Miksi aloitit bodauksen/voimailun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mase
  • Aloitettu Aloitettu
aloitin..

..koska piti saada vain 'vähäsen' voimaa ja massaa potkunyrkkeilyä/muita kamppailulajeja varten joskus 6 vuotta ja 40 kg sitten.. sillä tiellä ollaan vieläkin. Tosin muut harrastukset ovat vaan tupanneet jäämään matkan varrelle.. Ois kivaa olla ISO ja VAHVA!
:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä se taitaa olla kavereiden ansiota, että salille houkuttelivat. Nuoruus tuli pelattua kaikenlaisia pallopelejä, mutta sitten ylä-asteen loputtua kesällä tuli salilla ekaa kertaa käytyä ja sillä tiellä ollaan. Vaikka ongelmia on ollut matkalla, niin kyllä tämä edelleen tuntuu viimesen päälle siltä mun jutulta. :)

Originally posted by Jorkka
Haluun nauraa heikoille kynäniskoille ja olla iso ja vahva, mä haluun kehdata kävellä kadulla hihaton paita päällä! Ja ensi kesänä ois tarkotus tehdä niin

Tähän koko laji kulminoituu, eikös niin :rolleyes: no, ehkä nuorempana noin on.

.. piti saada lisää voimaa, kestävyyttä ja nopeutta kamppailulajeja ajatellen. kestävyyslajit kirjaimellisesti söivät miestä. sekin vähä (10kg) mitä oli saanut reenattua lähti intissä pois. nyt sitten tuo kestävyys ja nopeus jäänyt toissijaiseksi ja voimaa + massaa reenattava..

esimmäisiä kertoja salilla - 20kg ei noussut penkistä, omaa painoa noin 45kg. =D pientä edistystä tullut ja penkkikin noussut 5x alusta.

No ihan ensinnäkin oli kova halu näyttää paremmalta ja tiputella ylimääräiset vyötäröltä.
Sitten kun olin vähän aikaa heilutellut punttia, huomasin (välillä kovienkin) selkäkipujen lähteneen pois. Oli kyllä mukavaa huomata että koko elämän ajan mukana kulkenut vaiva hävisi niinkin yksinkertaisella tavalla. Syy selkäkipuihin on erimittaset jalat-> vääntää selkärankaa kieroon. Mutta kai ne tulleet lihakset sitten tukevat jotenkin enempi sitä selkää, koska kipuja ei enää ole.

Niin ja mulla oli harvinaisen hyvä pohja aloittaa treenaaminen, koska mä luin vissiin kuukauden päivät pakkotoistoa, ennenku koskin edes puntteihin :)

Lopetin futiksen, mut päätin et pitää silti jatkaa liikuntaa jossain muodossa. Yks kaveri oli hokenu pari vuotta, et pitäis alkaa käymään salilla ja siitä se sitten lähti... ;) Toki halusin vähä lihasta ja voimaa kroppaan, mutta alan kyllä olla nykyään omasta mielestäni ihan tarpeeks iso?!? Pudottelen paraikaa vähä rasvoja dieetillä, nii varmaan sen jälkeen on taas enemmän sellane tunne, et tarttis saaha vähä lisää jotain kroppaan :D

Kun olin juuri täyttänyt 15v, isäni järjesti punnerrus-kisan. Minun piti punnertaa (tuolloin 11v pikkuveljeä vastaan). Kuinka ollakkaan pikkuveli voitti, mikä suututti minua oikein kunnolla. Siitä päivästä lähtien aloin tekemään punnerruksia. Ajan kanssa myös vatsaliikkeet tulivat mukaan ja niitä sitten tein, kunnes mentiin kahden kaverin kanssa helsingin kisahallin treenaamaan ja tietysti "treenaamisella" tarkoitan penkkipunnerrusta;).
Muistan sen ihan hyvin, kummatkin kaverit saivat 45kg ja minä vedin 52.5. Se oli minulle suuri voitto.
Nyt menemme ajassa eteenpäin, lukioon, missä ajattelin että nyt voisi alkaa käymään säänöllisesti salilla, niinpä aloin etsiä paikkaa. joka olisi mahdollisimman lähellä ja kappas vain 50m päästä kotoani löytyi ihan kiva ja halpa punttisali. Kun aloitin siellä vedin penkistä 62.5 ja vuoden päästä täydet 100! Siinä vaiheessa alkoi tulemaan muitakin liikkeitä kuin penkkipunnerrus. Juuri kun täytin 18v, olin saanut penkistä 110kg ja kyykky/maastovetokin olivat tulleet mukaan ihan mallikkaasti.

Eli loppuunvetona punttisali on ollut todella lähellä sydäntäni ja uskon että se tulee olemaan loppuelämäni

Mä kyllästyin olemaan pitkä ja laiha kukkakeppi.

Ja toiseksi, mä olen aina ihan pikkuskidistä asti ihannoinut yhtä Schwarzenegger nimistä miestä. Pienenä kuljin aina hiukset pystyssä, arskat päässä ja hiaton paita päällä, mutta ne lihakset puuttu.:)

Olin toinen koulun liikuntatunnilla, joka ei saanut yhtäkään leukaa vedettyä, 30 koulukaveria katsoi vieressä ja nauroi :itku:

Lihavuus lähti kun aloin juoksemaan Pispalan portaita (Tre) ja käymään punttisalilla. Ja sillä tiellä ollaan...:thumbs:

Menin ensimmäisen kerran elämässäni punttisalille 13-vuotiaana paikallisen hiihtoseuran porukoissa "ohjattuihin treeneihin". Kaipa se kipinä siellä sitten syttyi, yläaste- ja lukioiässä tuli käytyä epäsäännöllisen säännöllisesti lähinnä siksi, että "perinteiset" urheilulajit kuten juoksu tai (räkä poskella) hiihto eivät oikein teini-ikäistä tyttöä napanneet :D Jossain tuolla kahdenkympin vaiheilla bongasin lehdestä Gladiaattoreiden Pantterin kuvan, ja silloin iski halu olla joskus vielä itsekin vahva ja lihaksikas. Homma jatkui kuitenkin epäsäännöllisen säännöllisenä tuonne kaksvitoseksi asti, jonka jälkeen on tullut käytyä pieniä taukoja lukuunottamatta suht säännöllisesti, ja treenimetoditkin alkoivat pikku hiljaa järkevöityä. Lopullinen valaistus tuli reilu vuosi sitten, kun löysin tieni Pakkikselle, ja kumma kyllä kehitystä on tullut viimeisen vuoden aikana jopa ihan silminnähden! :) :) :)

Valehtelisin, jos väittäisin etten treenaa ulkonäön vuoksi - tottakai haluan upean lihaksikkaan kropan, ja toisaalta punttitreeni auttaa myös tehokkaasti fläsän vähentämisessä/kaukana pitämisessä. Mutta kyllä punttien veivaaminen käy myös tehokkaasta stressinpoistosta ja pään kasassa pitämisestä ainakin meikäläisellä. Puhumattakaan siitä, että istumatyöläisen on pakko pitää selkä- ja hartiaseudun lihakset kunnossa, ettei tule jumeja ja muita vaivoja. Mutta enpä ole kyllä sellaisista juuri kärsinytkään! :)

Aika paljon urheilleena ja kilpailleena 173 cm ja 60 kg oli lähtökohta. Intissä -96 piti keksiä fyysistä tekemistä ja omatekoisen aika :david: -ohjelman avulla aloitettiin! Sitten pikkuhiljaa huomasin, että muutkin harrastukset sujuu aika paljon paremmin kun tukee pari kertaa viikossa punttitreenillä. Treeni menee nykyäänkin aika lähelle 50% salia, 50% muuta...ja naiset huomaa tietty ;) !

Viimeinen niitti oli kun sairastelin lähestulkoon koko
armeejan räkätaudeista keuhkokuumeeseeen ja aloin muistuttaa keskitysleiri vankia (177/68).Nyt oon reenaillut 3 vuotta pää asiassa punttia ja ajan kulksi nyrkkeilyä ja paino on nyt 93 ja sixpäkin saattaa jotenkuten erottaa jos tarkkaan kattoo!! :D

Originally posted by sporteme
Olin toinen koulun liikuntatunnilla, joka ei saanut yhtäkään leukaa vedettyä, 30 koulukaveria katsoi vieressä ja nauroi :itku:

Lihavuus lähti kun aloin juoksemaan Pispalan portaita (Tre) ja käymään punttisalilla. Ja sillä tiellä ollaan...:thumbs:
Eli mitä me tästä voidaan päätellä?
No sen että olet koko kehosi velkaa niille tyypeille jotka sinua kiusasivat ja pilkkasivat! :piis:

Minkä ikänen olit, ko meijän ryhmäst viime vuonna ei varmaan suurin osa päässy ollenkaan.
Piti vetää kylläkin rystyset itseen päin, mikä huomattavasti hankalampaa kuin normaalisti.

Minkä ikänen olit, ko meijän ryhmäst viime vuonna ei varmaan suurin osa päässy ollenkaan.
Piti vetää kylläkin rystyset itseen päin, mikä huomattavasti hankalampaa kuin normaalisti.

Tää on just tätä nykynuorisoa. Ei leuan leukaa.

30 vuotta sitten oli harvinaista jos joku luokalta ei saanut yli 10 leukaa.

Luvut hihasta ravistettuja.

Vituttaa vaan nykyajan "Play station virtuaalitodellisuus" sukupolvi vaikka itsekin olen melkein samaa ikäluokkaa.

Koska haluan olla suurin ja kaunein!!!!:worship: :david: :worship:
No ei nyt ihan mut kuitenkin niin isox pitäis kasvaa kun mahollista :kippis1:

Originally posted by Gillyanne

Valehtelisin, jos väittäisin etten treenaa ulkonäön vuoksi - tottakai haluan upean lihaksikkaan kropan, ja toisaalta punttitreeni auttaa myös tehokkaasti fläsän vähentämisessä/kaukana pitämisessä. Mutta kyllä punttien veivaaminen käy myös tehokkaasta stressinpoistosta ja pään kasassa pitämisestä ainakin meikäläisellä. Puhumattakaan siitä, että istumatyöläisen on pakko pitää selkä- ja hartiaseudun lihakset kunnossa, ettei tule jumeja ja muita vaivoja. Mutta enpä ole kyllä sellaisista juuri kärsinytkään! :)

Tähän voi omalta kohdalta sanoa aamen. Aikalailla samat syyt... (toi alku on tosinjhiinä ja hiinä):piis:

Yksin kertasesti haluun päjätä kaikille niille jotka on joskus vittuillu mulle ( ei mikään pieni määrä porukkaa )

Väkivältä ei ole ratkaisu... mutta se lopettaa vittuilun :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom