Miksi aloititte treenaamisen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Modify-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse aloitin noin 19-vuotiaana kun olin niin laiha ja hentoinen. Sitten tuli muutaman vuoden tauko ja taas kuntosalitreeniä ja olinpa salilla töissäkin, tosin vaan vastaanotossa. Nyt kahden lapset jälkeen, lasten ollessa 3 ja 5 aloitin uudestaan ja tavoitteena saada keskivartalo kuosiin sekä voimaa raajoihin ja pitää selkä ja hartiat kunnossa istumatyötä kun teen. Rakastan reenaamista ja varsinkin sen jälkeistä endorfiinihumalaa, lisäksi reenausta motivoi nopea kehitys ja peilikuva!

Alko siitä ku joskus 7 luokalla vertailtiin luokassa poikien hauiksia ja mulla oli isoin ja melkeen ilman mitään treeniä, siitä lähti innostus kasvaa isommaks ja heiluttelin kotona vuoden verran käsipainoja ja sit lähdin salille treenaamaan enon opastamana 15-vuotiaana ja sille tielle jäätiin :)

Siks, että voi:
A. Siirtää ärsyttävän naapurin auton jos se on tiellä.
B. Murskata naapurin kallon kämmenien väliin siinä vaiheessa kun se tulee kitisemään auton siirtämisestä.
C. Paeta vankilasta vääntämällä kalterit.

Rapakunto vuosikymmenen+ dataamisen johdosta (eli pelejä pelejä, pirusti pelejä) ja a-nesteiden nauttimisesta ja muutenkin huonoista elämäntavoista johtuva kehon-"rapautuminen" ... alaselkä hämärän rajamailla istumisen takia ym.
Ja luonnollisesti myös ulkonäön takia.

Koskaan en läskiksi ole päässyt, syistä minulle tuntemattomista johtuen, kenties oleva geeneissä raamikkuus (faija ja veljet) ja kenties myös teini-ajan sali-intoilu, jolloin penkistä nousi noin 30kg enemmän kuin nyt taas alottaessa :D (paino 16v jolloin notkahdus ym. - nykyinen about 30v, 182cm - 84-87kg johon sisältyy yks satumainen 76kg kesä 2007 jolloin tuli syötyä ehkä 2 lämmintä ateriaa viikossa ja loput oli sitä a-nestettä, tällöin suku ja kaverit oli jo huolissaan, että syö nyt poika jotain kun sisäposkes pian koskettaa toisiaan).

Lääkäreiden indeksien mukaan lievä ylipaino, mutta kun ovat katsoneet ilman paitaa (samalla kun tarkan painon ovat ottaneet boksereissa) niin ovat naurelleet "paino-indekseillensä". Lihasmassaa on ollut aina (siis ei läskiä) mutta lihakset ei todellakaan ulkopuolisen kuvan perusteella tasollaan.

Näitten kaikkien perusteilla ja parin kaverin innoittamana päätin lähteä muovaamaan itseäni uudelleen.

Oma mielenkiinto lähti liikkeelle yläasteella. "Kun kerran muutkin pojat, niin kai meikäki sitte" :D
Sitä sitten tulikin jatkettua sillointällöin ja ilman mitään tietoa ravinteista saatika treeniohjelmista muutama vuosi.

Kaveripiiri vaihtui, ja opein ymmärtämään ruokavalion tärkeyden treenauksessa, ja pientä apua sain myös treeniin yleensä.
Tätä jatkettiin pari kolme vuotta, ja 2009 olinkin elämäni kunnossa, 171cm 82kg ja rasvaa juuri sen verran ettei ihan kaikki lihakset paistaneet läpi. :hyvä:
Kyseinen vuosi oli toisellakin tapaa hieno, aloin seurustelemaan nykyisen avopuolisoni kanssa. :)

Siinähän se treenaaminen sitten jäikin, laiskistuin ihan v*tusti ja en oikeastaan edes huomannut kuinka äkkiä muuttui ihrasäkiksi.
Hupsistakeikkaa, alle vuosi treenaamisen lopettamisen jälkeen painoa olikin +125kg... huhhuh..
Muijakin rupes kuittailemaan, joten pakkohan se oli uskoa, meikä on läski.

Viime vuoden aikana sitten huomasin että "ei oo töitä, oon ihan paskassa kunnossa, ja motivaatio yleensäkin puuttuu".
Pääsin sitten opiskelemaan ja kaikki alkaa taas näyttää paremmalta, mieliala noussut ja pikkaisen painoakin saanut pudotettua maksimeista. :dance:
Nyt kun on perheenlisäystäkin niin kai jokin ajatus on pohjalla, että "enhän minä nyt voi olla lapseni silmissä se läski joka ei jaksa ees rappusia kävellä"... :D

Tästä ei oo ku yks suunta, ja se on ylöspäin! :rock:

Viimeksi muokattu:
Sen takia että oon ollu alipainoinen koko ikäni ja halusin vähän lihasta. Sain sitten muutama joulu takaperin lahjaksi käsipainot ja niitä sitten nostelin. Sitten kun täytin 15 (läheiselle salila täytyy olla 15 että saa reenata..) aloin käydä siellä ja niin siellä on nyt 4kk tullu käytyä ja täytyy myöntää että kivaa hommaa ja toivottavasti motivaatio pysyy yllä :puntti:

Arjen kestävä pää ja katseen kestävä perä...kuulun niihin onnekkaisiin jotka yksinkertasesti vaan rakastavat treenata.Treenaaminen on ennen kaikkea henkinen laji,joka päivä sä pystyt ylittää ittes ja vaatia itseltäs enemmän koska sä tiedät et sä pystyt siihen.Jos aina lopettais kun kroppa käskee,et sais koskaan tietää mihin olisit oikeasti pystyny.Ja sitähän pystyy ihan mihin vaan,se on valinta kysymys.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom