Miksi aloitit bodauksen/voimailun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mase
  • Aloitettu Aloitettu
Voimista ja hyvästä kunnosta on paljon hyötyä elämässä. Varsinkin nuorempana kun vielä jaksoi tehdä huippu raskaita töitä ja pitkää päivää väsymättä niin tulot oli todella hyvät ilman kummempaa koulutusta. Kanssa ihmisten kunnioituskin on ihan toisella tasolla kun ei ole kukkakeppi...tätä ei nyt pidä ymmärtää väärin tietenkään :)

Edit: Ja sitäpaitsi voimailu on tämmöselle täysin lahjattomalle puurtajalle passeli laji

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä intissä oikeen ollu muuta tekemistä päivän loputtua (no okei sotku!), joten sillon ku ehti tuli käytyä treenailemassa salilla. Se on jotenkin sieltä jääny tää salittelu päälle jo useammaksi vuodeksi, eikä loppua punppailulle ole näkyvissä...

Aika monta asiaa vaikutti. Ensinnäkin olen aina ihaillut vahvoja tyyppejä, esimerkiksi omaa enoa. Toiseksi olin lopettanut kaikki urheilumuodot ja muutaman vuoden löhöilyn seurauksena olin päässyt aika huonoon kuntoon. Kolmanneksi halusin valmistautua armeijaa varten kuntoilemalla.

Addiktoiduin punttien nosteluun hyvin nopeasti ja siitä on sittemmin tullut itsetarkoitus. Teen sitä, koska se on kivaa. :)

oon aina ollut ison kokonen , voimakas ja kehityn hyvin .

Olen ollut urheilullinen pienenä, intoa olisi varmaan ollut lajiin kuin lajiin, mutta vaihtoehdot olivat vähäiset. Lentopallon ohessa tehdystä kuntopiiristä ja veljen vinkeillä väsätystä kuntosaliohjelmasta kaikki alkoi, silloin noin 15-kesäisenä. Jossain vaiheessa punttisalitouhut olivat enemmänkin sellaista kuntopiirijumppaa, jonka tarkoituksena oli kai se kuuluisa kiinteytyminen tai laihtuminen, mutta kun aloin nyrkkeillä, aloin myös hankkia voimaa tavoitteellisemmin. Ensimmäisiltä punttisalivuosilta en muista kuin sen, että jalkaprässissä oli kauheesti painoa ja forkkujen treenaaminen vei tunnon sormista. Vähä siistiä.

13-vuotiaana pari vuotta vanhempi tyttöystävä ei tykännyt kun painoin hänt vähemmän. Treenit tosin alkoi puoli vuotta myöhemmin .. ;-))

Ilmavoimiin täytys päästä, on vielä pitkä rankka tie... tuskimpa pääsen, ainakaan tällä asenteella:D

Niin en siis varsinaisa bodausta mutta kuntosalilla joskus ja kotona reenailemisen.

Aloitin punttien kanssa heilumisen varmaan 15 vuotiaana, kun olin jo suunnilleen yhtä pitkä kuin nytkin (196 cm), mutta painoin tyyliin 56 kg! :eek: Eli halusin tehdä asialle jotain, etten olis enää samanlainen kukkakeppi. :rolleyes:

Aloitin punttien kanssa heilumisen varmaan 15 vuotiaana, kun olin jo suunnilleen yhtä pitkä kuin nytkin (196 cm), mutta painoin tyyliin 56 kg! :eek: Eli halusin tehdä asialle jotain, etten olis enää samanlainen kukkakeppi. :rolleyes:

mulla samat luvut, ikä ja paino, mutta pituus... 160cm:D

Salihommilla on mukava täyttää sitä aukkoa joka syntyi kun lopetin penikasta asti kestäneen kilpahiihto "uran". olisihan se myös tietysti hienoa olla hieman isompi kun tuota massaa ei hiihdellessä yllättäen kovin paljon päässyt kertymään:rolleyes:

Hmm, ei ole ollut kyytiä oikein kaupungille ja muihin harrastuksiin niin serkku antoi mulle painon nosto penkin ja siitä lähti^^

sain turpaan jollakin kännireissulla ja halusin kasvaa. :dance:

varmasti kovin innoittaja, tietysti oli muitakin.

Painoo oli 63 kg ja pituutta 183 cm ja tuli missikisoi katottuu :evil: . Se oli viimine naula arkkuun kun huomas olevansa alle keskimääräsen missin painoindeksin :D . Siit lähti kova reenaus pääl :whip: .

mulla samat luvut, ikä ja paino, mutta pituus... 160cm:D

No, sun pituus-/painosuhde ei ole sitten aivan yhtä pielessä kuin mulla sun ikäisenä.:D

Nyt on jo ikää 2,2 kertaa ja painoa noin 2,4 kertaa enemmän kuin silloin.:dance:

Kai sitä halus olla lihaksikkaampi ja vahvempi. 16-vuotias taisin olla ja 173cm/67kg, joten ei kuitenkaan alipainoinen tai ylipainoinen. Hyvä päätös kyllä oli.

Harrastelin tejninä pitkään muutamia joukkuelajeja ja huomasin ... olevani täysin lahjaton siihen! Lisäksi aerobinen kunto pysyi keskitasoa alempana vaikka kuinka ravasi.

Urheilu kuitenkin maittoi. Antoi hyvän fiiliksen eikä kroppakaan näyttänyt aivan siimalta tai päärynältä sillonkaan, joten ei tehnyt mieli kokonaan sohvalle jäädä. Salille varmaan ensimäistä kertaa kaverin mukana nostelemaan penkkiä ja harrastamaan yleistä räpellystä. Sitten pari vuotta taukoa. Myöhemmin bodaukseen hurahtaneen kaverin kanssa pumppailemaan taljaliikkeitä ja litkimään maagista palautusjuomaa pariksi vuodeksi. Lopulta tieto toimivista treenimenetelmistä löytyi (muun muassa pakkiksen kautta!) ja siitä asti intoa on riittänyt.

Itse aloittelin puntin yhdeksännen luokan lopulla, tosin tällöin se oli hyvin epämääräistä ja reenasin muutenkin vitun tyhmästi(haba.. penkki..). Sitä ennen harratellut mm. jalkapalloa ja salibandyä. Syy punttitreenin aloitukseen -> 180cm 65kg, elikkä ruipelimitoissa.

Nyt aloituksesta on n. 2-3 vuotta, ja painoa 80 kiloa pienillä rasvoilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom