa oman painos oot tosi vahva!!11"

Kaveri on kyllä nyt ihan väärällä asenteella! Tuostahan täytyy ottaa kaikki irti, kun vielä voi ;).

Itse aloittelin saleilun kaverien kanssa jostain päähänpistosta. Teki ihan hyvää vaihtelua elämiseen. Lisäksi olin myös mahtavankokoinen ihrapallo "nuoremmat nuoruusvuoteni", joten jotain oli tehtävä. Kai sitä kuvitteli, että tytöt olisi innoissaan maastavetotuloksistani..

Kyllähän sitä on joskus tullut mietittyä. Ja voin ihan hyvällä omallatunnolla todeta, että en tee sitä sen takia, että saisin ymmärrystä tai hyväksyntää muilta. Haluan yksinkertaisesti olla parempi kuin muut. Oon hyvin kilpailuhenkinen ja se näkyy kaikessa, joten tavottelen paremmuutta. Haluan olla parempi. Toisin sanoen haluan kehittyä ( niin kauan ja niin pitkälle kun on mahdollista), ja nimenomaan sen takia, että haluan olla parempi ku muut..

Motivaation saa siitä kun joku on parempi kuin sinä, ja tavoitteet saa siitä, että joku on parempi kuin sinä. Mutta tyydytyksen saa siitä kun pääset itse olemaan parempi kuin joku muu, varsinkin jos se joku muu on ollut sua parempi joskus. Näin siis mun kohdalla, kaikissa asioissa.

Ca$h jo mainitsikin kunnianhimon, se liittyy mulla myös tähän hyvin vahvasti.

Itte oon saman ikäinen ja hyvin samoilla linjoilla kuin sä, eli varsinkin näissä jutuissa pitää olla isompi/vahvempi/parempi kuin muut. Ja onhan lihakset tuonut paljon itsevarmuutta ja nostanut itsetuntoa, ja kokoajan onkin sellainen "mä oon paras ja voittamaton" fiilis. Ja onhan se kivaa, että elämässä on joku asia minkä eteen saa tehä vitusti töitä, ja jonka tuloksia kannetaan kaikkialla mukana 24/7. Paras motto minkä oon kuullu menee jotenki näin: the pain you feel today will be strenght you feel tomorrow. Tää harrastus ottaa paljon mutta antaa vielä enemmän.

Mutta toi on paskaa, että kukaan treenaisi vain itsensä takia. Jos olisi ainut ihminen maapallolla, niin mitä tekisi lihaksilla? ei mitään. Päivänselvä juttu, että salilla käydään sen takia, että saadaan ymmärrystä muilta (vaikkapa sitten olemalla parempi kuin muut).

Ehkä nyt vähän muotoilin tän huonosti, mutta tosi harva käy salilla vain itsensä takia. Lihaksilla saa ymmärrystä MUILTA ja kokee olevansa parempi kuin muut, ja isolla mahalla saa paheksuntaa MUILTA. Eli väittäkää mitä vaan, mutta suurin osa käy salilla muiden mielipiteiden takia. :rock: (terveydelliset syyt onkin sitten varmaan ainoa syy, minkä takia treenataan "itsensä takia".

Ehkä nyt vähän muotoilin tän huonosti, mutta tosi harva käy salilla vain itsensä takia..

Täällä ilmoittautuu yksi joka käy salilla vain ja ainoastaan oman itsensä takia ;) Viihdyn paremmin kehossa jota on treenattu ja treenistä saa hyvän fiiliksen! Lisäksi on jotain mihin panostaa ja joka kantaa hedelmää pitkän ajan kuluessa. Mulle on ihan sama pitääkö muut mua treenattuna vai kyniksenä.

Kyllästyin olemaan kynis, joka ei tee mitään kehittääkseen itseään toivomaansa suuntaan. Nyt oon sentään kynis, joka yrittää kehittää itseään toivomaansa suuntaan.

Itse aloitin käymään salilla pari kertaa viikossa ihan vaan motocrossin ja enduron tueksi. Jäljellä enää sali :D 4-5krt viikossa.

Tykästyin tosi paljon kuntosaliin oman lajini kautta, kun teimme erilaisia fysiikkatreenejä. Aloin käymään omalla ajallani kanssa salilla, ja huomasin tulokset ja treenipainojen nousun, ja siihenhän jää koukkuun!:D Haluan tulla isommaksi ja massiivisemmaksi, mutta pysyä kuitenkin kireänä. Olen nyt 191cm/79kg, joten lihasta saa tulla vielä, ja paljon. Mutta haluan myös olla näyttävän näköinen koska pituutta ruhostani löytyy. Uskon että olisin oikeasti näyttävän näköinen kun olen näinkin pitkä(?). Tuossahan se oikeastaan tuli, olla vaikuttavan näköinen:)

Back
Ylös Bottom